Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasin maalaaminen!

Vierailija
07.09.2009 |

Onko kukaan maalannu lasia esim. piltti purkista tehny tuikkukuppeja tms. ?? Mikä maali käy? tai pysyykö esim. sormiväri??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten kaikki ikkunankarmeja joskus maalanneet tietävät, mikä tahansa purkin pohjalle jäänyt maalitilkka pysyy kyllä lasissa, kunnes se raaputetaan skaballa pois - tai pestään, kuten vesiväri-piimäyhdistelmän kanssa.

Näiden maalien jälki on sitten sellainen opaakki, läpinäkymätön ja aika matta. Jos haluat lasimalausjälkeä sun on käytettävä joko vesiväri-piimäyhdistelmää (joka ei kestä pesua), kalvovärejä (niitäkään ei voi pestä) tai lasimaalausmaalia, joka poltetaan kiinni ja kestää pesun. Sitä saa askartelukaupasta. Mikä näistä on tarpeen, lienee kiinni myös sun askartelun hienous- ja vaivannäköasteesta...

Vierailija
2/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä jos olis sään kestävä eli ulko käyttöön mutta eipä ole kova vaiva maalata uudestaan.. :)

Onko tossa vesiväri-piimäyhdistelmässä jotain tiettyä määrää mitä pitää laittaa kumpaakin??

Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tossa vesiväri-piimäyhdistelmässä jotain tiettyä määrää mitä pitää laittaa kumpaakin??

vesivärillä maalatessasi.

Vierailija
4/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sitten, ettei pilttipurkeista kannata tehdä tuikkuja. Kuumenevat liikaa...

Vierailija
5/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

panna pohjalle kerros hiekka tai suolaa. silloin pohja ei kuumene niin paljon ja purkki kestää paremmin. Itse teen oliivi- ja kurkkupurkeista, kun pilttiaika on meillä jo ohi, mutta olen pilttipurkeistakin joskus tehnyt.

Vierailija
6/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sitten, ettei pilttipurkeista kannata tehdä tuikkuja. Kuumenevat liikaa...

Vierailija
7/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinooperista lasinmaalaukseen tarkoitettuja värinappeja, eivät olleet edes kalliita, muistaakseni noin 0,80 kpl.

Niillä sitten maalattiin myös talvikuva jouluna ikkunaan.

Toimii lasissa paremmin kuin vesiväri koska peittävämpää mutta kuitenkin kuultaa läpi.

Vierailija
8/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Turussa Skanssin Sinooperissä ettomässä tarvikkeita lasinmaalaukseen ja sanoivat että tällä hetkellä on tosi huonosti askartelu tarvikkeita :I ..ja olin luullu että on askartelukauppa :D

Vierailija
9/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt niitä lasimaaleja, joilla voi maalata kalvolle ja siirtää siitä lasille. Voi maalata myös suoraan lasille. Kestävät kosteutta, muttei suoraa sadetta pitkään. Niitä saa aivan Tiimareista ja hyvinvarustelluista supermarketeistakin.

Tuo suola/hiekka pohjalla on hyvä vinkki. Tuikkuja ei sittenkään koskaan saa jättää yksin palamaan, esim. yöksi, ovat aika kuumia palamisen loppuvaiheessa.

Vierailija
10/10 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin voiko akryyli maaleilla maalata lasia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi