Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peruin ristiäiset kun mies rupesi pihtailemaan tarjoiluista.

Vierailija
07.09.2009 |

Olis ollut 2. lapsen ristiäiset 2 viikon päästä, mutta isukki alkoi niuhottaa tarjoiluista ja siitä mitä se saa maksaa.

Pitäis järjestää ristiäiset ja tarjoilu tyyliin kääretorttua, pakastekarjalanpiirakoita ja pihakukat.

Itse olen sitä mieltä että jos järjestetään jotakin, niin järjestetään kunnolla. Siis täytekakku ja voileipäkakku leipomosta ja kukat kukkakaupasta. En edes kuulu kirkkoon ja ehtona, että annan kastaa lapseni, oli että isä huolehtii kaikista juhlan kuluista.

Jos ei tule kunnon juhlia, ei tule juhlia ollenkaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran mies haluaa juhlia koruttomasti, niin väestörekisteriinhän riittää lappu ilman mitään seremonioita. Lapsi pääsee kyllä seurakunnan jäseneksi itse myöhemmin, jos haluaa.

Vierailija
2/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim leivot itse täytekakut, tilaat voileipäkakut ja karjalanpiirakat leipomosta. Kastepöydän koristekukat kukkakaupasta ja muut sitten omasta pihasta. Ja ne leipomotuotteetkin voi kilpailuttaa, ettei kylän kalleimmasta paikasta tilaa.

Meillä oli ylenpalttiset tarjoilut, sillä leivoin itse paljon, koska pidän siitä touhusta. Lisäksi tuttu pitopalveluemäntä teki edullisesti (vai peräti ilmaiseksi) voileipäkakut. Kukat unohdin kokonaan, mutta äitini oli tuonut muovikukkia köynnöksenä, joilla sitten koristeltiin kastepöytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lapsen on ihan hyvä kuulua kirkkoon, saa rouvat leipomukset tai ei.

Vierailija
4/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko miehen tapa lähempänä teidän kukkaron tilaa?

Vierailija
5/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai haluaako mies vain pihistellä? Miehet eivät useinkaan ymmärrä, että tarjoilua ei ihan ilmaiseksi saa.

Toisaalta ei sinunkaan vaatimuksesi ole kohtuuttomia. Tämän verran miehesi voisi sinuakin hemmotella, yhdessähän te läheistenne kanssa näistä herkuista nautitte. Ja muistoja ei voi mitata rahassa.

Mistä kenkä puristaa? Tietääkö miehesi jotain minkä vuoksi nyt pitäisi säästää?

Vierailija
6/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on välillä niin idiootti.

Esim meidät on kutsuttu kylään ja 2 h ennen mies ilmoittaa ettei halua lähteä.

No mitä mä teen. Olen ilmoittanut että tullaan ja suoraan sanoen hävettää mennä yksin. Aloin tilanteessa maarittelemaan tule nyt ja jos tulet, tehdään sitten niin ja näin. Kunnes yhden kerran hermostuin ihan täysin. Oli vielä noloa kun meidät oli kutsuttu illalliskylään ja toinen alkoi esittää vaikeeta. Sanoin kauniisti 2 h ennen jos et lähde, lähden yksin ja sanon siellä ettei sua huvittanut. Ollaan oltu kimpassa 10 v, mies ei uskonut. Joten menin yksin ja sanoin kylässä meille tuli riita ja jätin miehen kotiin murjottamaan. Toista hävetti ihan hirveesti kun kerroin mitä olin sanonut ja ylläri ylläri, ongelma hävis kertaheitolla.

En todellakaan lupaa hänen puolestaan mitään, keskustellaan ja päätetään ja sitten kun tulee h hetki, sana pitää, miten pitääkin.

Musta ristiäiset ovat niin tärkeä juhla, jos siellä oletaan nuukailemaan ihan k-kauppatasolle, taatusti sanoisin ihan samoin.

Laita selvästi mielipiteesi esille, jos ei tule kunnon bileitä, ei tule bileitä lainkaan.

Usko pois, kyllä se mies tokenee. Viimeistään siinä vaikeessa kun hänen äitinsä soittaa ja kysyy ristiäisistä. Muista myös kertoa miehellesi jos ristiäisiä ei pidetä, kun muut kysyy syytä, lupaat sen heille kertoa.

Kyllä se mieli muuttuu.

Vierailija
7/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos leipoisit itse.

Täytekakkua, pullaa, makeita piiraita, ja vaikka karjalanpaisti ja potut.

Kovin monet ei OIKEESTI tykkää niistä voileipäkakuista, eikä ne edes ole nyt "muodissa" , vaikka on kalliita(mielummin vaikka coctail paloja, tai vaikka lohileipiä).

Ja onko niitä kukkia ihan pakko olla? Meillä ainakin vaan oli sireenin oksia... (nyt vois käydä vaikka auringonkukat)

Tämmösestä selviäisitte alle 100e, jos ei teille armeijaa oo tulossa...

Vierailija
8/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollut 2. lapsen ristiäiset 2 viikon päästä, mutta isukki alkoi niuhottaa tarjoiluista ja siitä mitä se saa maksaa.

Pitäis järjestää ristiäiset ja tarjoilu tyyliin kääretorttua, pakastekarjalanpiirakoita ja pihakukat.

Itse olen sitä mieltä että jos järjestetään jotakin, niin järjestetään kunnolla. Siis täytekakku ja voileipäkakku leipomosta ja kukat kukkakaupasta. En edes kuulu kirkkoon ja ehtona, että annan kastaa lapseni, oli että isä huolehtii kaikista juhlan kuluista.

Jos ei tule kunnon juhlia, ei tule juhlia ollenkaan.

Sille lapselle on aivan yksi hailea kuuluuko se kirkkoon vai ei, ja tuossa iässä ei myöskään lasta heilauta, pidetäänkö juhlat vai ei. Ymmärrän hyvin, että jos kerran kutsutaan ihmisiä juhliin, on sopivaa, että perillä sitten tosiaankin odottavat juhlat. Totta kai juhlia järjestetään vain, jos ollaan valmiita kestitsemään vieraita edes jossain laajuudessa. Eikä se nyt ihan niinkään mene, että mies haluaa pitää juhlat, joten ap:n pitää tehdä kaikki duuni. Toki apua pitää antaa, mutta toi äkkiähän kätevä emäntä muutamat kakut ja pikkusuolaiset kääräisee on aika luutunut ajatus. Itse tekisin kakut ja muut, koska satun pitämään leipomisesta, jos mieheni ei juhlia järjestäessään pitäisi minua henk.koht. pitopalvelunaan kysymättä minulta ensin. Jos en tykkäisi, en tekisi, korkeintaan auttelisin miestä.

Eri asia on, jos kyseessä on muutama läheinen, joiden kanssa kotikahvitellaan kaikessa rauhassa tai muuten sovitusti ja ilmoitetusti hyvin rennot juhlat, joihin ei tuoda esimerkiksi näyttäviä lahjoja (joita kastejuhlissa usein pukkaa).

Musta tilanne ja ratkaisu ovat simppeleitä.

Ongelma: Mies haluaa pitää (oletettavasti isohkon) kastejuhlan, mutta on liian pihi hoitaakseen isännän leiviskän. Ap:lle juhlat eivät ole tärkeät.

Ratkaisu: Mies hoitaa isännöinnin joko pitopalvelun kautta tai leipomalla itse tai jättää juhlat pitämättä.

Vierailija
9/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiassa, olennaista ei ole tarjoilu eikä juhlinnan taso, vaan kaste

(mutta tuttua: itse muistan ottaneeni lievästi hernettä kun ukko halusi välttämättä että tarjotaan ruokaa 25 hengelle ja ja majoittaa hänen viehättävän sisarensa perhe...itselläni oli ajatus ristiäisistä pienenä perhejuhlana yksinkertaisin järjestelyin...vaikka siis muuten tykkään juhlia järjestää, ja järjestin (juu, minä) sitten nekin ..)

Vierailija
10/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mikään ei riitä. Pitää vaan olla 100x parempaa kuin kellään muulla ikinä. juu juu voilepäkakkua vaan ja jos sen olisi saanut niin sitten siihenkin olisi ilmestynyt lisävaatimuksia/-ehtoja.

nää tiedetään.

Vierailija
11/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olet valmis myymään periaatteesi jostain täytekakusta? Ryhdistäydy nainen!

Vierailija
12/35 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisiin ehtoja. Jos ei saa tahtoaan läpi,niin ei ole ristiäisiä. Kyse on lapsen ristiäisistä ja nyt ristiäisten, siis lapsen, toteuminen riippuu siitä, kumpi saa tahtonsa läpi. Sitä kutsutaan valtataisteluksi ja kiristämiseksi.

Jos et tee näin, niin minä kostan sen sinulle näin.

Vierailija
13/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaan, mutta en ole tyytyväinen ev.lut kirkon tapaan huolehtia köyhistä suomalaisista (yhteisvastuukeräys).

Ja mulle kyllä riittää yksi täytekakku, kunan se on just sellainen kuin minä halua. Ja kukkakimpunkin pitää olla tietynlainen. Ja lisäksi ärsyttää kun pitää kutsua vauvan sisarpuolet, jotka eivät juhlaa pätkääkään kunniota ja pelasivat esikoisenkin ristiäisissä samaan aikaan tietokoneella toisessa huoneessa. ap

Vierailija
14/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen kokemuksella voin sanoa, että ristiäisten järjestäminen EI OLE HERKKUA. Vauva syö ja valvoo, syö ja valvoo. Missä välissä leipoisi? Tai siivoaisi?

Pidä pääsi, ap. Ja kerro sille miehellesi, että ilmoitat kyllä kysyjille että juhlia ei järjestetä miehen pihiyden takia. PAITSI jos pihiyden syy on rahanpuute. Silloin on vain nieltävä totuus ja tarjottava sitä mihin oikeasti on varaa ja pihisteltävä kukissa ja kaikessa muussakin missä voi.

ps. Lasta kyllä varmasti isompana harmittaa jos sisaruksella on ollut ristiäiset mutta hänellä ei!!!

Vierailija
15/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla eikä rahaa enää olekaan ostaa ristiäisiin tarjottavaa. Autokin on ihan paska ja hajoamispisteessä, koska mies ostaa mieluummin viihde-eletroniikkaa ja harrastusvälineitään tuhansilla euroilla velkarahalla.

Vierailija
16/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät juhlaa pätkääkään kunniota ja pelasivat esikoisenkin ristiäisissä samaan aikaan tietokoneella toisessa huoneessa. ap

Vierailija
17/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei olisi ukolla mitään motkottamista. Tuskin sitä kiinnostaisi edes mitä ostaisin.

Vierailija
18/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu muuten tulemaan isänsä luokse (ei tarttiskaan) ja antaa teinien tehdä mitä lystäävät.

Tämän toisen lapsemme ristiäisiin en sisarpuolia halua kutsua, elleivät ole oppineet sen vertaa käyttäytymään että jaksavat puolen tunnin kastetilaisuuden ajan seistä hiljaa ja olla läsnä tilaisuudessa eivät tietokoneella pelaamassa.

Sanoin miehelle että teineillä ei ole ristiäisiin mitään asiaa jos aikovat tietokoneella silloin olla.

Vierailija
19/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun minä en niitä ristiäsiä halua ja siksi isän ne haluavana pitää maksaa kaikki kulut. Mutta ehto on se että ristiäiset ovat kuitenkin tasokkaat tai sitten niitä ei pidetä ollenkaan.

20/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piristää mahd. upeilla juhlilla!

Joo, mies on pihi, osti 400€:n taulutelevision viime viikolla eikä rahaa enää olekaan ostaa ristiäisiin tarjottavaa. Autokin on ihan paska ja hajoamispisteessä, koska mies ostaa mieluummin viihde-eletroniikkaa ja harrastusvälineitään tuhansilla euroilla velkarahalla.