Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaikki tai ei mitään (laihis asiaa)

Vierailija
08.09.2009 |

onko muita jotka lihoo niin herkästi että on pakko karsia kaikki hyvät ruuat.

siis en voi syödä edes lasagnea tai makaroonilaatikkoa (puhumattakaan karkista, pizzasta, suklaasta) etten heti ala lihomaan. ja vika ei ole annoskoosta.

mä en tajua miten jotkut voi sillon tällöin syödä pari palaa kakkua ja pysyä samassa painossa.

mä voin vaa syödä porkkanaa ja raejuustoa että paino pysyis samassa. en tiedä mitä syödä kun tahodon laihtua.. pelkkää vettä???

olen 168/75.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeen lihottavaa, pelkkää juustoa ja makaroonia. kannattaa alkaa syödä tummaa makaroonia ja riisiä sekä ruisleipää missä mahollisimman paljon ruista (esim ruispaloissa tosi paljon vehnäjauhoja joka turvottaa eli ei sitä). oletko käynyt lääkärissä tarkistuttamassa kilpirauhasarvosi? saattaa olla kyse kilpirauhasen vajaatoiminnasta jos kaikki lihottaa.

Vierailija
2/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on tummat jo käytössä. veriarvot ovat kaikki ok.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet tehnyt lihaskuntotreeniä? Lihakset kuluttuvat energiaa mutta läski ei.

Onko takana paljon rajuja laihdutuksia? syövät nimenomaan lihaskudosta, minkä seurauksena pitää syödä entistä vähemmän.

Nyt mars salille 3x viikossa ja 3x viikossa 30 min kevyt hölkkä tai 1 h kovavauhtinen kävelylenkki.

Vierailija
4/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai liian isoja annoksia. isoäitini opetti mulle hyvän tavan: ennen pääruokaa syö aina lautasellisen salaattia. terveellistä eikä sen jälkeen ahda itseensä liikaa ruokaa. saman asian ajaa kun syö omenan aina ennen ruokaa: et jaksa syödä niin paljon ruokaa.

Vierailija
5/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö herkkuja, en käytä suolaa, raejuustokin on rasvatonta.

liikun 2-3 kertaa viikossa (vaunujen kanssa kävelyä tai crosstrainerilla n.30min).

mun peruskulutus on 1800kcal

-ap

Vierailija
6/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskulutus=kulutus, mikä syntyy kun ihminen vain makaa.

Kävely vaunujen kanssa ei ole mitään kunnon liikuntaa. Se ei kehitä lihasvoimaa eikä kohota kuntoa.

Totuus on se, että lihoo kun syö enemmän kuin kuluttaa. Myös juomat lasketaan eli lasillisessa tuoremehua on helposti 100 kcal, hedelmissä on sokeria jne.

Kuten edellisessä vietissä sanoin, nyt mars salille 3x viikossa lihaksia hankkimaan ja kunnon aerobista treeniä.

Vierailija
7/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai on!!!!

Vierailija
8/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sehän on selvä että mehussa on kaloreita.

laskin yks päivä kaikki mitä laitoin suuhuni, söin 1580kcal.

ja kalorilaskuri.fi:n laskurin mukaan mun peruskulutus on 1800 + liikunnat..

kyllä tiedän nää asiat, mutta silti lihon.

-ap

Vierailija
9/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lihasprosentti on pieni -> kulutus on pieni (kalorilaskurit kertoo vain arvion, eivät todellakaan ole mitään absoluuttisia totuuksia). hommaa lihasmassaa se on kaiken avain.

Vierailija
10/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jumpata myös vauvan kanssa yhdessä eli vauva toimii painona. Tämä on mukavaa myös lapselle.

Jokin noissa laskuissasi nyt mättää...

Millaisella sykkeellä teet crosstrainer-treenin? Mielummin 20 min ja voimat pois kuin 40 min löysästi. 150-155 syke 30 min ajan 3x viikossa pitäisi alkaa jo näkymään.

Miten vedenjuontisi? Juothan 2 l vettä/vrk? Jos juot liian vähän, alkaa kehosi pitämään nesteistä kiinni.

Se sama (pahus kun en katsonut numeroitani)

Vierailija
11/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunulenkillä kun oot niin tuleeko hiki pintaan? vai löntysteletkö

Vierailija
12/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syöt VAIN sen, mikä vastaan perusenergiankulutustasi, niin ET LIHO. Jos taas syöt enemmän, niin lihot.

Eli joku tuossa sun omassa yhtälössä mättää. Luultavasti perusenergiankulutuksesi on olennaisesti vähemmän kuin se 1800 kcal, tai sitten syöt useimpina päivinä enemmän kuin sen. Yhden päivän lasketut kalorit ei merkitse yhtikäs mitään, eli et sen perusteella voi tietää, syötkö yli vai ali perusenergiantarpeen.

Kalorilaskurien antama lukema on vain suuntaa antava ja ainakin minulle se jatkuvasti tarjottu 1750-1800 kcal + liikunnan viemä energia on selvästi liikaa. Veikkaan, että mun kropan vaatima energiamäärä on vuorokaudessa (kun en liiku juurikaan) vain noin 1600 kcal, ja mun BMI on nyt 22.

Lopeta ap itsesi huijaaminen.

Vierailija
13/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan sama ongelma. Olen just saman kokoinenkin. Ja mun kulutus on todellakin joku 1200-1300 kaloria päivässä sanokoon kuka ihan mitä tahansa. Olen kuulkaas laskenut. En todellakaan voi syödä kuin kerran päivässä salaattipohjaisen aterian, salaattia, vihanneksia, kinkkusuikaleita ja jotain juustoa ja kastiketta. Jos liikun yli tunnin päivässä menee toinenkin samanlainen, mutta en laihdu sitten. Tuon lisäksi jotain pientä, 2-4 palaa ruisleipää tms.

Tänään söin selleriä, paprikaa, porkkanaraastetta, purjoa ja kolme lihapullaa, majoneesia. Annos oli ruokalautasellinen, ei iso.

3 desiä kokista (miehen pullo, mut houkutteli..)

Vajaa 2 desiä miehen tekemää keittoa jossa vihanneksia ja lihapullaa oli annoksessani puolikkaan pyörykän verran. Ja yhden ruispalan margariinilla.

Ja mulla on paksu olo, söin taas liikaa laihtuakseni:(

Vierailija
14/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivisuudeksi "istumatyö" ja merkkaa kaikki liikunta liikuntalaskurin kautta.

Älä syö liikunnalla ansaittuja kaloreita, älä myöskään syö alle 1200 kaloria päivässä.

Vierailija
15/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... minimoimalla hiilihydraatit (vain ruisleipää) ja lisäämällä proteiineja. Tein usein itselleni ruuaksi kasviswokin. Pitkät vaunukävelylenkit ovat hyviä, polttavat rasvaa. teho ei näy heti mutta jatka vain sitkeästi. Iltapalaksi rahkaa ananaksilla tai hedelmillä höystettynä. Makeannälkään pepsimaksia tai vastaavaa.

Huomaan itse että paino lähtee nousuun jos tulee hiilihydraatti"mässy"päiviä, silloin pitää palauttaa ruotuun jättämällä leipä pois.

Vierailija
16/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on peruskulutus. Lisäksi liikunta kuluttaa enemmän kun on lihaksia ja tietysti jaksaa liikkua ihan eri tavalla kun on lihaksia.

Keho tarvitsee proteiinia 1g/painokilo/vrk ja jos treenaa tai laihduttaa tuo tarve nousee 2 g.

Keho kuluttaa proteiinien pilkkomiseen enemmän energiaa kuin hiilareiden pilkkomiseen.

Itselläni rasva% noin 15%, rasvaton lihasmassa 54 kg ja peruskulutus 1476 kcal (tietokoneella mitattu). Liikunta ja työni nostavat kokonaiskulutuksen 2500-3000 kcal/päivä riippuen päivästä.

Eli lihasta, lihasta, lihasta...naisesta ei kasva kaappia!

Enkä vieläkään katsonut niitä aiempia numeroitani.

Vierailija
17/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihaksikas, näin olen saanut kuulla. Kuntosalilla kävin 2 vuotta, 2-3 kertaa viikossa ja paino putosi 2 kiloa, läskit ei lähteneet. Vajaan vuoden tuosta karppasin. Kokonaisaldo oli se 2 kiloa näiden kahden vuoden aikana vaikka lisäsin liikuntaakin nollasta siihen 2-3 kertaa viikossa.

Kyllä mulla sitten vihdoin ne läskit lähti.. Vähensin kalorit n. 1000/päivä, sitten 800/päivä, 500/päivä. Eka oli liikuntaa 1,5-4 tuntia päivässä, sitten ei enää kuin vatsalihasliikkeitä kun ei oikein jaksanut. Paino alkoi tippua, 3kk:ssa 12 kiloa.

Sitten aloimme yrittää vauvaa, aloin syömään, lihoin 2 viikossa kaiken takaisin ja 3 kk:ssa parit lisäkilot päälle. Ei sitä vauvaa ole kyllä tulossa vieläkään, 2 keskenmenoa takana.

t. 15

Vierailija
18/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihaksikas, näin olen saanut kuulla. Kuntosalilla kävin 2 vuotta, 2-3 kertaa viikossa ja paino putosi 2 kiloa, läskit ei lähteneet. Vajaan vuoden tuosta karppasin. Kokonaisaldo oli se 2 kiloa näiden kahden vuoden aikana vaikka lisäsin liikuntaakin nollasta siihen 2-3 kertaa viikossa. Kyllä mulla sitten vihdoin ne läskit lähti.. Vähensin kalorit n. 1000/päivä, sitten 800/päivä, 500/päivä. Eka oli liikuntaa 1,5-4 tuntia päivässä, sitten ei enää kuin vatsalihasliikkeitä kun ei oikein jaksanut. Paino alkoi tippua, 3kk:ssa 12 kiloa. Sitten aloimme yrittää vauvaa, aloin syömään, lihoin 2 viikossa kaiken takaisin ja 3 kk:ssa parit lisäkilot päälle. Ei sitä vauvaa ole kyllä tulossa vieläkään, 2 keskenmenoa takana. t. 15

Tiedän mistä puhun, koska teen tätä työkseni.

Terveisin se lihashöpöttäjä.

Vierailija
19/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain makaan koko päivän, kehoni kuluttaa n.1800kcal. olen 74kg.

ja syön n.1600kcal ja LIHON.

en ole rapakuntoinen. teen 30-45min kävelylenkkejä niin että tulee hiki.. ja crosstrainerilla teen tehokkaasti 30min. ja siis liikun 2-4 kertaa viikossa.

-ap

Vierailija
20/37 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan voi lipsua paljonkaan niin jo lihon:(((. Valitettavasti. Moni ei uskoisi etten tosiaankaan syö paljon epäterveellistä.