Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko KELLÄÄN olla näin hidas aineenvaihdunta...?!! Laihtumisesta, jälleen kerran.

Vierailija
02.09.2009 |

eli noin 500 kcal:n vajeella ollaan menty jo viikkoja, eikä mitään tapahdu. Paino jumittaa sitkeästi. Nippa nappa kilo on tippunut.

Mä en kohta enää jaksa, vaan alan taas mässätä.

Mistään säästöliekistä tuskin on sitten kyse, koska treenipäivinä syön reilusti enemmän (kuitenkin siis sen 500 kcal vähemmän kuin kroppa vaatis) ja tosiaan en ole ikuisuutta tällä dieetillä ollut.

BMI 22-22,5, tavoite 20-21.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntasi, kalorimääräsi ja esimerkki jonkun päivän ruokailusta, helpottaa vastaamista

Vierailija
2/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kai voi odottaa painon nopeasti tippuvan. kroppa ymmärtää olevansa hyvässä kuosissa, vaikka pääsi ei sitä näytä tajuavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala:

kahvia maidolla, 2 korppua juustolla, kevytlevite

leipäjuusto 100 g, vauvan hedelmäsosetta

Lounas:

tonnikalapastavuoka, porkkana-ananassalaatti

Välipala:

2 kaurakorppua, levite

Päivällinen:

fetasalaatti

Iltapala:

Pannukakkua ilman sokeria, vähän hilloa, maitoa

Viinilasillinen 12 cl

Lisäksi päivän mittaan sokeritonta mehukeittoa (josta saa kuitua ja on vähän makeaa). Kaikki kalorit tarkkaan laskettu punnituista annoksista, ja esimerkkipäivän saanti noin 1700 kcal. Tuona päivänä 1,5 tuntia kuntosalitreeniä täydellä teholla.

ap

Vierailija
4/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pari kiloa jotka saivat kaikki housut tuntumaan kireille...

ap

niin ei kai voi odottaa painon nopeasti tippuvan. kroppa ymmärtää olevansa hyvässä kuosissa, vaikka pääsi ei sitä näytä tajuavan.

Vierailija
5/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö menee säästöliekille, joten ei sitä painokaan tipu.

Vierailija
6/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainakin lihottaa minua.

Vierailija
7/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä jätä aamulla vauvan sose pois.

Syö välipalalla maitorahka joko marjojen/hedelmän/vauvan soseen kera niin saat sitä proteiinia mitä tarvitset jos kerran käyt kuntosalillakin

Vierailija
8/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan ihannepainossasi minun mielestäni. Ruokavaliosi kuitenkin kummastuttaa minua.

Missä kasvikset, vihannekset, hedelmät, rasvat ja proteiini?

Tyhjänpäiväisiä sokereita (hiilihydraatteja) saat ihan liian paljon...Ne lihottavat! Tutkipas joskus vaikka mitä ne vauvan hedelmäsoseet tosiasiassa sisältävät.

Panostaisin sinuna ravinteikkaampaan ruokaan. Tee itse ruokasi, älä osta eineksiä. Pasta ei ole terveellista, et saa siitä juuri mitään tärkeitä vitamiinejä/kivennäisaineita yms.

Älä karta rasvaa. Vaihda kevyttuotteet normaalirasvaisiksi. Rasvan sijasta syömme usein vain lisäaineita ja liikaa hiilihydratteja=sokeria, joka sitten varastoituu vyötärölle...

Vierailija
9/30 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa on kasviksia ihan runsaasti (porkkana-ananasraaste, lounassalaatti) eikä tuolla määrällä kyllä millekään säästöliekille joudu. Rasvaakin on ihan reippaasti (juusto ja pastavuoka). Ja kyllä ihminen niitä hiilareitakin tarvitsee kun urheilee.

Välipalaksi voisit syödä ehkä korppujen ja mehukeiton sijaan rahkaa ja hedelmiä.

Vierailija
10/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa on kasviksia ihan runsaasti (porkkana-ananasraaste, lounassalaatti) eikä tuolla määrällä kyllä millekään säästöliekille joudu. Rasvaakin on ihan reippaasti (juusto ja pastavuoka). Ja kyllä ihminen niitä hiilareitakin tarvitsee kun urheilee.

Välipalaksi voisit syödä ehkä korppujen ja mehukeiton sijaan rahkaa ja hedelmiä.

Nimenomaan kasviksiahan tuona päivänä oli runsaasti, kaksi ateriaa lähes koostui niistä. Tosiaan hiilareita tartten tuon pienen määrän; yhdestä korpusta tulee max 5 g hiilaria, eli ei paljoa. Protskuja vois ehkä tosiaan lisätä.

Syön siis kaikkina päivinä vähän eri tavoin, mutta lasken kalorit. Lounas on aina lämmin ruoka, päivällinen ei välttämättä.

Oisko lisää näkemyksiä, miksi paino jumittaa? Tehokasta liikuntaa saan mahdutettua ohjelmaan vaan noin 3 päivänä viikossa, ei useammin....

ap

Vierailija
11/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 2 litraa päivässä on juotava.

Vierailija
12/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on selvää että kun ihmisessä ei laihdutettavaa oikeastaan ole, se laihtuminen ON vaikeaa.

Vierailija
13/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat laihtua, niin kokeile edes hankkia joku kunnon kasvisruokakirja ja tee ITSE ruuat, niin että niistä ei valmistuksessa katoa hivenaineet. On kasviksia ja kasviksia. Itse en nykyään edes laske fetasalaattia kasvikseksi.

Osta papuja, soijarouhetta, juureksia. Mikään noista ei maksa paljon ja kunnolla hauduttamalla ja maustamalla saat tosi herkullisia aterioita, jotka aidosti pitävät nälän loitolla. Aikaa se toki vie aluksi, mutta sitten kun oppii, niin ei oikeasti enää edes niin kauan. Salaisuus lienee valmistella ainekset niin, että niistä saa hetkessä yhdistelytä pitkin viikkoa aterioita.

Minun on tosin helppo sanoa, kun olen nyt äitiyslomalla, mutta olen ottanut ihan teemaksi opetella oikeasti tekemään nopeasti "hitaita" ruokia, jotka ovat terveellisiä.

Itsekin elin ennen tuossa harhassa, että joku einesperunasalaatti lounaalla olisi "kasvisateria".

Vierailija
14/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta korppujen syöminen, se on aivan turhaa ja lisää ruokavalioosi proteiinia. Muista myös, että alkoholi pysäyttää hiilihydraattiaineenvaihdunnan ja kaikki syömäsi hiilari varastoituu rasvaksi. Kannattaa myös muistaa, että kun syö hyvälaatuista ruokaa,s itä saa myös syödä enemmän. ELi lopeta noiden korppujen ja pannareiden mussutus

Vierailija
15/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikeasti kulutat päivän aikana 22oo kcal? Riippuen mitä työtä teet, se kuullostaa naiselle aika isolta määrältä, eikös toimistotyötä tekevät naiset kuluta alle 2000 kcal päivässä? Painonvartijoissa esim. päivän aikana syötävä kalorimäärä on 1200 kcal, ja sillä lasketaan henkilön laihtuvat 0,5 - 1 kg viikossa. Eli vähän kyllä laskisin tuota kalorimäärääsi, ja sitten niitä kaloreita ei kannattaisi ottaa juustosta (feta ja leipäjuusto) ja viinistä, vaan "oikeasta" ruoasta. Korpuissakin on aika paljon kaloreita, nehän ovat kuivattua pullaa ja yleensä sokeroitujakin. JOten ottaisin ruokavaliostasi pois noita "herkkuja" - yhdelle päivälle tuossa on aika monta; korput, pannari, viini, juustot, ja lisäisin tavallisen vähäkalorisen ja täyttävä kotiruoan osuutta. Mulla lähti paino selvään laskuun kun rupesin syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä (pientä annost, eikä koskaan santsilautasia) ja jätin kaikki välipalajutskat pois. Nyt syön aamulla puuron, lounaan, päivällisen ja illalla jonkun hedelmän tms pientä iltapalaksi. Viiniä ja herkkuja vain yhtenä iltana viikossa (lauantaisin yleensä). Juomana vettä ja joskus light-limuja kun iskee makeannälkä. Ja liikuntaa muutaman kerran viikossa. Tiedäthän kuitenkin, että liikunnan osuus laihduttamisessa on aika pieni ja esim. kuntosalitreeni kasvattaa lihasmassaa = lisää painoasi, joten jos sitä kovasti harrastat, niin mittaanauha on parempi mittari kuin vaaka, mitalla näet kuinka paljon senttejä lähtee kiinteytyessäsi. Mutta jos haluat "vain" saada muutaman kilon alas, panosta ruokavalioon enemmän kuin liikuntaan.

Aamupala: kahvia maidolla, 2 korppua juustolla, kevytlevite leipäjuusto 100 g, vauvan hedelmäsosetta Lounas: tonnikalapastavuoka, porkkana-ananassalaatti Välipala: 2 kaurakorppua, levite Päivällinen: fetasalaatti Iltapala: Pannukakkua ilman sokeria, vähän hilloa, maitoa Viinilasillinen 12 cl Lisäksi päivän mittaan sokeritonta mehukeittoa (josta saa kuitua ja on vähän makeaa). Kaikki kalorit tarkkaan laskettu punnituista annoksista, ja esimerkkipäivän saanti noin 1700 kcal. Tuona päivänä 1,5 tuntia kuntosalitreeniä täydellä teholla. ap

Vierailija
16/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korpuissa on kaloreita aika paljon siihen nähden että ne ei täytä yhtään ellei vedä puolta pakettia. tai vaihda edes kunnon täyjyvä näkkäriin.

Vierailija
17/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pari kiloa, dieetin täytyy olla kohtuu tiukka. Nimittäin hiilarien suhteen, eli huonot (=nopeat) hiilarit kokonaan pois. Eli sokeri ja valkoiset vehnäjauhot. Pannarit ja hillot ja jätät syömättä ja viinit juomatta. Oon ihan varma että kun karsit nuo pois, saat ne pari kiloa lähtemään, enkä ole mikään karppi.

Vierailija
18/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katselee tuota ruokalistaa niin melkoisesti siinä oin tyydyttynyttä rasvaa kun joka aterialla on juustoa jossain muodossa. Samoin kuidun määrä jää kovin vähäiseksi jos leipänä on pari kaurakorppua. Ruisleipää kehiin ja pastavuoka vaikka ruis tai tummasta makaroonista. Samoin salaatille ruisleipää. Käypä vaikka osoitteessa fineli.fi ja kerro sitten mitä ruokavaliosi energiasisältö todellisuudessa on. Tuolla BMI:llä on melko luonnollista, ettei painosi tahdo pudota, oletko ajatellut, että se voisi mahdollisesti olla sinun elimistösi ihannepaino.

Ja pienikokoinen taidat olla, joten on melko turha kuvitella että todellisuudessa energiantarpeesi olevan yli 2000 kcal

Vierailija
19/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä sain bmi:n tiputettua 20:een:

* Aamupala: 2 ruisleipää leikkeleellä ja juustolla, paljon kahvia

* Lounaaksi purkki ehrmanin rahkaa ja purkki ananasta, treenipäivänä myös purkki tonnikalaa öljyssä. Vaihtoehtoisesti iso vihersalaattipohja ja tonnikalaa.

* Päivälliseksi kasviksia paljon ja lihaa/kalaa

* Iltapalaksi purkki rahkaa tai pari kananmunaa.

Ja tähän 5-6 juoksulenkkiä ja muina päivinä kevyempää liikuntaa noin 300 kalorin edestä.

ne pari kiloa, dieetin täytyy olla kohtuu tiukka. Nimittäin hiilarien suhteen, eli huonot (=nopeat) hiilarit kokonaan pois. Eli sokeri ja valkoiset vehnäjauhot. Pannarit ja hillot ja jätät syömättä ja viinit juomatta. Oon ihan varma että kun karsit nuo pois, saat ne pari kiloa lähtemään, enkä ole mikään karppi.

Vierailija
20/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalta korput pois ja täysruisleipää tilalle, vauvan hedelmäsose pois ja tilalle kurkkua tai tomaattia.

Tonnikalapastavuoka kokonaan pannaan, se nyt on tosi paha lihottaja, pelkkää hiilaria ja rasvaa, ei juuri lainkaan proteiinia. Tilalle esim. broilerifile, parsakaalia tms., raejuustoa ja salaattia, ei lainkaan hiilarilisäkettä (siis ei perunaa, pastaa eikä riisiä).

Välipalaksi kevyt rahkavälipala tai jogurtti tai jokin raejuustopohjainen hedelmäjuttu. Korput pois.

Fetasalaatti on ok, mutta syö sitä tarpeeksi tai ota rinnalle vielä viipale täysjyväruisleipää.

Illasta pannukakku ehdottomasti pois ja mielellään myös viinilasillinen ainakin laihdutusaikaan. Pannukakun sijasta vaikka ruisleipää ja 17 % juustoa tai leipäjuustoa tai vaaleampaa täysjyväleipää.

Mutta pidä huoli siitä, että syöt tarpeeksi, varsinkin jos kuntoilet noin älyttömästi. Mä ite syön nykyään huomattavasti enemmän kaloreita kuin joskus aiemmin, mutta olen silti miltei samoissa mitoissa kuin ennenkin. Se siis todella pitää paikkansa, että ne ihmiset pysyvät paremmin hoikkina, jotka vahtivat painoaan vähiten (tästä on tutkimuksiakin)!