Facebookista kysymys, pliis vastatkaa
Minun etusivulleni tulee ilmoitus, että Maija Meikäläinen on kommentoinut Seppo Salaisen hääkuva-albumia. Kun klikkaan Seppo Salaisen nimeä, näen kaikki tuon albumin kuvat. Kun klikkaan hääkuva-albumin nimeä, tulee teksti, että mulla ei olekaan oikeuksia nähdä noita kuvia.
Siis: Jos Maija Meikäläinen kommentoi mun kuvia, näkeekö kaikki Maija Meikäläisen kaverit mun kuvat? Kuinka saan asetukset niin, ettei näin käy.
Kommentit (12)
eli joo näin kä vaikka kuvien katseluoikeus on rajoitettu vain kavereihin. Pistä mieluummin kuvat jonnekin muualle kuin facebookkiin ja lähetä linkki niille ihmisille joiden haluat kuvat näkevän
laittanut kaverini asetuksissa näkymään vain kavereille, ne näkyvät kaikille, joiden kaverit niitä sattuvat kommentoimaan!!??
Jos näin on, otan kaikki loma- ym. valokuvani sieltä pois!! Sehän olisi ihan törkeää yksityisyyden loukkaamista, vaikka asetuksissa voi muka yksityisyyttään rajata!
laittanut KUVANI asetuksissa näkymään vain kavereille...
Tämän vuoksi olen pyytänyt, että kaverit eivät kommentoisi kuvia. Ja jos ovat kommentoineet, poistan kommentit välittömästi.
Pitäisi siirtää kuvat jonnekin toisaalle, mut en ole vielä löytänyt mieluista palveluntarjoajaa. Vinkkejä?
mutta tuntuu ettei kukaan tätä usko! Kyllä se menee juuri niin, että kaikki kaverisi näkee, jos sinä kommentoit jonkun kuvia.
Eivät koko albumia, jos on suojattu niin, että vain kaverit saavat ne nähdä.
Eivät koko albumia, jos on suojattu niin, että vain kaverit saavat ne nähdä.
Valitettavasti.
Onneksi ei ole Facebookissa kuin muutamia kuvia ja nekin eläimistä. Taidan silti poistaa koko profiilini.
kieltää asettamasta sun ilmoituksia ja kommentoimisia etusivun "ikkunaan". Silloin muut eivät näe niitä kuvia.
Siellä Yksityisyys -> Uutiset ja seinä -kohdassa on näin:
"Kaveriesi etusivun kohokohdissa voidaan näyttää tuoreita tapahtumiasi. Salli kohokohtien näkyminen, kun..."
Näistä kaikista rasti pois niin ainakaan sinun kommenttiesi kautta eivät kaverisi pääse katsomaan kuvia jotka eivät heille kuulu.
Omien kuviesi katseluun kommentoinnin kautta et voi itse vaikuttaa, ainoastaan ne kommentoivat kaverisi vaikuttavat siihen omilla asetuksillaan.
Summa summarum: FB:ssa EI OLE asetusta, jolla voisit itse estää kavereidesi kavereita näkemästä kuva-albumiasi jos joku kavereistasi sitä kommentoi. Vaikka miten olisit asetuksesi virittänyt, niin yksi kommentti kaveriltasi päästää hänen kaverinsa katselemaan kuviasi.
Jotta silleen.
Mulla on niin, että kuvat näkee vain kaverit, mutta niin taitaa olla tällä Seppo Salaisellakin, sillä en pääse hänen albumiinsa suoraan, ainoastaan Maija Meikäläisen linkistä.