Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita mirtatsapiini lihottanut?

Vierailija
05.09.2009 |

Sairastuin vakavaan masennukseen ja diagnoosin jälkeen sain lääkkeeksi tuon mirtatsapiinin sekä lähetteen terapiaan. Terapia on auttanut ja lääkekin kyllä, mutta toisaalta sen sivuvaikutus taas toisaalta ahdistaa enemmän. Olin jo lääkkeen aloittaessa n. 8kg ylipainoinen ja tuntuu (vaaka näyttää), että lihon enemmän mitä kauemmin tätä lääkettä syön ja lisäkilot taas masentaa. Lääkäri ei kuitenkaan vaikuta kauhean kiinnostuneelta hoidostani, laitto kyllä tekemään ekalla käynnillä sen masennustestin, mutta nyt kun kerroin sivuvaikutuksista, toki sanoin, että lääke tuntuu jonkinn verran auttavan niin totesi, että jatketaan vielä lääkitystä, koska menee viikkoja ennen kun lääke tehoaa kunnolla. Nyt on sitten kaks lääkäriaikaa siirtynyt, toisella kerralla olin itse kipeä, toisen kerran perui lääkäri. Olen koittanut soittaa, että saisin edes soittoajan, tällä viikolla sen vihdoin sain, mutta eipä kuulunut lääkärin soittoa.

Tuntuu niin turhauttavalta, että kaiken eteen saa tehdä töitä vaikka kuinka ja silti mitään ei tapahdu. Haluaisin vaihtaa tämän lääkkeen, sillä tiedän, että jos tämä lihottaa koko ajan mitä tätä syön, niin masennukseni ei parane ikinä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remeronista tuli ekalla viikolla yli 5kg. se on ihan turvotusta mutta tietysti inhottavaa.

Vierailija
2/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia muita kyllä, miehiäkin. Itse söin mirtatsapiinia hyvin pienellä annoksella uniongelmiin. Lihoin kuukaudessa 3 kg ja lopetin siihen. Eräs tuttuni lihoi samaisesta lääkkeestä 20 kg. On kuuluisa lihotuslääke. Vaihda ihmeessä toiseen lääkkeeseen. Esim. cipralex ei tietääkseni lihota ollenkaan, mutta se voi aiheuttaa unettomuutta. Kaikissa lääkkeissä on jos jonkinmoista sivuvaikutusta. Jos yksi asia korjaantuu, niin ongelmat ilmenevät toisaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kiinnitin huomiota syömiseen (kun tekee miele syödä puputa kasviksia) ja liikuin niin paljon kuin jaksoin

ei se lääke itsessään pelkästään lisää kuin hieman turvotusta vaan se lisääntynyt ruokahalu

varmaan ajan kanssa tasaantuu

Vierailija
4/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 5kg/3vk

Vierailija
5/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Cymbltasta on, joka on mielialalääke sekin.

Itselleni tuli muutamien kuuakusien jälkeen aloituksesta painon nousua.

Painoni nousi vähintään 2 kg/kk. noin 7 kk ajan. Painoni nousi siis noin 16 kg reilussa puolessa vuodessa. Tämän jälkeen olen koittanut laihduttaa koko ajan ja painoni on jopa hieman laskenut, mutta on edelleen 10 kg yli sen, mitä painoni oli ennen lääkityksen aloittamista.

Syytä lihoamiseen en tiedä, en ymmärrä, en voi käsittää. oikeasti olen kiinittänyt huomiota syömiseen ja elintapoihini. Siitä huolimatta tuntuu mahdottomalta pudottaa paino takaisin "normaali" painoon. Painoindeksini on nyt noin 31.

Vierailija
6/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden aikana ja 35 kg sen kahden vuoden aikana mitä sitä söin.

Vierailija
7/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli käytössä cipralex, ja painoa tuli 2 kk:ssa 7 kg lisää.

Tuo sinun lääkärisi toiminta vaan on täysin epäasiallista. Määrätä nyt noinkin vahva lääkitys ilman kunnollista seurantaa.

Vierailija
8/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloitin mirtatsapiinin ja tämän lisäksi olen 3-4kertaa viikossa käynyt lenkillä ja silti paino vain nousee. Nyt oon 3kk syönyt ja painoa on tullut 15kg plus se 8kg, joka minulla jo oli ylipainoa ennen lääkitystä. Uskallanko lopettaa tämän lääkkeen heti vai pitääkö lopettaa vähitellen? Saan vasta ma soitettua lääkäriin ja yritettyä saaha ajan lääkärille. En vaan haluais enää yhtään lisäkiloa, olo tuntuu nyt jo jätiltä...

ap

Vierailija
9/14 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut soittaa, että saisin edes soittoajan, tällä viikolla sen vihdoin sain, mutta eipä kuulunut lääkärin soittoa.

Siis lääkärin soittoaikahan tarkoittaa sitä, että SINÄ soitat sille lääkärille siihen aikaan.

Vierailija
10/14 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia soittoaikoja jolloin lääkäri soittaa asiakkaalle päin.

Itselläni oli tällä vkolla nimenomaan sellainen soittoaika.

Vierailija
11/14 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse piti soittaa lääkärille tiettynä aikana ja yllätyin kun täällä jos varaa puhelimitse aikaa lääkärille, niin soitat ja ne soittaa sieltä takasin ja sit vasta saa ajan. Ja täällä lääkärit soittaa potilaille tiettynä ajankohtana, mikä sattuu olemaan lääkärin soittoaika, täytyy siis tietty olla soittanut ja ilmottanut, että haluaa lääkärin soittavan.

Annostus on nyt 45mg/vrk

ap

Olen koittanut soittaa, että saisin edes soittoajan, tällä viikolla sen vihdoin sain, mutta eipä kuulunut lääkärin soittoa.

Siis lääkärin soittoaikahan tarkoittaa sitä, että SINÄ soitat sille lääkärille siihen aikaan.

Vierailija
12/14 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tuo 45 mg/vrk on normaali annostus keskivaikean/vaikean masennuksen hoidossa. Oma annostukseni unettomuuden hoidossa oli 15 mg ja siltikin lihoin tuon 3 kg/kk. Unettomuuden hoidossa mirtsun teho perustuu siihen, että mitä pienempi annostus, sitä väsyttävämpi se on. Toivottavasti saat lääkkeen vaihdettua ap, runsas lihominen ei todellakaan edistä masennuksesta toipumista. Jos sua yhtään lohduttaa, niin monella ylimääräiset kilot ovat karisseet pois suht. nopeasti lääkkeen lopettamisen jälkeen. Itselläni myös näin. Tsemppiä ja toivottavasti löydät itsellesi sopivan lääkityksen. Joskus siihen tarvitaan useita lääkekokeiluja.

Vierailija
13/14 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kg / 8 viikkoa. Oli pakko vaihtaa toiseen.

Vierailija
14/14 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

cipralex lihottanut vaan paino putosi. -2

Itsellä oli käytössä cipralex, ja painoa tuli 2 kk:ssa 7 kg lisää.

Tuo sinun lääkärisi toiminta vaan on täysin epäasiallista. Määrätä nyt noinkin vahva lääkitys ilman kunnollista seurantaa.