(.) TAMMIMASUJEN *vko* *1* (.)
29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi
1.1. kimmi--------------33v------5-------K-SKS
1.1. ninette-------------30v------2-------TYKS
2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS
3.1. noffetus-----------26v------1--------TAYS
5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri
6.1. trio------------------38v------3-------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi
7.1. uniq-----------------31v------1-------NKL
8.1. döner78-----------30v-------2-------hyvinkää
8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL
11.1 Annami-----------31v-------1-------
12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS
12.1. Lelu----------------?--------1--------NKL
13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri
13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS
13.1. minnikki---------24v-------4--------SatKs
13.1. puhkarhu--------31v-------2-------LKS
14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys
14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks
15.1. footprint74--------34v------7-------?
15.1. äitiliini2004-------24v------3------kättäri
15.1. amelie-------------21v------1-------Oulu
15.1. Charlie------------32 v------2------ulkomaa
15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------3------
16.1. IirisKukka--------?----------2--------NKL
16.1. aliisa71-----------?---------1---------NKL
17.1. Pinkspinks------26v-------2--------KOS
17.1. Kohka-------------31v-------2--------Seks
17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari
17.1. UlMa----------------21v.-----1---------NKL
18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS
18.1. winterangel--------31v-----1------------?
18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS
19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi
19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi
19.1. Dazka---------------31v------3------VKS
19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat
19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?
20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS
20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL
20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs
20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri
20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS
20.1. Maaju------------33v-------2--------K-SKS
21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS
21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja
21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja
21.1. mamti81---------27v------4------KOS
21.1. Salama-78------29v------1------KOKS
22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka
22.1. maimu------------24v------2------PKKS
22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys
23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS
25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS
25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja
25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi
26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------1--------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?
26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla
27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS
27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS
28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL
29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS
29.1. curious------------33v-------2-------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v------5---------?
30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS
30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi
31.1. Jaffa76------------31v-------3-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK
*Syntyneet*
19.12.2008 Kimmi, 38+2, POIKA 2920g, 49cm
23.12.2008 ninette98, 38+6, TYTTÖ 3010 g, 49 cm
Kommentit (121)
iva, että taustailijatkin alkaneet kirjoittelemaan. :)
Täällä minä taas kökin, kun ei uni tullut, taaskaan!
Aamulla olis sitten 8.30 neuvola, tiedä sitten miten jaksan herätä sinne..:/ Mä kyllä tiedän, että jos meen nyt tonne sänkyyn, niin saan pyöriä siellä siihen neljään-viiteen, joten ihan turha edes mennä..Menen aikasintaan kahdelta.
Maito tosiaan auttoi hieman tota närästystä, onneksi sitä ei enään tänään jatkunut. Tosin nyt tuli sitten kurkku kipeäksi ja kauhea yskä, äänikin ihan poissa..Ja huomenna (tai no tänään :)) olis tarkotus mennä tutustumaan sinne synnärille. :)
Johonkin mun piti kommentoida, kun aiemmin päivällä tätä pinoa luin, mutta se unohtui jo mielestä..Huono muisti mulla. :) Nooh, kommentoin sitten, kun tulee taas mieleen.
Jadmiras ja pikkunen 36+6
Tervetuloa uusille sekä Pantsalle josta jo vähän huolestuin ku ei oo mitää kuulunu.
Yöt on menny rikkoinaisina täälläki mut koneel en oo jaksanu. Viime yö meni enemmän ku hyvin, vaa kahdel pissareissul, joten nyt sitte virkkuna jo tunnin ollu hereil...
Närästyksee kuulema se maito just auttaa. Pari kaveria sekottaa välil vähä ruokasoodaa vesilasii. Itelläni ei kyl tehoo muutaku Rennie ja sitä tosiaa voi vedel välil ko irtokarkkii :)
Jouluruuat maistu kyl enempi ko hyvi mut nyt on pari päivää ollu sellast, ettei mitää tee mieli syödä. Isäntä haaveili pitsast edellis iltana ja mua vaa ällötti koko ajatus. Se toi mulle sitte hampurilaisen ku haki sitä pitsaa ni sain vaivoin sen syötyy ku ei kyl oikeest lainkaa tehny mieli... enpä ollu kyl oikee muutakaa syöny. Ja toi jatkuva jano on niin totta!! Ja just varsinki ilta- ja yöaikaa ku ei tarvis nii kauheest. Yölläki jos juon sitte ni alkaa närästää (vesikin) joten sit tarvii ottaa Renniee ja sit men taas pesee hampai... Siit jää nii ällö suu :(
Meiänki isäntä patisteli mun jo kattoon kamat valmiiks sairaalaa varte. Pakkasin nappulalle 50cm bodyn ku tohtorit on meinannu kaikki ettei täst ainaka edellist suurempi tuu ja esikko oli 3.1kg.
Haettii eile muute turvakaukalo ja sitteri :) Päädyttii jälleen siihen Gracoon, Logico S tällä kertaa. Esikolla oli suht samaa laatua, vanhempi malli vaan, oisko ollu se autobaby mut kuitenki... Ja täs uudes on siis se telakka myös, ihana! Mä oo iha fiiliksis ku esikol ei ollu sitä ja se tuntu jo nyt nii näpsäkält :)
Tost sisar-jutust viä, et meiänki esikko puhuu aina "vauvan iskästä" ja "vauvan äitistä"... emmä tiä et onk se ihan viäkää sisäistäny, et ne on samoi hemmoi ku hänel vaik ollaa siit puhuttukki :) Ja kaikkei paras oli ku se sano isällee tämän pukiessa takkia päälleen: "toi on sulle pieni, se pitää antaa vauvan iskälle" johon isäntä sitte sano, et hän on sen vauvan iskä. Esikko tuumaili hetken ja sano sillee virneel "et ookkaa" ja meni huoneeseensa :D
Tais taas tulla liikaa tekstii mut nooooh... Tuun sitte eriksee latomaa tän päivän neuvolat. Mitähä sitä keksis tekemist näi hääpäivän kunniaks ;)
Marlene ja nappula (joka vihloo tonne alas nii ettei kävelykää aina onnistu)
viikkoja en muista nyt vaikka millä uhattais :)
Takana taas oikein hyvin nukuttu yö, mitä nyt esikoinen kävi kerran pissalla ja kuopus piti käydä peittelemässä. Siinä samalla sitten pitää itseklin vessassa käydä. Vähän meinasi nukkumaan mennessä vaivata levottomat jalat,mutta meni ohi onneksi...se on ärsyttävää.
Joo,jokainenhan meistä kokee omalla tavallaan raskaudet, mulla mennyt silleenkin nämä, että ekassa oli insuliinihoitoinen rd, toisessa ruokavaliohoitoinen ja tässä kolmannessa sokerit ok. Vaikka lähtöpaino on kaikissa ollut melkein sama. Lääkärikin vähän ihmetteli,kun yleensä sokeri ongelmilla on tapana voimistua/pahentua seuraaviin raskauksiin. Ei tietenkään kaikilla. Nyt vaan kun on ollut tavallaan oireeton raskaus,sitä kokoajan odottaa että milloin alkaa kolottamaan ja olemaan hankalaa, no synnytyksessä viimeistään.
Synnytys on tässä pikkuhiljaa hiipinyt taas mieleen, alakautta olen molemmat lapset synnyttänyt ja varmaan samalla kaavalla mennään tämänkin kanssa. Viime synnytyksestä jäi vaan sellanen ikävä muisto,että vuosin verta aika paljon synnytyksen jälkeen, siis vielä osastollakin. Ekan synnytyksen jälkeen vuoto oli paljon vähäisempää... jälkisupistuksetkin olivat aika mojovia toisen synnytyksen jälkeen,mutta onneksi niistä ei tarvinnut kauaa kärsiä. Ja hyväähän ne vaan tarkoittaa, täytyy ajatella niin..
Talvihaalarista vielä kysymys,kun on alakanut mietityttämään tuo puku. Olen ostanut Reiman 62cm puvun ja nyt mietin, että tulikohan hankittua liian iso puku... se näyttää aika reilulta. Vaunuihin se passaa hyvin,kun sen saa pussiksi,mutta kaukaloon... jaksaisko tuota lähteä aleen kattelemaan,josko sieltä pienempi löytys. Tää on meidän eka talvivauva niin ei ole mitään pieniä talvikamppeita valmiina.
mehiz 37+2
Nyt mua vasta alkoikin huolestuttaa ton vauvan koko! Sf mitta kasvanut kuukaudessa 7cm, eli oli nyt 38...Oli taas uus neuvolatäti, paljon mukavempi ku aikasemmat. Tää sentäs oli mun kaa yhtä mieltä siitä, että iso vauva olis tulossa ja laitto mulle lähetteen kokoarviointiin. Ihmetteli, kun ei ole jo aiemmin laitettu! Hitto sentään..Mitään se lääkärikään tiennyt sillon aiemmalla kerralla kun sanoi, että "ei sun tarvii päästä kokoarviointiin, ihan hyvänkokonen vauva". Paskan marjat sanon minä. Miksei kukaan ikinä usko mua...
Kaikki oli muuten ihan kunnossa, hemppari pysynyt siinä 119, verenpaine 118/75, painoa ei ole tullut kahen viikon aikana kun 500g, onneksi. Vauva oli raivotarjonnassa ja syke 140.
Mutta en nyt yhtään enään ihmettele, että miten noita raskausarpiakin on tullut noin paljon ja noin nopeasti, kun maha kasvanut ihan sikana viimesen kuukauden aikana.
Nyt takasin nukkumaan vielä hetkeksi..
Jadmiras ja vauva 36+6
Tosta järkyttävästä janosta. Mulla on aina yöpöydällä iso tuopillinen vettä, on siis ollu jo pitkään ennen raskautta. Nyt sit musta on tullut niin kömpelö, että harva se yö kaadan sen prkl..n täyden tuopin vettä sänkyyn tai lattialle!!! Voitte vaan kuvitella miten hurjan lystiä on niitä lasinsirpaleita ja vesiä putsata keskellä yötä.. Esikoinenki vaan toteaa jos sattuu vieressä nukkumaan et "höh, taasko se äiti kaatelee niitä vesiä". Just.
Tyttö sai joululahjaks sen Helinä-Keiju elokuvan ja sitä se vois katsoo jatkuvasti. Ensimmäiseks ku aamulla avaa silmänsä niin Helinä-Keiju on vaan mielessä. Meillä on vähän sellanen diili ollu aina, että aamulla saa katsella hetken telkkua ja sit illalla pikku kakkosen. No nyt noi muut piirretyt ja pikku kakkonen ei kiinnosta ollenkaan vaan niiden tilalla haluaa vaan sitä Helinä-Keijua.
Huomenna olis neuvola, oon käyny siellä nyt 4 kertaa. Viimeks terkka sano, et tosiaan nyt sit alkaa se kerran viikossa siellä käyminen. Näin huono muisti mulla on etten muista et esikoisesta olis näin ollu, mut niin se vanha neuvolakortti väittää =)
Tää matkalainen täällä vatsassa ei oo vielä kertaakaan huolestuttanut mua, liikkuu hyvin ja hikottelee useita kertoja vatsassa. Vatsa ei oo kovin iso, sf-mitta mitä todennäkösimmin huomenna sen 30-31cm (mittasin ite eilen), kuukaus sitten oli 28cm. Kyl nää nivuset mullaki paukkuu ja rätisee. Eilen taas siivoilin, niin kyl teki tiukkaa illalla kävely ja öisin vaan lonkat ihan konkreettisesti paukkuu. Ihan säikähdin viime yönä ku asentoa vaihdoin niin kuulu hurja paukahdus. Mutta hyvin näytti aamulla paikoillaan olevan ;-).
Mukavaa tiistaipäivää!
T:Pantsa
Mukavaa kun uusia tulee mukaan ja taustailijat on alkanut kirjoittelemaan kuulumisia :)
Närästyksestä ollut puhetta, mua näörästää ihan kauheesti välillä mutta tiedän sen että kun vaavi syntyy niin eipä närästä enään :) Mulla auttaa maito ja sit piimä jos ei renniee ole talossa, mutta nyt sitä on kyl ihan pakko olla koko ajan kotona ja mukana jos jossain liikkuu!!
Mehiz: En luule että sinun kannattaa pienempää pukua ostaa se menee sit taas niin nopsaa pienenksi, itelläni oli kun kakkonen synty niin 56 cm puku ja meni sit vaan pariin otteeseen päälle ku oli helpompi pukea vähäsen isompi puku...
Ihanaa tuo että mies on halunut ostaa vauvan kotiintulo vaatteet, siis jotenkin. Meidän isäntä ei sellanen oo et sitä niin kiinnostaisi kunhan vauvalla on vaatteet päällä...
Mua himottaisi mennä ale myynteihin nyt aamusta muksujen kaa mut en nyt sit tiedä meenkö, bussilla pitäisi mennä ja viellä kahden muksun kaa,Hmmm mietin....
Mukavaa tiistaita kaikille isoille masuille
T:L&A 37+1
Mukavaa että jo muutamat ovat nyyttinsä saaneet :D Antaa toivoa siitä että me peränpitäjätkin joskus tavoitteen saavutamme.
Olo alkaa olla kyllä jo erittäin täysi, masu tuntuu olevan vain pelkkiä käsiä ja jalkoja, ja varsinkin iltasella olo on erittäin tukala, no lopputulos parantaa vaivat. Närästys hieman helpotti kun lopetin kahvin juonnin. Liitoskivut ovat aikamoiset samoin issias vaivaa, mutta eiköhän se sitten tästä.
Turvotukseen kannattaa koettaa ananasmehua...se ainakin auttaa minulla.
Vauvelille pitäisi mennä lauantaina hakemaan vaunut, ettei jää näin viimetippaan. Jäädään samalla reisulla sitten vähän ihmettelemään suurkaupungin sykettä, ihanaa ollaankin miehen kanssa ansaittu vähän kahdenkeskistä aikaa, mennään syömään jotain ja ehkä leffaan tai teatteriin, ja yöksi hotelliin.... ja muksut saavat olla kotona mummin hoivassa.
Melkein kaikki tavarat on muuten hankittu ja osan olen jopa jo pessyt, vaaleanpunaista pikku unikko kangasta hankin pussilakanaa varten sen kun vielä ompelisi niin kaikki alkaa olla kunnossa. Kehdon kasausta vaille, mutta sen nyt voi tehdä sitten mies kun ehtii.
Eipä täällä muuta, odotuksen tuntua ilmassa.
JB72 &KeKe rv35-36
Meinas jo olla jännät paikat viime yönä, mut ei sit kuiteskaa.. Nousin kolmelta vessaan, vattaa vähän nipisteli (nipisteli jo aiemminkin yöllä, mut jatkoin unia). Sit aloin miettiä, et jos oiskin supistelua (miten niitä ei ikinä heti tunnista - mullakin neljäs kyseessä!?). Kuuteen asti niitä tuntui harvakseltaan, mutta kipeinä, jotka kyllä meno nopeesti ohi. Kyselin jo äitiäni tänne, jos lähtö tulee, ja miehen herätin, mutta, sit ne loppu ku seinään! Eli äitini ja mieskin lähti sit vaan töihin. Kunnon suolentyhjennys tuli kyllä suoritettua, varmaan kymmenen kertaa kävin vessassa yöllä, ihan vetenä tuli isommatkin asiat.
Kannattaa muuten se sairaalakassikin jo pakata valmiiksi. Mulla oli jo osa pakattuna, ja sit yöllä aloin miettiä, et mitä vielä tarttis mukaan jne. vaikka ei olis oikein huvittanut alkaa pakkailla. Kun ei sitä voi tietää, että milloin lähtö tulee, niin on se laukku sitten kiva vaan napata kainaloon, kun alkaa pakkailla.
No, nyt on sitten laukku pakattu, ja muutenkin kaikki suht valmiina. Eilen hain pinnasänkyyn uuden patjankin, ja uskaltauduin pesemään koneellisen pieniä vaaleanpunaisia vaatteitakin ;) (sukupuolesta ei siis tietoa..=)
Yritän nyt jotenkin ottaa vähän rauhallisemmin (joo, näitten kolmen riiviön kanssa täällä..), että tää syntyis vasta ensi vuoden puolella, mut toisaalta en kyllä pety, vaikka tulis jo tänkin vuoden puolella! =)
Minnikki ♥ tutteri 38
Mehiz: mulla myös reiman 62cm talvipuku, jossa se alaosa siis pussi. Mietin itekkin onko liian iso, mutta kun mä en edes löytänyt pienempää sillä kauppa reissulla. aattelin, että saa kelvata. mahtuu ainakin sitten villavaatetta alle jne.
Mä olen miettinyt synnytystä iha hirveästi viime ajat, jännittää ja vähä pelottaakin. Olo on alkanut käymään niin tukalaksi, vauvan liikkkeet tekee kipeää, alavatsa on kipeä, paikkoja vihloo muutenkin jatkuvasti. Supistellut ei ole viäkään ollenkaan, en siis edes tiedä miltä koko supistelu tuntuu.
Flunssakin on iskenyt, toivotaan että ei nyt tästä pahene kun huomenna olis tulossa vieraita istumaan iltaa, kun vuosi vaihtuu. pelkkää valitusta siis tää mun kirjotus, huh huh. täytyy mennä välillä päikkäreille!
hyviä vointeja kaikille!
Kirjoitin aiempaan, että sf kasvanut 7cm, mutta olikin 8cm kasvanut.
No eipä kyllä ollut tärkeä tieto, mutta kerroin silti. ;D
Hyvä että Jadmiras pääset sinne kokoarvioon, helpottaa varmasti mieltä.
Toppapuvusta: Itsekkin meinaan ostaa juuri tuon Reiman 62cm puvun (toivossa elän, että sellaisen vielä perjantaina alesta löydän). On tosiaan helpompi pukea vähän reilua pukua päälle ja pysyy vauvakin paremmin lämpimänä kun jää ilmaa vaatteiden väliin. Pukua käytän kyllä lähinnä vaunuissa kun turvakaukaloon ostin sellaisen lämpöpussin, eli autoreissuilla kamu pärjännee vähän kevyemmissäkin vaatteissa.
Pantse: Meilläkin mies kiroilee aamulla kun meidän sängyn ympärillä on tyhjiä/puolitäysiä vesilasia, tyhjiä ananaspurkkeja ja mandariiniinkuoria. Manaillee, että on varsinainen selviytymisharjoitus päästä unenpöpperöisenä pois sängystä kaatamatta jotain tai vahingoittamatta itteään:).
ON:ssa ei raportoivaa kaikki ok. Neuvolakäynneissäkin väliä nyt reilut kolme viikkoa, joten niiltäkin osin saa olla ihan "rauhassa".
Leppoisaa päivänjatkoa kaikille. Mulla tämä päivä meneekin tehdessä muutama epävirallinen työhomma loppuun ja illalla olisi sitten jumpan paikka.
t:KainoElvi ja kamu 35+4
:p
painoin sitten enteriä...
En olekkaan piiitkään aikaan kirjoitellut, alkuraskaudessa muutaman kerran. Nyt ajattelin aktivoitua. Äitiyslomalle jäin pari viikkoa sitten, joten nyt on aikaa (ainakin pitäisi olla).
Lueskelin ketjua ja totesin että kaikki on aloitellut jo sairaalakassin pakkaamista ja ostellut vauvalle tarvikkeita. APUA! Mä aloitin eilen, eli ostin toppapuvun alennusmyynnistä. Ihanan vaaleanpunaisen ostin, (meillä on ennestään poika) sillä perusteella kun rakenneultrassa syyskuussa tyttöä lupailivat. Vähän kyllä jännittää että voiko siihen oikeasti luottaa että tyttö olisi tulossa, mutta ostettu mikä ostettu, toivottavasti jollekin tutulle joskus syntyy tyttö, jos tämä meidän kaveri onkin poika. Muuten en ole ostanut vielä mitään. Ekalta on jäljellä muutamia ensivaatteita, mutta nekin on vielä pahvilaatikossa ullakolla. Pitänee kiivetä joku päivä ylös ja katsoa mitä siellä oikeasti on (viiden vuoden takaa en varmasti enää muista).
Uusi turvaistuin ollaan ajateltu ostaa, mutta kauppaan asti tätä ajatusta ei ole vielä toteutettu. Joku päivä? Jotenkin mun ajatus on ollut sellainen että kun la on tammikuun lopussa, ei vielä ole kiirettä, mutta kai sitä kohtä pitää aktivoitua. Ylihuomenna on tammikuu!!!!
Ajateltiin lähteä vielä käymään mun siskon luona Hkissa tälläviikolla, ja oikein yhdeksi yöksi ajateltiin jäädä. Ajatuksena kuukausi sitten se tuntui mainiolta, mutta nyt alkaa vähän kaduttamaan, koska noi yöt on jo vähän rikkonaisia mullakin. Aamuyöstä herään aina, ja pissalla juoksen joka yö. Kai lapseton siskoni sen sitten kestää? Ja yksi yö se vaan on (yritän siis itselleni uskotella).
Huomenna mulla on nlalääkäri, josta en nyt suuria odota, koska th on yllättäen sijainen ja myöskin lääkäri. Eli olen jo valmiiksi asennoitunut siihen että yksityiselle saa mennä ultraamaan lapsen (meillä maalaiskunnassa ei ole ultraa nlassa) ja ottamaan kokoarvion. Onko joku käynyt Turun seudulla loppuraskaudessa ultrassa? Missä?
Tästä viestistä tuli tällainen oma napa kertomus, mutta koettakaa kestää!
pibii rv 36
Juu, en siis osta pienempää pukua =). sitä samaa pukua oli myös kokoa 56cm, silloin kun sen ostin. Oli valkoinen ja harmaa tarjolla. Sitten kun vertaa tuota pukua äp toppapukuun niin eipä niissä ihan hirveetä eroa ole. Mutta juu, näillä mennään.
jadmirakselle tuosta sf mitasta, että jos odottaisit jenkeissä niin sun mitta olis just hyvä. Miehen sisko asuu jenkeissä ja siellä sf mitan pitäs mennä samoissa kuin raskausviikkojenkin. Hänelle aina mainittiin kun maha on liian pieni ja samoissa mitoissa meni mun kanssa ja mun mitat täällä oli normaalit. Mutta eihän se iso sf mitta aina tiedä isoa vauvaa. kaverilla oli tooosi iso maha ja kaikki sanoi, että iso vauva tulee. No tyttö painoi 3,2kg ja täysiaikaisena syntyi. että sellanen iso vauva siellä. Mutta hyvä että pääsit kokoarvioon, tuohan se itselle vähän mielenrauhaa =)
Mullakin oli tänään neuvolakäynti. Sf-mitta oli 33 cm ja painoa nyt kertynyt alusta 7 kg. Vaikka tuntuu että 27 kg. Painaa ihan julmetusti ja nivusissa vetää suonta siihen malliin että liikkuminen on tosi hidasta toisinaan. Laskeutunut ei vielä ole, mutta kumpikaan aiemmistakaan ei laskeutunut kun vasta synnytyksessä. Ei ollut mitään erikoista, ens viikon loppupuolella seuraava käynti.
Minäkin oon haaveillut ostavani alesta joko Lennen tai Reiman 62 cm toppapuvun. Meillä täällä pikkupaikkakunnalla vaan tosi pienet valikoimat ja tänään kävin kattoon niin jäljellä vaan Lennen 68 cm pukuja neutraaleissa väreissä kun ei tiiä onko tyttö vai poika tulossa. Jäi ostamatta. Pikkuvaatteita (56 cm) oon ostanu muutamia kun entiset oon ehtiny lahjoittaa jo pois. Ja sängyn oon jopa laittanu valmiiksi!
Miten te muut järjestätte "isompien" lasten hoidon kun tulee aika lähteä? Meillä sopivana päivänä saatetaan saada miehen sisko apuun, mutta riippuu sen työvuoroista. Muuten vielä auki. Alkaa jännittämään kun h-hetki lähestyy. Jotenkin sitä on niin kumma että miettii kaikesta että ehtiihän tässä vielä laitella ja suunnitella, mutta mistäs sen tietää vaikka syntyy jo miten pian:)
Mulla lapsilla on hoitopaikka 10 päivää kuussa, ja aion pitää sen todennäkösesti jatkossakin kun ei tiiä miten alkaa menemään ja pelottaa jos sattuu olemaan koliikki kun apua ei oo koskaan liikaa saatavilla. Tosin tässäkään kuussa ne ei oo olleet montaa päivää kun molemmat sairasti vuoron perään että olivat pari viikkoa poissa ja joulut ja muut päälle. Mutta onpahan kuitenkin olemassa.
Hyviä vointeja!
Terkuin Uglyduck 37+5
Maanantaina jo kokoarviointiaika. :) Kyllä nyt on helpottuneempi mieli, kun ei tarvi sit miettiä, onko vauva iso vai ei. :))
Tänään mennään äitin kanssa ennen tutustumiskäyntiä käymään lohjan kaupoissa, ajattelin itsekin katsoa jotain 62 kokoista toppapukua tulokkaalle. :) Jos vaan löytyy.
Jadmiras ja pikkunen taas. :)
Paineet hyvät 112/72. Hemppa noussu huimasti, ollen nyt 114 :) Pissa puhdasta. Painoa tullu viikossa hiukan reilu kilo mut syy siihen tais selvitä: Käyn yleens aina aamulla neuvolassa ja sillon paino pysyy +/-200g ja tää oli toinen kerta ku oli iltapäivä aika ja taas oli painoo tullu siis... Se terkka ainaki oli mun kans samaa mieltä et ehkä se on sitte siitä. Samapa tuo, kymppi on kiloja mittarissa yhteensä ja munst se on tosi vähä verrattuna esikosta kertyneisiin yli 20kg :D
Nappula oli edelleen rt ja asemissa kyllä muttei mitenkää kiinnittyny. Pylly punkee tossa oikealla kylkiluiden alla (joo, ihanaa...). Syke oli sellast 130-145 ja taas koitti karkuun/piiloon sitä doppleria :)
Mä jo aamutuimaan hurmasin teiät kirjotuksillani joten jääköön nyt löpinät toisille :) Pakko sanoo vaa, et olo on ihan litistyny vaik ois mis asennos. Tuntuu ettei veri kierrä kunnol ja sisäelimet huutaa hoosiannaa... kyl se siit!
Marlene kera nappulan rv 35+4
meil on esikon vanha puku jonka saa myös pussiksi, kokoa 62/68 ja sillä mennään. Sit löysin kirpparilta ihan uuden näkösen sellasen lämpöpussin kokoa 56 ja sitä ajattelin nyt ensin käyttää sitte sen aikaa ku menee. Makso vaa 2,5€!! Sitte ku se käy pieneks, ni kaverilta ostin myös lämpöpussin mut se on sit isompaa kokoa, olik muistaakseni 68 vai isompiki...
Mut toi haalari meni siis esikolleki koko kylmän ajan ja synttärit hänel on siis marraskuus.
hei taas!
(poistuu nolona höpisemästä...)
Kuulumisia myös neuvolasta, niitä kun on mulla jo joka viikko. Jouluruokia ja -karkkeja on mässäilty sen verran, että näkyivät pissassa (prot+, gluk+), mutta ei juuri painossa (+500g, yht nyt + 8kg), onneksi. Sokerinkin ajattelin johtuvan niistä kurkkukarkeista, joita oon nyt viikon verran järsinyt koura kaupalla yskään. Kaikki oli muutenkin ok, vaikka neiti on edelleen vähän hassusti. Rt:ssä kyllä on edelleen, mutta pää on aina vaan hitusen enemmän oikealla ja pylly ylhäällä. Niinpä oikea puoli mahasta on jalkoja lukuunottamatta tyhjä, kun muu vauva majailee vasemmassa kyljessä. Sais jo pikku hiljaa asettua lähtöasemiin ja kääntyä parempaan asentoon. Tosin se taitais vaikuttaa tukalasti sisuskaluihin, kun sen pyllyn nostais kylkiluihin, mutta jos sitten laskeutuis vähän alaskin. :) Uudelta vuodelta ajattelin aloittaa kaikki mahdolliset kokeilut synnytyksen käynnistämiseksi. Tosin taitaa olla turhaa, mutta kokeilen kumminkin.
Meillä meni joulu ihan kivasti kotosalla. Aaton olin kyllä tosi väsynyt, kun pääsin nukkumaan kuusen koristelun jälkeen klo 2 ja heräsin jo klo 4. Kun uni ei millään tullut, paketoin kaikki lahjat ja menin uudestaan nukkumaan pariksi tunniksi. 4 tuntia koko yönä ei oikein ollut hyvä unisaldo. Seuraavana yönä nukuinkin sitten 14h putkeen. :) Ja nuhan ja yskän sain jostain. Nyt on niin tukkoinen olo, etten tiedä mitä tekis. Onneksi mies on vielä loppiaiseen kotona, niin saan päivälläkin otettua pieniä torkkuja, kun oikein väsyttää. Uusi vuosikin ollaan kotona, täti kyllä kutsui syömään lauantaina.
Mitään hankintoja yhtä vaippapakettia lukuunottamatta en oo tehnyt. Sairaalakassiakaan en oo edes ajatellut, kun mies omi mun 'synnäri'repun pelikamppeillen. Ja jotenkin sitä on semmoinen olo, ettei sitä tarvita ku vasta käynnistykseen mennessä. Ja siihen on vielä kolmisen viikkoa. Huih!
Hyvää uutta vuotta 2009 kaikille!!!
Äippä ja neiti 37+6 sekä muu perhe
Mulla oli Jadmiras sama juttu, kun sulla, eli tänään neuvolassa sain lopultakin lähetteen sinne kokoarvioon. Tällä kertaa terkkari jopa itse ehdotti sitä kun sf mittakin oli taas noussut. Nyt 37 ja koko ajanhan se on leijaillut tuossa yläkärän paremmalla puolella. Pitää vielä jännittää, että mitä sairaalasta sanotaan. Kun joskus kuulemma lääkäri ei hyväksykään lähetettä.
Terkka veikkasi, että päälle neljän kilon on joka tapauksessa, kun mitta on noin iso ja minä pitkä ja lapsi täyttää koko vatsan. Taitaa siis jäädä melkoinen patteristo sukulaisilta saatuja 50 cm vaatteita kättelyssä liian pieneksi.. Enkä taida nyt sitten uskaltaa ostaa mitään vaatteitakaan, ennenkuin se koko selviää. Olen haikaillut sellaisen ruskovillan silkkilakin perään, mutta tänään katselin sitä kaupassa ja näytti niin miniltä, että mietin että pitäiskö saman tien ostaa se 3-6 kk koko...
Ihanaa kun jonkun mies oli halunnut valita vauvan vaatteita ja kiirehtinyt sairaalalaukun pakkausta. Meillä ei kyllä hirveitä intohimoja näytä osoittavan vaatetuksesta, pääasia tosiaan, että on jotain päälle pantavaa ja sekin joku kyllä on jäänyt mun harteille. Mutta eipä haittaa toisaalta kun itestä on niin kiva hankkia kaikenlaista vauvelille. Ja kaikki alkaakin olla koossa, lähinnä sukulaisten perintönä. Mitään toppahaalaria en kyllä ole hankkinut. Sain sukulaiselta sellaisen lindexin ruskean karvaisen vuorillisen haalarin ja sen allle ajattelin että laittaa villaisen välihaalarin ja vaunuihin on semmoinen tosi lämpimän näköinen pussi niin ajattelin, että sillä pärjäisi, mutta nyt iski tietenkin epäilys, että pitäisikö kumminkin jotain lämpimämpää hankkia! Toisaalta ehkä siitä tulee niin iso, että sopii se heti paketinkin haalari ;-)
Kauhea jano mullakin koko ajan ja yöllä pitää sitten juosta vessassa yhtenään. Eikä tää mun vatsa ole vielä edes laskeutunut. Mies vitsaili, että siinä vaiheessa voinkin siirtyä suoraan nukkumaan vessaan. Vessapaperin kulutus on myös varmasti tuplaantunut meidän taloudessa :)
Jostain luin, että myös mantelit auttavat närästykseen, mutta tiedä sitten. Itsellä tuntuu tehokkain olevan tuo rennie.
Mukavia vuoden vikoja päiviä kaikille iso- ja vieläkin isompimahaisille
t. Aliisa 37+4
Tervetuloa uudelle - nyt jo unohdin nimen vaikka asken luin ketjun... Ei sita kauan pysy mikaan asia talla hetkella paassa...
Meidan tytolle valkeni eilen etta tulevalla vauvalla on sitten sama isi ja aiti kuin hanella, kylla riitti 3-vuotiaalla ihmetysta, ensin se vaitti kivenkovaan ettei isi voi olla muutakuin hanen isi, mutta uskoi sitten kylla se on myos vauvan isi, siirryttiin sitten keskustelussa siihen etta kukas on vauvan aiti - sita taisi olla viela vaikeampi sulattaa :-( Se on jo pitkaan ollut innoissaan tulevasta pikkuveljesta mutta eilen tosiaan vasta hoksasi mita tarkoittaa olla sisaruksia... Keskusteltiin sitten tanaan myos tulevasta synnytyksesta - tai siis siita etta tytto menee hoitoon kun aiti lahtee isin kanssa sairaalaan, se keskustelu onneksi meni tosi hyvin silla tytto menee hoitoon parhaan kaverinsa perheen luo :-) Siella kun on aina mukavampaa kuin kotona hanen mielesta!
Masu voi tosi paksusti, tuntuu etta nyt ei kylla voi enaa venya enempaa, mutta lisaa vaan arpia tulee melkein paivittain ja masu on ihan aarettoman iso, kaytiin aamulla pikkusen katselemassa alennusmyynneissa miehen kanssa ja pari myyjaa kysyi etta oonko jo paljonkin mennyt yliajan... Alesta loytyi pari ihanaa asua pikkukakkoselle vaikka mitaan ei oliskaan tarvinnut ostaa. Muutenkin alkaa olla aika vasynyt olo koska yot ovat tosi rikkonaisia kaikkien kipujen kanssa, mutta onneksi tama minun SPD-vaiva ei loppua kohden ole paljoa pahentunut, vielakin pystyn valilla kavelemaan lyhyita matkoja ilman keppeja.
Hyvaa vointia kaikille!
Charlie rv 37+4