G: Jos pääsisit mihin vaan opiskelemaan, niin mitä opiskelisit?
Sulla olisi siis kaikki taloudelliset ja ajalliset resurssit niin pitkään ja/tai korkeatasoiseen opiskeluun/koulutukseen/tutkintoon kuin vain haluaisit. Jos opiskelisit ammattiin johtavassa koulutuksessa, niin saisit luonnollisesti harjoittaa opiskelemaasi ammattia. Mitä opiskelisit?
Vastaan itse eka:
opiskelisin
1) Kuvataiteilijaksi Kuvataideakatemiassa
2) Psykologiaa maisteriksi asti
3) Puuartesaaniksi
Nuo kaikki kiinnostaisivat ihan hurjasti, mutta aika+taloudellinen tilanne ei oikein anna periksi. Enkä välttämättä pääsisi ensimmäisellä sisäänkään (etenkään kahteen ekaan).
Kommentit (11)
Tuskin ryhtyisin asianajajaksi, psykologiksi tai sisustusarkkitehdiksi vaan jatkaisin nykyisessä ammatissani.
Noista koulutuksista vain saisi tärkeitä tietoja ja taitoja elämää varten.
Suorittaisin seuraavaksi KTM -tutkinnon. Varmasti vielä pyrin jonakin päivänä kauppakorkeaan, jahka saan MBA -tutkinnon eka suoritettua :)
Siis neuropsykologian erikoispsykologin koulutus kiinnostaisi. Hitsin vaikea vaan päästä erikoistumaan tuohon.
Jos olisin parikymppinen, eikä nykyistä PsM koulutusta ja työuraa takana, niin valitsisin varmasti ihan jonkun toisen alan. Haluaisin ehkä olla DI tai matemaattisten aineiden ope tai kemisti.
että teatterikorkeakouluun, nyt sanoisin, että valtsikkaan.
filosofiaa vailla aikomustakaan valmistua.
Mä elän juuri sinun unelmaasi ;-) En pääse täältä yliopistolta koskaan pois.
sitten jatkokysymys:
Hyvin hypoteettinen tilanne:
Pääset hetkeksi rinnakkaistodellisuuteen.
Olet nyt abiturientti ja mutta sulla on kaikki se tieto maailmasta kuin nyt on, niin mihin hakeutuisit opiskelemaan? Minkälaisia rinnakkaisia elämänpolkuja voisit kuvitella itsellesi? Polut eivät kumoaisi toisiaan vaan saisit kokea ne kaikki.
Mulla:
1) Lääkis --> lastenpsykiatrian erikoislääkäriksi
2) Artesaani/taiteilijaelämä
3) ja itsellenikin yllätys: Diplomi-insinööri tai arkkitehti
ap
Sisään pääsisin kyllä, toivottavasti kyvyt riittävät myös valmistumiseen ja myöhemmin väitöskirjaan.
joten on vaan haave... Joten menin "vaan" kauppakorkeaan, helppo ja turvallinen.
ammatti minuakin kiinnostaisi.