Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko KELLÄÄN olla näin hidas aineenvaihdunta...?!! Laihtumisesta, jälleen kerran.

Vierailija
02.09.2009 |

eli noin 500 kcal:n vajeella ollaan menty jo viikkoja, eikä mitään tapahdu. Paino jumittaa sitkeästi. Nippa nappa kilo on tippunut.

Mä en kohta enää jaksa, vaan alan taas mässätä.

Mistään säästöliekistä tuskin on sitten kyse, koska treenipäivinä syön reilusti enemmän (kuitenkin siis sen 500 kcal vähemmän kuin kroppa vaatis) ja tosiaan en ole ikuisuutta tällä dieetillä ollut.

BMI 22-22,5, tavoite 20-21.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalta korput pois ja täysruisleipää tilalle, vauvan hedelmäsose pois ja tilalle kurkkua tai tomaattia.

Tonnikalapastavuoka kokonaan pannaan, se nyt on tosi paha lihottaja, pelkkää hiilaria ja rasvaa, ei juuri lainkaan proteiinia. Tilalle esim. broilerifile, parsakaalia tms., raejuustoa ja salaattia, ei lainkaan hiilarilisäkettä (siis ei perunaa, pastaa eikä riisiä).

Välipalaksi kevyt rahkavälipala tai jogurtti tai jokin raejuustopohjainen hedelmäjuttu. Korput pois.

Fetasalaatti on ok, mutta syö sitä tarpeeksi tai ota rinnalle vielä viipale täysjyväruisleipää.

Illasta pannukakku ehdottomasti pois ja mielellään myös viinilasillinen ainakin laihdutusaikaan. Pannukakun sijasta vaikka ruisleipää ja 17 % juustoa tai leipäjuustoa tai vaaleampaa täysjyväleipää.

Mutta pidä huoli siitä, että syöt tarpeeksi, varsinkin jos kuntoilet noin älyttömästi. Mä ite syön nykyään huomattavasti enemmän kaloreita kuin joskus aiemmin, mutta olen silti miltei samoissa mitoissa kuin ennenkin. Se siis todella pitää paikkansa, että ne ihmiset pysyvät paremmin hoikkina, jotka vahtivat painoaan vähiten (tästä on tutkimuksiakin)!

koska ihminen ei yöllä pahemmin kuluta hiilareita ja näin ne varastoituvat rasvaksi. Protskua illalla ja hiilarit minimiin

Vierailija
22/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuona esimerkin päivänä meni 1700 kcal salitreenin takia, muina päivinä energiansaanti on luokkaa 1300 kcal. Salintreenin jälkeen tekee mieli myös hiilareita - joita en muina dieettipäivinä ole paljoa vetänyt!

Siis huomatkaa te viinilasilliseen ja pannariin takertujat; muina päivinä ei kulu sen paremmin viiniä kuin pannariakaan! Tuo esimerkkipäivä sattui olemaan lauantai - siksi illalla otin lasillisen viiniä.

Nyt tän dieetin aikana en ole syönyt iltapalaa lainkaan, max teetä kupin ja ehkä jotakin pientä.

Vauvansosettakaan en normipäivinä syö - se kuului tuohon leipäjuustoon :)

Tässä dieetissä olen siis saanut keskimäärin energiaa noin 1300 kcal/päivä, joista vain pieni osa on hiilareista (arviolta 50 g hiilaria). Pastaa, perunaa ja riisiä en normisti syö.

ap

Että oikeasti kulutat päivän aikana 22oo kcal? Riippuen mitä työtä teet, se kuullostaa naiselle aika isolta määrältä, eikös toimistotyötä tekevät naiset kuluta alle 2000 kcal päivässä? Painonvartijoissa esim. päivän aikana syötävä kalorimäärä on 1200 kcal, ja sillä lasketaan henkilön laihtuvat 0,5 - 1 kg viikossa. Eli vähän kyllä laskisin tuota kalorimäärääsi, ja sitten niitä kaloreita ei kannattaisi ottaa juustosta (feta ja leipäjuusto) ja viinistä, vaan "oikeasta" ruoasta. Korpuissakin on aika paljon kaloreita, nehän ovat kuivattua pullaa ja yleensä sokeroitujakin. JOten ottaisin ruokavaliostasi pois noita "herkkuja" - yhdelle päivälle tuossa on aika monta; korput, pannari, viini, juustot, ja lisäisin tavallisen vähäkalorisen ja täyttävä kotiruoan osuutta. Mulla lähti paino selvään laskuun kun rupesin syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä (pientä annost, eikä koskaan santsilautasia) ja jätin kaikki välipalajutskat pois. Nyt syön aamulla puuron, lounaan, päivällisen ja illalla jonkun hedelmän tms pientä iltapalaksi. Viiniä ja herkkuja vain yhtenä iltana viikossa (lauantaisin yleensä). Juomana vettä ja joskus light-limuja kun iskee makeannälkä. Ja liikuntaa muutaman kerran viikossa. Tiedäthän kuitenkin, että liikunnan osuus laihduttamisessa on aika pieni ja esim. kuntosalitreeni kasvattaa lihasmassaa = lisää painoasi, joten jos sitä kovasti harrastat, niin mittaanauha on parempi mittari kuin vaaka, mitalla näet kuinka paljon senttejä lähtee kiinteytyessäsi. Mutta jos haluat "vain" saada muutaman kilon alas, panosta ruokavalioon enemmän kuin liikuntaan.

Aamupala: kahvia maidolla, 2 korppua juustolla, kevytlevite leipäjuusto 100 g, vauvan hedelmäsosetta Lounas: tonnikalapastavuoka, porkkana-ananassalaatti Välipala: 2 kaurakorppua, levite Päivällinen: fetasalaatti Iltapala: Pannukakkua ilman sokeria, vähän hilloa, maitoa Viinilasillinen 12 cl Lisäksi päivän mittaan sokeritonta mehukeittoa (josta saa kuitua ja on vähän makeaa). Kaikki kalorit tarkkaan laskettu punnituista annoksista, ja esimerkkipäivän saanti noin 1700 kcal. Tuona päivänä 1,5 tuntia kuntosalitreeniä täydellä teholla. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluat tuloksia. Syö parin munan munakas tai rahkaa.

Vierailija
24/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Kalorilaskurin maksava käyttäjä nyt jo puolentoista vuoden ajan. Aloitin lievän ylipainon rajalta ja olen hissukseen laihtunut 9 kiloa.

Merkitsin varsinkin alussa erittäin huolellisesti kaikki ruokailut (käytin kirjevaakaa) ja liikunnat (sykemittarin avulla). Pidin pysyvästi -500 kcal/vrk kalorivajetta ja liikuin kesimäärin tunnin päivässä.

Laidutuksen alkupuolella, noin kuukausi aloituksesta, painoni alkoi jumittaa. Se pysyi tuosta vajeesta huolimatta 7 viikkoa samassa ja romahti sen jälkeen 900 g alaspäin.

Sama on toistunut useita kertoja, joskin tasanteet ovat yleensä kestäneet vain 5-6 viikkoa.

Kalorilaskuri antaa tarkat tilastot kaikesta. Minun tilastoistani voi päätellä, ettei millään muulla ole merkitystä kuin päivän mittaan syötyjen kalorien määrällä. Jos syön 1500-1600 kcal, paino laskee tai pysyy samana. Jos syön keskimäärin 1700 kcal tai enemmän päivässä viikonkin ajan, painoni kääntyy nousuun.

Vierailija
25/30 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salitreeni vaikuttaa parhaiten, jos syöt jotain proteiinipitoista heti sen jälkeen (muistaakseni laadukas maitoproteiini on tutkitusti paras - vaikkapa raejuustoa tai proteiinijuomaa tms). Mikään noista päivän ruuista ei vaikuttanut hyvältä 1,5h salitreenin jälkeiseltä aterioinnilta.

Ja älä ihmeessä välitä näistä "olet jo ihannepainossa" -tyypeistä, jos koet, ettet ole. BMI ei kerro koko totuutta, varsinkin jos on pitkä ja pitkäraajainen tai ruumiinrakenteeltaan siro. Itse olen 175cm ja laihdutan parhaillaan just vastaavaa pudotusta, bmi 22,5 (69kg) -> bmi 20,5 (63kg). Nyt meen 65,5kgssa ja tuskaisen hidastahan tämä alun jälkeen oli, aloitin jo elokuussa. :)

Tsemppiä, kyllä se lähtee, vaikka hitaasti.

Vierailija
26/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän pari kiloa kuukaudessa on ihan hyvä vauhti. Itse olen pudottanut neljässä kuukaudessa 11 kiloa.  Pitää vain olla kärsivällinen. Jos on miinuskaloreilla niin taatusti laihtuu ja ihan tutkitusti mitä hitaammin painoaan pudottaa sitä helpommin on säilyttä sitten saavutettu paino. Suurimmista pudottajista 90% lihoi takaisin. On kyettävä oppimaan ihan uusi ruokavalio ja syömisen tapa, jotta paino säilyy ja sitä ei nopea pudottaja opi.

Ihan sama mitä syö, kunhan on kalorivajetta. Veden ylimääräinen kittaaminen on ihan turhaa. Normaali nesteytys. 

Laihdutus vaatii motivaatiota ja tietoa. Pitää tietää paljonko syö ja paljonko kuluttaa. Pitkäjänteisyyttä ja sitkeyttä. Painon säilyttäminen vielä kaksi ketaa enemmän näitä.

Vierailija
27/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laihdu kuin kitudieetillä. Sellainen että päivän kalorit on max 700. Laskureiden mukaan peruskulutus on mulla 1600. Lisäksi mulla on pco mikä vaikeuttaa laihduttamista.

Vierailija
28/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee mieli mässätä, et saa ruokaa tarpeeksi" se ei tarkoita ettetkö saisi riittävästi kaloreita - kysymys on, mistä ne kalorit tulevat että ne täyttävät ja pitävät makeannälän poissa.

Einekset, vaalea vilja pois. Tilalle kasviksia, marjoja, hedelmiä ja täysjyväviljoja. Miksi et syö pastaa tai riisiä? Kun kerran hiilaria menee, miksi otat sen korpuista? Järkevämpiäkin vaihtoehtoja on.

Lisäksi ruokavälit kuntoon, ei yli 4 tuntia. Kun puhutaan "viimeisistä" kiloista, myös herkut ja sokerit pois.

Treenin olisi hyvä tukea laihduttamista. Eli korkeasykkeisiä kuntopiirejä mukaan.

Vierailija
29/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Mä olen ollut 3 kk Cambridge-dieetin 4-vaiheella, jossa syödään 1200 kcal päivässä, en ole laihtunut yhtään. Liikuntaa on pari tuntia koirien ulkoiluttamista päivässä, muuten istumatyö. Olen nainen, 161 cm pitkä ja 75 kg painava. Huokaus.

Vierailija
30/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko tosissasi? 100g leipäjuustoa, iltapalaksi pannaria ja viiniä? Haloo...Syö puhtaasti, lisää kasviksia ja proteiinia. Hiilarit aamupäivällä ja iltaa kohden hiilarit pois. Alkoholi myös pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän