(.) TAMMIMASUJEN *vko* *1* (.)
29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi
1.1. kimmi--------------33v------5-------K-SKS
1.1. ninette-------------30v------2-------TYKS
2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS
3.1. noffetus-----------26v------1--------TAYS
5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri
6.1. trio------------------38v------3-------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi
7.1. uniq-----------------31v------1-------NKL
8.1. döner78-----------30v-------2-------hyvinkää
8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL
11.1 Annami-----------31v-------1-------
12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS
12.1. Lelu----------------?--------1--------NKL
13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri
13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS
13.1. minnikki---------24v-------4--------SatKs
13.1. puhkarhu--------31v-------2-------LKS
14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys
14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks
15.1. footprint74--------34v------7-------?
15.1. äitiliini2004-------24v------3------kättäri
15.1. amelie-------------21v------1-------Oulu
15.1. Charlie------------32 v------2------ulkomaa
15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------3------
16.1. IirisKukka--------?----------2--------NKL
16.1. aliisa71-----------?---------1---------NKL
17.1. Pinkspinks------26v-------2--------KOS
17.1. Kohka-------------31v-------2--------Seks
17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari
17.1. UlMa----------------21v.-----1---------NKL
18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS
18.1. winterangel--------31v-----1------------?
18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS
19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi
19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi
19.1. Dazka---------------31v------3------VKS
19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat
19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?
20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS
20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL
20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs
20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri
20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS
20.1. Maaju------------33v-------2--------K-SKS
21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS
21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja
21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja
21.1. mamti81---------27v------4------KOS
21.1. Salama-78------29v------1------KOKS
22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka
22.1. maimu------------24v------2------PKKS
22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys
23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS
25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS
25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja
25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi
26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------1--------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?
26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla
27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS
27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS
28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL
29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS
29.1. curious------------33v-------2-------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v------5---------?
30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS
30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi
31.1. Jaffa76------------31v-------3-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK
*Syntyneet*
19.12.2008 Kimmi, 38+2, POIKA 2920g, 49cm
23.12.2008 ninette98, 38+6, TYTTÖ 3010 g, 49 cm
Kommentit (121)
Uni ei tullut täälläkään, vaikka tunnin verran sängyssä makoilin, joten päätinpä tulla pikaseen jotain kirjottamaan.
Ihan kiva tosiaan tuo muutos tuossa la-listassa, ei mulla ainakaan ole mitään sitä vastaan. :)
Levottomatjalat ei enään vaivaa niin paljoa kun aikasemmin, että niitten puolesta voisin nyt nukkuakin, tosin nyt on nukkumisen esteenä tuo mahan kutiaminen, mikä vaan pahenee,kun yrittää sille jotain tehdä. Onneksi ei ole enään pitkä aika la:han.
Tänään päätettiin miehen kanssa pitää leffailta sipseineen ja dippeineen, mutta se taisi olla kyllä virhe, alkoi nyt närästää ihan kamalasti..:( Eikä mulla tosiaan ole mitään helpotusta siihen täällä kotona.
Oiskos kellään mitään hyviä ja tehokkaita kotivinkkejä närästykseen?
Nyt takaisin sänkyyn makoilemaan, jos se unikin sieltä jossakin välissä tulisi. Jollei tule, niin löydän kyllä tieni aika pikaisesti takaisin koneen ääreen. :)
Hyvää viikonalkua myös täältä kaikille!
Jadmiras ja pikkunen 36+5
täällä mä vaan taas kukun.. Rupesin syömään, kun ajattelin että nukuttais paremmin.. toisaalta kannattaako tässä enää nukkua kun kello herättää 5.00?
Jadmiras mulla ainakin joskus närästykseen helpotti kun join maitoa lasillisen.. kaakaokin käy tietenkin jos ei maitoa raakana juo :) Kaikille tuo ei auta, mutta minulla se ainakin helpotti.
poitsu jumppasi juuri tunnin yhtä menoa. ihan kiva oli tunnustella sen tekemisiä. Välillä kävi kädet ja välillä jalat.. Välillä se käänsi kylkeä :) Ihana pikku otus <3
Aika hiljaista ollut nyt meidän ketjussa. Olisi kiva kun taustailijatkin kertoisivat välillä kuulumisia. Musta tuntuu, että oma elämä on rajoittunut nyt tänne nettiin enkä osaa tehdä muuta kun käyn katsomassa parin tunnin välein, että onko jokun kirjoitellut kuulumisia.
uneton noffetus ja eläväinen poitsu 39+2
Jee, läppäri on taas kunnossa ja nettipimento päättyi :) Ja onnittelut ninetelle jouluisesta vauvasta! Ja mukava tuo listauudistus!
Eilen tuli illalla ekaat oikeat supistukset, sohvalle kun olin rauhoittunut lasten menty nukkumaan, hauskaa :) Oikein mojovia, n. 7 min välein noin puolen tunnin ajan. Mukavaa että kroppa alkaa muistuttamaan että h-hetki lähestyy :)
Tänään neuvolaan ja perjantaina olis äitipolillla kokoarvioa. Mukavaa viikkoa!
Dazka 37+0
Ja terve kaikille pitkästä aikaa!! On varmaan lähemmän 10 viikkoa ku viimeks oon kirjottanut.. oon kyl muutaman kerran käyny lukemassa, mut meil on ollu netti poissa kuukaustolkulla ja sairaslomalle jäin jo joskus viikolla 28 (en supistusten vuoksi joten jäi sitten seki ilo, että töissä pääs koneelle! Nyt koneelle taas pääsee kun kaikki toimii, ihanaa! Hyvin tässä kotosalla on aika kulunut, esikoinen 4,5v. on ollut koko ajan 2-3 päivää päiväkodissa (jatkaa saman vauvan syntymän jälkeen), verhot on vaihtunut jokaiseen huoneeseen, koko taloon tehty muutamaan otteeseen joulusiivous ja leipomuksia on syntynyt jos jonkinlaista ;-).
Toissapäivänä alotettiin miehen kanssa yläkerran uudistaminen, kaikki seinät ja ovet pielet on maalattu ja ai että tulee kivan näköstä! Innostuttiin sit laajentamaan maalausprojektia vähän alempiinkin kerroksiin. Melko lailla kroppa on nyt kipee ku kaks kokonaista päivää tän mahan kanssa vaan maalannu, kyykkyyn-ylös yms. Täytyis vaan hyväksyä, että hieman rauhallisemmin vois ottaa..
Mulla on vointi ollut loistava, nivustyrä on hidastanut menoa, nyt se ei pariin viikkoon oo niin hurjasti itsestään ilmotellu. Supistellu mua on jo muutaman viikon tosi tehokkaasti, pienellä levolla aina helpottanut. Vatsa on pieni (niin oli esikoisestakin, hän painoi 3kg), vauvan pää on jo Toooosi matalalla mikä tietenki painaa ikävästi nivusiin.
Mitähän vielä.. Lunta odotellessa uuteen vuoteen ;-)
Niin ja onnea kovasti kaikille synnyttäneille, ymmärsin että ainaki heitä pari on?
T: Pantsa ja maha rv 35-36
Minulla oli kanssa suppareita eilen illalla ja yöllä...en saanut nukuttua kun vasta klo 3 silloin supparit loppu :( monta tuntia mietin että koska pahenee ja saa ukon herättää mut ei vaan pahentunut, nuo oli viellä siedettäviä, nytten selkä vähäsen kipee eilisestä sillai arka. Toivon kyllä että vaavi pysyisi viellä yksiössä yli uuden vuoden koska nyt alkaa oleen hoitajat kortilla muksuille ku kaikilla menoa uutena vuotena... Ukko on yksin duunissa kun sen työkaverilla sydämmessä jotain häikkää ja se ei pääsekkään sieltä töistä niin nopeen tulemaan jos pakko. Olen siis nyt nähnyt kauheita unia siitä että synnytän vauvan yksin :(
Jotenkin kun tämä LA aika alkaa lähestymään niin karvat nousee pystyyn, ajatelleen siis avautumisvaihetta ja pelko jotenkin miten sen taas kestää....
Sorry nyt vaan omaa napaa tänään tällänen päivä
Toivotan muille mukavempaa päivää
T:L&A rv37
Emmuli kyseli viime viikon pinossa perätilassa olevista vauvoista. Omakohtaista kokemusta ei ole kokemusta, mutta kun kukaan ei oo kommentoinut niin kerron muutaman ihmisen kokemuksen. Pienen ajan sisällä neljällä kaverilla on vauva ollut perätilassa. Sulla näytti olevan TAYS synnytyssairaalana, joten kerron vain noi TAYS jutut. Toisessa tapauksessa lääkäri totesi etukäteen, ettei suosittele alatiesynnytystä, koska äidin lantio oli niin pieni. Lopulta synnytys käynnistyi itsestään päivää ennen sektioon varattua aikaa ja synnytys eteni niin nopeasti, että lapsen annettiin syntyä itsekseen. Kaikki meni loistavasti. Toisessa tapauksessa alatiesynnytystä ehdotettiin ainoana vaihtoehtona, mutta vanhemmat "tappelivat" henkilökunnan kanssa, jotta saivat sektiolla lapsen. Ja onneksi leikattiin, napanuora oli vain 25cm pitkä, joten ei vauva olisi edes pystynyt syntymään alateitse. Kaikkia neljää lasta yritettiin kääntää loppu vaiheessa ja jos pienokainen kääntyikin, niin myöhemmin se palasi lähtöasentoonsa.
Oma masu voi muuten hyvin, mutta painoa tuli hurjat 1,5kg viikon aikana, terkka väitti että johtuu joulusta, ei kyllä uskois.
Marie 36+0
Joululomilta palattu, syöty on masut pullolleen.
Vointi on hyvä, mutta tänään neuvolassa verenpaineet 140/90 ja pissa ei ollut puhdas eli lähete laitokselle ja huomenna labroihin :-( voi kökkö, toivottavasti ei tee raskausmyrkytystä nyt.
muita oireita ei kyllä ole, päätä vähän särkee ja ehkä jonkun verran on turvotusta. Tosin luulen sen johtuvan jouluherkuista.
SF-mitta on vaan 27 cm ja vauva ihan alhaalla lähtökuopissa.
Tietääkö kukaan, mikä voisi auttaa turvotukseen?
Vauvankamoja aloin tänään pesemään, ehkä pitää laittaa kaikki jo pian valmiiksi, en kyllä vieläkään ole valmistautunut vauvan syntymään. Ehkä kohta pitäisi jo. Lapset kyllä kovasti jo odottaa. Miehellä olis vielä tammikuussa yksi parin yön työkeikka, sanoin että toivottavasti ei lähde sinne. En haluisi olla enää yksin.
Ninetelle paljon onnea pienestä tytöstä!
T.Jaffa rv 35+2
Täälläkin turvotusta on kovasti käsissä ja jaloissa, sen nyt vielä ymmärtäisi että kengät ei meinaa mahtua mutta että sukatkaan ei, niin sitä on jo vaikea hyväksyä... Huomenna neuvolaan tulkitsemaan joulunajan syömisiä :/ Kaiketi nyt niitä pitäisi alkaa olemaan tiuhemmin, kun viime kerrasta on 3 viikkoa?
Eilen pengoin pienimpiä vauvan pikkuvaatteita ja totesin, että osa on niin pukluisia että taidan tänään käydä ostamassa muutaman 56cm bodyn ja puolipotkarit ihan uusina :) Oikein sormia syyhyää päästä alennusmyynteihin ;P Nyt kun minulla on täällä kotona ollut inventaarikausi, niin ihan mielellään luovun myös niistä vauvanvaatteista jotka tosiaan on törkyisiä tai niitä ei ole koskaan pidetty aikaisemmillakaan lapsilla...
Mutta nyt pelaamaan ubongoa. Loppuvuotta mammoille! Saa nähdä montako vauvaa ehtii syntyä vielä ennen vuodenvaihdetta...
eikkuli 36+3
Neuvolakuulumisia tulin kirjoittelemaan. Vk39 siis menossa ja SF mitta 36 eli käyrän yläpäässä mennään. Painoakin oli tullut taas se 1kg/vk lisää ja massuli myllää tuolla kylkiluiden kohdalla joten täyttää tehokkaasti koko käytettävissä olevan tilan. Nyt oli eri neuvola täti kun yleensä ja tämä arveli massulin painoksi 3.3kg. Toivottavasti ei ainakaan neljää viikkoa enää majaile tuola mahassa ettei tuonne 4kg asti ehdi kasvaa. Noffetus kirjoitteli ruokahaluttomuudesta ja janosta. Sama täällä! Tuntuu että nälkä ei ole juuri enää ollenkaan mutta voisin juoda ihan koko ajan ja mielummin jotain muuta kun vettä. Tätä on nyt jatkunut pari viikkoa.
Lelu ja massuli
En oo jaksanu tänne kirjoitella, mut taustalla oon roikkunu melkein päivittäin. Viimenen rutistus on menossa ja varsinkin yöt ottavat koville. Alaselkää särkee ihan tosissaan :( Äippälomalle jäin viikkoa aikaisemmin kuin piti rytmihäiriöiden vuoksi, mut onneks ne on loppunu. Painoa ei ole tullut lisää kuin 1.5 kiloa, onneksi! Esikoiseltakaan ei tullut koko aikana kuin 2.5 kg ja raskaus meni sentään tasan 2 viikkoa yli. Nyt ei voi kuin toivoa sormet ristissä et tää tajuais tulla viimeistään LA, kyllä olo on niin tuskanen, et jos vielä menee 2 viikkoa yli niin ei PERKULES!!!!!! Onnea muuten jo vaavin saaneille!!!!!!!
Maaju RV 36+6
Olipas kiva, kun pantsa oli taas päässyt langoille :) Kuin myös maaju!
Taustailijoitakin lisää mukaan vaan kirjotteleen, niin saadaan pinoihin lisää väriä ja vauvauutisiakin sitten jossain vaihees :) Ja kun viimeisenä täällä keikun, niin ei tarvis yksin keikkua ;) Toivon tosiaan, et tää tulis kans siinä la:n tienoilla ettei menis yli niinkuin esikoinen.
Jadmiras olikin saanut jo ohjeita närästykseen, mä oon kans kuullut tuon maidon auttavan.
Marielle KIITTI kommentoinneista!
Huomenna neuv. lääkäri ja saas kattoo miten tää pikkarainen on ja joutuuko käännösyritykseen.. jänskättää! Tuun sitten huomenna niiden kuulumisten kaa. Sitten rupeekin jo oleen viikon välein neuvola, kuten eikkulikohan se oli joka mainitsi..
Täälläkin hirvee jano ja öisinkin tekis mieli juoda, ja mehua mielellään.. Mut en oo viittinyt aina juoda kauheesti, kun sitten tietää, et heräilee vielä usemmin vessaan, huoh. Mulla kyllä janon lisäks ruokahaluakin, valitettavasti ;) Et huominen punnitus kauhistuttaa :/
En enää jaksais tätä masua, haluis jo vaavin syliin.. mut kait tää aika tästä menee..
Alennusmyynneissä tänään kävin äidin kaa ja voi että mun lonkat huutaa hoosiannaa.. Ja kaikkee ois tehnyt mieli ostaa, mut onneks ei oo kauheesti rahaa, niin pidin pintani vauvan vaatteissa ja ittelleni, kun ei tie mihin mahtuu tuossa kevään mittaan.. ois tarkotus saada pois painoa ja reilusti!
Uunissa tulossa riisipuuroo, iskenyt hirvee himo siihen ja kanelia ja sokeria päälle, nam ja maiskis.
Emmuli edelleen rv 35+5
Olen kanssa taustaillut pitkään, mutta luen teidän viestejä päivittäin.
Onnea synnyttäneille!!
Viikot ne vaan menee vauhdilla ja hieman alkaa itseäänkin jännittämään synnytys. Mulla on kivunsieto tullut heikommaksi raskauden aikana. Kävin esim. kasvohoidossa ja näppylöiden nyppiminen sattui niin hemmetisti..ei yleensä ole sattunut. Lähinnä tuntunut epämiellyttävältä.
Mulla on varmaan kuukauden ollut nenä tukossa ja kurkku kipeä. Tosin en tiedä onko kurkkukipu siitä kun nukkuu suu auki ja sitten kun on tullut tässä loppuraskaudessa kuorsattuakin. Nieluviljely oli norm. Lonkatkin on alkanut vaivaamaan öisin. Ei pysty kovin pitkään olemaan kun pitää vaihtaa kyljeltä toiselle.
Mulla on alkanut olemaan öisin vessassa käynnin jälkeen kipeitä supisteluja. Ei kestä pitkään, mutta tosi epämiellyttävän tuntuisia. 2-3 kertaa joudun tällä hetkellä käymään vessassa. Onneksi olen tähän asti nukahtanut melkein heti uudelleen vessareissun jälkeen.
Painoa on itsellekin tullut melko reippaasti viime viikolla. Tuli kyllä syötyäkin enemmän kuin yleensä. Turvotusta oli kanssa kauheasti. Tuntui ettei saanut käsiä nyrkkiin kun niin paljon olivat turvoksissa. En tiedä onko jalkapohjissakin turvotusta kun välillä niihin sattuu kun lähtee kävelemään.
Moni on maininnut että maitoa tulee rinnoista. Mulla on tullut varmaan 30 rv lähtien. Ei kovin paljoa, mutta kuitenkin sen verran että yöpaitaa saa vaihtaa usein kun on läikkiä täynnä.
Mitäs mieltä olette, mahtuukohan 50cm body ja housut vauvalle? Pakkasin sairaalalaukkuun sen kokoiset vaatteet. Sf-mitta on 33 ja menee keskikäyrällä. 24 rv lääkäri arvioi, että jos jatkaa samaa kasvutapaa vauva olisi 3.0-3.3 kg välillä. Tuo on kyllä niin pitkä aika sitten tehty arvio että ei siihen ole luottamista.
Tulipas oikein omanapainen viesti..sorry.
Mukavaa loppuodotusta kaikille ja hyvää uutta vuotta 2009!
Lila 36+6rv
Neuvolassa tuli tänään taas käytyä. Painoa oli tullut +300g kahdessa viikossa, joka ihan kiva juttu. Mun paino ei ole noussutkaan rv 30 jälkeen, laskenut kyllä parisen kiloa. Sf mitta oli 30, vauva laskeutunut ja valmiina lähtökuopissaan. Itse en kyllä moista tiennyt, kun maha ei ahdista ollenkaan alas, tosin närästystäkään ei ole, kuten edellisissä on ollut ja se on ollut kovaa. Mulla ei auttanut muu kuin rennie ja sitäkin meni paljon!
Nyt on ollut aika oireeton/vaivaton raskaus, supistele ei, eikä muitakaan vaivoja ole, vauva kyllä saa syntyä kun siltä tuntuu,kiirettä mulla ei siihen ole, kun ei tästä olosta mitään haittaa/vaivaa kerta ole. Eikös se yleensä mene niin, että mitä useampi raskaus sitä enempi vaivoja? Esikoisen odotus mulla oli helppo,kakkosen kohdalla kaikenlaista kolotusta yms.. nyt taas ei mitään.. tai sitten on taas tyttö tulossa ;)
painoarviota täälläkään ei turhaan tehdä, eikä se kuulu automaattisesti. Tää on varmasti puhdas raha kysymys, pienemmät kunnat pystyy tarjoamaan enemmän palveluita kuin isommat, joissa odottajia on enemmän.. Tän vauvan koko on ihan mysteeri, en osaa yhtään arvioida. Esikoinen oli sen 3,3 ja kuopus 4kg, joten silleen ei huolta, isompikin mahtuu alakautta hyvin.
Eipä tässä ihmeempiä, mahaa kasvatellaan ja viikon päästä taas neuvola.
mehiz 37+1
Kävin alennusmyynneissä ja ostin vauvalle pari 56cm bodya, puolipotkarit ja fleece-haalarin jossa oli myös käsille ja jaloille semmoiset kääntölahkeet :) Enpä oikein enempää malttanut minäkään törsätä. Jotenkin noita vaatteita on housuja (siis semmosia college-) hirveästi, yläosia ei oikein kunnollisia ollenkaan ja sitten näitä perusjuttuja eli bodyja/kietaisupaitoja ja potkareita tosi vähän näitä pieniä kokoja... kaikki on ilmeisesti tuoneet lahjaksi jonkun "erikoisen" systeemin ja siitä kertynyt näin epätasainen valikoima pikkuvaatteita...
Nyt pitäisi saada lapset nukkumaan, eivät nukkuneet tänään päiväunia ollenkaan kun oli lapsenvahti sillä välin kun me isukin kanssa kävimme sitä turkasen pöydänkantta kuskaamassa takaisin tehtaalle. Ei siitä sen enempää... harmittaa vieläkin vietävästi - kustannuksiakin ihan "kivasti" ylimääräistä siitä mokasta.
Joten ei kuns huomiseen! Tulen varmaan kertomaan sitten neuvolakuulumisia.
eikkuli36+3
Mukavaa, että taustailijatkin ovat innostuneet kirjoittelemaan. Saas nähdä milloin saadaan kuulla seuraavat vauvauutiset.
Närästykseen auttaa kuulemma myös manteleiden pureskelu. Jostain kumman syystä tällä kertaa omalta osaltani närästys on pysynyt kurissa kaikesta joulumässäilystäkin huolimatta.
Minun kohdallani ei kyllä raskauksien määrä verrattuna niiden "vaivaisuuteen" pidä kyllä paikkaansa. Kahden ekan raskauden aikana oli koko ajan jos jotain kolotusta ja näiden kolmen viimeisen raskauden aikana olen ollut taasen "elämäni kunnossa". Ja kumpaakin sukupuoltakin on syntynyt, joten silläkään ei mun kohdallani ole ollut mitään merkitystä. Tällaisia henkimaailman juttuja ja yksilöllisiä sellaisia nämä raskaudet taitaa meidän kaikkien osalta siis olla:):
ON voi hyvin, välillä kamun kantapäät pitää sellaista jytää tuossa kylkikaaressa että oksat pois. Nautitaan edelleenperhee kanssa lomailusta ja kiireettömyydestä. Uuden Vuoden suunnitelmia tehdään kuumeisesti ja muuten eletään kuin elopellossa.
Nyt saunaan ja sitten odottamaan illan leffaa (+herkkuja).
Voimaa alkuviikkoon kaikille tasapuolisesti!
t:KainoElvi ja kamu 35+3
Vieläkö sopii porukkaan yksi tammimasu lisää.. Olen lähes koko raskauden ajan taustaillut ja lueskellut kirjoituksianne, mutta vasta nyt sain aikaiseksi itse kirjoittaa.
Ensin onnittelut jo vauvan saaneille!!
Itsestäni sen verran, että olen 25v. ja avomiehen kanssa odotellaan esikoista, la 19.1. Synnytyssairaala KHKS. Koko raskaus sujunut melko hyvin, ilman sen suurempia ongelmia. Nyt olen ollut äityslomalla kolmisen viikkoa. Niin ja poika on meille ultran mukaan tulossa.
Tosi kiva lukea kaikkien raskauskuulumisia, kun ensikertalaisena on jokseenkin pihalla kaikesta. Olen paljon täältä saanut hyviä vinkkejä ja vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin mitä muutkin ovat pohtineet. Yritän nyt itsekin aktivoitua kirjoittelemaan vaikka näin viime metreillä porukkaan liitynkin.
Kaikille oikein hyvää uutta vuotta!!
Hanski ja Nuutti 37+0
ainahan porukkaan mahtuu, vaikka viime tipassa tuutkin :)
Nää palstat on siitä hauskoja että vaikka jokaisen odotus on omanlainen niin silti samoja oireita on monella ja moniin hassuihin ongelmiin saa ratkaisuja muilta odottajilta.
Mulla ei meinaa kanssa mennä enää mitkään kengät eikä sukat jalkaan.. Ainoat kengät jotka menee on kauhean näköiset mutta eipä se mitään... pääasia ettei ilman kenkiä tarvi juosta.
Toivottavasti tää flunssa hellittää pian ettei tarvi tukkoisena synnyttää..
Kiva kun palsta on piristynyt ja olemme saaneet kuulla niistäkin, jotka harvemmin kirjoittelevat. Piristää mieltä kuulla muiden loppuodotuksesta :)
noffetus 39+2
Ja tervetuloa uusille mukaan!
Ihanaa, kun vauvoja alkaa tulemaan. Itelläkin sellanen olo, että parin viikon päästä sais alkaa jo tulemaan. Niin tukalaa on tämä elo ja olo. Vauva punkee kylkiin ja välillä tosi kipeästikin. Turvotus ihan järjetön, yöt särkee käsiä ja aamuisin en saa niitä nyrkkiin. Kengissä ei tosiaan mullakaan ole enää valinnan varaa, varmaan kohta pitää kelkkakengät laittaa jalkaan (jos mahtuu) tai sitten hakea anopilta jotku lainaan.
Tänään oli tarkotus mennä sinne lymfa hoitoon, mutta kurkku on pari päivää ollu tosi kipeänä, flunssa ja nenä tukossa niin piti sekin sitten perua. Onneksi hoitaja lupas ottaa minut lyhyellä varotusajalla vaikka ilta ajalle kunhan tervehdyn. Toivottavasti pian että vähän helpottais tämä turpeus.
Öisin herään aina kun pitää kylkeä kääntää ja pari kertaa vessaan. Lonkat repeilee liitoksistaan ja nyt on alavatsakin ollu muutaman päivän tosi kipeänä. Olisko vauva laskeutumassa lähtökuoppiin?? Lantio on tosiaan niin kipeä, että kyljen kääntäminenkin tekee jo tuskaa. Sanoinkin miehelle, että odotan sitä hetkeä kun voin vaivatta kääntyä edes selältä kyljelle :D Halvat ne on huvit tässä vaiheessa :D
Kävin äsken kävellen kaupassa. Jopa melkein kilometri tuli eestaas ja kyllä paluumatkalla tuntu, että pitääkö taksi tilata. Lonkkiin sattu ja supisteli. Kävelin sitten tosi hitaasti ja lauleskelin itsekseni.. :D
Tuohon närästykseen piti kommentoida, että vissyhän auttaa ainakin ja sitten ihan puhdas vesi. Se, jos on juonut vähän voi myös vaikuttaa siihen että närästää helpommin. Mulla kylläkin vaan rennie auttaa ja niitä pitää sitten ottaakin useampi ennenku helpottaa. On sen verran tujua tuo korvennus. Perhepaketti kestää ehkä viikon tai kaks.
Oli kans ollu puhetta siitä, että neuvoloita pitäis alkaa olemaan jo tiheämmin. Mulla nyt tulee 3viikkoa väliä ja se vähän ihmetyttää. Tietenkin joulu ja uusi vuosi vähän sotkee, mutta silti. No eipä tässä sen kummempaa hätää ole, että kylläpä sitä uuden vuoden yli pärjää.
Mies sano, että mulla pitää tällä viikolla pakata sairaalakassi valmiiksi. Sanoin, ettei vielä periaatteessa olis tarvetta, mutta se oli sitä mieltä että on. En tiiä onko sitten joku etiäinen vai miksi se sitä nyt niin intää. Sano jo viikonloppuna että se pitää pakata. Täytyy alkaa miettimään, että mitä sinne sitten laittas.
Ostettiin vauvelille ihana talvipuku, kun se äitiyspakkauksen puku on niin iso. Sitten ostettiin kotiintulovaatteet, jotka mies valitsi. Ite en välttis olis semmosia ottanu, mutta se halus välttämättä ne. Semmonen nätti vaaleanpunanen juttu :)
Vaikka nämä viime viikot on ollu yhtä kipuilua ja vaivojen kanssa elämistä, niin silti olen nauttinu näistäkin viikoista. Varsinkin nyt kun loppu lähenee, tätä odotusaikaa on ihana ajatella ja vielä nauttia viimesistä hetkistä vaikkei ne aina niin hehkeitä olekaan. Nauttikaamme siis joka hetkestä!
Tais tulla taas romaani, tai vähintään novelli... Mutta mukavaa maanantai-illan jatkoa kaikille! Ja rauhallista uutta vuotta jos tässä ei nyt ennen sitä tule kirjoteltua.
Hömppä ja typy 35+3
Ja tervetuloa Hanskille, huomasin että meillä sama synnytyssairaala ja LA vain päivän erolla. Saas nähdä ollaanko yhtäaikaa synnärillä!
Mulla oli tänään neuvola, kaikki ok... verenpaineet oli hieman koholla,mut taitaa johtua siitä et jännitän tuota neuvolassa mittaamista. Kotona on kuitenkin ihan hyvät paineet. Turvotusta alkaa olla vähän sormissa, ei kiva.
Just tänään kehuin kaverille et miten hyvin saan nukuttua. Äsken en sit kuitenkaan saanu millään unta kun mahassa on kauhea myllerrys käynnissä. Nousin sit suosiolla vähäks aikaa sohvalle istuskelemaan ja surffailemaan!
Kovasti jo täällä odotellaan että sais pienen nyytin kainaloon!
Thilia-Thalia ja masu 36+6
Aloitin pinon ensimmäiselle viikolle 2009 ja muokkasin tota la-listaa, niin että laitoin noi monesko lapsi on tuloillaan, niin numeroin ja vähän otin lyöntejä taas pois muutenkin, jos nyt saatais noita syntyneitäkin sitten siihen samaan pinkkaan loppuun. Mut saa nähä miten käy.. Ja jos jollakulla on sitä vastaan jotakin, niin tehköön sitten muutoksia :)
Piti tuo otsikko tehä hienoks ja laittaa viikko 1 oikein paksulla, mut eihän se siihen tullut, kun näihin muihin teksteihin vaan saa sen tummennetun, höh.. Mut tulihan tähtiä näin uudenvuoden kunniaks ;D
Linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Emmuli rv 35+5, jonka oli ihan pakko änkee tänne yöllä, että saa alottaa pinon :) Ei vaan, uni meni ohi, kun en mennyt heti, kun väsytti, joten tulin kuluttaan aikaa (selityksiä ;)).. jos koittaisin nyt unille, krooh..
Mukavaa viikonalkua!