Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruin ristiäiset kun mies rupesi pihtailemaan tarjoiluista.

Vierailija
07.09.2009 |

Olis ollut 2. lapsen ristiäiset 2 viikon päästä, mutta isukki alkoi niuhottaa tarjoiluista ja siitä mitä se saa maksaa.

Pitäis järjestää ristiäiset ja tarjoilu tyyliin kääretorttua, pakastekarjalanpiirakoita ja pihakukat.

Itse olen sitä mieltä että jos järjestetään jotakin, niin järjestetään kunnolla. Siis täytekakku ja voileipäkakku leipomosta ja kukat kukkakaupasta. En edes kuulu kirkkoon ja ehtona, että annan kastaa lapseni, oli että isä huolehtii kaikista juhlan kuluista.

Jos ei tule kunnon juhlia, ei tule juhlia ollenkaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on että joku TASO tarttee olla tarjottavissa, se itse kasteen pointti voidaan skipata tärkeellisyydestä.

Eroa vaikka koko kirkosta samalla! Ei kirkko missaa mitään noin pinnallisen ihmisen menettämisessä.

Vierailija
22/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollut 2. lapsen ristiäiset 2 viikon päästä, mutta isukki alkoi niuhottaa tarjoiluista ja siitä mitä se saa maksaa.

Pitäis järjestää ristiäiset ja tarjoilu tyyliin kääretorttua, pakastekarjalanpiirakoita ja pihakukat.

Itse olen sitä mieltä että jos järjestetään jotakin, niin järjestetään kunnolla. Siis täytekakku ja voileipäkakku leipomosta ja kukat kukkakaupasta. En edes kuulu kirkkoon ja ehtona, että annan kastaa lapseni, oli että isä huolehtii kaikista juhlan kuluista.

Lapselle kirkollisuudella ei ole mitään väliä.

Hyvä etteivät kaikki naiset aina alistu miestensä tossun alle. ja ilmeisesti juuri ne jotka alistuvat, olettavat ja haluavat että kaikki muutkin naiset alistuvat. Ja syynä on muka se ettei lapsi olisi kiistakapulana.

Luulen, että toiset miehet osaavat käyttää tätä hyväkseen esittämällä avutonta isää. Kyllähän nainen sitten tekee vaikka mitä ettei lasten tarvitsisi kärsiä. Enkä väitä, ettei lasten etua tarvitsisikin ajaa jos isänä on hulttio tms. Mutta niissä asioissa joissa nainen voi laittaa kapuloita rattaisiin, se kannattaa tehdä. Ja pidemmän päälle miettiä, kannattaako sellaisen miehen/puolison kanssa viettää loppuelämänsä joka ei yhteispeliin kykene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kirkko auttaa mieluummin mamuja kuin suomalaisia köyhiä. en uskooni kirkollisveroa tarvitse ja liityn johonkin vapaaseen uskontokuntaan jos sopivan löydän. toivon tuojat olisi sopiva jos se olisi seurakunta.

Vierailija
24/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää Raamatusta, mitä kaste tarkoittaa. Oletko koskaan lukenut mihin Suomen ev.lut kirkko perustuu? Tunnustuskirjoja esim. ?On nimittäin harmi jos ei tiedä mistä on eronnut. Kirkko laitoksena ei ole nykyään samaa mitä oli ehkä joskus. On paljon papppeja esim. jotka eivät usko Raamatun sanaan. Kaste on kaste lapsellekin. Jeesus sanoi että kastakaa kaikkia ja että antakaa lasten tulla minun tyköni. Kaste on samaa mitä ympärieikkaus Vt.n aikana. Kaikkea ei ihminen ymmärrä, ei kastettakaan. Tämän valtion kirkkoon ei tarvitse kuulua, jos haluaa kuulua Jumalan valtakuntaan ja seurakuntaan maan päällä vaikka suurin osa Suomessa siihen kuuluukin. Lapsella, vauvalla on puhdas lapsenusko. Hän on viaton. Siksi on hyvä että kastetaan jo vauvana.

Hassua että miehesi haluaa jäsjestää juhlan muuta ei pidä niitä tärkeänä.

Ymmärrän ja olen itsekin sellainen että haluan kaikkien viihtyvän perheen juhlissa ja että ruuat maistuvat. Pistä juhlien ajaksi kaikkien muiden huoneiden, paitsi olohuoneen tai missä juhlat pidetäään, kiinni. Niin ne isänsä huomiota kaiipaavat mustasukkaiset murkut pysyvät juhlassa tai vaikka wc:ssä..

Vierailija
25/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi, juhlat pidettiin vaikka lapsi oli nimensä jo 2vk aiemmin maistraattiin saanut. Äitini maksoi täytekakut ja ukko osti niitä pakastepiirakoita. Teinejä ei näkynyt koko toimituksen aikana, kun pelasivat sivuhuoneessa tietokonetta.

Ja ap liittyi sitten 3. kerran ev.lut kirkkoon kun kiva pappi sai ylipuhuttua. Vaikka oli mulla siinä myös se tarkoitus että muslimit eivät ala täällä liikaa mellastamaan kun ev.lut kirkolla on tarpeeksi jäseniä. ap

Vierailija
26/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinunlaisiasi kirkko ja koko suomalainen yhteiskunta tarvitsee. (NOT!)

Vierailija
27/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille lapselle on aivan yksi hailea kuuluuko se kirkkoon vai ei, ja tuossa iässä ei myöskään lasta heilauta, pidetäänkö juhlat vai ei. Ymmärrän hyvin, että jos kerran kutsutaan ihmisiä juhliin, on sopivaa, että perillä sitten tosiaankin odottavat juhlat. Totta kai juhlia järjestetään vain, jos ollaan valmiita kestitsemään vieraita edes jossain laajuudessa. Eikä se nyt ihan niinkään mene, että mies haluaa pitää juhlat, joten ap:n pitää tehdä kaikki duuni. Toki apua pitää antaa, mutta toi äkkiähän kätevä emäntä muutamat kakut ja pikkusuolaiset kääräisee on aika luutunut ajatus. Itse tekisin kakut ja muut, koska satun pitämään leipomisesta, jos mieheni ei juhlia järjestäessään pitäisi minua henk.koht. pitopalvelunaan kysymättä minulta ensin. Jos en tykkäisi, en tekisi, korkeintaan auttelisin miestä.

Eri asia on, jos kyseessä on muutama läheinen, joiden kanssa kotikahvitellaan kaikessa rauhassa tai muuten sovitusti ja ilmoitetusti hyvin rennot juhlat, joihin ei tuoda esimerkiksi näyttäviä lahjoja (joita kastejuhlissa usein pukkaa).

Musta tilanne ja ratkaisu ovat simppeleitä.

Ongelma: Mies haluaa pitää (oletettavasti isohkon) kastejuhlan, mutta on liian pihi hoitaakseen isännän leiviskän. Ap:lle juhlat eivät ole tärkeät.

Ratkaisu: Mies hoitaa isännöinnin joko pitopalvelun kautta tai leipomalla itse tai jättää juhlat pitämättä.

....minä tulkitsen tämän siten, että lasta käytetän valtataistelun välineenä.

Vierailija
28/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisiin ehtoja. Jos ei saa tahtoaan läpi,niin ei ole ristiäisiä. Kyse on lapsen ristiäisistä ja nyt ristiäisten, siis lapsen, toteuminen riippuu siitä, kumpi saa tahtonsa läpi. Sitä kutsutaan valtataisteluksi ja kiristämiseksi. Jos et tee näin, niin minä kostan sen sinulle näin.

Nyt tekosyy on ristiäiset, seuraavalla kerralla joku muu ja kellään ei ole kivaa.

Vierailija
29/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi, juhlat pidettiin vaikka lapsi oli nimensä jo 2vk aiemmin maistraattiin saanut. Äitini maksoi täytekakut ja ukko osti niitä pakastepiirakoita. Teinejä ei näkynyt koko toimituksen aikana, kun pelasivat sivuhuoneessa tietokonetta. Ja ap liittyi sitten 3. kerran ev.lut kirkkoon kun kiva pappi sai ylipuhuttua. Vaikka oli mulla siinä myös se tarkoitus että muslimit eivät ala täällä liikaa mellastamaan kun ev.lut kirkolla on tarpeeksi jäseniä. ap

tiedoksi, juhlat pidettiin vaikka lapsi oli nimensä jo 2vk aiemmin maistraattiin saanut. Äitini maksoi täytekakut ja ukko osti niitä pakastepiirakoita. Teinejä ei näkynyt koko toimituksen aikana, kun pelasivat sivuhuoneessa tietokonetta. Ja ap liittyi sitten 3. kerran ev.lut kirkkoon kun kiva pappi sai ylipuhuttua. Vaikka oli mulla siinä myös se tarkoitus että muslimit eivät ala täällä liikaa mellastamaan kun ev.lut kirkolla on tarpeeksi jäseniä. ap

Mikä sua oikein risoo? Ei tarvitse mulle vastata, mutta mieti itse.

Vierailija
30/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuulu ja ihan hyviä ollaan silti.

Ei tulisi mieleenkään kastaa, kirkko ja valtio olisi muutenkin erotettava toisistaan ja uskonnon sijasta elämänkatsomustietoa kaikille kouluissa.

Vierailija
31/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikä sua oikein risoo? Ei tarvitse mulle vastata, mutta mieti itse.

[/quote]

Kummallinen suhde kirkkoon kun liittyy ja eroaa, liittyy ja eroaa. Oma vakaumus (yhteisvastuukeräys) ei paljon paina jos kiva pappi tulee juttelemaan. Kristuksen oppi armosta ja lähimmäisenrakkaudesta ei viesteistä ilmene, vaikka aikaa ristiäiskriisistä on jo kulunut. Ja sehän on uskossa keskeistä, ei se, kuuluuko johonkin ihmisten luomaan organisaatioon vai ei. Haukkuu miehensä, lapsipuolet on riesa, kukat ja kakut pitää olla just niinkuin ap haluaa ... Ap:n kotona on varmaan kiva ja lämmin ilmapiiri.

Vierailija
32/35 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käytän n. 100 kertaa/vuosi kirkkoherran viraston invavessaa kun olen kaupunkireissulla vauvan kanssa. Se on ilmainen vessa ja ihan siisti kun ei siellä kirkkoherran virastossa asioi kukaan juuri koskaan.

Tulee sitten vastinetta kirkollisverolle jos laskee että yleisövessan käytöstä joutuu yleensä maksamaan sen 1€/krt.

Ja sittenhän mä voin taas erota kirkosta jos tuntuu että vessan käyttö vähenee enkä saa enää vastinetta kirkollisverolle. ja tasapuolisuuden nimissä oli tuo toinenkin lapsi kirkkoon liitettävä että sekin saa sitten kummeilta lahjoja synttärinä ja jouluna (paitsi yksi kummi sattuin niin huono että ei muistanut jouluna, mutta se olikin mun velipoika, jota en 1. lapsen kummiksi kelpuuttanut ja nyt sit pyysin kun en muitakaan keksinyt.) ap

Vierailija
33/35 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ovat sisarpuolet?? Muistakaa hyvät ihmiset että lapset ovat lapsia.. Eivät he välttämättä tajua mitä pahaa on siinä että he ovat toisessa huoneessa.. Ja oliko se nyt niin kamalaa?! Minä ainakin nautin järjestää omalle lapselleni ristiäiset, kuulun itse kirkkoon tai en. Mielestäni lapsellani on aikuisena lupaa päättää itse mitä haluaa..

Vierailija
34/35 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lain mukaan äiti saa päättää lapsen kirkkoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta, jos erimielisyyksiä esiintyy miehen kanssa? (ellen nyt ihan väärin muista kuulleeni jostakin...)

Vierailija
35/35 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas lapsellinen, ja muutenkin käsittänyt kaiken ihan väärin. Lapsesihan ei katsos ole vain sinun. Kaikki ei ole kiinni siitä mihin sinä suostut ja mitä sinä haluat. Miehelläsi on päätösvalta lapseenne yhtä paljon. Ja kyllä lapselle voi olla hyvinkin paljon väliä sillä, pidetäänkö hänelle ristiäiset/nimiäiset vai ei, katsos lapset kasvavat aikuisiksi. Aikuiselle voi olla tärkeää nähdä kuvia omasta lapsuudestaan, ja siitä, että kuvista voi nähdä, että häntä on rakastettu ja juhlittu. Tarjoilu ei ole juhlien tärkein asia. Mitäpä jos tekisit itsekin jotain ja leipoisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan