Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökyläilystä

Vierailija
05.09.2009 |

Mä olen todella pettynyt itseeni kun uskon että ihmiset muuttuu.

Tässä pieni pohjustus:

Tyttäreni (8v.) on ollut eskarista asti tämän tytön kaveri. Eskarissa ei ollut mitään ongelmia, mutta jo ennen ekaa luokkaa kesällä tämä kaveri sai kulkea yksin pitkin ja poikin. Asumme kaupungin keskustassa. Meidän tyttö ei käsittänyt miks hän ei voi kanssa mennä kaverin mukana. Sitten koulu alkoi ja meillä opeteltiin yksin tulemaan koulusta kotiin ja menoa kouluun. Muutaman kerran tyttömme kyläili kaverillaan. Selvisi että ei saa siellä olo aikana ruokaa, eikä äiti ole aina kotona. Kerran tyttö soitti minulle töihin että hän ei pääse sisälle vessaan kun oli ystävä unohtanut avaimet kotiin. Sanoin että onhän hänen äitinsä siellä, niin äiti olikin hierojalla. Sitten meni ekaa kertaa yökylään. Hain hänet seuraavana päivänä klo 12. Eivät olleet syöneet vielä aamupalaa.

Aloin rajottaa kyläilyä. Tarkistin aina että äiti on kotona. Ruokin tytön ennen kyläilyä. Ja toivon että olisivat meillä leikkimässä. Ja yökylään kanssa meille. Nyt on mennyt hyvin, ei ole ollut ongelmia.

Tyttömme halusi mennä ystävälleen yökylään eilen. Sovin äidin kanssa jo hyvissä ajoin tästä ja kaikki oli ok. EIlen illalla kun vein tytön oli tämä ystävän äiti kaupassa sillä hetkellä. Jätin tytön kumminkin kylään (tyhmä minä). Myöhemmin yritin soittaa ja toivottaa hyvät yöt, mutta tyttö ei vastannut. Eikä soittanut koko iltana takaisin. Ajattelin että heillä on kivaa kun ei mitään kuulu. Aamulla soitin ja sovin monelta haen hänet. Tultiin äsken kotiin ja kivoja juttuja tyttö kertoi.

Ystävän äiti oli tullut pian kotiin kun minä olin lähtenyt. Mutta oli lähtenyt syömään ulos joskus ysin aikaa ja tullut kotiin aamuyöllä. Lapset menny nukumaan kahentoista aikaa. Siis ottaa yökylään lapsen ja on ite baarissa. Kotona oli siis kaksi 8v. tyttöä ja hänen toinen lapsi poika 12v. Me oltiin ihan kotona, että olis voinu meillekkin tytöt tulla.

Tämä ei sinäänsä yllätä minua, koska on ollut ongelmia. Lähinnä olen itselleni vihainen että kuvittelin hänen muuttuneen. Ottavan vastuuta.

No eipä kyläillä enää. Pitää kai minun sanoa tuolle äidille jotain, mutta miten. Nyt kun mietin niin olen hänet viimeksi nähnyt joulukirkossa siis koulun.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli on tytön mukana. Näin kulkeneet jo pari vuotta.

Tytön äiti pyysi meidän tyttöä yöksi ja tämä nyt ilmeisesti oli motiivi. En tiedä. Meillä on myös tuo periaate että olemme todellakin kotona kun on yövieraita. Ei minulle edes tullut mieleen ettei äiti olisi kotona. En todellakaan tiedä onko lapset olleet kotona aikaisemminkin kaksin äidin ollessa ulkona kaupungin yössä. Luultavasti ovat.

Tuota mietin kanssa, että jos pyytäisin tytöltä isänsä numeroa. En vain ole koskaan tavannut isää. En sii tiedä yhtään millainen ihminen on. En tiedä edes millaiset välit hänellä ja exällä on.

Ap

Vierailija
22/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota..hmm..

Kyllä meillä 12v ja 8v on yksin kotona jos minulla on päivisin menoa tai olen töissä. Olen vuorotyöläinen, joten olen kotona keskivertoäitiä enemmän lasten kanssa. Mutta silti. Ihan hyvin voin käydä sauvakävelylenkeillä ja kaupassa ja jopa hierojalla kun nämä 12v ja 8v ovat kotona kahdestaan.

Koskahan meille soittaa joku sossun tarkistaan tilanteen.

Rajansa tietenkin kaikella, mutta ehkä 8v voisi opetella olemaan yksin hiukan kauemmin kuin 10 minuuttia.

Muuten en ymmärrä sitä, että annoit asian olla kun tyttösi ei vastannut puhelimeen ja tiesit, että kyse on vähän epämääräisestä perheestä. Itse olisin mennyt katsomaan. En todellakaan olisi jäänyt odottamaan aamuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se isälle soittaminen auttaa. Mitä konkreettista hän siellä 400 km:n päässä voi tehdä? No tietysti puhua exälleen, mutta ...??? Maksaa exälleen sen verran hyvät elarit, että tällä on varaa palkata kunnon lapsenvahti kun lähtee ulos?

20

Tuota mietin kanssa, että jos pyytäisin tytöltä isänsä numeroa. En vain ole koskaan tavannut isää. En sii tiedä yhtään millainen ihminen on. En tiedä edes millaiset välit hänellä ja exällä on. Ap

Vierailija
24/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperoita, kuten siinä parvekkeelta tippumis tapauksessa. Poliisi totesi, ettei ole heitteillejättö tms. Eli enpä usko, että viranomaiset puuttuis tuohon 8- ja 12-vuotiaiden yksin jättämiseen, vaikkakin äiti tuli vasta keskiyöllä kotiin. Suomessa paheksutaan jos ei halua jättää 8-9-vuotiasta yksin kotiin. Minullekin ope sanoi, että pitäisi kyllä opetalla jo itsenäistymään 8-vuotiaasta.

Vierailija
25/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä häntä pakota olemaan yksin kotona. Ja voin ottaa lapsen mukaan kauppaan tai lenkille, jos ei halua olla yksin kotona.

En uskokkaan että on mitään outoa jättää lapset keskenään kotiin. Outoa on se että yöaikaan ja kun on yövieraita.

Ap

Vierailija
26/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilemään kaverinsa kanssa kahdestaan kylille, eikä äiti lähtenyt matkaan.

Apua, sossu kutsuu.

Vierailija
27/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilemään kaverinsa kanssa kahdestaan kylille, eikä äiti lähtenyt matkaan. Apua, sossu kutsuu.

Vierailija
28/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt av-mammat pysyä asiassa! Tässä on kyseessä lasten jättäminen omin nokkineen yöllä. Sitä ei voi suoraan verrata siihen, että lapsi leikkii kavereiden kanssa iltapäivisin pihalla ja kotona kun vanhemmat ovat töissä, tai on yksin kotona kun vanhemmat käyvät kaupassa/ lenkillä.

20

Vierailija
29/29 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo alkaa mennä vähän asian vierestä. Mutta alkaa vaikuttaa että olen yli suojeleva ja että on ihan normaalia pyytää kavereita yökylään vaikei vanhemmat ole kotona. Eikä asiasta tarvi infota yökylään tulevan lapsen vanhempia.

Ap