Kumma juttu Italiassa
Junassa. Kun henkilö meni vessaan, tuli kuulutus että vessa varattu, niin että se kuului sinne junakäutäville Ihan kun vessanvetokin olisi kuulunut. Siis mitä helvettiä Italia!
No tottahan toki en sitten mennyt vessaan junassa.
Firenzen asemalla olikin sitten joku suunnittelijan älynväläys vessassa. Portteihin kävi vain tasaraha kolikoilla ja hyväksyi vain 1,20€ nyt en muista oliko kolikoilla väliä, voi olla että ei edes kaikkia kolikoita olisi hyväksynyt.
Siinä vessatäti tuli selittämään, että ei automaatti anna takaisin rahaa. Luuli vissiin etten ymmärtänyt mutta ymmärsin hyvinkin. Olin vain järkyttynyt että mitä hittoa voiko olla totta. Ka emmin menenkö ollenkaan.
Vessatäti näytti sivussa olevaan rahanvaihto automaattiinpäon, missä voi vaihtaa rahaa. Luuliko taas että en tajunnut mistä kyse, kun emmin vähän aikaa viitsiikö lähteä vaihtelemaan, kun oli vähän kiire seuraavaan junaan.
No tottaksi kone ei hyväksynyt seteliä, vaan pulpahti aina takaisin. Vessatäti laittoi setelin toiseen automaattiin mikä nielaisi sen heti. (Eipäs laiteta tuota käyttäjän omaksi höperyydeksi taas) Ja vaikka silmävammaa onkin niin ei tuo nyt johtunut siitä ollenkaan.
Saimme siitä sitten vaihtorahaa mutta olin järkyttynyt tuollaisesta systeemistä kun paljon hienompia ja järkevämpiäkin voidaan tehdä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa pitää olla kolikoita mukana vähän joka paikassa.
Tämä on totta. Mukavaa että jotkut pitää kiinni perinteisestä fyysisestä rahasta kun suomalaiset ei osaa.
Yleensä kun joku käy Italiassa saa kuulla hehkutusta ruoasta, museoista tai maisemista. Mutta kyllä tää vessatarinakin käy.
kiitos et jaoit sen meille.
Krakovan juna-asemalla on paljon säilytyslokeroita matkatavaroille. Toimivat kolikoilla. Ainut ongelma on se, että juuri missään koko kaupungissa ei käytetä juurikaan kolikoita, eikä niitä pysty vaihtamaan missään.
Hyvä että kuuluttavat. Bussissa kyllä näkee jos veski on varattu mutta junassa ei. Sitte sitä seisoo siinä jonottamassa kipeillä jaloilla. Miten joku voi tästäkin vetää herneen nenään?
Vai pitäisi junan vessan rahanvaihtajastakin tehdä "hieno", maksoi mitä maksoi...
Muualla sentään on jotain järkeä rahankäytössä, ei tuhlata rahaa tekemällä liian hienoja joka asiasta, vaan toimiva riittää. Näin pitäisi olla Suomessakin, mutta täällä on päässyt valloille joku ääriajattelu että kaiken pitää olla mahdollisimman hienoa ja kallista, välttämättä ei tarvitse olla edes hyvä, kunhan vaan maksaa paljon, erityisesti veronmaksajille :/
Paska maa muutenkin. 💩 Paskaa riokaa. 💩 Käytös paskaa. 💩 Siisteys paskaa. 💩 Tavat 💩
Vierailija kirjoitti:
Paska maa muutenkin. 💩 Paskaa riokaa. 💩 Käytös paskaa. 💩 Siisteys paskaa. 💩 Tavat 💩
Tämä! Italia on ainoo maa jossa olen jättänyt ruuvan syömättä. Pizza oli niin ala-arvonen ja kun olin tilannut mereneläviä täytteeksi niin aattelin että jos sen syön niin sitte istun viikon ripulilla. Toki laskuni maksoin.
0/5
Keksi parempia tai kokeile vaikka ristipistotöitä.