Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te köyhät jotka pukkaatte lapsia tukien toivossa, ootteko

Vierailija
11.09.2009 |

miettiny mitä ne lapset tulee maksamaan 10-18v päästä? työtä vieroksuva sossupummikaveripariskunta lykkäs 3 tenavaa lapsilisien ja tukien toivossa ennen ku tää asia ees pälähti heidän päähän :D kouluttamattomia molemmat.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissii rikkailla oisi oikeus tehdä lapsia! kuule monilla köyhillä ainoa ilo elämässä on omat lapset! ja tiedän monia kouluttamattomia ihmisiä on todella ihania ja sydämellisiä,verrattuna korkeesti koulutettuihin herroihin,he ajatteleevat itseensä ja lapsilla nousee kusi päähän kun vanhemmat on nii kermaa. ennemmin oon onnellinen köyhä kuin rikas kusipää!

Vierailija
22/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei todellakaan ole rikastuttu. Ensinnäkin äitiyslomillani tuloni olivat pienemmät kuin palkka. Lisäksi menetin tuloja kun olin kotihoidontuella.

Sen jälkeen hoitomaksut yms. Rikkaampia oltaisiin jos oltaisiin jätetty lapset tekemättä.

Silti uskallettiin tehdä monta lasta, vaikka mies oli vuoden työttömänä. Ollaan pärjätty ja maksettu talolainaa kun ollaan eletty vaatimattomasti.

Kai sitä nyt jokainen tajuaa, ettei lapsilisillä rikastu. Kun päästään kouluikään, se kulutus alkaa. Pitää olla sisäpelikenkää, luistimia ja suksia joka vuosi, kunnon vaatteita, kenkiä menee huimasti kun kasvavat yms.

Mutta ei ne isot tulot vaan pienet menot. Leipää on riittänyt ja vaatetta päälle. Elämänlaadussa ei ole moittimista. Ollaan nautittu elämästä ison perheen vanhempina (vaikka ei 4 lasta kyllä mun mielestä vielä iso perhe ole)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös tällainen asioiden tärkeysjärjestys.

Ei perheessäni tai suvussani ole työttömiä ettei siitä ole kysymys. SItäpaitsi ihmisen työttömyys ei todellakaan automaattisesti tarkoita sitä että ihmisellä on elämänasenne ettei töitä kannata tehdä kuin tuillakin elää...

Laittaisin kyllä kaikki lapsenhankintapuheet jäihin, jos olisi edes vaara, että voisin joutua työttömäksi. En tosiaan tajua lainkaan ihmisiä, jotka tekevät lapsen/lapsia vaikka ovat työttömiä. Minusta se on ihan käsittämätöntä. Ihan kuin ei osaisi laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
24/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin on lapsenikin koska ajattelen rahan sijasta häntä! Mistäs te rikkaat ne rahanne saatte? Töistä varmaankin, mutta mitenkäs te sinne töihin pääsette? Aivan, viemällä ne kultamussukat tarhaan heti kuin vaan laki sallii! Jospa välillä pistäisitte muksunne oman ylpeytenne edelle niin ei tarvitsisi täälä muita parjata.....

Vierailija
25/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En edes tiedä ketään, joka olisi asioinut sossussa. Onko se tosiaan joillekin niin arkipäivää?"

Ikävä kyllä, on arkipäivää. Ei sillä mitenkään kehuskele tai siitä nauti. Työttömiä ei olla, sossussa käy muitakin. Itse olen kotihoidontuella ja mies on määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Ei se ole ihmisen itsensä vika aina, että joutuu käymään sossussa. Esim. me ei ois mitenkään voitu lapsia hankkiessa tietää, että mies joutuu työkyvyttömäksi.

Vierailija
26/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin oon onnellinen köyhä kuin rikas kusipää!

et halua olla köyhä kusipää...

Vierailija
27/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin on lapsenikin koska ajattelen rahan sijasta häntä! Mistäs te rikkaat ne rahanne saatte? Töistä varmaankin, mutta mitenkäs te sinne töihin pääsette? Aivan, viemällä ne kultamussukat tarhaan heti kuin vaan laki sallii! Jospa välillä pistäisitte muksunne oman ylpeytenne edelle niin ei tarvitsisi täälä muita parjata.....

töitä hakemaan viimeistään kun se kultamussukkasi menee kouluun.

Vierailija
28/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siihen asti elän sinun maksamillasi verorahaoilla ja pidä huolta siitä että kasvatan itse lapseni tarhatädin sijasta :)

Vierailija
29/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan hullu ei tässä maassa rikastu lapsia tekemällä, lasten kotihoidon tuki on kuukaudessa alle puolet työmarkkinatuesta, ja verotetaan rankemmalla kädellä kuin palkkaa. ajatelkaa nyt ennenkuin alatte meuhkaamaan...

Vierailija
30/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuuksien toivossa tulee kuitenkin valtiolle paljon halvemmaksi kuin se rahamäärä, mikä kuluu "paremman väen" veropetoksissa ja muissa talousrikoksissa. Kyllä siellä ne suuremmat vedätykset tapahtuu.

Sitä paitsi vaurastumista tuetaan myös verovaroin, asuntolaina on verovähennyskelpoista ja kiinteistöjen kunnostukseen on haettavissa jos jonkinlaisia tukia. Että kyllä se vauras luokkakin on aika hyvin saanut pidettyä eduistaan kiinni.

Meillä on yksi lapsi eikä muita sosiaalietuuksia kuin lapsilisä. Ei ole ollut eikä ole näillä näkymillä tulossakaan.

Vierailija
31/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, miksi kuluttaa energiaa toisten toimeentulon pohtimiseen? Se ei kuulu sivullisille ja jos ottaa noin itsetunnon päälle, ole hyvä ja jää itse kotiin "loisimaan". Saattaisitpa huomata miten vittumaista ja vaikeaa on jo pelkkä lakiin perustuvan oikeuden käyttäminen, kun ollaan sossun kanssa nenäkkäin...

Vierailija
32/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siihen asti elän sinun maksamillasi verorahaoilla ja pidä huolta siitä että kasvatan itse lapseni tarhatädin sijasta :)

maksamillani verorahoilla. Tuskin olet kovaa valuuttaa työmarkkinoilla, jos olet ollut vuosia kotona. Ei työhaastattelussa kotiäitiys ole mikään ansio, vaan haitta.

Meinaatko että kasvatus loppuu kun lapsi menee kouluun? Jos oikeasti haluat täysin ITSE kasvattaa lapsesi, sitten ystävä hyvä vastaus on kotikoulutus, opetat lapsiasi itse. Sen jälkeen, kun olet 9-12v kouluttanut lapsesi kotona, voit brassailla sillä, että tosiaan olet kasvattanut heidät täysin itse. 6-7 vuoden kotiäitiydellä et vielä niin voi tehdä...

Jos luulet, että tarhatäti kasvattaa, niin voinen kertoa että opettaja kasvattaa vielä enemmän. Eikö sua yhtään tämä korpea? et voi itse ottaa tästä kunniaa, ai ai!

Vierailija
33/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä lapsilisän nouseminen uuden vauvan myötä kummasti tuo lisää rahaa perheelle.

Ties vaikka lähettäis niillä rahoilla ulkomaille koko perhe!

Vierailija
34/38 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku yhden lapsen tuoma lisäys lapsilisään vaikuttaa elintasoon? Meillä tulot ennen lapsilisiä nettona lähes 4000 euroa, niin se nyt on yksi paskan hailee maksettaisko niitä lapsilisiä ylipäätään. Tietty jos niillä pelkästään elää, niin onhan se sitten tietty hyvä juttu, mutta mulla ei ole edes mitään käsitystä milloin ne maksetaan tilille enkä yhtään muista paljonko ne kahdesta lapsesta on.

Vierailija
35/38 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin kun Suomessa ei edes työnteolla ( verottaja muistaa..)

rikastu niin miten joku ajattelee että valtion tuilla..? No ehkä maahanmuuttajat, heimolaiset.

Tulikohan kirjoittajalle mieleen et kekkä lukeutuvat tuohon maahanmuuttajiin??

Ite muutin suomeen pikkulapsena äidin kanssa ja äiti on ollu työelämässä siitä lähtien kun muutti suomeen et ihan veroja mekin ollaan maksettu. Ite painuin kans töihin heti koulun jälkeen ja maksan kans veroja.

Ei kaikkia maahanmuuttajia voi leimata! Meille on tulossa esikoinen ja oon pieni palkkainen kun pohjalla ei ole kuin lukion koulutus (kouluun haen takasin kun äitiysloma loppuu) Mies tienaa juuri sen verran että voimme elää. Missään nimessä ei ole edes tullut mieleen mennä sossunluukulle!!

Miettikää ny hyvät ihmiset mitä kirjoitatte..

Vierailija
36/38 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sossun tuki vaan pienenee, mitä enemmän on lapsia- ja tämä on muuten fakta!! Esim. yhdestä lapsesta saa muistaakseni satasen enemmän kuin kolmesta tms.

Tuki lasta kohti kyllä pienenee, mutta toki yhteissumma kasvaa - eikä ero ihan satasta ollut:

10 - 17-vuotias lapsi

1. lapsi 292,21

2. lapsi 271,34

3. lapsi jne. 250,47

Alle 10-vuotias lapsi

1. lapsi 262,99

2. lapsi 242,12

3. lapsi jne 221,25

Tosin elatusmaksut ja lapsilisät huomioidaan tuossa, eli ei sossu maksakaan loppujen lopuksi lapsista. Vaan asumistukeenpa ei huomioida elareita eikä lapsilisiä, vaan neliöt ja vuokran suuruus. Ja se mikä menee yli, eli mitä Kelan asumistuki ei kata, sen maksaa periaatteessa täysimääräisesti sossu. Olipa asunto miten iso ja kallis tahansa.

Kun vuokra, lastenvaunut, kotivakuutus, sähkölasku, lääkkeet, lääkärikulut, kattaa sossu ja harkinnanvaraisesti myös vaatteita, silmälaseja, pesukoneita sekä bussilippuja toimeentulotuen perusosan päälle, voi sitten jo kätevästi käyttää säästyneet lapsilisät etelänmatkoihin tai mihin nyt kukin haluaa.

Vierailija
37/38 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan nyt niin yksinkertainen olisi että huimien lapsilisien ja äitiyspäivärahojen takia lapsia hankkisi...

Vierailija
38/38 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan nyt niin yksinkertainen olisi että huimien lapsilisien ja äitiyspäivärahojen takia lapsia hankkisi...

Lapsista on kuluja moninkertaisesti sen verran, mitä työtön saa yhteiskunnalta. Joku hiukan suurempi lapsilisä tai Kelan työttömyyspäivärahan lapsikorotus ei oikein ole sen työn ja sitoutumisen arvoista, minkä lapset aiheuttavat. (jos siis ei muuten niitä haluaisi) Ok, meitä on joka junaan, mutta en oikein jaksa uskoa, että joku varta vasten tekisi lapsen saadakseen kuussa satasen enemmän. Ehkä nää sossun asiakkaat lisääntyvät muista syistä, esim. koska elämänhallinta on niin pielessä etteivät jaksa ehkäistä, tai hakevat lapsen kautta sisältöä elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi