Jos lapsi kerran on yhteinen, niin pitääkö molempien vanhempien osallistua
täsmälleen yhtä paljon ihan kaikkeen lapseen liittyvään?
Toisessa ketjussa vaadittiin isän ehdotonta osallistumista synnytykseen.
Kommentit (4)
2 kertaa on ollut eikä enää tarvitsisi tulla
Lapsi on isän ja äidin yhteinen. Hänestä pitää yhdessä pitää huolta. Kaikki ei voi kaatua äidin harteille.
Hyvässä ja toimivassa parisuhteessa ei kai tarvitse tuollaisia edes pohtia? Roolit löytyy molemmille keskustelemalla ja neuvottelemalla.
Jos toinen vanhemmista on lapsilleen kovin etäinen, eikä ole kiinnostunut heidän asioistaan, on ehkä rakentavampaa etsiä keinoja, jolla vanhempi saadaan kiinnostumaan hyvässä hengessä, ei nalkuttamalla, vaatimalla ja pakottamalla.
Itse olen iloinen, että puolisoni ei haluaisi jäädä mistään hinnasta pois synnytyksestä, mutta minusta itsestäni ei olisi tukihenkilöksi synnytykseen. En pystynyt edes synnysvalmennusvideota katsomaan voimatta pahoin. Ja minä olen siis jo kertaalleen itsekin synnyttänyt.
Imetys ja raskaanaolo nyt on tietysti sellaisia mihin se mies ei voi osallistua, mutta kyllä sitten muuhun johon pystyy niin yhtälailla kumpikin.
Ja synnytys on iso asia ja miehen ei siellä tarvi muuta tehdä kuin olla tukena niin on se nyt kumma jos sitä ei voi tehdä, kyllä se ei ole mies eikä mikään!