Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++MAALISMASUT VK 1+++

29.12.2008 |

ILOISTA VIIKKOA!

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

JA VIELÄ LINKKI EDELLISEEN VIIKKOON!

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sitä jo vuosi vaihtuu. Vähän kiva.

Meillä täällä joulu meni loistavasti. Oltiin koko joulu mun vanhempien luona keski-suomessa ja siellä oli kaikki mun sisaruksetkin. Oli muuten paikoitellen aika ahdasta, mutta kivaa.

Tein litroittain jouluruokia ja söin ihan valtavasti. Varmasti neuvolassa taas tulee sanomista, mutta eihän jouluna voi kitsastella. Kyllä sitä voi nyt alkaa viettämään terveellistä uutta vuotta :).

Kaiken kaikkiaan joulu meni hyvin ja oli ihana saada levätä pitkästä aikaa sillei, ettei tarvinnut ajatella sitä, jos nukkui vähän pidempään. Närästys oli tietenkin jatkuvana vieraana, mutta eihän se ole ihmekään.

Vauvalla on kaikki hyvin, vaikka onkin ollut hiljaisempi kuin ennen. Johtuu tietenkin siitä, kun mä olen reutonut menemään. Ensi vuonna meillä on vasta seuraava neuvola ja odotankin sitä innolla. Lähinnä sen takia, että haluan tietää, vaikuttaako raudan lisääminen mihinkään, vai pitääkö ryhtyä toimenpiteisiin.

Mutta eipä tänne muuta. Nyt pitäisi sopeutua elämään taas kolmestaan, miehen ja koiran kanssa. Meitä kotona oli kuitenkin koko ajan ainakin se 8 henkilöä, että siinä mielessä hiljaisuuskin tuntuu oudolta :D.

Mahtavaa viimeistä viikkoa tänä vuonna ja hyvää alkavaa sellaista. Miten muuten olette ajatelleet uuden vuoden vaihteen viettää?

Terveisin

Kaisa_kissa ja Reijo rv 27+6

(Mun 15-vuotias pikkuveljeni haluasi ehdottomasti kutsua masuasukkia Reijoksi. Sen seurauksena kaikki kutsuu sitä Reijoksi, vaikka sukupuoli ei ole selvillä.)

Vierailija
2/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi meillä sitten neuvola, saas nähdä miten siellä menee. Hitsi kun mulla on ihan hirvee suklaanhimo, mut ei passaa syödä kauheasti, ettei tule huono olo. :)

Me mennään uutena vuotena saunomaan mun vanhemmille, ja vietetään ihan rauhallinen uusivuosi. :)

Hyvää päivänjatkoja kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä päiviä tätä vuotta vietellään... Näin se on vaan vuosi vierähtänyt.

Joulu oli ja meni oikein mukavasti. Tosin munkin tuli syötyä liiankin kanssa, mut jouluruuat on vaan niin hyviä! Väsymys ja saamattomuuden tunne on vaivannut tavallista enemmän viime päivinä, liekö joku joulun jälkeinen alakulo iskenyt... Tai sit vaan pitäis parantaa noita ruokailutoittumuksia ja lähteä enemmän pihalle, niin aivotkin saisi kunnolla happea.

Uuden vuoden aatto tullaan näillä näkymin viettämään tänä vuonna ihan kotosalla. Ajateltiin ostaa joku ihan edullinen, pieni paketti raketteja ja valaa tinaa monen vuoden tauon jälkeen, niin on vähän vaihtelua esikoisellekin (2v8kk). Vaikka voi olla ettei rakettien paukkeesta tykkää ollenkaan ja tinan valuustakaan tuskin sen enempää ymmärtää. Saunotaan ja syödään jotain vähän "herkumpaa" kuitenkin.

Mahassa käy nykyään pitkin päivää mahdoton poukkoilu. Nukkuminen tahtoo olla välillä vaikeaa kun vauva elämöi. Mutta yritän pitää mielessä, että hyvä kun tulokas liikkuu ja eihän tätä raskautta enää kovin monia kuukausia ole jäljellä.

Tuskin kirjoitan enää parin päivän kuluessa, joten Hyvää vuodenvaihdetta kaikille!

Nasuliini ja Skepi 27+6

Vierailija
4/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Uutta Vuotta vain kaikille näin etukäteen. Vuosi taas vaihtuu, vaikka jotenkin tuntuu että vastahan oli kesä ja loma ja kaikki.. Joulu meni oikein mukavasti kotona pötkötellessä ja uusi vuosi vaihtuu samoissa merkeissä, ajateltiin lämmittää sauna ja katsella sieltä rakettien ammuntaa vastarannalta.

Huomenna olis taas neuvola ja tänään kävin yksityisellä gynellä hankkimassa luvan lentää. Lähden sukuloimaan lappiin, kun en jouluksi päässyt. Pienokaisella kaikki hyvin, on siellä perätilassa, kuten kuukausi sitten kun käytiin 4d-ultrassa, joten nyt pitää sitten sitä tarkkailla, ettei lähdetä sitten synnyttämään siinä tilassa.. Oli aivan ihana lääkäri, tuollaisen kätilön kun sais synnytykseen mukaan! Kokemus tuo varmuutta, oli hän niin vakuuttava ja muutoinkin kiva.

Sokerirasitukset meni viimeksi neuvolassa ilmeisesti ihan ok, koska eivät ole soitelleet sieltä mitään. Vähän kyllä hirvitti, koska söin just edellisenä iltanan puoli levyä joulusuklaata kun otti oikeasti aivoon, kun auto oli just hajonnut kyseisenä päivänä ja korjaamon lasku 1700€! Eikä auto ole kuin 8v. vanha.. Ja seuraavana päivänä siihen meinasi moottoritien liittymässä ajaa auto kylkeen, kun se ajoi "vastakarvaan".. Pitäisköhän vähitellen lopettaa tuo autoilu, tuntuu hiukan vaaralliselta.

Eilen kävin katsomassa vähän vaunuja ja turvakaukaloa. Onko kellään kokemuksia kääntyvillä etupyörillä olevista vaunuista (emmaljunga city 360 tai jotain sinne päin) ? Mä jotenkin ihastuin niiden helppoon ajamiseen. Mutta katsotaan nyt.

Vierailija
5/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituksesta selvitty, samoin joulusta. Herkutelu vaihde vähän päällä, mutta kyllä se tästä. Flunssa päällä samoin, toivottavasti jo taittumaan päin. Päikkärit nukun ja yöllä valvon tuonne 02-03.

Masu asukki möykkää välillä ihan kunnnolla esim. tänä aamuna maha ihan poukkoili oikealle ja vasemmalle.

Luulen että muutamia supistuksia ollut tai sitten kaveri yrittää jotnekin sivuttain möyrytä.

Pari viikko enää käsileikkaukseen. Tvn katselukiintiö alkaa olla jo täynnä eli aika käy pitkäksi. Neuvola n. viikon päästä.

t: Vacsuli ja papu 28+5

Vierailija
6/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan olen tänne kirjoitellut, mutta nyt ajattelin laittaa välillä kuulumisia.

Mulla seuraava neuvola vasta tammikuun puolessa välissä, koska joudun juoksemaan polilla vähän väliä. Sokereiden kanssa väännetään kättä ja olipa kiva jouluna katsella vierestä kun muut vetää piirakkaa, kinkkua ja suklaatia minkä ehtii... No, kyllä minäkin ensi jouluna - ehkä =)! Insuliini aloitettiin jo tuossa 3 vkoa sitten ja nyt uudenvuoden aattona olisi kontrollikäynnit sekä sisätauti- että äitiyspolille. Näkee taas mitä masuun kuuluu =).

Itse havahduin toissapäivänä, että miten lähellä itseasiassa h-hetki alkaa jo olla. Aika menee mielettömän nopeasti!

-kinde 28+0-

Vierailija
7/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä senkun synnytykset ja nyyttien kainaloon saaminen lähestyy :) Olettekos kukaan vielä mittailleet vatsanympärystä? Mittasin ensimmäisen kerran 25+ viikolla ja toistamiseen nyt 30+0 ja vatsanympärys navan kohdalta mitattuna on huimat 113cm, apua!! Vyötärönympärys ennen raskautta oli n. 85cm eli aika reilu muutos :/ Lääkärin mukaan kohtu on kuitenkin ihan sopusuhtaisen kokoinen näille viikoille, joten ei pitäisi olla huolta hirmuisen isosta vauvasta. Luultavasti vaan vatsanpeitteet antavat nopeammin periksi, kun on jo kuudes pikkuinen meille tuloillaan :)

Minäkin kävin tänään jo ostamassa vaunut ja TOSI tyytyväinen olen :) Katselin myös sitä emmaljungan city mallia, mutta valitsin kuitenkin duo vaunu/ratasyhdistelmän. Cityt on varmasti hyvät kaupungissa ja autoillessa (siihenhän saa emmaljungan turvakaukalonkin kiinni), mutta meillä tarve on toisenlainen. Autorattaat löytyy erikseen ja kävellään pitkiä vaunulenkkejä.

Hyvää uuden vuoden viikkoa kaikille!

Alfiina rv 30+0

Vierailija
8/28 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissassa oli valkosoluja, mut ei kuulemma ole mitään hätää. Jos ensikerralla on kans valkosoluja pissassa, niin sit pitää viedä näyte labraan. Verenpaine oli 138/86 ja paino oli 79.8 painoa oli tullut lisää +688 grammaa. Kohdunpohjankorkeus oli 31 ja poika on raivotarjonnassa. Sydänäänet kuulu hyvin ja liikkuu hyvin. :)

Tämmöisiä neuvolakuulumisia mulla. Ai niin ensiviikon maanantaina alkaa synnytysvalmennus, jee. :)

Hyvää tiistain jatkoja kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 30+3

Vierailija
9/28 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa lääkäri oli tänään... kaikki ok, kohdunsuu vähän pehmennyt mutta se ihan normaalia kun seiskaa kuitenkin jo odotan :) Hb noussut 133:sta 142. Ei siis täällä todellakaan tarvetta rautaan heh.

Vaunuista oli puhetta niin tänään mennään mekin hakemaan varaamamme vaunut ja ne on Herquleksen Raptor 3 spinnit camo beige värisenä :) Aivan ihanat! Sitten aikaisemmin ostettiin Emmaljungan twin city crossit, jotka myös aivan mahtavat :)

Vointi mulla mitä mainioin ja ihanaa kun koko perhe nyt terveenä, jouluna kun pienin 1v oli keuhkokuumeessa ja sit sai kahdesta eri antibiootista pahat allergiset reaktiot ja nyt odotetaanki aikaa allergiasairaalaan testeihin. Ite oon pahasti allerginen suurimmalle osalle antibiooteista ja penisiliinillekin :(

Onko muilla turvotuksia? Mulla on joskus iltaisi oikee nilkka turvoksis ja öisin sormet puutuu heti jos vähänkin käsi painuksissa :( Sen takia herään öisin ainaki 30 kertaa.

Mutta hyvää viikon jatkoa kaikille!

Minni kera kuusikon ja rv 30+5

Vierailija
10/28 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tulltu shoppailtua.

Kestovaippoja (käytettynä) 3kpl, kohta lakaa olal vastasyntyenen varastot täynnä.

Weledan vatsaöljyä. Olen rasvaillut Becurilla mutta ei näytä tehoavan kun jouluaattona alamasuun poksati mutama raskaus arpi. Ihan oikeasti kertaheitolla kutinan säestämänä.

Aventin maidon kerääjät jotia totuttelen käyttämään jo nyt kun pitäis tuoda nännejä esiin enemmän. Tiedä häntä mutta kokeilen kun sisäänpäin kääntyneen nännit ja joissain jenkkisivustolla tais olla vinkki.

Imetys liivit kuppikokoa reiluhko. Ihan vaan H&M eli en investoinut kalliisiin, vielä.

Flunssa alkaa taittua, herkut pitää saada kuriin viimeistään 1.1. alkaen.

T:Vacsuli ja papu rv 28+6

Vierailija
11/28 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään yöllä se sitten vuosi vaihtuis jälleen kerran. :) Ihanaa ei mene enää kauan kun on oma vauva sylissä, on se vaan niin ihanaa. Ihmeen hyvin mulla on tää raskaus menny vaikka mulla onkin epilepsia, yhtään kohtausta ei ole tullut, eikä saa tullakkaan.

Hanttu82 ja Poju rv 30+4

Vierailija
12/28 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala miten en jaksanu nousta aamulla ylös.Laitoin tyttären telkkarin eteen aamupaloineen katsomaan muumeja ja paiskauduin itse vielä sänkyyn.Onneksi on jo niin itsenäinen että ei tarvi kokoa ajan olla auttamassa ja neuvomassa.Vaikka ikää onkin vasta 2v 8kk.Niiiiiin huonosti nukuin taas yön että...tänäkään iltana tuskin pääsee aikasemmin edes nukkumaan kun on varmasti sellanen pauke ja rätinä....

Mullakin tuntuu raskausarpia kertyvän,ja ihan sen tuntee kun ne ripsahtaa.Anopin saunan isosta peilistä pääsin havannoimaan miten on varsinkin toiselle puolelle alamahaa repsahtanu pari oikein mojovaa.Vauvan liikkeet vaan voimistuu päivä päivältä ja hikka on usein,yhtenkin päivänä neljä kertaa.Mieskin pääsi sen hypähtelyn tuntemaan.Ei se kyllä mitenkään vapaaehtosesti tule mun mahaa hiveltelemään ja vauvan liikkeitä tunnustelemaan,sitä pitää käskee et "nyt laita käsi tuohon".Että onnellisia ne joittein mies on innoissaan mukana odotuksessa!

Vielä pitää hyvissä ajoin ennen iltaa kävelyttää koirat,ennekun alkaa räiske.Ei niitten pitäisi mitään kauheen paukkuherkkiä kyllä olla....

Nyt imuroimaan ja sitten ihmistäytymään että kehtaa kauppaan lähtee.

Sunny 30+5

Vierailija
13/28 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kertomaan että viime yönä näin tosi inhaa unta, synnytin ja jotain tapahtui vauvalle ja mies ihan hajos, huusi vaan että meidän poika. Ihan vieläkin kylmät väreet tuntuu. Tais olla eka painajainen jossa vauvalle tapahtuu jotain-

mutta muuten

*Hyvää uutta vuotta kaikille!*

T:Vacsuli 29+0

Vierailija
14/28 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille. Minäkin olen täällä maalismasujen listassa, vaikka en juurikaan ole tänne kirjoitellut. Olen tyytynyt lukemaan muiden kirjoituksia :) Ajattelin nyt sitten itsekin kantaa korteni kekoon, näin uuden vuoden alla. Kävin tänään neuvolalääkärissä, viikkoja on takana 27+5 (esikoista odotan). Odotin kauhulla punnitusta, joulun aikana kun on HIEMAN tullut syötyä kaikenlaista ylimääräistä..no ei se paino kuitenkaan ihan älyttömiä ollut, mutta oli sitä tullut viime käynnistä 3.5kg lisää :) Kaiken kaikkiaan paino on noussut nyt n.7 kg, onko se paljon? Sf- mitta oli 27cm, eli ihan käyrällä pysyttiin, samoin sydänäänet oli vahvat, eli niiltä osin kaikki ok. Ainoa, mikä nyt huolestuttaa, on kohdunsuun pehmeneminen, jonka vuoksi pitää mennä viikon päästä kontrolliin. Lääkäri sanoi, ettei kannata huolestua, mutta ainahan sitä nyt vähän säikähtää. Jouduin liikuntakieltoon, ja nyt vain mietin, että kukas tuon meidän karvakorvan käyttää päivisin lenkillä, kun mieskin on töissä :(

Supisteleeko teillä muilla paljon? Minulla päivittäin, ja lähes joka yökin. Nyt vasta tajusin, että yöllä tuntuva paine alamahassa onkin itseasiassa supistus, olen ennen laittanut sen vessahädän piikkiin, mutta lääkäri meinasi, että ovat supisteluja. Yöllinen vessassakäynti häiritsee ainakin minulla unta jo nyt, joudun ravaamaan pissalla koko ajan, rasittavaa! Mietin vain, minkälainen se pissaustahti on sitten ihan loppumetreillä...

Nyt lähden tästä vähän siistailemaan kotia, uudenvuodenaaton kunniaksi=) Mukavaa uutta vuotta kaikille!

T:Maria08

Vierailija
15/28 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kulunu jo kuukausia ku oon viimeks tänne kirjottanu, oon vaan niin harvoin tässä koneella, ei muka jaksa iltaisin ku esikoinen nukahtaa. Nyt ollaan kahestaan kotona, ku mies on töissä, pitää kohta rueta nukkumaan, että on aamulla virkeä leikkimään (esikoinen tyttö 2 v. 7 kk).

Tässä mun tiedot listaan:

Fysitar, la 11.3., 2. lapsi tulossa, Pohjois-Savosta, iät 28/32, synnytyssairaala KYS.

Huh, huh, tulipa huono olo ku söin hirmu kasan sipsejä ja dippikastiketta, mulle ku tulee nykyään huono olo tollasesta "paskaruuasta". Pahoinvointia tosin oli vain alkuraskaudessa pari viikkoa huonohko.

Olen siis voinut melko hyvin, töissä olen ollut, vaikka kohdun kaulaa vain 2-3 cm jäljellä ja oli pehmeä jo marraskuussa. Eivät tunnu olevan neuvolassakaan huolissaan, tosin ensi viikolla KYS:ssa äitipolikäynti, siellä ovat kyllä onneks viisaampia. Mulla on kuitenki melko fyysinen työ. Joten vähä itseä mietityttää, ku välillä supisteleekin päivällä ja yöllä, ei tosin kipeesti....

Kaikki arvot ja painot ym. on pysyny hyvin hallinnassa, siinä mielessä hyvä mieli...

Täällä ei taida olla ketään muita Pohjois-Savosta tai KYS:ssa synnyttäviä?

Kuulin muuten tänään että kaikki ensi vuonna syntyvät vauvat Suomessa saavat villasukat... oliko se nyt Martoilta... eikös ookin ihanaa?

Ihanaa odotusta ja Uutta vuotta kaikille.

T. Fysitar 30+0

p.s. Sen verran oon täällä lueskellu, että ihana ku täällä kaikki tukee toisiaan niin mahtavasti... tsemppiä siis kaikille!

Vierailija
16/28 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä sitä ollaan jo äitiyslomalla. Minulla loppuu työsopimus tammikuun viimeinen päivä ja jään sitten seuraavana päivänä äitiyslomalle. Kelan täti meinasi, ettei kannata olla sitä 8 päivää päivärahalla vaan jäädä suoraan äitiyslomalle.

Mitään ihmeellistä ei ole ollut. Viime yön olin töissä tekemässä "Kelkkaa" ja "Valkovenäläistä" teineille. Herran isä että 10 v nuoremmat ovat ihan penskoja = D. Oi niitä aikoija, kun itse oli 18 v. No, ei ole ikävä. Aikansa kutakin.

Seuraava neuvola parin viikon päästä.

Joku kyseli supistuksista... Päivittäin tuntuu kyllä. Varsinkin jos liikkuu vähänkään rivakammin, nostelee, kantelee etc. Kun vain tuntuvat, eivätkä ole kipeitä niin en olisi huolissaan. Tämä on nyt kolmas lapsi ja kaikista on ollut enemmän ja vähemmän supistuksia. Sehän on vain kohdun harjottelua tulevaa varten.

Tuntuu että vauva on kääntynyt nyt pää alaspäin. Painoa on tullut nyt viikkoon 30 mennessä n. 7-8 kg. Joku oli ylempänä mittaillut mahanympärystä... Mittasin sitten itsekin huvikseni; tulos 87 cm. Ei paha vielä...

Emilii

Vierailija
17/28 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sairasteltu niin,et on jäänyt kirjoittelutkin väliin!! Ensin oli pojalla hinkuyskää (!!),sitten mulla ja pojalla korvatulehdukset (eipä mulla ookkaan moista ollut sitten ala-aste iän...) ja miehellä järjettömän kova flunssa.

Nyt vihdoin terveinä. Ainoastaan toissa päivänä oksensin aivan kamalasti mistä pääsenkin tärkeään KYSYMYKSEEN:

Tietääkö kukaan hyvää ja mahaherkälle sopivaa rautalääkettä??? Ois pula sellaisesta? Miten ne juotavat litkut?

Nimittäin mun oksentelu johtuu tuosta raudasta ja ne "rautaoksennukset" on aivan Hirveitä!! Oksennan niin voimakkaasti,että verisuonet katkeaa naamasta ja näytän siltä kuin joku olisi harrastanut mulla nyrkkeilyä :(

Mulla on muutenkin todella ohut ja herkkä iho ja raskaus on tehnyt siitä vielä herkemm'n ja tuollaiset oksentelut saa aikaan todella pahaa jälkeä.

Ja tietenkään muutenkaan ei kyllä tee hyvää,joten oon joutunut jättään raudan pois ja en viitsisi ostella aina pakettia,ottaa paria ja katsoa miten vaikuttaa..

Alfiina: mittaisin tuossa vatsanympäryksen :) eipä oo tullutkaan mitattua raskauden aikana aiemmin :) Mulla se mitta oli 105cm korkeimmalta kohtaa :D

Vieläkö muistas paljonko se oli aiemmin ;D

Neuvola: mulla on huomenna seuraavan kerran,joten palaan kertomaan sit tuloksia. Sokerit on pysyneet ruokavaliolla kurissa. Mulla ei ole kuin mittari kotona ja ruokavalio. Tässä raskaudessa ei ole edes todettu rd,edellisessä oli. Mutta kun edellisessä oli niin tässä kunnassa saa mittarin automaattisesti kotiin.

Supistuksia: Mulla tulee edelleen myös heti jos teen jotain "raskaampaa" tai esim kävelen nopeampaa tmv

LIIKKEET: Onko muita hermoheikkoja edelleen kuin minä??

Mulla on masussa extra-rauhallinen tapaus ja teen melkein päivittäin liikelaskentaa edes sen kerran säästääkseni hermojani.

Joskus menee koko päivä ettei massu liikahda,enkä tunne kuin ehkä max 2x jotain hipaisuja... mutta onneksi sit 02 aikaan yöllä yleensä mellastaa jonkun aikaa.Tää tapaus on vaan -niin- erilainen kuin esikoinen!! Silloin maha keikkui puolelta toiselle,hytkyi ja vauva rymysi. olisi ihanaa kun olisi nytkin niin mutta ei....

Noh,nyt pitää mennä syömään iltapalaa,mulla on himo sokerittomiin cornflakesiin :)

keyes rv30+4

Vierailija
18/28 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina unohtuu jotain :)

Mun piti kommentoida noita raskausarpia esimerkiksi :) tästä raskaudesta ei ihme kyllä oo tullut yhtään "lisää",edellisestä kun tuli senkin edestä. Viidessä vuodessa ne oli kyllä jo haalistuneet ihan melkein näkymättömiin ja nyt ne vain ne entiset niinkuin haaleina viivoina pitenee,mutta yhtään uutta/violetinpunaista ei oo näkynyt. Tässä vaiheessa edellisestä tosiaan olin jo seepra :D

Sitten noista tavarahankinnoista. Meillä taitaa olla kasassa aikalailla jo,turvaistuin (akta grago sen jalustan takia) on ostettuna,yhdistelmät (bora jotain?? massiivisuus täällä perällä plussaa,kulkee tossa sorallakin) ostettiin jo lokakuussa (heh...) ja vihdoin pinnasängyn tilasin nettikaupasta (ON24.fi) pari päivää sitten.

Lisäksi oon shopannut nettikaupoista esim pinnasuojan,pussilakanasettejä pari ja sellaista :) Ihanaa,myönnän!!

Miten muilla kotiinlähtövaatteet ;D?? Mulla on NIIN vaikeaa päättää mitä otan vauvalle mukaan :D

Vaikka 98% varmuudella meille tulee poika niin jotain unisexia otan kuitenkin,varmuuden vuoksi ;)

Taitaa olla vielä matka kauppaan edessä koska aika poikamaisia vaatteita on tarttunut mukaan :)

Ja lisäksi ostin alesta mamaliciousin imetyspaitoja,imetysliivejä parit ja parit raskausajan alkkarit Kappahlista,aiemmin oon mennyt entisillä omilla mutta ne on alkaneet tuntua ikäviltä,kaipaan jostain syystä kangasta tuohon massun päälle :)

keyes

Vierailija
19/28 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään neuvola ja mun pitää KÄVELLÄ sinne.Pakkasta 15 ja on viima.Mies lähti sängyn ostoon eikä varmaan kerkiä takasin mua käyttämään.Ei tuosta onneksi ole pitkä matka.En oo hankkinu edes mitään ulkoiluvaatetta talveksi niin ei oikein tarkene.Ei vaan kehtaa lähtee ostamaan mitään uutta vaatetta isolle mahalle kun ei tässä ole enää montaa viikkoa raskausaikaa jäljellä,ja sitten loppu kevättalveksi mahtuukin pukeutumaan vanhaan takkiin.

Fysitar: mä synnytin esikon kyssissä vajaa kolme vuotta sitten,kun asuttiin vielä savon puolella,ja nyt jotenkin vierastan ajatusta kun nyt en sinne pääse.Nyt siis pitäsi tuonne joensuuhun mennä.Oli niin ihana kätilökin silloin siellä kyssillä että...

Juu,mä oon kans kahtonu kotiutumisvaatteet.Ja ol se vaikeeta!Ihan kun sillä jotain varsinaista merkitystä olisi missä potkareissa se lapsi sieltä kotiin matkustaa!Ja mä katoin ihan poikamaiset vaatteet,kun mä nyt oon siinä uskossa että poika se on.Jos onkin tyttö jostain kumman syystä,niin äkkiähän nuo tytön vaatteet kaivaa esille.

Kaukalon pitäs tulla ens viikolla postissa,mä nyt kuitenkin ostin sen käytettynä.Joo riskillä tietenkin kun ei oo varmuutta ettei sillä oo kolaroitu,mut jospa myyjä olis rehti tapaus.

Mahan ympärys on 97cm.Pakko ol munki mitata kun rupes kiinnostamaan!vaikka sitä onkin turha toisaalta vertailla kun kaikki äidit on eri muotosia ja kokosia,ja mahat kasvaa ihan omaan tahtiin=)

Ihanaa, aurinko paistaa!!Kummasti piristää.

Sunny 31+0

20/28 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös mittailin mielenkiinnosta vatsanympärystä tuossa alkuviikosta (viikkoja sinä päivänä tasan 28) ja lukemaksi sain 98cm.

Ja myös mulla on ollut (itseasiassa monta kuukautta) hankittuna kotiintulovaatteet vauvalle. Meillä kun ei ole sukupuolesta hajua, niin ostin ruskea-valkoraidallisen bodyn ja taisi olla valkoiset housut. Myös esikoisella oli kotiutumisvaatteet, joita en aio seuraaville sisaruksille laittaa eteenpäin, vaan jokainen lapsi saa sit vanhempana nuo omat ekat vaatteensa muistoksi, tehköön niillä sit mitä tahtoo. Mun äitini on säästänyt mun omat ekat vaatteeni, ja musta on mukavaa kun ne on nyt itselläni tallessa.

Tänään tuli leivottua kovasti ja siivottua suurin osa joulukoristeistakin jo pois. Yleensä olen ehdottomasti halunnut pitää joulukuusen ynnä muut vermeet paikoillaan ainakin tuonne loppiaiseen, mutta olemme esiviikon alun reissussa kun tänään kun oli siivouspäivä niin ajattelin samalla vaivalla keräillä jo nuo koristeetkin varastoon. Kyntteliköt ja muutamat jouluverhot ja liinat jätin vielä paikoilleen, ettei ihan vielä astuisi synkkä arki kuvioihin... Kyllä huomasi työrupeaman jälkeen, että pitäisi ottaa rauhallisemmin. Päälle pukkasi huono olo ja selkä alkoi taas ilmoitella itsestään. Mut onneksi kumpikin vaiva ovat jo helpottaneet huomattavasti.

Hei, se on näköjään viikonloppukin jo käsillä! Oon päivistä ihan sekaisin, kun mies on ollut jo joulunaluspäivistä asti lomalla (eka yli viikon loma kuuden vuoden yhdessäolomme aikana!) ja muutenkin nuo pyhät ovat sotkeneet normaalia rytmiä. Siis talvista viikonloppua!

Nasuliini ja Skepi 28+3