Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamun HS: "Jotenkin ajatus kotona lapsia hoitavasta miehestä puistattaa"

Vierailija
13.09.2009 |

- onko teidän tuttavissanne tällaisia nuoria (lausunnon antaja oli 23-vuotias nainen)? Tai ajatteletteko itse näin?

Olen kyllä ollut huomaavinani samaa ilmiötä kuin lehdessä uutisoitu nuorten konservatisoituminen. Mutta että vallan tällaista "alfauros ainoa oikea uros" -ajattelua?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tekee suvereenisti kaikkia mahdollisia "miesten töitä". Meillä niitä ei ole kerrostalossa tehtäväksi, mutta tekee niitä muualla missä tarvitaan apua. On remontoinut kotimme jne. Mutta on myös ollut lasten kanssa kotona hoitovapaalla. Kun molemmilla on hyvä koulutus ja vaativa työ eikä vuosipalkoissa ole kuin muutama tonni eroa (minulla parempi palkka), niin on ollut järkevintä vuorotella kotona.(lapsemme olivat kotihoidossa siihen asti, kun kuopus täytti 3v). Kun vuoronvaihto tehtiin pari kertaa keskellä vuotta, niin molempien verotus keveni. Kumpikaan ei myöskään olisi oikein voinut olla poissa työstä tuota lähes viittä vuotta yhtäjaksoisesti ammattitaidon kärsimättä pahasti.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: en ymmärrä noin ajattelevaa nuorta naista. Ikävää, ettei edes nuorena ole haavetta tasa-arvoisesta maailmasta. Jokainen perhe tekee itselleen sopivimmat päätökset, mutta on tosi huolestuttavaa, jos tuollainen kategorinen konservatismi nostaa päätään...

Vierailija
22/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies siis jäi osittaiselle hoitovapaalle kun lapsi lähti kouluun - on vaan niin helskutan sytyttävä:

Sporttinen lihaksikas hyvännäköinen mies (+aivot kaupan päälle) pilkkomassa nakkeja kastikkeeseen kun tulen töistä, kaikki kotityöt tehtynä, koti siistinä, lapsi ruokittuna, läksyt tehtynä...

Eihän siinä voi muuta kuin "syttyä" ;oD kun näkee kuinka mies ottaa ohjat...

Mistä nössöistä te puhutte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän