Arjen havaintoja: Vajuuko kellään muulla shampoopullo nopeammin kuin hoitoaine?
Niin, siinäpä se tulikin. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Mistä voi johtua?
Kommentit (34)
Jos ap tarkoitti loppumista. Paksu tukka, vaatii paljon hoitoainetta että levittyy tasaisesti. Shampoo vaahdottuu ja on juoksevampaa -> levittyy helpommin.
Mä olen luullut että saippuoissa nimenomaan vaahto puhdistaa. Ainakin sappisaippua pitää vaahdottaa jotta se toimisi.
että hiuksetkin pitää kahteen kertaan pestä..Mitä veden ja shampoon tuhlausta!
kyllä loppuu hoitoaine ensin! Ja miehellä ja lapsilla on omat aineensa...
hmm... aika hassua.
olen ihmetellyt miksi ihmeessä hoitoainepullo on vielä pienempi kuin shampoo.
sanaa, mutta kyllä shampoo ensinnä loppuu täälläkin.
Muistan joskus teininä noin 15 v sitten, kun jossain naistenlehessä oli pieni kirjoituskin siitä, miksi shampoopullot ei voisi olla isompia, kun ne loppuu nopeammin kuin hoitoaine. No, sittenhän niistä alettiin tekemään isompia, ainakin useammat merkit.
Mulla taas hoitoaine loppuu ennen shampoota, loppui myös silloin, kun ne pullot oli samankokoisia, koska joudun kuivien luonnonkiharien hiusten takia käyttämään hotoainetta niin paljon.
Eihän shampoo ja hoitoaine ole mitenkään "yhteistyössä". Kaupassa myydään kyllä yksittäinen shampoopullo. Vai onko joku luullut että pitää aina ostaa sekä shampoo että hoitoaine yhdellä kertaa??? XD
miksi juuri hänen kotonaan mikin pullo kuluu milläkin nopeudella. Tietysti se vaihtelee perheittäin, mutta miten se voi olla itselle mysteeri?
Meillä sampoota käyttää mies, lapsi ja minä, hoitoainetta taas vain minä.
Shampoo kestää paljon kauemmin ja hoitoainetta saa ostaa tuon tuostakin lisää. Minulla on pitkät hiukset ja käytän hoitoainetta joka päivä ihan hyvän määrän. Shampoota riittää monesti vähempikin.
shampoo loppuu nopeammin kuin hoitoaine vaikka hoitoaine on pienemmässä pullossa kuin shampoo.
Pesen hiukset aina 2 kertaa perätysten shampoolla. Ensimmäisellä kerralla peseytyy muotoilutuotteet pois ja toisella kerralla shampoo pääsee vaikuttamaan paremmin hiuksiin.
Hoitoainetta laitan vain ihan vähän hiusten latvoihin, muualla sitä en tarvitse.
Ostan yleensä 2 pulloa hoitoainetta yhtä shampoopulloa kohti.
vaikka otan aina kaks pumppausta molempia (mulla 1,5 litran pumppupullot molempia, kestää n. vuoden). Sampoo on juoksevampaa kuin hoitsu, jotenkin sitä tulee sillä kahdella pumppauksella vähempi.. tai en tiiä.. fysiikan lakien vastaiselta kuulostaa..
En lotraa kerralla puolta litraa sampoota hiuksiin vaan teelusikallisen ehkä. Ellei ensimmäisellä pesukerralla sampoo vaahtoa kunnolla, pidän sitä merkkinä siitä että yksi pesu ei vielä riittänyt ja pesen uudelleen. Silloin riittää vielä pienempi määrä sampoota ja jo vaahtoaa. Näin mulle on jo äiti opettanut. :) Hiukset on siis aina olleet pitkät.