Olen menossa neljättä kertaa naimisiin - tuttava ei osaa kuulemma enää onnitella :-(
Olen menossa neljättä kertaa naimisiin jonkin ajan päästä. Tuttavani huomasi kihlasormuksen yksi päivä ja alkoi kysellä aiheesta. Kerroin sitten hääpäivän. Tuttava sanoi: "Aika vaikeaa enää onnitella, kun on neljäs kerta kyseessä."
Mä kyllä loukkaannuin tosi pahasti. Ei tee mieli enää kertoa kellekään. Ja muuten peruin ton kaverin vieraslistalta.
Kommentit (60)
Lukekaa nyt hyvät ihmiset ap:n erojen syyt. Onko ap tuomittu elämään ilman avioliittoa sen takia, että eka mies kuoli, toka jätti ja kolmas hakkasi. Haloo, elämä ei oo aina niin vaaleenpunasta! Onnea ap, toivottavasti olet onnellinen. Älä välitä typeristä kommenteista.
Mutta kieltämättä tuntuu aika oudolta neljännet kirkkohäät. Voihan hääjuhlasta tehdä intiimit ja omansa näköiset ilman kirkossa vihkimistä?
Kova on ollut sinulla ap elämä, kieltämättä.
Mutta ihmisillä on oikeus mielipiteisiinsä.
..mutta musta tuntuu, että täällä kommentoidaan ekan luetun sanan perusteella, eikä viitsitä lukea viestejä kunnolla ja miettiä asiaa. Jos lukee vain ja ainostaan sen, että ap menee neljättä kertaa naimisiin, niin hetkellisesti ymmärrän kommentit. Mutta jos lukee asian kokonaisuudessaan niin kuin se on, siinä ei ole mitään pahaa, että ap menee taas naimisiin. Sitä paitsi ap:n miehelle tämä voi olla one and only -häät, joten pitäisikö häntäkin rankaista ap:n kohtalokkaan menneisyyden takia? Kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin räkäsee kommentin.
Tai ekan kanssa meni naimisiin vain siksi, että kävi vahinko.
Joten ei ihan voi pistää pelkästään miesten syyksi. Toisekseen ehkä kaverisi on nähnyt uusimman miehesi ja tietää, että se on juoppo pettäjä...
Kaikkien elämä ei ole ruusuilla tanssimista. Minulla myös avioliitto hajoamassa toista kertaa. Ensimmäisen lapseni isästä erosin vuosia sitten juuri alkoholin ja väkivaltasuuden vuoksi. Tämän nykyisen avioliiton mahdollisen päättymisen syistä en halua edes vieraille puhua. Elämää voi olla joskus siis tosi ankeaa ja minusta on hienoa että jotkut naiset osaavat siitä ankeudesta nousta ja löytävät uuden onnen eivätkä jää mukamas lasten takia vuosikausiksi nyrkin ja hellan väliin.
Älä välitä tyhmistä kommenteista, juhli ihmeessä hienoin kirkkohäin ja hääjuhlin uutta onneasi. Toivottavasti itsekin saan vielä joskus kokea saman.
Itse olen sitä mieltä, että myötä- ja vastamäki on jo tullut julkisesti julistettua, ja homman voisi hoitaa maistraatissa vähin äänin.
Ei siinä mitään että tietää syyt. Ensimmäiseen et tietty olisi voinut itse vaikuttaa, mutta ne kaksi muuta. Itse olet valinnut sen pettäjän ja hakkaajan mieheksesi. Pitäisiköhän sinun vaikka asua avoliitossa näiden miesten kanssa hieman kauemmin että tietäisit mitä on tulossa. Ei se hakkaajakaan yhdessä yössä luonnettaan muuttanut.
Vaika laskisimme sen ensimmäisen pois tästä niin kolmas avioliittokin on jo aika paljon. Itse en kyllä kehtaisi enkä haluaisi nljättä kertaa häitä viettää. Kyllä se sinusta aikapaljon kertoo. Voisin luultavasti kertoa paljon elämästäsi muuten tietäen vain tuon mitä kerroit.
Harvinaista on, että joku sen sanoo ääneen. Itse olisin jättänyt sanomatta.
Ei siinä mitään että tietää syyt. Ensimmäiseen et tietty olisi voinut itse vaikuttaa, mutta ne kaksi muuta. Itse olet valinnut sen pettäjän ja hakkaajan mieheksesi. Pitäisiköhän sinun vaikka asua avoliitossa näiden miesten kanssa hieman kauemmin että tietäisit mitä on tulossa. Ei se hakkaajakaan yhdessä yössä luonnettaan muuttanut.
Vaika laskisimme sen ensimmäisen pois tästä niin kolmas avioliittokin on jo aika paljon. Itse en kyllä kehtaisi enkä haluaisi nljättä kertaa häitä viettää. Kyllä se sinusta aikapaljon kertoo. Voisin luultavasti kertoa paljon elämästäsi muuten tietäen vain tuon mitä kerroit.
Ihmiset muuttuu, ikävä kyllä. Meillä esimerkiksi oli ex-miehen kanssa ensin 5 onnellista vuotta yhdessä, jonka jälkeen vasta muuttui väkivaltaiseksi ja muutenkin täysin erilaiseksi ihmiseksi. Jälleen kerran voi todeta että tasan ei mene onnen lahjat kun toiset eivät ymmärrä täällä että vastoinkäymisiä voi oikeasti tuula ihan seinän takaa.
Onnea ap:lle!
Kun oikeasti ainakin 80% ajattelee juuri noin. Koska olet miehesi tavannut? Oletteko jo pitkäänkin seurustelleet ja asuneet saman katon alla? Lapsillekin rankkaa tuollainen.
Nolointa minusta on se, että taas ap.lle tulee käymään kehnosti ja mitäs sitten. Eikun viidettä kertaa alttarille, koska eihän se ollut mun vika että se mies oliki paska.
No en minäkään tajua, miksi esim. neljännestä lapsesta pitäisi enää onnitella.
Mites sitten kun on jo jokaisesta liitosta kaksi lasta ja neljänteen liittoon tulee ensimmäinen lapsi onnitellaanko sitten (eli äidillä on jo 6 lasta)?
Mites sitten kun on jo jokaisesta liitosta kaksi lasta ja neljänteen liittoon tulee ensimmäinen lapsi onnitellaanko sitten (eli äidillä on jo 6 lasta)?
Eiköhän siinä ole pieni ero, onko takana kolme EPÄONNISTUNUTTA liittoa, vai kolme lasta...
Ekan kerran menin naimisiin 18-vuotiaana, kun olin raskaana. Mies kuoli, kun olin 22.
Toiset häät, kun olin 26. Mies lähti uuden naisen perään, kun 32.
Kolmannet häät, kun olin 35. Lähdin miehen väkivaltaisuuden takia melkein heti.
Nyt olen 40 ja on neljännet häät.
Lapsi mulla on ekan, tokan ja nyt neljännen miehen kanssa.
ap
ja sinä idiootti et opi!
Eiköhän siinä ole pieni ero, onko takana kolme EPÄONNISTUNUTTA liittoa, vai kolme lasta...
Elä ihan OMAA elämää ja nauti, onnea sun avioliitolle!
Ps. av-mammojen mielipiteistä puhumattakaan :)
ku muillakin kerroilla, mulle on ihan se ja sama miten muut elämänsä elää.
Kenties ystäväsi on muutenkin aika suorapuheinen? Eikä se siis välttämättä sitä tarkoita, etteikö hän silti olisi onnellinen puolestasi.
Olisin varmaan itse sanonut samalla tavalla, ainakin jos kyseessä olisi hyvä tuttu. Ja tietysti toivoisin että hyvää seuraa.
..jos ja kun tietää ap:n erojen syyt!