Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lääkäri (gyne) kieltäytyä uusimasta e-pilleri

Vierailija
08.09.2009 |

reseptiä sillä perusteella, että olen aikas ylipainoinen? Muuten olen terve eikä pillereistä ole vuosien käytön jälkeen tullut mitään sivuvaikutuksia. Mutta voiko siis lääkäri kieltäytyä uusimasta reseptiä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannatta laihduttaa joka tapauksessa.

Vierailija
2/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai epäilee että eivät ole tehokkaita sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syönyt jo 6 vuotta. Mitäs sitten vaihtoehtoina, sillä nämä sopii tosi hyvin enkä meinaa näistä luopua?

Vierailija
4/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hormonikierukka? Siinä riskit on 10% luokkaa pillereihin verrattuna.

Vierailija
5/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä syön pillereitä putkeen (lääkärin kehoituksesta) niin, että mulla on 3-4 kuukautiset vuodessa.

Vierailija
6/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että yhtenä päivänä pikkuhousunsuoja riittää.

Vierailija
7/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reseptiä sillä perusteella, että olen aikas ylipainoinen? Muuten olen terve eikä pillereistä ole vuosien käytön jälkeen tullut mitään sivuvaikutuksia. Mutta voiko siis lääkäri kieltäytyä uusimasta reseptiä?

Ja kaverillani ikää 28 vuotta...!

Oli jo vuosi aikasemmin sanonut että uusii viimeisen kerran sen reseptin.

Eli kuulemma pitäis lasten tekoon alkaa :)

Vierailija
8/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa olla itselleen rehellinen, eikä kaveritkaan kerro aina koko totuutta. Tupakoiva ystävättäreni on syönyt 15-vuotiaasta asti e-pillereitä, nyt 38, ei lapsia, eikä ole koskaan ollut suunnitelmissakaan. Mutta enhän sitä tiedä kuinka usein ja kuinka pitkiä taukoja on joutunut pitämään välillä. E-pillereitäkin on nykyään hirveän paljon erilaisia. Itsellänikin on ollut viittä eri merkkiä luonnonestrogeenistä synteettisiin.

Viimeisin resepti uusittiin 36-v. En tosin aloittanut, iltatähteä alettiin tekemään :-D

Vierailija
9/9 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen oikeus reseptilääkkeisiin - ei ole olemassa eikä tule.

Tavoite on ehkäisy ja tämä yksittäinen lääkäri on päättänyt, että suhteessa e-pillerin riskeihin joku muu ehkäisykeino on soveltuvampi.

Voi vaihtaa lääkäriä aina, mutta tässä asiassa kieltäytynyttä lääkäriä ei tee tyhmäksi se, että joku toinen suostuukin. Kannattaa miettiä onko e-pilleri paras, tällä hetkellä tai tästä 15v jatkuneen käytön jälkeen. Vastuullinen lääkäri miettii juuri tällaisia asioita.