Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(.) TAMMIMASUJEN *vko* *1* (.)

29.12.2008 |

29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi

1.1. kimmi--------------33v------5-------K-SKS

1.1. ninette-------------30v------2-------TYKS

2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS

3.1. noffetus-----------26v------1--------TAYS

5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri

6.1. trio------------------38v------3-------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------1-------NKL

8.1. döner78-----------30v-------2-------hyvinkää

8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL

11.1 Annami-----------31v-------1-------

12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------1--------NKL

13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri

13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------4--------SatKs

13.1. puhkarhu--------31v-------2-------LKS

14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys

14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks

15.1. footprint74--------34v------7-------?

15.1. äitiliini2004-------24v------3------kättäri

15.1. amelie-------------21v------1-------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------2------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------3------

16.1. IirisKukka--------?----------2--------NKL

16.1. aliisa71-----------?---------1---------NKL

17.1. Pinkspinks------26v-------2--------KOS

17.1. Kohka-------------31v-------2--------Seks

17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari

17.1. UlMa----------------21v.-----1---------NKL

18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS

18.1. winterangel--------31v-----1------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------3------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?

20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL

20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS

20.1. Maaju------------33v-------2--------K-SKS

21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja

21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja

21.1. mamti81---------27v------4------KOS

21.1. Salama-78------29v------1------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------2------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS

25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS

25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja

25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------1--------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?

26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS

27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL

29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS

29.1. curious------------33v-------2-------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v------5---------?

30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------31v-------3-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK

*Syntyneet*

19.12.2008 Kimmi, 38+2, POIKA 2920g, 49cm

23.12.2008 ninette98, 38+6, TYTTÖ 3010 g, 49 cm

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti oli tullut tekstiä, mun piti mennä huilaan hetkeks, kun poitsu kattoo elokuvaa, mut aika menikin tässä lueskellessa ja kirjottaessa.. No hetken pötkötän ja sit lähetään myöh. kauppareissulle.

*Hanskille* terppistätulloo joukkoon!

*Marlene* : Hyvää hääpäivää :) Hyvään hintaa olit saanut tuon pienen lämpöpussin, kelpais mullekin.. oon niin huono vaan kierteleen kirppareita ja en osaa siellä oikein penkoa, että tekisin löytöjä niinkuin oma äiteni.. se kyllä lupas katsella, jos löytyy jotain pientä talvihaalaria meidän pikkaraiselle.

Meillä siis poitsun 68 cm talvihaalari ja sillä aateltiin hakea pikkarainen kotiin + laitoin 56 cm potkarit ja bodyn, joihin tulee kyllä hukkumaan.. Meillä poitsu hukkui jo 50 cm vaatteisiin, kun sairaalasta kotiuduttiin. Oli syntyessään tuo esikoinen 51 cm ja 3230 g, et piskuinen mies :)

Lääk. neuv: Kaikki arvot yms. ok! Sf-mitta 33 eli ei kovin iso, mut laittoi mut *painoarvioon* , kun mulla raskausdiabetes todettu. Vauva ONNEKS raivotarjonnassa! Pikkaraisen sykkeet n. 150.. mitäs muuta, ai niin.. paikat hieman pehmentynyt, mut ei muuta, joten täällä menee vie aikaa, et LA:aa odotellessa :/ Odottavan aika on pitkä ;)

Sairaakassin pakkaus aloitettu, vielä pitää ostaa sinne jotain vatsaa pehmittävää, pillimehua ja sitten liivinsuojia ja muuta semmosta hygieniajuttua esim. hamppuharja ois kiva ;)

Pojalle on laitettuna hoitokassi valmiiks, miten nyt sit synnytys sattuu lähteen eteneen.. jos yöllä, niin sitten soitetaan/haetaan tänne joku, mut muuten sit voi viedä mummulaan tai muualle. Ja vaaville tosiaan laitoin kotiintulovaatteet, mies saa sen paketin napata mukaan meitä hakiessaan.. on villaa yms. mut eipähän tuu kylmä ..autossa :)

Syötiin tänään mustaamakkaraa, NAM, ja nyt janottaa entistä enemmän.. huoh.

Tulipas taas stoori.. :/ Nyt hetkeks huilaan..

Emmuli rv 35+6

Vierailija
42/121 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään toisessa kokoarviossa sairaalassa. Kas vain, vauva on jo nyt isompi kuin isoveljensä syntyessään (joka oli 4300), ja olen 37+1.

Sf-mitta oli 2 viikkoa sitten 38,5...

Olivat lääkärit sitä mieltä, että 7.1.09 käynnistetään, jos ei sitä ennen jo itse ole päättänyt tulla! Laskettu aika oli alunperin 19.1.

Ei muuten väliä, mutta kun isosta koosta kuulemma voi olla vaaraa synnytyksessä. Voi vauva vaikka jäädä harteistaan kiinni ja tulla jonkinlainen hermovaurio käsiin. Kääk. En tiennyt.

Alkoi kutkuttamaan: any time siis nyt. Olen 2cm auki. :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain _ilmoitusasia:_

Jos joku Tammikuisista haluaa äitiyspakkauksessa olevat kestovaippatuotteet, niin minulta saisi postikulujen hinnalla.

Jos joku näitä tarvitsee, niin ilmoita sähköpostiosoite mihin voi ottaa yhteyttä :)

- PP rv38

Vierailija
44/121 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas aika pino viestejä. Näin h-hetkeä kohden kiihtyy tämä palstan seuraaminen ainakin meikäläisellä. On niin ajatuksissa koko ajan tuo tulokas. Ja synnytys... Vaikka ei varsinaisia supistuksia ole vielä ollutkaan, niin varsinkin öisin kun herää, niin kummasti on sellainen tunne, että ei mene pitkältikään kun alkaa tapahtua. Ei kyllä ensimmäisestäkään ollut supistuksen supistusta ennenku pari päivää ennen. Innolla odotan synnytystä, aika on jo kerennyt kullata muistot ekasta kierroksesta :) Vähän ehkä huolettaa, että joutuuko kökkimään pitkäänkin käytävällä, kun ymmärtääkseni TAYSissa on ollut synnyttäjiä viime aikoina ihan jonoiksi asti. Viimeksi kun päästiin suoraan saliin. Tosin sairaalakin oli eri.

Edellisestä viestistä tuli mieleen kysäistä, kuinka monella on suunnitelmissa käyttää kestovaippoja. Itse olen muutamia hommanut ja pyhä tarkoitus olisi niitä ainakin testata. Sen kyllä tiedän, että miestä on turha innostaa niitä vauvalle virittämään, mutta jos nyt edes osittain mentäisiin kestoilla.

Joku puheli turvotuksesta. Itse olin viimeksi kuin... ei pysty edes keksimään vertauskuvaa, niin viehko oli turpea naamani silloin. Nyt ei ole ollut mitään. Ihan olen sitä hämmästellytkin. Samalla lailla olen syönyt melko vapaasti, ei mitään ananas-kuureja. Mietin, voisiko osasyynä olla päivittäinen kävely tai sitten uimassa käynti. On innostuttu tyttären kanssa käymään uimahallissa/kylpylässä melki viikottain. (pelottelemassa lapsia bikineissä...). MItään hikistä liikuntaa en olekaan sitten jaksanut viimeisiin kuukausiin harrastaa. (Mitä nyt hiki laiskalla Fazerin sinistä syödessä). Ehkä sali kutsuu taas ensi vuoden puolella...

Jahas, vielä kerkeisi pienelle iltakävelylle, ennen kun lösähtää sohvaan...

Mittu-maari rv 36+2

45/121 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis neuvolassa tänään: Verenpaine oli koholla (minusta aivan huomattavasti!) kun alapaine oli kivunnut 60 ->80! Itse olin tästä jo aika huolissani. Yläpaine oli pysynyt 110:ssä missä on heilunut koko ajan. Hb oli noussut takaisin ollen 149, ilmeisesti raskaus-multitabsit auttaneet.

Mutta mutta, SF-mitaksi täti sai 31, eli vain sentti lisää kolmessa viikossa! Täti oli muutenkin sitä mieltä että laskeutunut on eikä pää heilukaan enää. Olisiko tämä ensimmäinen kolmesta tenavasta, joka oikeasti laskeutuisi ennen synnytystä??? Kyllähän tuo painaa tuonne nivusiin ja virtsarakkoon ja ties mihin, mutta olin aika yllättynyt. Edelliset raskaudet on menty siten, että raskausviikko on vastannut aina sf-mittaa joten nyt tämä on tosi alhainen lukema. Täti kuitenkin arveli vauvaa ihan kookkaaksi ja olikin tyytyväinen että ensi viikon pe on se painoarvio. Ja sen se sanoi, että jos hän saisi arvata niin ei mene laskettuun aikaan asti!

No joo, olin tietysti vähän kiihdyksissäni neuvolan jälkeen ja tulikin kiire käydä vielä naapurikaupungin alennusmyynneissä illan ratoksi :) Mies tosin manasi, että jos hän joutuu lapselle selittämään että "olisit syntynyt seuraavan vuoden alussa mutta äitisi piti päästä alennusmyynteihin..." Parit ihanat vauvanvaatteet tarttui matkaan taas, mutta nyt saavat riittää sitten.

Vähän kyllä huolestuttaa tuo suolen toiminta kun tuntuu olevan niin aktiivista, tänään olen jo kolmet tortut käynyt vääntämässä pönttöön (viimeiset aivan ripulia). Toivottavasti tämä ei nyt tarkoita sitä että maha tyhjenee synnytystä edeltäen... Kaupungilla ravatessa kyllä supisteli aika tavalla... Ehkä olisi viisainta vaan kömpiä nyt tästä pikapuoliin sänkyyn. Tuli mieleen että varmaan pitäisi laittaa se muovialustakin lakanan alle jos sattuu lapsivedet menemään. Siis en tahdo ymmärtää, että perjantaina on jo 37 viikkoa täynnä eli vauva täysiaikainen! Ja tämä on kolmas kerta, silti vieläkin koko vauva-asia tuntuu jotenkin abstraktilta...

eikkuli 36+4

Vierailija
46/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se oli tulla vielä kommentoimaan näin vuoden viimeisen vuorokauden kunniaksi. :DD

Jalat ihan muusina tämänpäiväisestä tutustumiskäynnistä, millään ei olis jaksanut seistä sitä puolta tuntia, minkä siellä kiertelimme. Paikka vaikutti todella kivalta ja olen kyllä tyytyväinen, kun valitsin juuri lohjan sairaalan. :)

Tilasinpa sitten tänään NetAnttilasta pikkuiselle toppahaalarin, reiman musta toppis kokoa 62, samaan sarjaan kuuluvat töppöset käsiin ja jalkoihin, sekä pipon. Tulipa niille sitten yhteishintaa mukavasti hieman vajaat 110e. Eikä ollut edes tarjouksessa...Mutta olen kyllä tyytyväinen, sillä haalari juuri sellainen kun halusinkin, sen saa myös pussiksi. Toivotaan nyt, että se tulee ennen kuin vauva syntyy. :))

Tänään on koko päivän vihlonut tuolla alhaalla todella kipeesti, luulisin että se nyt sitten koittaisi kiinnittyä sinne? Ja äsken kun olin menossa nukkumaan, tuli muutama supistus, mutta loppui sitten kesken..:/

Ja huomenna kampaajalle, jee. :)

Uutta vuotta odotellen,

Jadmiras ja pikkunen 37 tasan. :)))

Vierailija
47/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkspinks meilaatko mulle sari@kubitus.org, kun olen ajatellut kestoilla ainakin kotona.. Meillä mieskin on asiasta innostunut ja tyytyväinen kun kestoja on hankittu, mutta aina niitä muutamat lisää tarvii :)

Neuvolassa kävin taas eilen. kaikki oli kunnossa.. alapaine noussut, mutta sanoin terkalle että johtunee unettomuudesta, kun käyn koko ajan ihme kierroksilla. Pissa oli puhdasta ja ilmeisesti vauva edelleen laskeutunut. Sijainen ei sen kummemmin kokeillut tai oikein mistään mitään tiennytkään.

Mulla meni pikkuisen lujaa tuossa tuon unettomuuden kanssa.. kahteen vuorokauteen en nukkunut kuin 6h pätkäunta ja kuitenkin mulla on tämä flunssakin.. Nyt sentään sain 8h nukuttua putkeen ja olo on loistava aikaisempaan nähden.. Päätäkään ei enää särje.

kaikki ovat alkaneet kyseleen että joko joko joko joko.. hieman rasittavaa. Kyllä kai mä ilmoittelen sitten kun vauva syntyy, ettei se nyt kyllä salaisuudeksi jää. Toki ihanaa kun ihmiset elää mukana loppuodotuksessa.

Mies sano että mun pitää nyt nopeasti synnyttää että saadaan hakea koira pian takaisin. Kauhea ikävä sitä, vaikka se on vasta ollut muutamia tunteja hoidossa. On se kuitenkin perheen ilopilleri.

Ootte puhuneet haalareista täällä. Mä olen vauvalle saanut kokoa 50/56 olevan valkoisen talvihaalarin ja sen lisäksi sitten en hanki muita. Kun tuohon ei mahdu niin sitten laitetaanäitiyspakkauksen haalari päälle.

Kirppiksellä oli just semmoinen Reiman 62cm haalari hintaan 25 euroa. en tiedä mitä ne uutena maksaa, mutta en silti hankkinut, kun en kokenut tarpeelliseksi.

noffetus 39+4

Vierailija
48/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IirisKukalla onkin jännät paikat.. teillä on piakkoin pienokainen sylissä, ihanaa!

Ja eikkulillakin siellä jo jännitetään.. kyllähän sitä sanotaan, et luonto hoitais ite ton tyhjentämisen, et jos tietäis lähtöä..

Mulla ei kyl suolisto itestään tyhjene lainkaan, kamala ummetus. Eilen oli pakko peräruiske laittaa ja johan helpotti, mutta noi peräpukamat ei oikein tykännyt ajatuksesta ja oli kaameeta muutenkin..

Tuli vaan synnytyksen jälkeinen ummetus mieleen, ihan hirveää ja siihen ei ees peräruiskeet auttanut.. Joten muistakaa ottaa pehmittävää mukaan sairaalaan ja syödä vähän vähemmän ja juoda PALJON.. Ja suklaata ei varmaan kandeis vetää neljää-viittä levyä miehen kaa pokeen sairaala-aikana ;) Eikös suklaa koveta vatsaa..

Mutta nyt ei oikein muuta omaan napaan.. Kylläpä muuten hävis mahasta kokoa, kun sai vatsaa toimiin.. Mukavia juttuja mulla :)

Mä en jaksais odottaa enää vaavin tuloo, mut mun tarvis nyt vaan asennoitua, et tää ei ennen tammikuun loppua tuu, joten ei kävis aika niin pitkäks............ Esikoinen meni 1,5 vkoa yli ja se oli tuskaa, kun oli jo odotellut viikolta 37, et syntyis jo.. Nyt yritän tsempata itteeni ja aatella, et tulee kun on valmis ja mielellään siinä la:n teinoilla kuitenkin :)

Huomenna alkaa meidän kuukausi :D

HAUSKAA UUTTAVUOTTA hulinoineen ja paljon onnea uudelle vuodelle 2009!!!

Emmuli rv 36+0

Vierailija
49/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiriskukka: tsemppiä, meillä oli kans pikkukakkonen 4450 g (esikoinen kilon pienempi), ja nyt olen kans menossa kokoarvioon perjantaina. Minulla tosin sf vähän pienempi, 34,5 cm. La olis kans 19.1. Saas nähdä miltä ultrassa näyttää....

Dazka 37+2

Vierailija
50/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä alkoi huolestuttamaan kuinkahan iso vauva täältä mahtaa olla tulossa jos pienemmillä SF mitoilla on arvioitu 4kg vauvoja. itsellä tuo mitta oli siis tämän viikon alussa 36 ja viikkoja takana on tarkalleen (täytyypä käydä tarkistamassa)

38 + 2. La siis 12.1. Ainoa merkki lähestyvästä synnytyksestä saattaisi olla yölliset mahakivut jotka tulevat ja menevät ja aina välillä siihen kovinpaan kipuun herää. En oikein pysty kyllä ajattelemaan että ne supistuksiakaan olisivat? Toisaalta ne voi johtua myös huonosta nukkuma asennosta. No viime yön miettimisen jälkeen sain vihdoin tänään aamulla aikasex pakata sairaalakassin. Vielä täytyy jotain hyvää sinne käydä hakemassa.

Lelu

Vierailija
51/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo sf-mitta oli tosiaan nyt eilen 33-34 cm ja se ei ole hetkeen kasvanut kun vauva on jo laskeutunut. meille on tulossa arviolta 3500g vauva.

Terkkari sano kuitenkin jossain vaiheessa kun heiluttiin ihan yläkäyrillä ettei se kohdun koko kerro kaikkea. Nyt tuo mitta alkaa olemaan kai aika normaali.

Vatsan tyhjentymisestä ollaan puhuttu ahkerasti täällä myös. itse käyn isolla hädällä vähintään 3 kertaa päivässä ja en kuitenkaan syö juuri mitään.. Tänään olen yhden viilin syönyt, kun ajattelin että jotain on pakko syödä. eilen söin koko päivänä kaksi leipää, joten jonkin tapainen tyhjennys on tosiaan käynnissä. Tätä on jatkunut jo parisen viikkoa. Toki väliin mahtuu päiviä jolloin olen syönyt lähes normaalisti eli yhden lämpöisen aterian.

Taidan viettää vuoden viimeisen päivän siivoillen kotosalla.. Jotenkin tuntuu että nyt olis korkea aika saada koti kiiltämään ja kaapit kuntoon.. On sitten vauvan kanssa helpompaa ottaa vieraita vastaan kun ei joka paikka ole sekaisin.

Oikein iloista vuoden viimeistä päivää ja tämän jälkeen vihdoinkin koittaa se kauan odotettu tammikuu, jonka pitäisi tuoda meille nyyttejä kainaloihin :)

noffetus 39+4

Vierailija
52/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän suunnalta.:)

Eilen kävin neuvolassa ja sf mitta 38, tänään koko arviossa muksu kuitenkin 2740g joten älkää kaikki pelätkö isoja vauvoja vaikka vatsan mitat näyttäisivät jotain muuta.

Paikat on pehmeenä, kiinnittyneenä raivotarjonassa ja auki 1 cm. Ei enään kovin jalat yhessä pysty kävelemään. Keikkuen mammat sitten ensivuoteen :)..

Mie ja möhkäle rv 37 tasan

Vierailija
53/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän tammikuisia on syntynyt joulukuun aikana.

Kertokaapas tietämättömälle mitä toi kokoarvio tarkoittaa? Mulla lääkäri ultras ja sano, että 3-3,5 kilonen on tulossa. Oliko tämä siis kokoarvio, jota ei kaikkialla tehdä?

Hauska seurata miten ääritapauksia täällä on, toisille ei maistu ruoka ja mä syön lämpimän ruoan vähintään 3 kertaa päivässä, ruokahalu on ihan loputon ja maha tyhjenee turhankin helposti.

Eilisen päivän ja yön supisteli taas kipeähkösti, mutta äsken kun tein reilun tunnin kävelylenkin, niin ei tuntunut mitään. Eniten tässä kotona olossa nautinkin siitä, että on aikaa käydä kävelyllä, muuten en oo saanut mitään järkevää aikaiseksi. Alennusmyynneistäkään en oo löytänyt yhtään mitään.

Marie 36+2

Vierailija
54/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollu kone vähän epäkunnossa ja jouluhässäkkää, niin en oo ehtiny ku pikaisesti aina käydä vilkaisemassa teitä muita. Onnittelut jo vauvan saaneille!! :)

Samoja vaivoja täälläkin kuin muillakin....kävely sattuu, ei supistele vielä oikeastaan, mut kaiken maailman vihlontoja ja tuntemuksia kyllä alapäässä. Huomisen jälkeen päätettiin miehen kaa alkaa siivoileen, saunomaan ja sekstaileen. :D Vaikka uskon kyllä, että vauva tulee vasta sitten kun tahtoo...mut hyvähän noita kolmea ässää on muutenkin harrastaa. :)

Vauvan koko on mietityttänyt myös täällä...neuvolassa oman tädin sijainen sai sf mitaksi maanantaina 35 ja viikkoja kasassa tuolloin oli 37+6. Oma paino ei ollu kasvanu. Painoarviossa viimeviikolla saatiin vauvelin painoksi 3100g. Eli oon yrittänyt vähän miettiä suklaan syömistä, ettei ehtis ihan kauheaksi kasvaa tuo meidän poika. Vaikka voihan sieltä silti tulla ihan normi yksilö....siis eihän tuo koko ole vielä edes paljon, mut hirvittää, että jos omilla syömisillä saisin sen koon nouseen lähemmäs neljää kiloa jos menee vaikka yli lasketun ajan. No...paikat näytti kätilön mukaan siltä, että mahtuu vaikka isompikin yksilö minun lantiosta tulemaan, että ei huolta kai. :) Oli muuten maailman kipein sisätutkimus ikinä tuo kokoarvion yhteydessä tehty. Oli ollu maha löysällä koko aamun, niin en uskaltanu päästää itseä rennoksi siinä ja tietenkin rentona ois käyny vähemmän kipeää joku häntäluun painelu. :) sanoinkin lääkärille syyn, miksi en ossaa rentoutua ja sanoi vain, että mitäs sitten vaikka jotain toisesta reiästä tuliskin, että hänen vika silloin, koska painelee kaiken maailman luita siellä. :D mukava lääkäritäti oli...

Suolen ja rakontoiminta mua mietityttää synnytyksessäkin... ja sen jälkeen.... Pitää ostaa vaikka jotain luumupilttiä mukaan sairaalaan, jos menee ummelle. Ja levolaccia kehiin sitten vain. :) Ja synnytyksessä jännittää myös se, että kuinka paljon petyn (tai mies pettyy) jos en pystykkään luomuna synnyttään. Ja mikä se ois sitten se kivunlievitys, jos sitä ois pakko lääkkeisiin turvautua... epiduraalia en jotenkin halua, ku sillä on niin paljon mahdollisia haittapuoliakin... En haluais, että kipu tai ponnistustarve häviää kokonaan. Haluan jotenkin pitää hommat edes jotenkin omassa hallinnassa. No avoimin mielin eteenpäin. Katsotaan miten kaikki sujuu...turhaa murehtia etukäteen.

Kestovaipat on täytettynä odottamassa hoitopöydän lähellä. Ja joulupukki toi ompelukoneen, jotta saan itse ommella vaippoja. Olen jo nyt niihin ihan hurahtanu. :) Kaikki alkaa olemaan valmiina vauvaa varten...oma ja vauvan kassi pakattu. Vaatteet aikalailla pesty ja viikattu hoitopöydän laatikkoon, sänky petatty, kissaverkko ongelma ratkaistu, tutit ja pullot keitetty yms. Eli sais nyt pikku-ukko tulla. Ajatukset pyörii yölläkin niin vauvan ympärillä, että ei meinaa unta saada. Ja mies raukka on ihmeissään, ku muhun ei saa kontaktia välillä ku oma maailma pyörii niin vauvan ympärillä. Onneksi se ymmärtää ja pystytään puhumaan kaikesta...pitää yrittää sitä omaa miestäkin välillä huomata. :)

Jadmiras oli muistaakseni tilannu samaisen kissaverkon kuin minä. Meillekkin se oli sänkyyn liian iso ja olis antanu periksi jos kissa sen päälle ois hypänny. Pohdittiin sitten kaiken maailman keinoja saada se tiukaksi ja keksittiin. Toisen päädyn nauhat ihan normisti kiinni, mut toiseen päätyyn laitettiin kaksi pientä ruuvia johon verkon voi kiristää tiukaksi ja ei tarvi kumartua yhtään ku haluaa verkon avata vauvan hoitoa varten.

Joo, nyt tullee jo semmonen romaani, että huh huh. Anteeksi! Ensi vuoteen ja katsotaan missä järjestyksessä tässä aletaan poksumaan. :D

Amelie ja pikku-ukko rv 38+1

Vierailija
55/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on puhunut siitä että mitä ottaa mukaan sairaalaan vatsan toimintaa varten...meillä täällä eteläsuomessa saa kaikki tarvittavat sairaalan puolesta, valmiina on ties mitä ihmeen puuroja ja lääkettä saa vatsan toimintaa varten ihan siitä hoitsujen toimistosta kun käy pyytämässä :) Tietty omat herkut täytyy itse ostaa. Osastolla myös jopa kotikaljaa ollut jääkaapissa ja siellä saa käydä ihan itse hakemassa jos hiukoo..

Mua kanssa vihloo joka paikkaan alapää välillä ihan hellänä ja tää koneella istuminen ei siihen kyllä auta tippaakaan :) Liikkeelle lähtö on se hankalin ja välillä tuntuu että kävely tosi hankalaa.

Mäkin kävin eilen ale ostoksilla ja mitään en oikein löytänyt...tyypillistä..noh sainpas liikuntaa ja kipeen alapään joka vihlo sit koko illan.

Saas nähdä montako uudenvuoden rakettipaketti vauvaa syntyy!

Oikein hyvää alkavaa vuotta 2009

T:L&A 37+2

Vierailija
56/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kyllä millään uskonut kuinka nopeasti tämä kulunut vuosi on ainakin omalta osaltani hujahtanut ja kuinka paljon erilaisia, jännittäviä juttuja sen varrelle on mahtunut. Ja sitä parasta palkintoahan me suurinosa vielä odotellaan saapuvaksi;).

Meilläkin on sairaalassa ollut tarjolla "talon puolesta" ainakin luumumehua ja laksatiivia on saanut myös pyydettäessä, joten niitä ei tarvitse ainakaan meillä päin sairaalakassiin mukaan pakkailla. Mulla on ollut eväänä itse synnytyksessä yleensä pepsi maksia ja jotain pientä naposteltavaa (hedelmää/energiapatukoita). Ja mulla kun nämä synnytykset tuppaavat aina venymään niin sairaalasta ollaan saatu ihan ruokaakin tai sitten ollaan käyty kanttiinissa napostelemassa jotain pientä avautumisvaiheessa, niin ettei energiat sitten lopu kesken varsinaisen rutistuksen, Joo ja kahvia on mies käynyt hakemassa useampaan otteeseenkin kun mulle toi kahvi maistuu vaikka minkälaisten kipujen keskellä olisin:).

Oma ( . ) voi hyvin. Pienessä liikeessä kun pysyy niin selkäkin tykkää siitä enemmin kuin paikalla olosta (no tästä ei tosiaankaan suurta pelkoa ole tämän sakin kanssa).

Täällä odotellaan jo kuumeisesti, että kello tulisi kuusi ja alkaisi rakettien ammunta. Itse ei niitä kyllä hankittu tällä kertaa vaan saavat lapset tyytyä katsomaan naapureiden raketteja ja poltella tähtisädetikkuja.

Nyt laittamaan vähän ruokia valmiiksi iltaa varten ja sitten lämmittämään saunaa.

OIKEIN IHANAA JA RAUHAISAA UUTTA VUOTTA 2009 KAIKILLE

t: KainoElvi ja kaunokainen 35+5

Vierailija
57/121 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Ninettelle vielä vauvaonnittelut täältäkin!!

Jokohan sitä uskaltaisi huokaista"helpotuksesta",kun on enää 1.5 tuntia tätä vanhaa vuotta jäljellä.Eli mulla on ollut tässä viime päivinä sellainen "pelko"(ei nyt ehkä oikea sana!)tai paremminkin tunne,että vauva syntyisi tässä vuoden viimeisinä päivinä,vaikka tietenkin koko ajan oon toivonut,että päästäisi uuden vuoden puolelle...Oon ehkä ollut vähän "itsekäs" tuon ajatukseni kanssa,mutta tietenkin vauva olisi ollut yhtä tervetullut,vaikka ois vielä tänä vuonna syntynytkin!!

Viimeiset yöt ovat olleet vähän kummallisia;kovaa vatsakipua ja löysää vatsaa keskellä yötä ja aamulla pyyhittäessä semmoista limaista vuotoa;kirkasta kylläkin,ei verta ym.mukana.En tiedä,onko normaalia valkovuotoa vai onko se sitä limatulpan irtoamista...Mutta ootellaan,ootellaan!!!!!Tosin oon kyllä sanonut monille,että varmaan tää vauva syntyy vasta helmikuussa,kun sitä on nyt jo lokakuun lopusta asti syntyväksi odotettu(ennenaikaiset supisteluthan alkoivat silloin!).

Ja jo heti perjantaina on mulla suunnitelmissa aloittaa vähän enemmän ponnistelua vaativat siivoushommat ym.kotona,mitkä mulla on siis ollut kiellettyjä noiden supistelujen takia...Ja pitää kaivaa jostakin taksinumero kännykkään,jos tulis vaikka äkkilähtö miehen ollessa töissä.Meillähän siis tuo kuopuksen maailmaantulo kesti vain 1h 15 min,eli kauaa ei ehkä kannata odotella,kun ekat oireet ilmaantuvat...

Mutta nyt taidan käpertyä sohvannurkkaan vuoden vaihtumista oottelemaan,muu perhe meni jo hetki sitten nukkumaan!!

T:kotiäityli ja masukki rv 35+5

Vierailija
58/121 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kirjoittamaan vuoden ensimmäinen kirjoitus. :)

Äsken juuri kotiuduttiin miehen kanssa tuolta keskustasta, kun oltiin raketteja katselemassa. Mies menikin sitten samantien nukkumaan..:/ Oli kai vähän pettynyt, kun ei tänä uutena vuotena sitten voinutkaan ryypätä niinkuin aiempina vuosina....

Koko kävelymatka (1km) keskustasta kotiin vihloi alapäätä todella kovin, ei pystynyt kävelemään kuin sellaista hiljaista mummovauhtia. :D

Nyt helpotti, kun pääsi kotisohvalle istumaan. :)

Mistä ihmeestä sen tietää, koska maha on laskeutunut? Mietin, kun oma mahani ei näytä olevan mitenkään tavallista alempana, mutta vihloo kyllä aika usein alapäätä. Voisiko se olla merkki?

Viime yönä heräsin muutaman kerran siihen, kun mahaan sattui, mutta ei ne tainneet supistuksia kuitenkaan olla.

Tänä yönä voisikin alkaa synnytys, niin saisi äkkiä nyytin syliin. :) Musta kyllä tuntuu jotenkin, että saattaa mennä vielä viikkojakin..On vain sellanen olo..

Nyt nukkumaan.

Jadmiras ja pikkunen 37+1

Vierailija
59/121 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lueskeleen pinoa ku alko jalat nii levottomaks... ja isäntä. Se käväsi ravintolas illal ja nukkuu aina sen jälkee nii levottomast ettei huonommast välii :(

Uutta vuotta vaihdettii muute kotosalla. Kaverin poika oli meil hoidos ku äiti oli iltavuoros ja voi että oli pojilla hauskaa. Meiä esikko ainaki näytti olevansa riemuissaan! Hiuka polteltii kans sädetikkui ja rakettei ammuttii muutama yheksän jäljis ku toista tultii hakemaa.

Nyt saa alkaa sitte tosiaa saunomaa ja siivoomaa urakalla. Seksiä ei paljo enempää kerkeiskää, on meil menny sen verran hulvattomaks :) Isäntä ihmettelee ja valittaa joskus jopa väsymystä ;)

Meiän sf- mitta on mallikkaasti koko ajan siina keskimmäisellä viivalla ollu ja kokoa ovat veikanneet nappulalla olevan korkeintaan 3,5kg laskettuna päivänä. Tokihan ne voivat heittää suuntaan jos toiseenkin.

Vatsa toimii täälläki aika uskosti. Outoo sinänsä ku yleensä käy vaa muutaman päivän välein ja nyt saa trimpata pari-kolme kertaa päivässä. Parempi niin.

Mä oon ajatellu noit kamalii vihlomisii (ei pysty kunnol kävelee sillo ja jalkoihi asti tuntuu, sekä selkää) ja muit kans, nappulan laskeutumiseks mut eihä se mihinkää oo valunu. Sitte eile hokasin, et ne taitaaki olla niitä supistuksia koska tulevat ja menevät ja tulevat ja menevät... Sanoko joku muuki et on outoo ku ei niitä tajuu heti vaikka on ennenki ollu?!

Mä taidan men koittaa viä nukkumist ku kaikki muutki tirsaa (tai puhuu unissaa)... toine jalka ei kyl anna rauhaa lainkaa :( Nyt saadaa alkaa kaikki sitte ihan luvalla jakautumaan joten toimeen vaan naiset :D paljon nyytteä kehiin!!

*HYVÄÄ VUOTTA 2009 MAMIT, MASUT JA MUU PERHE!!!*

Marlene ja nappula rv kai 36

Vierailija
60/121 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan täältä etelä suomesta. Meillä pojat heräsi jo klo 7 vaikka menivät nukkumaan vasta klo 23! Eivät vaan malta nukkua. Joka aanu kysyy esikoinen että onko tänään se päivä kun äiti menee lääkäriin ja tuo vauvan kotiin? Vähäsen on vaikea joka päivä selittää asiasta....

Mulla on aina ollut niin että kun vaauva on lasketunut niin mulla alkaa alapään särky ja sit sellanen et koko alapää on niinkun tunnoton, ja kyllä ne kunnon supparit sit tuntee kun ne on tullakseen kun moni kysynyt millaisia ne on. Mulla ainakin on tullut niin voimakkaana että ei oo ollu epäilystä koska alkaa tekemään lähtöä :)

Yksi minun tutttu kylläkin on poikkeus se sano et kun se on kaks muksuu synnyttänyt niin sillä on maha vaan poreillut ihan niinkun olisi ollut ilmaa vatsassa, sillä ei siis suppareista kipua. Sanoi kyllä että se on ollut myös syy ettei hän tee enempää lapsia. En kyl tajuu....

(.) välillä on tosi hiljaista masussa ollut nyt pari päivää mutta sit kun menee nukkumaan niin ei kyl oo rauhallista siis tuntuu että maha poksahtaa kun toinen niin jumppaa siellä ja se kyllä sattuu. Ruoka ei oikein maistu mutta ne namit :/

Huomenna olisi taas neuvola, mulla aina vaan sellanen potutus kun alkaa viikon välein oleen aikoja neuvolassa ku sinne ei jaksaisi mennä :( kuulostaa varmaan teidän mielestä kummalta mutta silloin kun kaikki ok niin tuntuu niin turhalta mennä sinne....

Nyt aamupalan laittoon

T:Lootuskukkanen ja Aada rv 37+3 kait