Apuva, kohta jumppaan lähdössä.. millon saa sektion jälkeen tehdä vatsalihaksia?!?
En millään muista, mikä se suositus on, vaikk mulla jo 3 sektiota takana!
Muistaisiko joku, milloin sektion jälkeen saa tehdä vatsalihaksia???
Kiitos tuhannesti!
Kommentit (6)
Pystyhaava helpottaa elämääsi tosi paljon. En tiedä muistimmeko edes kysyä asiasta.
Voitko maata selälläsi ilman, että sattuu?
Voitko kääntyä siitä mahallesi ilman, että sattuu?
Voitko koukistaa toisen polven ilmaan ilman, että sattuu?
Voitko selältäsi nostaa toisen jalan suorana ilmaan ilman, että sattuu?
Voitko selältäsi nostaa hartiat ilmaan ilman, että sattuu?
Jos pääsit tänne asti, niin varmaan voit tehdä lieviä vatsoja hyvinkin. Vaikka pohkeet tuolilla aluksi. Välttäisin äkkiliikkeitä. Ja pystyhaavan tapauksessa vinoja vetoja.
nimim. liian monta kertaa itsensä kuntouttanut
lääkäri sanoi, että kävelyä lukuun ottamatta ei mitään liikuntaa ennen jälkitarkastusta. Kiireellinen sektio oli kyseessä. Olen noudattanut ohjetta, vaikka olen himoliikkuja. Vatsalihakset ovat ainakin molemmilla kerroilla palautuneet hyvin eli koloa ei ole jäänyt.
Eli saa tehdä sen verran ettei tule kipeäksi. Ja sen tietäminenhän on tehdessä aika mahdotonta.
Ollessani nuori, toivun operaatioista ja toimenpiteistä neljänneksessä lääkärien esittämistä aikatauluista.
Nyt melkein nelikymppisenä menee yli puolet lääkärin sanomasta.
Pointti on se, että omaa kehoaan aktiivisesti harjoittanut tietää rajansa. Lääkärin sanoma on tarkoitettu olemassa olemattomalle keskivertoihmiselle + turvapuskuri päälle. Esimerkkinä mainittakoon, että jotkut lääkärit eivät suosittele joogaa.
En kehota merkittävään reippailuun, vaan oman kehon kuunteluun.
siitä, milloin olisi hyvä aloittaa...
ap
ps mulla on pystyviilto, jos se jotenkin vaikuttaa asiaan.