Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

katsokaa joku pv:n syömiseni ja arvioikaa(laihdutusasiaa)

Vierailija
09.09.2009 |

aamupala: kaurapuuroa 2dl,kasvisrasva 1tl TAI sokeriton mehusoppa

lounas: kotiruokaa,esim makaroonilaatikkoa,täyspastaan ja rasvattomaan maitoon,salaattia lautasmallin mukan

välipala: ruisleipää 2 palaa,2tl kasvisrasvalevite,4viipaletta ohuen ohut possun paisti,ehkä siivu juustoa per leipä. teetä makeutus aineella

iltapala: hedelmä,rasvatonta jugurttia purkki(yleensä valitsen sydänmerkillisen niin ei tule sokeriakaan liikaa),ehkä leipapalanen

lisäksi syön kurkkua päivän mittaan,tykkään napostella. ja juon lite mehua.

tavoitteena puodottaa 15 kg,olen 90kg ja 166cm pitkä. en vielä ole aloittanut liikuntaa. olen äitiyslomalla

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt liian vähän proteiineja. proteiini pitää nälkää ja silloin et myöskään laihdu lihaksista vaan läskeistä. Ei proteiinin lisääminen ruokavalioon tarkoita vielä mitään karppaamista, niin väittävät eivät tiedä mitä karppaus on.

Vierailija
2/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pahasta? söin just karkkia 220g,irtiksiä missä suklaata ja lakuja pääasiassa. sit söin pari kourallista sipsiä. tosiaan harjottelen vasta tätä herkku juttuakin,mulla aikasemmin ollu tapana syödä JOKA PÄIVÄ. joten kerran viikossa on mulle jo iso saavutus. määrä ei mielestäni nyt ihan älytön ollut mutta näin laihduttajalle ehkä hieman iso?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä syöt liian vähän, ei laihduttaessakaan pidä nälässä olla. Ja koska kyseessä on elämäntapamuutos, niin et kai voi elää loppuikääsi aina vähän nälkäisenä.

Minustakin sinun kannattaisi lisätä proteiinia ruokavalioon. Se pitää nälkää paremmin + auttaa lihaksia. Proteiinia on paljon muussakin kuin lihassa, siis esimerkiksi pavut ja linssit ovat hyviä lähteitä. Linssejä voi lisätä helposti esimerkiksi kasvissosekeittoihin.

Jos tuntuu siltä, että tarvitset karkkia, niin määrität itsellesi, että kuinka paljon. Sovi itsesi kanssa vaikka niin, että saat kerran viikossa syödä karkkipussillisen tms. Tarkoitushan on se, että et vain laihduta, vaan muutat ruokatottumuksiasi loppuelämäksesi. Voi olla vähän tiukka tahti luopua herkuista loppuiäksi, mutta kohtuudella voit nauttia.

Vierailija
4/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän "kunnollista ruokaa", tosin lounasannos saattaa sitten olla valtava huomioiden muun ruuan vähyyden?

Ilmeisesti täytät vatsaasi naposteluilla iltapuolella. Mene vain kiloklubiin, mutta minusta suuri ongelma voi olla ainakin se, että korvaat kunnon terveellisen iltaruuan epäterveellisilä naposteluilla. Jos syö ravitsevan aterian ennen iltapalaa, ei ole tarvetta napsia turhuuksia.

Vierailija
5/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laihdutin ja pidin kerran viikossa herkkupäivän. söin su-pe 1200kcal, liikuin 3 kertaa viikossa ja lauantaisin en laskenut kaloreita (jääteölä, pizzaa, lakua, kunnon annos lasagnea, pari siideriä jne).. laihduin 73kg -> 63kg. olen 168cm pitkä.

söin myös proteiinia 1g/1kg joskus 1.5g/1kg.

Vierailija
6/18 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä vinkki näiden muiden lisäksi on se että leipää ei saa syödä ilman rehuja. Aina siis salattilehti alle ja kurkkua tomaattia tai paprikaa vielä päälle.

Vierailija
7/18 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pahasta? söin just karkkia 220g,irtiksiä missä suklaata ja lakuja pääasiassa. sit söin pari kourallista sipsiä. tosiaan harjottelen vasta tätä herkku juttuakin,mulla aikasemmin ollu tapana syödä JOKA PÄIVÄ. joten kerran viikossa on mulle jo iso saavutus. määrä ei mielestäni nyt ihan älytön ollut mutta näin laihduttajalle ehkä hieman iso?

no tuo määrä voi nollata parin päivän laihdutuksen. tosta tulee noin tuhat kaloria. Eli kandee pienentää herkkumääriä!!

Vierailija
8/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö pelkkää hiilaria. Välipalaksi riittää omena.

Päivälliseksi possua ja vaikka salaattia, ei leipää. Iltapalaksi leivän ja jugurtin tilalle mielummin rahkaa, koska siinä on proteiinia. Illalla ei kannata syödä pelkkää hiilaria, koska kroppasi ei yöllä pahemmin kuluta hiilareita ja näin kaikki ylimääräinen varastoituu rasvaksi. Syöt liikaa hillareita ja liian vähän proteiinia.

Vierailija
9/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huonoja ja keho todella tarvitsee myös hiilareita.kaikkea kohtuudella. puuro riittää hyvin aamupalaksi. possua toki joskus kuten eellinen ehdotti mutta eihän sitkäkään kukaan jaksa jokapv lopunelämänsä:D??

Vierailija
10/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa noista kaloreita laskea näin äkkiseltään. Minä söin vrk:ssa 1200kcal ja laihduin enkä edes käynyt lenkillä. Ja minun mittani oli aloittaessani 169cm ja 89kg, nyt 169cm ja 65kg. Mielestäni söin enemmän mitä sinä

Vierailija
11/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huonoja ja keho todella tarvitsee myös hiilareita.kaikkea kohtuudella. puuro riittää hyvin aamupalaksi. possua toki joskus kuten eellinen ehdotti mutta eihän sitkäkään kukaan jaksa jokapv lopunelämänsä:D??

vielä lisätä. Possun tilalle voi laittaa kanaa, kalaa, katkarapuja, vähärasvaista naudanlihaa/poroa/hirveä ym

Vierailija
12/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toki herkuttelen kohtuudella kerran viikossa. laskin niin kalorit menevät n.1500kcal joka pv. ja syön ihan peruskotiruokaa,laatikoita,keittoja,patja ja kastikkeita,pasta ja riisi on terveellistä perusruokaa kun vaihtaa ne tummiin. en tod.aloita mitään karpparin diettiä.

Vierailija
13/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toki herkuttelen kohtuudella kerran viikossa. laskin niin kalorit menevät n.1500kcal joka pv. ja syön ihan peruskotiruokaa,laatikoita,keittoja,patja ja kastikkeita,pasta ja riisi on terveellistä perusruokaa kun vaihtaa ne tummiin. en tod.aloita mitään karpparin diettiä.

mässätä älyttömästi. Proteiini pitää nälän loitolla pidempään ja on lihaksen rakennusaine. Mitä enemmän sulla on lihasta, sitä enemmän kroppasi kuluttaa kaloreita jopa levossa. Ylimääräinen hiilari varastoituu kroppaasi rasvaksi.

Vierailija
14/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sä syöt tosi vähän! Pärjäätkö yhdellä lämpimällä ruualla?

Mutta kuulostaa näin maallikon korvaan hyvin terveelliseltä. Tosin en ymmärrä miksi laitat leivän päälle niin paljon täytettä..

Kannattaa varman lisätä sitä liikuntaa. Riittää varmaan ihan perusvaunulenkit, jos et muuten liiku yhtään.

Tsemppiä!

Vierailija
15/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että täällä ohjeet on aika erikoisia. Minusta kiloklubi on hyvä, koska se tähtää terveellisen ruokavalion opetteluun loppuelämää varten, eikä pikadieettiin.

Minustakin tuo on aika vähän, ja olen laihduttanut itse aikanaan 15kg. Aamupuurolla voi hyvin syödä sekä sokeritonta keittoa että kasvisrasvasilmän, jos haluaa. Hyviä rasvojakin pitää saada. Päivällinen puuttuu. Itse ehkä vähentäisin pikkuisen välipalasta osan ja siirtäisin sen päivälliseen, mutta ei sillä sinänsä ole merkitystä. Siis kalorien saannin takia.

Syö säännöllisesti kolmen-neljän tunnin välein jotain, niin suuri nälkä ei yllätä. Jogurtti on aika tuju helposti, mutta jos valitset semmoisen mikä ei ole rasvainen eikä kovin sokerinen niin ok.

Mutta tosiaan, voisit vaikka tutustua diabeetikkoruokavalioon, se on tosi terveellinen eikä taatusti jätä nälkäiseksi. :)

Vierailija
16/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että täällä ohjeet on aika erikoisia. Minusta kiloklubi on hyvä, koska se tähtää terveellisen ruokavalion opetteluun loppuelämää varten, eikä pikadieettiin.

Minustakin tuo on aika vähän, ja olen laihduttanut itse aikanaan 15kg. Aamupuurolla voi hyvin syödä sekä sokeritonta keittoa että kasvisrasvasilmän, jos haluaa. Hyviä rasvojakin pitää saada. Päivällinen puuttuu. Itse ehkä vähentäisin pikkuisen välipalasta osan ja siirtäisin sen päivälliseen, mutta ei sillä sinänsä ole merkitystä. Siis kalorien saannin takia.

Syö säännöllisesti kolmen-neljän tunnin välein jotain, niin suuri nälkä ei yllätä. Jogurtti on aika tuju helposti, mutta jos valitset semmoisen mikä ei ole rasvainen eikä kovin sokerinen niin ok.

Mutta tosiaan, voisit vaikka tutustua diabeetikkoruokavalioon, se on tosi terveellinen eikä taatusti jätä nälkäiseksi. :)

miksi kysyä apua, jos ei ole valmis muuttamaan mitään?

Vierailija
17/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ei tarvitse arvailla, eikä kysellä toisaalta täältäkään

Vierailija
18/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samassa tilanteessa (myos aitiyslomalla) ja laihduin 10 kg (tosin mulla lahtopaino 74 kg ja pituus 168 cm, eli siksi tavoite pienempi).

Itse syon aina 3 ateriaa paivassa, yleensa aamulla juuri tuota kaurapuuroa, monesti sen lisaksi rahkaa ja hedelmia, ja lisaksi kaksi lamminta ateriaa (lautasmallin mukaan lahinna). Valipalana syon vihanneksia ja hedelmia, jos mitaan. En myoskaan kayta lite tuotteita, mulle tulee niista vaan outo makeanhimo, eli pyrin syomaan tavallista ruokaa (toki maitotuotteet vaharasvaisina) ja sita myos tarpeeksi joka aterialla ettei jaa nalka (joka johtaa sitten naposteluun).

Imetatko? Jos, niin silloin on erityisen tarkeaa saada tarpeeksi proteiinia maidontuotantoon, muuten se meneen sinun lihaksistasi. Itse suosin siihen rasvatonta rahkaa. Imettajan paino ei muuten myoskaan saisi laskea kovin nopeasti, eika alle ennen raskautta olleen lahtopainon ("vanhoista" rasvoista voi vapautua aidinmaitoon niihin varastoituneita rasvaliukoisia myrkkyja).

Lisaksi mulla laihtumiseen ehdoton valttamattomyys on aerobinen liikunta vah. 3 kertaa viikossa, ei niinkaan siksi etta palaisi ihan hirveasti kaloreita siina (mulla palaa sykemittarin mukaan 200-400 kcal kerta), mutta se hillitsee ruokahalua ja saa aikaan hyvanolon tunteen. Itse kayn ihan juoksulenkeilla taalta kotiovelta, sopii aitiyslomalaisellekin, jos vaan saa jonkun hoitamaan vauvaa edes 30 min niin voi lahtea. Lisaksi vauvan kanssa kayn kavely/juoksulenkeilla siten etta holkkaan osan ajasta vaunujen kanssa ja yritan pitaa sykkeen korkealla (130-140 alueella) koko ajan.

Itse kokeilin Kiloklubia mutta mulle se ei iskenyt, koska asun ulkomailla ja ne ruokien kaloriarvot koskee vaan suomalaisia tuotteita; olisi ollut ihan kamalan tyolasta yrittaa laskea mita ma syon niiden kautta. Lisaksi en ole innostunut kalorien laskemisesta muutenkaan, vaan haluan syoda enemman mu-tu tuntumalla (ja se tuntuu onnistuvan ihan hyvin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä