Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v valvottaa kaiket yöt!

Vierailija
29.12.2008 |

Apua! Mikä neuvoksi kohta 13kk ikäisen pojan kanssa? On ollut aina huono nukkumaan ja nukkunutkin koko ajan vieressäni syöden lukuisia kertoja yössä. Iän myötä heräily on vain pahentunut ja nyt viime viikkoina herännyt 1-2 tunnin välein läpi yön vaatien joka kerta imetystä! Alan olla aivan naatti ja töihinpaluukin on pian edessä. Mikä neuvoksi? Huudattaa en halua.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei ole on yösyöminen vain tapa joka on oikeasti pakko katkaista vaikka sitten huudattamalla.

Itselläni on yksi allerginen lapsi joka huusi kaiket yöt (oli myös muita oireita) ja tämän kanssa oltiin lopulta sairaalan unikoulussakin. Hänellä tiheä yöimetys vain pahensi oireita ja imetyksen lopettaminen helpotti tilannetta huomattavasti vaikka heräilyä oli silti jonkin verran.

Meillä on myös kaksi tervettä lasta jotka ovat heräilleet imetysaikana. Toinen pojista pääsi heräilyistä unikoulun avulla ja jatkoin päiväimetystä 2v. ikään asti. Vaati siis kylläkin huudatusta kahden illan verran. Toinen pojista taas ei edes huudattamalla suostunut nukkumaan öisin ilman tissiä joten lopetin koko imetyksen nyt kun olen palannut töihin. Poika 1v5kk.

Molemmat pojat ovat olleet sellaisia että eivät ole huolineet tuttia ja selvvästi ovat kyttäneet minua sitten tuttina. Allerginen poikamme taas söi kyllä tuttia mutta se ei helpottanut yöimetyksiin kun halusi tissiä kipuunsa. Meillä on myös yksi lapsi joka on terve ja jolla ei ole ollut ongelmia yöimemisten aknssa eli imetys yöllä loppunut ennen vuoden ikää ongelmitta.

Vierailija
22/22 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva potee joka flunssan jälkeen pitkittynyttä yskää ja usein rohisee todella pahasti. Rohina on lääkäreiden mukaan kyllä useimmiten ollut kurkunpäässä, mutta 3 kertaa löytynyt rohinoita myös keuhkoista. Olemme ajoittain joutuneet antamaan Ventolinea.

Yritän nyt saada aikaa allergologille mahdollisimman pian. Voin sitten ottaa puheeksi sen astmaepäilynkin.

Olen kyllä unikouluttanut pehmeästi meidän esikoisen kun tämä oli vähän päälle vuoden ikäinen. Silloin unikoulu meni helposti ja lähes ilman huutoja. Tiedän kuitenkin etukäteen, että jos teen tämän kanssa päätöksen "yöimetyksiä ei tipu", poika tulee huutamaan itseltään tajun kankaalle. Sen verran kokemusta on tullut noista kerroista, kun olen ollut jossain poissa illalla/ yöllä. Enkä halua vaarantaa lapsen perusturvallisuudentunnetta. Lisäksi en haluaisi lopettaa yöimetyksiä kokonaan, sillä poika saa ison osan ravinnostaan yöllä. Pari herätystä ei haittaisi minua vielä lainkaan, mutta siten voisi varmistaa, että lapsi saa riittävästi maitoa kasvun turvaamiseksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla