Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤SYYSKUUN SYDÄMET vko 38¤¤¤

14.09.2009 |

Jeps, viimeisiä viikkoja viedään! :)

Täällä vielä maha pystyssä vaikka virallinen laskettu aika on tänään mutta ei taida tänään tulla ulos, näin luulen :)

Eilen oli koko päivän tosi kipeitä alaselän polttoja ja jatkuivat yön yli ja edelleen vielä aika kipiä on mutta taidan tästä silti lähteä kaupunkiin viemään kenkiä suutarille ja ostamaan uudet tilalle! Toivotaan että se nyt ei rupea kaupungilla syntymään :D

Huomenna neuvola!

Rockprincess ja Pikku Möykky 40+0

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin neuvolassa käytiin ja kaikki oli ok!!! Pikkukaveri oli raivotarjonnassa ja viittävaille kiinitynytkin!!! Kerkesin jo eilen ja aamulla miettimään että hän on varmaaan taas pyörähtänyt poikittain kun sattuu mahaan niin paljon ja supistelee!! Luonto näköjään hoitaa :)

Nyt vaan pitää nauttia näistä viimisistä vauvamasu päivistä!!

lippo

Vierailija
2/35 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teidän synnytyskertomuksia:niitä haluan lisää!!! Tosiaan paljon vielä onnea kaikille. Näin niitä syys-Vaaveja alkaa syntyä.Itsellä vielä aika hassu olo:jotenkin en vieläkään osaa oikein kuvitella,että meilläkin on pian kolmas pieni kotona...Vaavinhan piti syntyä vasta joskus syksyllä...nytkö jo on aika??

Olo itsellä parempi kuin osasin odottaa.Luulin,että kolmas pieni lyhyellä välillä aiheuttaisi enemmän vaivoja,mutta ei.Vanhalla kaavalla mennään,eli paljon supistelee,mutta ihmeitä ei tapahdu.Vauva ei vielä ole kunnolla edes laskeutunut,saatikka sitten kiinnittynyt.Siksi iltaisin on jo aika tukalat olot,kun vauvan pylly painaa kurkkua...noin kuvainnollisesti.... ;-)

Supistukset ovat ihan napakoita yksittäisiä ja lievempiä sellaisia monen tunnin sessoita 5-10 min välein.Kylkeä edelleen vaihtaa ja pyllyä tossa ylhäällä pyörittää.Sf -mittakin vielä kasvussa.Vaikea arvioida vauvan kokoa,mutta luulisin,että ei kuitenkaan voi ihan mahdottoman kokoinen olla,kun niin kovasti pääsee vielä liikkumaan.Tietenkin pelottaa,että tosi isoksi kasvaa.Kaksi edellistä on olleet noin 3,7kg ja hyvin mahtuivat.

Onneksi oma painon nousu sentään jo lakkasi,vaikka herkkuja ja ruokaa kaksin käsin napostelenkin edelleen.Kaikki on valmista vauvalle.Nyt vain odotellaan.Mummukin on lähtökuopissaan lastenvahdiksi reilun viikon ajan.Sopisi siis meidänkin Pikkuisen tulla tässä viikon sisällä,ettei yksin tarvitsisi laitokselle lähteä....kauhea ajatus minulle...

Nyt menen sohvalle pötkölleen,kun lapset vielä nukkuu.Hyviä vointeja vielä odottaville sekä äideille ja vauvoille!!!!

T:PauliNea rv 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kotiuduttu! Meän poika tuli maailmaan 10.9.2009 klo 17.20 ja viikkoja tuolloin tasan 38. Synnytys oli nopea, kaiken kaikkiaan rapiat 3 tuntia. Supparit olivat aivan tuskalliset, kiitos käynnistyksen! Prkl! ;) Pojalla oli mittaa 3710 g ja 49 cm. Napanuora oli kolme kertaa ympäri ja kerran kaulan, joten sen takia joutui jumittamaan kanavassa oottaen seuraavaa supistusta, että kätilö sai napanuoran ujutettua pois kaulalta ja poika pääsi sukeltamaan läpi. Tämän takia sitten hörppäs lapsivettä ja joutui perjantaina sitten nenämahaletkuun, kun ensin oltiin imetty moneen kertaan lapsivettä mahalaukusta saakka. Sokeriseurantaan joutui myös, koska ton lv:n takia ei pystynyt syömään ja verensokerit matalat. Nyt kuitenkin kaikki hyvin ja vauva voi, syö ja nukkuu hienosti. Ite vaan olen tosi väsynyt, ko en juurikaan oo sairaalasssa nukkunut.

Tsemppiä kaikille :)

Vierailija
4/35 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pienestä poika vauvasta koko perheelle!!

Kiva kuulla että kaikki on nyt lopulta hyvin!

Nyt mä en oo ihan pysyny kärryillä. (Tämä oma perätila-tilanne on niin hermostunttanu.) Miksi sinulla käynnistettiin?

Voimia pikku-ukon kanssa =)

Vierailija
5/35 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä alkaa putkahtelemaan syyskuisille nyyttejä kainaloon, olisi kiva tietää itsekin, milloin se aika koittaa. Toivottavasti pian, maha painaa jo niin paljon alaspäin, että välissä tuntuu että putkahtaa kävellessä ulos.

Suht kivuttomia suppareita tulee päivittäin, muuten vaan yleisesti ottaen väsyttää ja tuntuu, että maha painaa tonnin. Kyllä kaikista painavin maha on näistä kolmesta raskaudesta.

Ystävä sanoi vaan että älä ala odottamaan tosissaan nyt, että ala vasta ensi viikolla. Pakko kuitenkin olla vähän kärsimätön, kun on sellaiset olotilat ja maha vaikuttaa jo niin paljon tähän jokapäiväiseen elämään. Pöntöllä istuminenkin on vaikeaa, kun maha on niin alhaalla :D. Eniten sitä toivoo, että näkisi minkä näköinen kaveri tuolla mahassa on, ja saisi lopultakin tämän kropan omaan hallintaan, tuntuu että joku muu hallitsee sitä tällä hetkellä sisältäpäin :).

Nyt kyllä ehtii hyvin suunnitella omakotitaloon kaikkea sisustukseen liittyvää, kun ei tämän mahan takia pysty oikein kamalasti urheilemaan, eikä jaksa keskittyä mihinkään pitkää aikaa. Koulutyötä pitäisi pikkuhiljaa jouduttaa eteenpäin, mutta tentteihinkään en kykene menemään kuin vasta sitten, kun vauva on syntynyt.

Jaksamista, voimia ja suppareita meille kaikille, paitsi tietysti niille ihanaa arkea, jotka ovat jo vauvautuneet!

Sabine & Kaiveli 38 + 3 (39 + 3)

Vierailija
6/35 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut pojasta!

On nää synnytyskokemukset vaan niin erilaisia ja ennalta-arvaamattomia...Hienoa että vauva voi hyvin rankan alun jälkeen. Nautihan vauvasta ja toivottavasti saat lepäiltyä.

Syysbebis ja Iines 9pv

Vierailija
7/35 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin lähinnä sen takia, että mulla rd ja jäppinen oli kokoarvioultrassa jo aikasta hyvän kokoinen - 3,5 kiloa ja meän synnärin ylilääkäri ei taho synnytettävän yli 4 kilosia vauvoja. Eli mullahan oli viikot tasan 38, kun poika syntyi eli hyvän kokoinen oli =)

Vierailija
8/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AmaliaJoel, paljon onnea!!! :)

Tänne ei edelleenkään mitään uutta, lähinnä turhautumista... eli jätänpä kirjottamatta mitään pitempiä pätkiä, kun valitusta vaan tulisi. :/

myym 38+2

Vierailija
9/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Amalia-Joel! Hienoa, että poika voi hyvin alun hankaluuksien jälkeen!

Minä vielä puhkun täällä mahani kanssa. Luulisin nyt kuitenkin, että tällä viikolla pääsisin tositoimiin. Loppuviikosta varmaan yliaik.kontrolli ja ehkäpä käynnistelevätkin sitten, jos ei ala omin voimin tulla. Sabine kirjotti niin hyvin: olis kiva saada kroppa taas omaan hallintaan...

Päivieni pelastus tällä hetkellä on tuo ulkona oleva upea sää, joka tosissaan pitää mielen hyvänä. Harmaita sadepäiviä en varmaan tämän armottoman odotuksen kanssa kestäisi. Mutta koitetaan mennä maltilla eteenpäin. Eiköhän se aika tosiaan pian koita meilläkin.

Niin ja neuvolassa eilen kaikki ok. Ei sen puoleen hätiä mitiä äidillä/vauvalla.

Nurmeliini 41+3

Vierailija
10/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu, joten heti koneella piipahtaan ;)

Tsemppiä vielä kärvistelijöille, se on niin rasittavaa, ko ahistaa, puristaa, tuskastuttaa, vituttaakin välillä ja kaikkea mahollista maan ja taivaan väliltä. Ja todellakin, on ihanaa saaha oma kroppa itellensä ja pystyy hitsiläinen jopa nostamaan lattialta tavaraa, ilman hirveetä äheltämistä =)

Nurmeliini: Varaudu sitten siihen, että käynnistetty synnytys on luomua rajumpi, nopeampi ja tuskasempi. Mullakin tapahtu kaikki tod nopeesti ja supparit oli aivan julmia, mutta kyllä ne kesti aina siihen saakka, kun tulivat tyyliin minuutin välein...Tsemppiä!

Jahas, pitää avata maitobaari eli mentävä!

Vierailija
11/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! Ihanaa että kaikilla on synnytykset menneet kumminkin ihan hyvin, vaikka kaikenlaista pientä hankaluutta onkin ollut matkan aikana.

Täällä ei sen kummempaa kuin odottelua. Riippuen päivästä olo on tuskainen/virkeä. Toisaalta nautin näistä laiskoista päivistä, toisaalta olen kypsä jo tähän vatsan kanssa könyämiseen.

Turvotus jaloissa on hirveää, ainoastaan groksit menevät nipin napin jalkaan. Eivätkä äippähousutkaan enää mahdu. Masu mitta oli 38 viime viikolla, eli yläkäyrän yläpuolella mennään. Kovin on paksu olo. Vaikka kuten joku sanoi, haikeaakin on , koska kyllä tää on varmaan meidän viimeinen lapsi.

Ehkäisyäkin olen miettinyt. Mitä sitten vauvan jälkeen. Kierukka ei kiinnosta. Jospa vain saisi miehen suostumaan laittamaan piuhansa poikki. Ikääkin meillä rupeaa jo olemaan, joten kaipa kolme lasta riittää. Tai kunhan nyt saisi tämän kolmannen ensin turvallisesti tähän maailmaan, mietitään sitten asioita taas eteenpäin.

harakkahuttu 38+6

Vierailija
12/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsistä vaan,

täälläkin tuskastellaan todenteolla ison masun kanssa ja ähkien mennään päivästä toiseen eteenpäin. Turvotusta on ihan kamalasti käsissä ja jalkapöydät ovat aivan turpeessa heti aamusta. Todella inhottavan tuntoiset jalat, kun nytkin nilkat ovat aivan tulessa...

Mitään muuta ihmeellistä ei tänne, kovasti vaan odotellaan vauvan syntymistä, toivottavasti tulisi etuajassa, ettei ainakaan menisi lokakuun puolelle... Ihanat ilmat on onneksi ollut nyt ja aamulla nautin kun kävin lenkillä koiran kanssa, että miten ihana ilma oikeen on, kun aurinko paistoi ja oli oikein syksyinen keli :)

Mutta jaksamisia kaikille ja onnea paljon jo vauvansa saaneille :)

suski 38+0

Vierailija
13/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tietääkö joku onko vielä käytäntönä että kun neuvolantäti tulee kotikäynnille, tarjotaanko vielä kaffet? Vai onkohan sekin paikkakohtainen juttu?

Ja onnea jälleen uusille vauvatuneille!!

Vierailija
14/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan vielä. Tänään oli neuvola ja ei siellä mitään, pikkunen lähtökuopassa, mutta mulla ei mitään tuntemuksia.. Olo on melkein parempi ku koko raskausaikana.

Mut ihanat syyskelit nyt täälläki ja ulkona on vietelty aikaa :) Ja miehelläki alko loma, ettei tarvi yksinään olla koko päivää.. Vaikka kovasti nyt tekee kaikkea, kun ei sitten loppulomasta pysty jos tää pikkunen päättäis tulla jo!

jaksamisia!

Jenni ja möykky 39+0

Vierailija
15/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut kaikille oman nyyttinsä lunastaneille! Aika vauhdikkaitakin synnytyksiä koettu, huh. Onneks kaikilla on mennyt kaikki hyvin!

Saisipa omankin vauvan syliin jo.. Vaikka niin olin etukäteen asennoitunut että kaks viikkoa mennään taas yli, niin kummasti sitä vaan rupeaa odottamaan ja toivomaan et tulis jo.. Muuten on oikein hyvä olo, sinänsä ei voi valittaa, mutta tänään rupesi taas nuo pukamat vaivaamaan:(( Ulkona olis ihana ilma, muttei pysty lähtee kävelylle kun hiertää ja sattuu, ÄRSYTTÄÄ!!

Sims: en nyt tiedä tuosta onko "vielä tapana" tarjota terkkarille kahvia, mutta musta se on ihan kohteliasta ja ehkä on mukavampi jutella kahvi/teekupin ääressä kuin kuivin suin.. Oman mielen mukaan saa varmaan jokainen tehdä, tuskin ne terkkarit varsinaisesti sitä kahvia odottaa, vauvaa ja äitiähän ne tulee katsomaan. Kaveri kertoi että niiden kunnassa terkkari tulee myös vauvan puolivuotiskäynnille kotiin. Tai mistäs tiiän vaikka nykyään täälläkin.. kakkosen kohdalla ei terkkari tullut edes ekalle käynnille kotiin vaan mentiin neuvolaan. Mä oon vähän sellainen pöljä, et mun kyl pitää sit vähän siivoilla ja laittaa paikkoja kuntoon ennen käyntïä, meillä kun aikas sekaista yleensä aina..

t. Sebastian rv 38+5

Vierailija
16/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siivota täytyy ja leipoa itse ennen kuin terkkari saapuu! :) Ikään kuin se ei tietäisi minkälaista hulinaa vastasyntyneen vauvan kanssa kotona on muutenkin aluksi. Mutta niinpä taidan taas tehdä, edelliskerralla oli kanssa kahvipöydässä tuoreet kaakut ja kämppä siivottu, hullua mutta minkäs teet :)

To olisi polikäynti, katsotaan joko jään käynnistykseen, jännää!! Olen kyllä ihan varautunut siihenkin että joudun takas kotio vielä, mutta aion ottaa sairaalakassin mukaan enkä mene omalla autolla ettei vaan olisi mitään esteitä sinne jäämiselle.

Sims 39+4

Vierailija
17/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi mieleen ensimmäistä odottaessani, kun terkkari silloisessa asuinpaikassa oikein erikseen sanoi, että sitten ei tarvi mitään kahveja keitellä eikä muutenkaan laittaa mitään. Hän tulee katsomaan vauvan ja perheen vointia, eikä juomaan kahvia. Se oli mielessäni myös toisen lapsen kanssa, vaikka asuimme eri paikkakunnalla. En siis tarjoillut muistaakseni mitään.

Nyt asutaan taas eri paikkakunnalla ja täällä ei kotikäyntiä tehdäkään. Vauvan kanssa mennään sitten (toivon mukaan ensi viikolla) neuvolaan.

Varmasti on paikkakuntakohtaista ja tietty jokainen tekee niin kuin tykkää ja tarjoaa mitä haluaa. Eipä siinä kummempaa. Mutta eivät tosiaan varmaan pahastu, vaikkei kahvin tuoksu olisikaan vastassa. Vauvan tuoksua sitäkin enemmän ! :)

Nurmeliini

Vierailija
18/35 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipsan!

Meidän pikkuinen prinsessa näki päivänvalon pe 11.9.

Neitokainen oli 3120g ja 50cm. vaikka viikkoja oli 41+4 .

Olisi ollut tuolloin perjantaina yliaikaiskontrolli, mutta silloin oltiinkin jo salissa tositoimissa.

Synnytys oli todella nopea. Aamulla lähdin kotoota autolla kaupunkiin vielä kello 9, sairaalaan mentiin 10.30 ja vauva syntyi 12.45. Kova oli kiire pikkuisella maailmaan.

ja tosiaan tuolloin autolla ajaessa tunsin ensimmäiset poltot, sairaalaan mentäessä alkoi jo olemaan tosi tuskainen olo.

Synnytys sujui suht hyvin´. Kivunlievityksenä ei kerennyt saamaan kuin ilokaasua ja agua-rakkuloita kokeiltiin. Kohdunkaulan puudutettakaan ei keretty laittamaan.

Oli varmaan elämän tuskaisin tunti, en edes halua tietää kuinka paljon kovemmat supistukset voi olla käynnistyksessä kun nytkin sattui. Ilokaasu tosin auttoi paremmin kuin esikoisen aikana.

ja kyllä tuntui mahtavalta kun neiti syntyi ja kaikki särky loppui. Ehdottomasti yksi upeimmista tunteista mitä voi tulla, ja muutenkin vaikka synntys oli todella nopea ja kipeä niin jäi todella positiivinen mieli. selvisin muutenkin helpolla, ilman repeämiä yms. ja oma olo oli heti synntyksen jälkeen aika hyvä. Ei sellainen tokkurainen. Ainoastaan vähän pöllähtynyt kun neiti niin vauhdilla tuli maailmaan.

Sunnuntaina päästiin kotiin. Porvoossa ainakin mielellään sen 2vrk pitävät ja se oli ainakin ihan tarpeeksi mulle. Nyt olen sitten nauttinut täysillä kotonaolemisesta. Kyllä tuo pari päivää sairaalassa antoi taas niin oman arvon kodille. On oma sänky, oma ympäristö, oma jääkaappi ja oma perhe ympärillä.

Neiti taisikin herätä taas syömään. Tissimaidolla mennään. Yöt on nukkunut noin 5tuntia yhteen menoon ja tänään yllätti melkin 3tunnin päikkäreillä.

Kyllä on todella suloinen tapaus, äiti ja isi ja isoveli on ihan myytyjä.

Pitäis kait huomenna soitella neuvolaankin. mä en ainakaan halua meidän neuvolantätiä kotikäynnillä, on vielä sijainen ja en vain tykkää siitä yhtään...

Ninnu ja neiti 4vrk

Vierailija
19/35 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvasta Ninnu! :) Olipas kyllä nopea synnytys, mutta ihanaa että kaikki meni hyvin.

Täällä kulutellaan aikaa edelleen, olisin kyllä jo niin valmis tositoimiin! Mutta oonpa ainakin tajunnut yhden syyn miksi odotusaika on näin pitkä: en enää pelkää synnytystä yhtään, ennemminki oon innoissani että milloin saa lähteä! :) näin se luonto hoitaa. Tai en nyt voi väittää pelänneeni aikasemminkaan mitenkään hirveästi, mut nyt sekin vähä tuntuu hälvenneen kokonaan ja tilalla on vaan pieni jännitys ja into, että kunpa jo sais mennä.

Oma olo ei anna mitään vinkkejä siitä, että lähtö olis mahollisesti lähellä.. Ihan samanlainen kuin jo pitemmän aikaa. Ei tunnu lisäävän supistuksia kävelyt, siivoilut, vadelmanlehtiteet tai mitkään. Täytynee vaan antaa periksi ja levätä ja ottaa ilo irti tästä loppuajan jouten olosta. :) Edessä kun voi olla vielä viikkoja..

myym 38+3

Vierailija
20/35 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut prinsessasta Ninnu!

Syysbebis ja Iines 11pv