Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmi 2010 vk 37

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla ihan ok, jos ei muuten oo mitään oireita, hajua tms. Voithan vielä soittaa neuvolaan niin pääset varmuuteen ettei oo mitään tulehdusta esim. emättimessä.

Krisse (joka alkaa juuri viikonlopun viettoon, eli ruuanlaittoa ja siivousta)

Vierailija
22/27 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

evian, mulla on välillä kans tosi runsasta paksua ja venyvää tuo valkovuoto..

esikoisesti lirahteli koko ajan housuun kun pissaa ois tullu..tässä ei niin usein.

luulen, että ihan yksilöllistä ja normaalia, itse en ainakaan ole koskaan hiivoista kärsinyt (vielä).

siivous ja puunaus vimmaa on iskenyt mullekin, kun vaan saisi aloitettua. Esikoinen on pikkuinen hidaste suuremmille projekteille, kun tykkäisin ihan rauhassa touhuta. No täytyy ottaa siihen asenne, et keskeytyy jos keskeytyy.

Tosiaan omat pahimmat pahoinvoinnit taitaa olla takanapäin, mutta ihan kun närästys pukkais sit tilalle ja se tekee ajoittan tosi huonoa.

Täytyypä pyytää se Locek-resepti heti maanantaina.

Mukavaa v.loppua kaikille!!

Stinna 17+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo muutaman viikon on massu täyttynyt uskomattoman pienistä annoksista ruokaa! Voiko kohtu tai muut "mahamakkarat" painaa ruokalaukkua niin, että tuntuu täydeltä jo pienten ruoka annosten jälkeen?

Tuntuu, että pitäis syodä pienempiä annoksia nyt, muuten tulee ähky olo! Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Just äsken väänsin dippiä ja porkkanaa ja kurkkua ja nyt tuntuu ettei taivu edes tähän työhuoneen tuolille netti surffaileen ;) Tämä varsinkin illalla...Olishan se tietty hyvä jos tuo pääkoppakin hoksais ton saman asian ja ei tulis sitten ehkä niin montaa kiloa raskausaikana... esikoisesta 9 kg ja kuopuksesta 13 kg...Terveydenhoitaja varoitteli sokerirasitustestistä kun tuo painoindeksi on jotain 26-27...Ei kylläkään ole kummaltakaan ollut mitään sokereita pissassa, eikä vielä ikinä ole tehty tuota testiä, kun painoindeksi on pyörinyt aiemmin 23-25:ssä...8 vuodessa (esikoisesta kuopuksen jälkeiseen elämään) on tullut + 10 kg.

Mutta onhan sitä tullut ittellekkin lisää ikää ja nyt jo 34 v.

Että tämmöstä illan päätteeksi!

sagom 17+5

Vierailija
24/27 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle terkkari sanoi, että sokerirasitustestiin joutuu nykyään automaattisesti jos painoindeksi ylittää tietyn luvun (oisko ollut ehkä 27??). En sitten tiedä, onko sama käytäntö joka paikassa??

Viime raskaudessa olisin mennyt testiin jos pissoissa olisi ollut jotain häikkää, mutta nyt joudun sinne siis joka tapauksessa (kaikki ollut ainakin tähän mennessä yhtä hienosti kuin ekassakin raskaudessa vaikka kiloja esikoisesta jäikin jonka seurauksena toi riskiraja ylittyi =/)

Mulla kanssa tuntuu maha täyttyvän normaalia pienemmistä annoksista, mikä ei tosiaan ole painon nousun kannalta yhtään huonompi juttu :) Mulle toi +13 kiloakin ois jo unelmaa, kun ekasta tuli +19kg =(.

Enää muutama hassu päivä ultraan, alkaa jo pikkuhiljaa jänskättämään :)

evian, rv 19+4

Vierailija
25/27 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavaa... mies tuossa tuskastellut kun ei tunne liikkeitä niin eiköhän eilen massuasukki pistäny jalalla koreasti.. miehen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :D

28.9 olisi rakenneultra vasta... sitä odotellessa

Hallitus rv18+3

Vierailija
26/27 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on tosiaan maha ruvennut täyttymään pienemmistä ruokamääristä. Sopeutumiseen menee kyllä näköjään aikaa, kun joka kerta otan liikaa ruokaa. Toisaalta sitten taas näläntunne tulee nopeammin vähän ajan päästä, ellei sitten ala närästämään jolloin ei oikein tee mitään mieli. Rennietä olen jo ostanut, mutta onneksi ei kovin montaa kertaa ole tarvinnut vielä turvautua siihen, on se niin järkyttävän makuista.

Rakenneultran sain vasta 1.10., ja seuraava neuvolakin on sitten vasta rv 23, kun samalla saa sitten todistuksen äitiyspäivärahaa varten.

Liikkeitä on ruvennut tuntumaan, mieskin on tuntenut kerran. Muutaman vaatteen olen vauvalle jo ostanut. Jotain uusretroa unisexiä, vaikken aiemmin ole uusretrosta tai retrosta muuten kovasti pitänytkään :)

Sokerirasituksesta neuvolassa sanottiin viimeksi, että nykyään täällä laitetaan lähes kaikki odottajat sokerirasitukseen. Itse en ole ikinä ollut ja th:n sijainen sanoikin, että "tuolla taustalla" en varmaankaan joudu nytkään sokerirasitukseen. Saas nähdä mitä oma th sanoo. BMI on kyllä ihan normaali ja edelliset lapset ovat olleet melko pieniä (3170 ja 3070g) syntyessään. Tosin nyt tämä uusi tulokas on uuden miehen kanssa, en tiedä sitten vaikuttaako tämä asiaan. En ole vielä kysellyt hänen syntymäpainoaan :) Liekö sitten mitään yhteyttä kuitenkaan.

Vatsa on ruvennut pömpöttämään ja tosiaan nyt kun liikkeitäkin jo tuntee, niin on varsin mukavaa olla raskaana :) Alkuraskauden väsymyskin on tipotiessään. Lisäksi lähes kaikki tututkin jo tietävät vauvasta, niin ei "tarvitse" salailla mitään keltään. :o)

Minulla oli tämä viikko vielä kesälomaa ja nyt sitten pitäisi alkaa pidempi työrupeama ennen talvilomaa. Sen ajattelin pitää vielä ennen äitiyslomaa eli marras- tai joulukuussa.

Onko muuten kellään ongelmana suonikohjut? Minulla on vasemman säären sisäsyrjässä jo nyt aivan karseat suonikohjut, kauhulla odottelen loppuraskautta. Kakkosen odotuksen jälkeen suonikohjukin tulehtui, samaa odotan nytkin :/ Ostin Hirudoid fortea, vaikka taitaa olla vain lumelääkettä. Lisäksi koitan pitää lentosukkia, mutta nekin tippuu yleensä kesken työpäivän painamaan tuohon ikävimpään kohtaan ja koko ajan saa olla nostelemassa. Sukkahousut ei varmaan tippuisi niin helposti, mutta en ole sitten yhtään sukkahousuihmisiä :D

Näihin kuviin ja tunnelmiin,

Marttapantteri 18+jotain

Vierailija
27/27 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulle terkkari sano esikoista odottaessa, että jos suvussa vähänkään taipumusta suonikohjuihin tai itellä on jo ennen raskautta , ehdottomasti kannattaa ostaa tukisukat tai tukisukkahousut! No, minähän ostin kuuliaisena sitten kunnon äitiystukisukkahousut! Ja tietty sitten tuli hillittömän kuuma kesä (esikoinen syntyi syyskuussa), joten vain kevään pystyin niitä pitämään, mutta kivat ne oli jalassa...lentosukat olen sitten myöhemmin ostanut pitkiä ulkomaan lentoja varten...elikkäs nekin valmiina...joko nyt olis hyvä sauma alkaa käyttään tukisukkiksia, kun talvikin on tulossa...Ostin kyllä jo muutamat talviäitiyssukkikset...Liikun paljon autolla ja lyhyt matka töihin kävellä parkkikselta, joten ei tartte ihan hirmusesti varustautua talven varalle... Mutta kyllä niistä tuki hommista on hyötyä, ei niin helposti rasitu jalat ja tuu niitä kipeitä suonikohjujakaan...Töissä eivät vieläkään tiedä...en oikein tiedä miten ilmottaisin, kun tulee vähän huijari olo, kun rehtori lupas mulle koko lukuvuoden pestin ja minä vaan hymyssä suin silloin elokuulla että toki voin olla niin pitkään kuin tarpeen... mun paikalle olis kyllä tulijoita, joten ei rehtori pulaan jää...Lapsia vähän säälittää, kun kselevät kuinka kauan minä aion olla, kun niillä on joka vuosi vaihtunut ainakin kerran jos ei kaksikin kertaa vaihtunut opettaja.Onneksi olen kuitenkin vain aineenopettaja, joten se ei kosteta kuin 2-3 tuntia viikossa osaa 7-9 luokkalaisista!!! Kohta maha alkaa olla semmonen ettei sitä ihan helpolla saa piiloon...pitänee siirtyä ihan tunikka linjalle!