Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ominaisuuksia on kännykässä hyvä olla?

Vierailija
28.12.2008 |

Olen ostamassa uutta puhelinta. Entinen on vuodelta yks ja kaks ja ihan perusmallia. Nyt tuntuu kaikissa puhelimissa olevan kamerat yms. Lisäksi on mp3:a gprs:ää, usb:ta jne. Mitä ominaisuuksia omassa puhelimessasi on mitä tarvitset usein? MItä ei todellakaan tarvitse? Kehu omaa puhelintasi. En haluaisi mennä kauppaan ihan hoo moilasena...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli polyfoniset soittoäänet on ainakin hyvä olla.

Vierailija
2/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on surkea kamera omassani, jota en käytä. Tosin en käyttäisi muutenkaan, vaikka olisikin laadukas kamera.

Radion ehdottomasti haluaisin!

Minä olen tyyppiä, jolle puhelin on vain soittamista ja tekstaamista varten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nää on ne ainoot mitä "tarvin":

-puhelu ja tekstiviestitoiminnot (ne perus jotka suunnilleen samanlaisia joka puhelimessa)

-mahdollisuuden saada eri soittajille eri soittoäänet (mulla saa eri txt äänetkin,mut soittoäänet jokaiselle erit on se tärkeämpi) Haluan tunnistaa jo puhelinta laukusta kaivaessani kuka soittaa :)

-se että puhelimen saa äänettömälle (niin että se on päällä,näkee onko tullut puheluita tai txt,mutta se on KOKONAAN äänetön,ei värinää tmv mukana) Kokouksissa ja palavereissa ehdotonta!! Nyky samsungeissa tuntuu kaikissa vaan saavan äänettömälle vain niin et värisee YHTÄAIKAA,ei kiitos!!

Vierailija
4/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eri soittarit eri soittajille on hyvä juttu.

Vierailija
5/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kalenteri ja taskulamppu on ehdoton. Radiot yms. ihan turhaa.

Vierailija
6/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitä aloittaisi :) Varmaan ihan ensimmäisenä olisi hyvä huomauttaa, että tärkeitä ominaisuuksia on niin paljon erilaisia kuin on käyttäjiäkin. Itselleni tärkeitä ominaisuuksia ovat "toimistotyökalut". Elikkä wordit yms. Sen takia käytän arkena E90:stä (=kommunikaattori) ja viikonloppuisin ja "vapailla" mukana kulkee N95.

Tärkeitä ominaisuuksia puhelimessa on (toimistotyökalujen lisäksi) suuri näyttö, Mp3 soitin, hyvä kamera, pelit (siis jotain ajaviete pelejä, esim. tylsinä työpäivinä/tylsissä palavereissa), Bt, radio, kalenteri, netti (wlan tuki), no tietysti tuo soittoäänen valinta eri soittajille/soittajaryhmille, mutta sehän nyt on ollut puhelimissa jo monta vuotta (6110 nokiassa taisi olla ensimmäisenä siis joskus silloin vuonna 97-98)

Vierailija
7/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän päivittäin herätyskelloa ja kalenteria.

Vierailija
8/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että puhelin on puhelin, viihdekeskus, kalenteri, kamera, sähkövatkain ja kirja. Minulle riittää iha peruskapula, missä on riittävän kokoiset näppäimet viestittelyyn, sillä pystyy soittamaan ja siihen pystyy vastaamaan ja sen saa äänettömälle. Mp3-soitin on tärkeimpiä tavaroitani, mutta se on ollut aina erikseen. On tuossa puhelimessani myös netti, mutta en ole koskaan edes kokeilut sitä :)

Vierailija
9/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mp3-soitin on tärkeimpiä tavaroitani, mutta se on ollut aina erikseen.

Miksi kännykkä ja mp3-soitin erikseen? Eikö se ole näppärempää että ovat samassa, ei tarvitse "täyttää laukkua turhilla tavaroilla". Ja ei mene puhelut/viestit ohi kun kuuntelet puhelimella mp3:a

Vierailija
10/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätys, kalenteri ja kamera. Kameralla tulee harvoin otettua kuvia, mutta joskus se on ollut tarpeen kun varsinainen kamera on ollut kotona.

Mun puhelimessa on paljon myös mulle turhaa mitä ei tule käytettyä ollenkaan.

Vierailija
11/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kännykkää tulee kaikista ominaisuuksista huolimatta käytettyä pääasiassa puhumiseen ja tekstiviestien lähettämiseen. Muut ominaisuudet on ihan kivoja mutta loppujenlopuksi turhia.

Mielestäni yksi tärkeä juttu, mitä vaadin seuraavalta kännyltäni on se, että tekstiviestiä lähetettäessä pitää voida etsiä vastaanottajan numero jollain hakutoiminnolla, ei vain siten, että joutuu selaamaan numeron esiin puhelimen muistiin tallennettujen nimien joukosta. Todella hidasta.

Samoin haluan, että puhelimessa on kunnollinen, tavallinen piippaussoittoääni. Kaikenmaailman musiikkikappaleita ei kuule, kun ne soi laukun pohjalla.

Kamera on hyvä muistiinpanojen tekemistä varten: usein olen kuvannutt esim. liikkeen ikkunasta asunnonmyynti-ilmoituksen tms. talteen. Muistojen kuvaamiseen kännykän kamera on vähän avuton, mutta jos parempaa aparaattia ei ole saatavilla, ihan kelvollinen.

Kun puhelin oli uusi, jaksoin ladata siihen musiikkia ja käyttää sitä mp3-soittimen tapaan. Oikeasti oikea mp3-soitin on kuitenkin kätevämpi.

Communicator-tyyppinen puhelin on varmasti kätevä, kun voi tsekata s-postit ja käyttää nettiä helpommin missä vaan. Omaan käyttööni se oli kuitenkin liian isokokoinen, mieluummin hankin miniläppärin.

Karttatoiminto olisi puhelimessa varmasti hyvä. Täytyisi vaan ensin selvittää, että se oikeasti toimii. Ainakin ystäväni puhelimen gprs-toiminto on paljon surkeampi kuin varsinaisten gprs-laitteiden.

Itse olen vähän sitä mieltä, että puhelin puhumiseen, miniläppäri netin käyttöä varten, mp3-soitin musiikin kuunteluun ja gprs-laite kartan käyttöä varten. Valitettavasti en vielä ole nähnyt kännykkää, joka oikeasti toimisi muussa kuin puhelinkäytössä yhtä hyvin kuin nuo erilliset laitteet. Jos sellainen kännykkä on olemassa, jossa nuo muutkin ominaisuudet oikeasti toimii yhtä kätevästi kuin erillisissä laitteissa, kertokaa mullekin, ostan heti.

Vierailija
12/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ole näppärempää että ovat samassa, ei tarvitse "täyttää laukkua turhilla tavaroilla". Ja ei mene puhelut/viestit ohi kun kuuntelet puhelimella mp3:a

ja silloin en ota puhelinta mukaan :) Mä olen sitä koulukuntaa, jota ärsyttää olla aina tavoitettavissa. Kertaakaan ei ole jäänyt vastaamatta niin yyybertärkeään, että vastaamattomuus olisi aiheuttanut jotain harmia. Nuo tarpeethan riippuu ihan siitä, miten puhelinta käyttää ja haluaako esim ottaa valokuvia äkkiä - kamerahan on aina kotona silloin kun sitä tarvitsisi ;)

Vierailija
13/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kalenterin muistutusta jatkuvasti hälyttämään lasten ja omista menoista, erääntyneistä kirjastokirjoista, mielenkiintoisista tv-ohjelmista ym :)

Vierailija
14/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tule toimeen ilman kalenteria ja bluetoothia. Käytän myös nettiä ja WLAN:ia jonkin verran, radiokin ihan kiva olla olemassa mutta MP3-soitin on vähällä käytöllä. Ja pelejä en kaipaa. Kamera on ihan ok mutta en oleta sen olevan mitään digikameratasoa.

Vierailija
15/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tule toimeen ilman kalenteria ja bluetoothia. Käytän myös nettiä ja WLAN:ia jonkin verran, radiokin ihan kiva olla olemassa mutta MP3-soitin on vähällä käytöllä. Ja pelejä en kaipaa. Kamera on ihan ok mutta en oleta sen olevan mitään digikameratasoa.

Vierailija
16/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karttatoiminto olisi puhelimessa varmasti hyvä. Täytyisi vaan ensin selvittää, että se oikeasti toimii. Ainakin ystäväni puhelimen gprs-toiminto on paljon surkeampi kuin varsinaisten gprs-laitteiden..

Vierailija
17/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä bluetoothilla tekee? MIhin sitä tarvitaan?

inhoan pelata niitten piuhojen kanssa. Ja mihin käytän langatonta yhteyttä? Lähinnä kalenteritietojen synkronointiin ja esimerkiksi kuvien siirtämiseen tietokoneelle.

Vierailija
18/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien/musiikin siirtämiseen koneen ja puhelimen välillä (johto ei välttämättä ole aina siellä missä sinä, tietokone ja kännykkä) kalenterin synkronointiin puhelimen ja koneen välillä. Esimerkiksi työkoneeseen tulee joku palaeritiedote kalenteriin --> siirtyy automaattisesti puhelimeen. Ja auton handsfree järjestelmä toimii BT:n kautta. Kun istahdan autoon. Painan vain puhelimesta "OK" ja tämän jälkeen käytössäni on auton HF järjestelmä. Kun auton sammuttaa, BT -yhteys katkeaa automaattisesti ja HF tipahtaa näinollen pois päältä

Vierailija
19/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muisti täynnä, sulje sovelluksia"

Vierailija
20/28 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan pelata niitten piuhojen kanssa. Ja mihin käytän langatonta yhteyttä? Lähinnä kalenteritietojen synkronointiin ja esimerkiksi kuvien siirtämiseen tietokoneelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän