Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamun HS: "Jotenkin ajatus kotona lapsia hoitavasta miehestä puistattaa"

Vierailija
13.09.2009 |

- onko teidän tuttavissanne tällaisia nuoria (lausunnon antaja oli 23-vuotias nainen)? Tai ajatteletteko itse näin?

Olen kyllä ollut huomaavinani samaa ilmiötä kuin lehdessä uutisoitu nuorten konservatisoituminen. Mutta että vallan tällaista "alfauros ainoa oikea uros" -ajattelua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en kyllä tunne ketään jota ko. ajatus puistattaisi. Outoa.

Vierailija
2/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka röhnöttävät sohvalla aamusta iltaan, eivätkä juuri lapsiaan huomio, muutakuin välillä karjumalla "HILJAAAAAAA!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapseton teinibimboko siellä laukoo kommentteja?

Enemmän todellakin puistattaa ajatus miehestä, joka karjuu ja käskyttää vaimoaan tekemään palveluksia ja hoitamaan lapsia. Jos mies on lapsia halunnut, niin luulisi hänen haluavan myös hoitaa heitä.

Vierailija
4/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota puistattaa se että isä hoitaa omaa lastaan

Vierailija
5/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei puistata, oma mies on hoitovapaalla ja olemme molemmat onnellisia ja tyytyväisiä

Vierailija
6/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sukupolvijuttu

lainaus oli etusivulla alaotsikossa

Vierailija
7/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en panis.

Vierailija
8/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä, ei se kovin miehekästä ole... en panis.

joku joka tunnistaa itsensä. Nyt kiinnostaakin: mikä lasten hoivaamisessa on ei-miehekästä? Kun minulle se tuntuu vaan laajentavan sitä hellyyttä ja vetovoimaa, jota tunnen miestäni kohtaan - mikä siinä voi vaikuttaa päinvastaiseen suuntaan?

ap

Vierailija
9/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun mielestä MIEHEN kuuluu ajaa nurmikot, hakata halot, korjata autot, maalata, hioa, pestä katot ja rännit jne. ja ehkäpä viedä lapsia harrastuksiin ja leikkiä.

Se vaan on seksikästä, EIKÄ mies essussa keittiössä lapsi kainalossa.

En osaa perustella paremmin.

Meillä siis itsellä kaksi lasta, joten tietämättömyydestäni ei ole kyse. Tietysti kaikki ei ole niin mustavalkoista kun tässä kärjistän, mutta pointtina on siis että miehekkäät asiat ovat miehekkäitä-seksikkäitä.

Vierailija
10/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun mielestä MIEHEN kuuluu ajaa nurmikot, hakata halot, korjata autot, maalata, hioa, pestä katot ja rännit jne. ja ehkäpä viedä lapsia harrastuksiin ja leikkiä.

Se vaan on seksikästä, EIKÄ mies essussa keittiössä lapsi kainalossa.

En osaa perustella paremmin.

Meillä siis itsellä kaksi lasta, joten tietämättömyydestäni ei ole kyse. Tietysti kaikki ei ole niin mustavalkoista kun tässä kärjistän, mutta pointtina on siis että miehekkäät asiat ovat miehekkäitä-seksikkäitä.

Teepä tuo kaikki kerrostaloasunnossa..

Kun naisetkin tekevät pitkää ja rankkaa työpäivää kodin ulkopuolella, ei ole reilua, että nainen tekee toisen työpäivän kotona miehen lepäillessä. Miehenkin on osallistuttava kotitöihin ja lasten hoitoon.Näin se aika vaan muuttuu.

Vierailija
11/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kyllä on ollut hoitovapaalla, mutta ei se jokaiseen perheeseen sopiskaan. Miksi sen pitäisi kaikkia miellyttää että teidän esko on jäänyt kotia hoitamaan lapsia.

Kyllä on hyviä isiä ilman hoitovapaalla olemistakin, ei ne heti ole sohvalla röhnöttäviä ja huutavia, niin kuin joku tossa vertasi. Tää on taas tätä putkinäköisyyttä.

Vierailija
12/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nurmikonleikkuun, maalauksen, hiomisen, katon ja rännien pesut, lasten kanssa leikkimisen ja harrastuksiin viemisen. Auto korjataan korjaamolla, siihen ei miehenikään kykene. Silti meillä kotityöt jakaantuvat osin aika perinteisesti (minulla pääsääntöisesti vaatehuolto = vaatteiden hankinta ja osin pyykkäys, miehellä remonttihommat jne.) MUTTA päivittäiset perheeseen ja kotiin liittyvät työt jaetaan: lasten hoito, ruuanlaitto, siivous. Minä näen mieheni vähintäänkin yhtä seksikkäänä olentona kuin ilman noita töiden jakamisia. Mutta en olekaan Audi-vaimo.

Vierailija
13/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä ettenkö minäkin pystyisi "miesten töihin".

Silti leivon sisällä lasten kanssa mielelläni pullaa, äijän ollessa täysin moottoriöljyssä pihalla auton kimpussa.

Ja omakotitalo asujalla miesten hommia löytyy kyllä melkein jokaiselle päivälle jotakin.

Vierailija
14/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mieluummin tosiaan viikkaan pyykkejä lasten kanssa samalla piirettyjä katsellen, miehen työntäessä lumikolaa pihassa... Näitä juttuja voi katsoa niin monelta kannalta. Mielestäni lasten hoito on aika helppo nakki.

Vierailija
15/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopu viimeistään siinä vaiheessa, kun tuo 23-vuotias onkin 33-vuotias ja hänellä on omia lapsia.

Ei mua kyllä puistattanut eilen illalla yhtään, kun mieheni jäi hoitamaan lasta illalla kotiin ja minä pääsin ystävieni luokse istumaan iltaa kolmen ruokalajin verran ja nauttimaan pari lasillista viiniä.

Vierailija
16/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään kyllä mitenkään ihaile miestä joka jää kotiin lapsia hoitamaan ja vaimo on töissä. Siis tarkoitan nimenomaan hoitovapaata tai vanhempainrahakautta siinä tapauksessa että miehellä on työpaikka. Vapaa-ajalla tapahtuva hoitaminen on asia erikseen.

Nuo tuollaiset tasaraita-maripaitamiehet eivät vaan ole minua varten.

Melkoisen suoraanhan tuo tyttö on kommenttinsa lausunut, mutta todellisuudessa on varmasti melko monia jotka noin ajattelevat, itsekin tunnustan tuohon joukkoon lukeutuvani vaikkein noin voimakkaalla ilmaisulla.

Vierailija
17/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti jäi kotiin vuodeksi, kun omien sanojensa mukaan oli ainutlaatuinen tilaisuus nauttia lapsen seurasta. Elämässä riittä kyllä niitä työvuosia ja siellä vanhainkodissa tuskin sitten harmittelee kauheasti tuota kotiinjäämistään. Siinä vasta MIES, jolla elämänarvot kohdallaan. : )

Itse asun ulkomailla, jossa moista mahdollisuutta ei ole isillä eikä äideilläkään, paitsi ihan omalla kustannuksella.

Vierailija
18/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mieluummin tosiaan viikkaan pyykkejä lasten kanssa samalla piirettyjä katsellen, miehen työntäessä lumikolaa pihassa... Näitä juttuja voi katsoa niin monelta kannalta. Mielestäni lasten hoito on aika helppo nakki.

että tarkoitus ei mitenkään ollut väheksyä naisten tai miesten töitä kumpiakaan sinänsä, olin vaan hämmästynyt että lapsista huolehtiminen voi oikeasti tehdä miehestä jonkun silmissä vastenmielisen.

Mutta selkeästi näitäkin mielipiteitä on. En tosin edelleenkään oikein ymmärrä mistä ne oikein tulevat, kun perustelut ovat vain "no mä en vaan tykkää" tai "ei ole mua varten". Mutta kaikki tyylillään, eikä minun tietysti ole mitenkään välttämätöntäkään ymmärtää, kiinnosti vaan kun tuntui niin oudolta koko tokaisu.

Vierailija
19/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan taida olla aikansa tasalla.

Nyt nimittäin perheissä, joissa molemmat puolisot ovat hyväpalkkaisessa työssä, on todella trendikästä miehenkin olla kotona lasten kanssa vähän pidempään kuin vain isäkuukauden ajan. Näin olen huomannut olevan erityisesti omassa lähipiirissäni. Miehet kehuskelevat toisilleen, miten kivaa on ollut lasten kanssa. Se kun on totaalisen erilaista kuin töissäolo. Ehkä perheissä, joissa vain toinen (siis yleensä se mies) on hyvintoimeentuleva, tämä on vielä jotenkin "erilaista".

Vierailija
20/22 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlailla kuin vaikka tietokonenörtit ei sytytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi