Minkä kokoinen on mielestäsi lihava?
Ihmettelin tuossa yhdessä ketjussa kun moni väitti tämän aloittajan olevan lihava tai vähintäänkin pyöreä. Millaista ihmistä sitten pidätte mitoiltaan laihana? Tämä on toisaalta huono peruste, koska myös ruumiinrakenne ym. vaikuttaa paljon. Jäin vaan miettimään, että oikeastiko moni on sitä mieltä, että jos painindeksi on siinä keskivaiheilla, mikä luokitellaan normaalipainoiseksi niin onko sitten kuitenkin teistä lihava?
Kommentit (45)
165/85
Haluan laihtua ja olen jo laihtunutkin jonkin verran. Olen hyvässä kunnossa, kun painan 60kg.
välttämättä kerro mitään, sillä se ei kerro mistä paino koostuu; lihaksesta vai läskistä. Itse olen 170cm ja painoa 68kg. Olen tällä hetkellä huonokuntoinen ja löysä. Parhaassa kunnossa olen ollut painaessani 55kg, fysiikka oli urheilijan.
ja olen lihava, pyylevä, läski ja löysä.
=)
Kun painan 70 kg olen upea!
38 ei ole hoikka muttei lihavakaan. 40 alkaa mennä lihavan puolelle.
38 ei ole hoikka muttei lihavakaan. 40 alkaa mennä lihavan puolelle.
jos vaatekoko 40 on lihavahko! Itse olin kokoa 40 heti teiniyden jälkeen ja en kokenut itseäni lihavaksi vaan olin lihaksikas, iso rintainen ja leveäselkäinen. Ei edes nykyinen vaatekokoni (42-44) ole minun mielestäni lihavan naisen koska kaikki riippuu niin kaikesta. On minulla tällä hetkellä toki ylipainoa (indeksien mukaan) mutta lihavaksi en menisi itseäni vielä sanomaan.
Lihava ihminen on mielestäni sellainen jolla kokoonsa nähden on hyvin paksut käden, reidet, takamus yms. ympärysmitta ja siitä näkee ettei se ole lihasta. Itselläni on "läski" ympäri kehoa vielä suhteellisen tasapainossa joten pyöreäksi itseäni kutsuisin, lihavuuteen ei tosin ole paljoa matkaa.
ole lihava vaikka olis 160cm 42 koon paita. itse ainakin olen suht rintava eikä 38 todellakaan mahdu kiinni ilman että paidat sinkoilee!!
Normaalipituinen eli yli 170 cm pitkä normaalirakenteinen aikuinen nainen on koossa 32 järkyttävän laiha ja luiseva. 38 on vielä hoikka ja 40-42 ihan normaaleja. Hurjaa miten joillain on mennyt normaali kehonkuva alipainoa ihannoivaksi!!!
Minusta normaaleja ovat naiset BMI 18-22. Yli siitä on lihava. Jos on todella lihaksikas, tuo tietenkin muuttuu mutta noin niinkuin normaali nainen.
Normaalipituinen eli yli 170 cm pitkä normaalirakenteinen aikuinen nainen on koossa 32 järkyttävän laiha ja luiseva. 38 on vielä hoikka ja 40-42 ihan normaaleja. Hurjaa miten joillain on mennyt normaali kehonkuva alipainoa ihannoivaksi!!!
Ja juuri pituuden takiahan siinä olikin mainittuna kolme vaatekokoa. Eli lyhyet naiset kokoa 32, keskipituiset 34 ja pitkät 36. (poikkeuksena joku superpitkä 190cm nainen, mutta ei ole kovin yleistä sellaien)
En tiedä mihin rajat sitten asettuisivat - ainakin miehillä ja naisilla eri paikkoihin.
158 cm, 59 kg.
Juuri sopiva paino minulle.
Suurimmillani olen painanut 68 kg - oloni tunsin silloinkin hyväksi, mutta jälkeenpäin ajatellen olin aika tankki silloin :D
Laihdutin viime keväänä/kesällä itseni 54-kiloiseksi. Menkat jäi pois, rintalasta paistoi läpi, vyötärö oli 61 cm. Painoindeksin mukaan painoa olisi saanut lähteä vielä reilusti ja olisin ollut normaalipainoinen! Joo, ei tällä ruumiinrakenteella.
Annoinkin painon siis nousta muutaman kilon ja olen erittäin tyytyväinen, enkä todellakaan läski.
Housut tällä hetkellä kokoa 36, farkut 29", paidat 36 tai xs/s.
Koko 40 EI ole läski. Koko 42 on jo pyöreä. Siitä ylöspäin alkaa olla jo läski. Siis minun mielestäni. Ruumiinrakenne vaikuttaa. Laihakin näyttää hiukan läskiltä, jos vararengas roikkuu tiukkojen farkkujen päällä :D
ei ole havaittavaa kaulaa, vatsa on isompi kuin rinnat eikä henkilö näe omia varpaitaan. Jos reidet niin paksut että henkilö kävelee jalat levällään.
nämä lihavuuskeskustelu. Mielestäni ihminen on lihava silloin, kun siitä on terveydelle haittaa. Itse ollut ollut painokäyrien yläpuolella 5-vuotiaasta lähtien. Koomista, että ihmiset, joilla ei oikeasti ole lihavuusongelmaa kokevat olevansa lihavia ja haluavat määrittää normaalin ja lihavan kokonumeroja.
ruumiin rakenteesta, että kuka on lihava ja kuka ei. Jotkut ovat painon puolesta lihavia, mutta sitä ei kropassa huomaa. Jotkut taas voivat olla painon puolesta laihoja, mutta sitä rasvaa on kertynyt selkeästi eri paikkoihin/lihaksia ei ole ja voi näyttää sen vuoksi lihavalta.
Esim. itse olen 172cm ja 59kg ja mielestäni olen lihava vyötäröltä (vatsamakkarat + jenkkakahvat) ja takapuolesta.
Ja jos on lyhyt, niin saattaa olla 40-kokosenakin lihava. Sitten taas todella pitkä voi olla sopusuhtainen vähän isommassakin koossa.
Totta kai vartalonmallilla on väliä, eli jos ei näy vyötäröä ja jostain roikkuu jotain, niin voi olla lihavan näköinen, vaikkei kauhean isoja vaatteita joutuisikaan käyttämään. Mutta lihavaa siis pidän vähän eri asiana kuin vähän pullukkaa. Vaikkei ole joka kohtaan vartalossaan tyytyväinen, niin ei 172/59 voi olla mitenkään lihava.
niin siinä pituudessa kyllä 32-34 on hoikka, 36-38 normaali, 40 pyöreä, 42-44 lihava,
hei voisiko olla että jotkut vaan ostaa pienempiä vaatteita kuin toiset. Monet tiettävästi tunkevat itsensä aika pieniin vaatteisiin, kun taas toiset ostavat liiankin isoja, että tuntuisi mukavimmilta. Ei vaatekoko sano mitään.