Gallup: maisteri hanttihommissa
Kuinka yleistä on, että korkeakoulututkinnon suorittanut tekee aivan muita hommia (vaikka siivoaa, tarjoilee tai rahastaa kassalla)?
Olen hukassa, ihan mielenkiinnosta kyselen.
Kommentit (11)
Täällä filosofian maisteri ja teen töitä tekstinkäsittelijänä ja nautin työstäni! :)
Tai ei tuo nyt taida niin hanttihommakaan olla, mutta ei suinkaan koulutustani vastaavakaan.
kun ei tule paljoa vastauksia tähän ketjuu! t.se kotiäitinä oleva (tähän ketjuun vastannu)
palkkani saan perhepäivähoitajana. :)
Mulla on niiiiiiin ahdistunut luuseriolo kaiken aikaa, kun en onnistu vakuuttamaan yhtäkään "oman alan" työnantajaa.
Pitää kai kohta hakea rikkomaan lautasia johonkin raflaan tai rikkomaan sanelukonetta jonkun sihteeriksi. Näihinkin hommiin kun tarvitaan koulutusta, eikä sitä nyt ole, kun tuli notkuttua vuositolkulla humanistihumpuukilaitoksella.
Ap, valmis matkustamaan kuuhun
Itse työskentelen hyvällä palkalla tulosvastuullisena projektipäällikkönä ja työni on liukuhihnatyötä. Ei se sen kummempaa ole kuin vaikka kassatyö. Okei, opettelu on hitaampaa, mutta asian tullessa rutiiniksi, voisi yhtä hyvin olla jossain tehtaan liukuhihnalla.
Suurin osa akateemisten töistä on ihan rutiinityötä.
Mä olen maisteri, ja olen kyllä tehnyt tilapäisesti kaikenlaisia hommia, esim. asiakaspalvelussa ulkomailla, jotka kyllä ovat tuntuneet ihan hanttihommilta, eivätkä liittyneet mitenkään alaani. Kuitenkin hommaan etisttiin ihmisiä, joilla oli akateeminen loppututkinto alalta kuin alalta...
Tarkoitan sellaisia töitä, joita voi saada vähemmälläkin koulutuksella. Lääkärin työhön pitää olla tutkinto, mutta vaikka juomalasien blokkaajaksi ei välttämättä tarvita alan paperia. Sitten ongelma onkin, että on liikaa koulutusta, ihan kuin se jotenkin laskisi työntekokapasiteettia.
Minulta on nyt loppunut mielikuvitus, en enää keksi mitä töitä hakisin.
Ap
maisteri ja kauhulla mietin, että täytyykö vuosien opiskelujen jälkeen palata esim. puhelinmyyntiin, jota tein hetken aikaa opintojen aikana.
maisterit ne vasta hanttihommissa ovatkin! Riitelevät rupusakin kanssa saako 20 euroa vai ei ja yliopistokoulutus!
tekniikan tri työskenteli kylmälaitteiden asentajana joskus lama- aikana 90- luvulla. Nyt työskentelee tutkimusjohtajana, joten oma paikka löytyi kuitenkin:)
tällähetkellä vielä kotona mutta pian nuorin täyttää 3v ja sit ei todellakaan oo varaa jäädä kotiin!
että mistähän niitä töitä nyt nappaisi? ideoita saa heittää tännekin päin!