Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi ummetukseen? Levolacista kamalat ilmavaivat:(

Vierailija
09.09.2009 |

Raskaana siis olen. Normitilassa käytän pellavansiemenrouhetta, mutta se on nyt kiellettyjen listalla. Tää on ihan tuskaa ja puolet vielä raskausajasta edessä:/

Kaikki neuvot kehiin pliis!!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voinut käyttää levolacia kun tuli niin karmea olo ja ilmavaivat

Vierailija
42/52 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kaupasta Vogelin luumumehua! juo sitä aamulla lasillinen ja perään lasi vettä.

Nythän herneet on torilla edullisia, litra päivässä, niin ei varmasti vaivaa kova vatsa :-)

Koita päästä lenkille. Reipas, lyhytkin kävelylenkki pistää vatsaa toimimaan.

Vähennä punaista lihaa ruokavaliosta. Päivittäinen punaisen lihan syönti on varmin tulppa pepussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt: vähäinen veden juominen ja liian vähäinen liikunta, huonot ruokailutottumukset

Kun vatsa on kova:

- lisään veden määrää

- maitohappobakteereja (purkki jääkaapissa aina valmiina)

- tuoreet luumut

- kahvi aamulla tyhjään vatsaan

- puolen tunnin kävelylenkit päivittäin

- kauralesettä maust. joghurtin päällä

- ei vaaleaa leipää

- syön hedelmiä ja kasviksia (ei banaani)

Aina on auttanut. Ummetuslääkkeitä vältän viimeiseen asti.

Vierailija
44/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi että dufalac ja lecolac (sama tuote ja lisää samaa tuotetta eri nimillä löytyy) on luonnonmukaista koska se on kuituperäistä...näin lääkäri sen selitti, movicol on sitten ihan tehty aine...levolacia nuo lääkärit kyllä suosittelevat käytettäväksi ummetukseen ensisijaisesti!!!

Vierailija
45/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laxamusin? Ono apteekin tuotteita?

Puuroa syön, tosin kaurapuuroa, ja tummaa leipää ja luumujakin tuoreena. Kuivatut luumut ei uppoa lainkaan, vaikka tarkoitus olis hyvä.

Tämnä tuska alkoi kun aloitin raudan syömisen. Heti ekasta rautatabletista meni maha kovaksi.

neuvola sanoi sen sopivan raskausaikana, teratologinen taas, että ei. yhden pss otin ja oli kyllä levolacia parempi mulle.

tuosta raudasta: jotkut terkat aloittaa turhaan rautalisän, raskausaikana kuuluu hb laskea ja mullakin hb oli luokkaa 116 eikä mitään lisiä tarvittu.

Vierailija
46/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäntähtäimen tuote - ei välttämättä auta heti vaan vasta kun muutaman päivän käyttänyt. Suojaa suolta, tasapainottaa toiminnan. Ei varsinainen ulostuslääke.

Ulostuspillerinä voit ottaa esim. kolme Toilax pilleriä. Eivät ole kalliita, mutta niitä ei aina saa kaikista apteekeista. On tarkoitettu suolen tyhjentämiseen. Kysy apteekista, että ovat ok kun olet raskaana.

Aamulla isot kupit maitokahvia. Se saattaa laittaa vatsan toimimaan kuten myös iso annos perusjäätelöä.

Vierailija
47/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää. Jotakin kyllä tulee, mutta koko ajan sellainen olo, että suolessa on paljon tavaraa. Joku kunnon tyhjennys olisi paikallaan!

Vierailija
48/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luumusose. Siis se vauvanruoka :).

Tarpeeksi monta purkkia kun vetää (mulle yleensä riitti 1-1,5), niin saattaa auttaa.

Vierailija
49/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimii.

Vierailija
50/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koko ketjua nyt lukenut, mutta itse kun en raskaana pystynyt pellavansiemeniä syömään niin söin luumusosetta. Nyt joulunakin söin torttuihin tarkoitetun purnukan, ni jo rupes toimimaan! Tuoreet luumut minulla ei toimi, en tiedä miksi.

Kokeile sitä luumusosetta! Reiluina annoksina! Iso määrä kerralla voi olla aika ällöä, mutta hiljalleen. Ja paljon vettä! Lisäksi raskaana ollessani kevyt liikunta (kävely) laittoi aineenvaihduntaa liikkeelle ja auttoi ummetukseen.

Jos ei ole kotikonsteista apua niin ota yhteys neuvolaan, osaavat siellä neuvoa jotain apteekkivalmistetta tai sitten ihan lääkärin kautta! Minulle tuli pukamia kun annoin ajan vaan kulua, harmitti jälkikäteen.

Vierailija
51/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui tuosta sanoa, että myös selleri auttoa minulla ummetukseen. Joo se on pahaa, mutta hädän hetkellä kaikki menee...

Tein keittoa missä oli runsaasti selleriä (voi tehdä myös vihreän smoothien) ja auttoi. Ystäväni harrastaa smoothie-juomia missä on porkkanaa ja selleriä + muuta. Auttaa hänellä.

Selleri poistaa nesteitä myös jos siitä raskaana ollessa kärsit.

Vierailija
52/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiset joulutorttuaineksen jääkaapista pois ja sitten luonnollisesti söinkin niitä valtavan määrän. Nyt olen ripulilla! Syödässäni hetken pohdin että saas nähdä miten tämän luumusosemäärän kanssa käy, mutta enpä olisi uskonut että näin raju vaikutus :D Tosin, eipä ole ennen tullut syötyä yli kymmentä joulutorttua parissa tunnissa... öh... oma vika :D

Minulla on "teräsvatsa" eli ei reagoi normaalisti mihinkään, millään tavalla. Aamukahvin join tyhjään vatsaan ja sitten tämä alkoi, eikä tunnu olevan loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi