Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärh! MIKSI oi miksi olen tällainen nipottaja?

Vierailija
17.09.2009 |

Siis oikeasti naurattaa ja kiukuttaa samaan aikaan. Tajusin juuri, että käytän aika lailla henkistä energiaa siihen, että kyttään muiden ihmisten tekemistä ja ennen kaikkea paheksun kaikenlaisia sääntörikkomuksia.

En ole varsinainen naapurikyttääjä, mutta jos satun näkemään jotain kiellettyä, saatan suutahtaa ja sanoa.

Itse noudatan sääntöjä pilkulleen, turhankin tunnollisesti.

Miksen voi suhtautua olankohautuksella siihen, kun joku parkkeeraa invapaikalle tai jättää koiransa kakat siivoamatta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on oikea nipottajien paratiisi.

No ei vaiskaan.

Kai se on inhimillistä, että jos itse pinnistelee ja pyrkii noudattamaan sääntöjä, vapaamatkustajat ja pinnarit ottavat kuuppaan.

Vierailija
2/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tylsä elämä, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on oikea nipottajien paratiisi. No ei vaiskaan. Kai se on inhimillistä, että jos itse pinnistelee ja pyrkii noudattamaan sääntöjä, vapaamatkustajat ja pinnarit ottavat kuuppaan.

Onhan tämä täynnä nipottavia kommentteja ties mistä (parhaita klassikoita lienevät aloitukset roskisten pidosta vessassa ja lasten päästämisestä ostoskärryihin).

Mutta joo, onhan tuo varmaan jonkinlaista kateutta ja halua tulla "palkituksi" kunnollisuudesta. Siis sillä tavalla palkituksi, että kaikki muutkin "joutuvat" noudattamaan samoja sääntöjä ja homma pelaa silloin sujuvammin ja paremmin.

ap

Vierailija
4/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tylsä elämä, ap?

On kaksi lasta, joista toinen haastava erityislapsi. Hyvin vaativa työ, johon sisältyy matkustamista.

ap

Vierailija
5/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen voi suhtautua olankohautuksella siihen, kun joku parkkeeraa invapaikalle tai jättää koiransa kakat siivoamatta?

Se, ettet hyväksy röyhkeyttä on vain hyvä asia.

Vierailija
6/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jonka mielestä on aivan luonnollista, että esim. laskut maksetaan eräpäivään mennessä, hedelmäpussiin ei lisätä punnituksen jälkeen yhtä hedelmää, roskia ei heitetä kadulle vaan laitetaan roskikseen ym. jne.

Aina jaksan yllättyä siitä, miten NORMAALIT ja FIKSUT ihmiset väittävät, että "Ei se oo niin justiinsa". Yleensä näissä "ei-niin-justiinsa"-jutuissa varastetaan tai vahingoitetaan toisen omaisuutta. Ei voi käsittää. Ja kyllä, tutuille huomautan tällaisesta käytöksestä aina, tuntemattomille en, mutta röyhkeästi käyttäytyvää ihmistä tuijotan kyllä avoimen halveksivasti. Yleensä toimii.

Vierailija
7/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jonka mielestä on aivan luonnollista, että esim. laskut maksetaan eräpäivään mennessä, hedelmäpussiin ei lisätä punnituksen jälkeen yhtä hedelmää, roskia ei heitetä kadulle vaan laitetaan roskikseen ym. jne. Aina jaksan yllättyä siitä, miten NORMAALIT ja FIKSUT ihmiset väittävät, että "Ei se oo niin justiinsa". Yleensä näissä "ei-niin-justiinsa"-jutuissa varastetaan tai vahingoitetaan toisen omaisuutta. Ei voi käsittää. Ja kyllä, tutuille huomautan tällaisesta käytöksestä aina, tuntemattomille en, mutta röyhkeästi käyttäytyvää ihmistä tuijotan kyllä avoimen halveksivasti. Yleensä toimii.

olet kohtalonsisar! En hyväksy myöskään löytötavaroiden omimista, tv-luvan maksamatta jättämistä tai pummilla matkustamista...

ap

Vierailija
8/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon, olet sentään tiedostanut "ongelmasi" :D

Nipotuksesta saa itselleen täysipäiväisen työn - kokemusta on. Olen kuitenkin huomannut että vaikka kuinka nipotan niin kadun varsilla edelleen on jätöksiä, autot on parkissa miten sattuu ja eipä tämä maailma ole paremmaksi tullut.

Ole sinä yksi päivä kuin sika pellossa - jätä koiran jätökset siivoamatta ja parkkeeraa auto miten sattuu. Anna lasten juosta kaupassa ja mekastaa. Tiukkaa voi tehdä mutta sen jälkeen on hyvä alkaa osa-aikaiseksi nipoksi, helpottuu oma elämä huomattavasti. Rajansa kaikella kuitenkin, pieni nipotus on hyväksi ;)

Vierailija
9/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipottamista on mun mielestä esim. kutsua tuttuja syömään ja yllättäen laskuttaa heitä siitä jälkikäteen tai jotain muuta vastaavan härskiä, mitä täältä on saanut joskus lukea.

Vierailija
10/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä et ole nipottaja vaan normaali

Jos yli puolet päivästä kiehuu yli laitojensa kun naapurin Maija oli TAAS jättänyt roskiksen kannen auki, Keijo jätti siivoamatta Tessun jätökset vaikka siitä viimeksi eilen on huomautettu ja jälleen oli kauppareissun jälkeen mieli hiiltynyt niin kyllähän se alkaa olemaan jo rasittavaa.

Rajansa kaikella, joitakin asioita on opittava sietämään koska kaikkea ei pysty muuttamaan paheksuu ihmisiä julkisesti kuinka paljon tahansa.

Vierailija
11/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipotuksesta saa itselleen täysipäiväisen työn - kokemusta on. Olen kuitenkin huomannut että vaikka kuinka nipotan niin kadun varsilla edelleen on jätöksiä, autot on parkissa miten sattuu ja eipä tämä maailma ole paremmaksi tullut.

En nyt koko päivää märehdi jotakin kadun varteen jätettyä kakkaa, mutta koen silti, että pistän tuohon liikaa negatiivista energiaa.

Toisaalta: jos toisten hällä-väliä -asenne ei yhtään ärsyttäisi, todennäköisesti olisin itsekin röyhkeä viipottaja. Täytyisi siis löytää tasapaino eli kyetä itse noudattamaan sääntöjä ilman, että kiukuttaa muiden röyhkeys.

ap

Vierailija
12/12 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ärsyttää!

Esim. biojäteastiassa voi olla biojätteet tavallisessa muovikassissa (ei siis biohajoavassa) joka on ihan käsittämätöntä.

Kauheaa ylinopeutta ajavat saavat myös karvat pystyyn. Ei pieni ylinopeus, vaan esim. 130 km/h satasen alueella. Kyllä ne rajat on sinne ihan syystä laitettu! Tai tiellä jossa rajoitukset vaihtelevat 100 km/h ja 80 km/h välillä, niin kyllä kaasujalan pitäisi hellittää 80 kohdalla.

Toisaalta nipotus ärsyttää esim. kaupan kassalla, kun "tän piti olla 5 senttiä halvempi" jne. Ja jono kasvaa takana. Ja sitten tutkitaan koko kuitti siinä vielä kassan edessä!

Välinpitämättömyys siis ärsyttää. Kun ei voi yhtään ajatella omaa napaansa pidemmälle ja tajuta, että teoilla on seurauksensa.