onko teillä ollut kihomatoja?
otettiin eilen koko perhe pyrvin lääkkeet ja tänään on siis siivouspäivä. olin just vaihtanut lakanat mut kai ne täytyy taas vaihtaa???? ooteko pessy peitot ja tyynyt petaritkin vai pelkät lakanat vaihtanu? meillä ei ole yhtään matoa näkynyt mutta pienin valittanut peppua ja muillakin alkoi sen jälkeen tulemaan outoja tuntemuksia.
Kommentit (4)
Silloin olen vaihtanut lakanat enne pyrvinin ottamista ja sen jälkeen parina päivänä vähintään.
Lapset ovat vaihtaneet alushousut joka aamu ja peppu on pesty kunnolla joka aamu. Ja käsipyyhe on vaihdettu joka aamu.
Olen myös pessyt yleensä kaikki pinnat, oven kahvat, valojen katkaisijat ja sänkyjen reunat. Oikeastaan kaikki paikat, mihin kuvittelen lasten koskevan.
Ehkä ei tarvisisi niin suurta siivousta tehdä, mutta itsellä paljon parempi mieli, kun tietää olevan puhdasta.
ap siis jatkaa...
eilen illalla siis otettiin lääkkeet, kellään ei ole pepussa yhtään matoa näkynyt eikä kakassa, myöskään tänään ei ole kenenkään kakassa yhtään matoa ollut eikä kakka edes muuttunut punaiseksi niinkuin piti, ei siis kenelläkään... mistä sen tietää onko niitä matoja ylipäätään vai ei? miten kaikki peitot ja petarit saa pestyä ja kuivattua ensi yötä varten???
joka käytön jälkeen, meinaakin olla pyyhkeet loppu mut kai kylpypyyhkeet varsinkin on tärkeä vaihtaa joka päivä. joka päivä meillä muutenkin käydään suihkussa ja vaihdetaan alkkarit vähintään.
Ilmeisesti lapsilla joku kaveri, jonka vanhemmat eivät kovin tunnollisesti suhtaudu matoihin ja niiden karkottamiseen.
Siivoa kunnolla ja vaihda lakanat. Pese myös päiväpeitto ja unilelut. Petarinkin olen pessyt.
Ja muista se uusintalääkitys 2 viikon päästä! Siihen asti vaihdat lapsilla alkkarit päivittäin. Kynnet kannattaa myös leikata lyhyeksi ja käsiä pestä kunnolla tiheästi.