Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk-asiaa- valitanko turhasta?

Vierailija
02.09.2009 |

Mua sitten niin ottaa päähän, kun lapsella vähintäänkin joka toinen päivä varavaatteet päällä hakiessa, vaikka aamulla päällä olleet vaatteet ovat aivan puhtaat. Ne lojuvat sitten milloin missäkin (=naapurilokerossa, lattialla, omassa lokerossa, penkillä).

Olenko jotenkin kohtuuton, kun vaadin, että ne samat vaatteet olisi päällä, jollei niille mitään vaihinkoa ole sattunut?

Tänään tytöllä oli myös varasukat, varapikkuhousut kaikkien muiden varavaatteiden lisäksi!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miksi näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun tosiaan lojuvat missä sattuu, joka näyttää siis musta siltä, että tyttö on ne riisunut päikkäreille mennessään. jos olisivat kastuneet tai likaantuneet, niin olettaisin tätien laittavan ne lokeroon/kuivauskaappiin kuivumaan tai likapyykit pussiin.

ap

Vierailija
4/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mietin että onko turhaa valittamista...

ap

Vierailija
5/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jos tosiaan on riisuttu pois päikkäreille ja vaatteissa ei ole ollut nimiä, niin aikas vaikea niiden hoitajien on tietää, mikä siinä 20:n lapsen vaattekasassa on teidän ja mikä naapurin.

Jos niissä on nimet, sitten ottaisin asian puheeksi suht tiukkaankin sävyyn.

Vierailija
6/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta henkilökuntaa taitaa olla pk:ssa niin vähän etteivät ehdi hallinnoida pukemista kunnolla :( Mutta aina voi asiaa kysyä ihan ystävällisesti - sinuna tekisin niin. Esim. että kasteelekohan meidän lapsi kovasti vaatteitaan käsipesulla kun noita varavaatteita tarvitaan harva se päivä, tms.

Vierailija
7/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmassa osassa etunimi ja sukunimen ekakirjain.

ap

Vierailija
8/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietipä hetki miten mahdotonta on muistaa mitä kenelläkin on ollut aamulla päällään. usein niitä varavaatteita joudutaan penkomaan tai lapsetkin niitä pudottelee yms...ja unien jälkeen aika helposti meneekin päälle jotain mitä aamulla ei ollut päällä. jos tää on suurin murheesi niin hyvin on asiat...jos asia sua vaivaa niin ota puheeksi, älä valita.

Vierailija
9/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olen itse työskennellyt vuosia päiväkodissa.)

sitä paitsi varavaatteet on niin ylhäällä lokerossa, ettei lapsi sinne itse ylety. enkä valittaisi yhdestä tai kahdesta vaatteesta, mutta kun noin jokatoinen päivä ja kaikki vaatteet.

ap

Vierailija
10/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohtuuton, jos oletat, että lapsella on aina samat vaatteet... mistä ne hoitajat esim. päiväunien jälkeen edes muistaa, mikä paita juuri Sinun lapsellasi oli?

Eikö tärkeintä kuitenkin ole, että lapsi saa hoitoa ja menee tarhaan mielellään, viihtyy ja leikkii kavereiden kanssa? Sen sijaan, että muehdit, mitkä sukkikset ja mekot sillä milloinkin on päällä? Leikit vaateleikkejä sitten omalla ajalla ja viikonloppuisin.

Sitä vartenhan ne varavaatteet on, että ne saa laittaa. Ainoa, mistä voisin sanoa, on se, että vaatteet ovat hujan hajan... eli kysyä, että eikö nimet ole selkeästi tms. kun teidän tytön vaatteet on hujan hajan.

Itse en kehtaisi valittaa siitäkään. Olen aina ihan kiltisi laittanut meidän lokeroon eksyneet vieraat vaatteet yleiskoriin tai kotiin eksyneet naapurin pyykit pessyt ja palauttanut... ei siitä nyt mitään vaivaa ole koskaan ollut.

Vierailija
11/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asioistahan voi kysyä ja keskustella ilman että heti ottaa sellaisen kannan et valitat...ei kovinkaan hyvä lähtökohta. Yleensäkään en ihan ymmärrä miks täällä kyselet asiasta jos olet pk.ssa töissäkin ollut, luulis et silloin ainaki osaisit asian ihan itsenäisesti hoitaa ja tajuta et se kuuluu pk:n tätien työhön asiasta kanssasi puhua...pelkäätkö leimautuvasi jotenki hankalaksi vai miksi arastelet??

Vierailija
12/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne eivät varmaan ole lapsen päällä silloin olleet...

eli en näe, mitä vaikeaa siinä on, että samat vaatteet voisi laittaa päälle. kun ne riisutaan ennen päiväunia, niin eikös lapset laita ne omalle paikalleen? ainakin joka päiväkodissa, jossa itse olen työskennellyt, on näin tehty. Ja ei, en väitä että lapset ne itsenäisesti omalle paikalle laittavat, vaan että heitä siihen ohjataan.

ap

Vierailija
13/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asioistahan voi kysyä ja keskustella ilman että heti ottaa sellaisen kannan et valitat...ei kovinkaan hyvä lähtökohta. Yleensäkään en ihan ymmärrä miks täällä kyselet asiasta jos olet pk.ssa töissäkin ollut, luulis et silloin ainaki osaisit asian ihan itsenäisesti hoitaa ja tajuta et se kuuluu pk:n tätien työhön asiasta kanssasi puhua...pelkäätkö leimautuvasi jotenki hankalaksi vai miksi arastelet??

ap

Vierailija
14/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdetaan päiväunille?

kysyy äiti jonka lapsi oli juuri 5 vuotta päiväkodissa.

Vierailija
15/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä se asia hoituu.

Tosin minusta tuo kuulostaa siltä, että lapsesi riisuu päiväunille mennessä vaatteet itse ja ripottelee ne minkä minnekin. Herätessä nopeuten löytyy varavaatteet. Eihän sen toki näin pitäisi päivittäin mennä, mutta hyvin inhimillistä päivähoidon hektisessä arjessä.

Vierailija
16/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdetaan päiväunille? kysyy äiti jonka lapsi oli juuri 5 vuotta päiväkodissa.

ap

Vierailija
17/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos et haluu ottaa asiaa puheeksi ni senkus pistät puolen päivää pidetyt puhtaat vaatteet uudelleen varavaatteiksi!

Vierailija
18/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että loukkaantuvat jos asiasta ihan asiallisesti kysyt? onko jotenkin ikävä ilmapiiri muutenkin vai? nyt vaan reipaasti kysäiset!! voihan siihen olla joku ihan looginenkin selitys..jos vaikka henkilökunnan mielestä aamulla pukemasi vaatteet ovat liian ohuet tai paksut tms... tai jos niillä onkin tapana laittaa kaikki vaatteet unille mennessä lokeroon jolloin sekoittuvat? (outoa kyl olis mutta mahdollista...) sä kuitenkin myös maksat hoidosta ja olet asiakas niin ihan olet oikeutettu kysymään jos ja kun tää on Sulle ongelma. Mutta kysy, älä heti valita.

Vierailija
19/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin vietynä. Silti usein huomaan kotona, että ainakin jollakin lapsella on päiväkodin varavaatteita päällään.... omat repussa, puhtaina.

Minulle on sama, vaikka käyttäisivät kaikki vaatteet mitä muksuilla mukana on, mutta tuo päiväkodin vaatteiden peseminen ja takaisin vieminen (kun aina muistas) tympii, kun kerran omiakin olisi saatavilla.....

Vierailija
20/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään pk:ssa ei ole oikein onnistunutta rutiinia tuon päikkäreille riisumisen suhteen. Lapsesi on vielä niin pieni että voi olla vaikea vaatia häntä muistamaan tai edes tunnistamaan oikeaa lokeroa jonne laittaa ne vaatteet ja ilmeisesti kellään aikuisella ei ole aikaa katsoa perään, hyvin valitettavaa. Kyllä minuakin vähän harmittaisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän