Äitiyshame juhliin?!?
Lauantaina on kaverin häät ja mulla ei ole kuin yläosa sinne (lilansävyinen silkkipaita). Ompelutaitoa löytyy mutta ideoita tähän hätään ei yhtään. :( Auttakaa miestä mäessä ja linkatkaa tai vinkatkaa kauniita äitiyshameita netissä!
Mitkä (netti)kaupat myy juhlavaatteita odottaville? Muut kuin missymom...
Tai jos muuten on ideaa millaisen hameen ompelisin niin kerro ihmeessä heti!
t. einari epätoivoinen
Kommentit (6)
Mistään ulkomailta et kyllä ehdi saada enää. Sieltä olisi löytynyt useampikin kiva kauppa.
Mutta Suomesta voisit kokeilla Beluaa: www.belua.fi
Valmiin tilaamiselle alkaa tosiaan olla jo liian myöhäistä, mutta itse ehtisin vielä tekemään. Haluaisin siis nähdä kuvia näteistä hameista joista sit kehittelisin omani. Pää vain lyö ihan tyhjää kun yritän miettiä minkälaisen tekisin. :(
ap
äitiyshameeksi.
leikaat hameen etukappaleesta pois kaarevan palan, syvimmillään kaari pitäs olla edessä keskellä noin häpyluun korkeudella.
Siihen sitten sopivan väristä resoria tai muuta joustavaa napakkaa kangasta. N 40-50cm en muista enää tarkaan paljon siihen menee.. voi riittää vähän vähempikin.
Resorin alalaita leikataan samanmuotoiseksi kuin hameen aukko ja ylälaita myös pyöreäksi. (kaksinkertaisesta kankaasta tulee paras) Sitten ylälaitaan ommellaan kuminauhakuja sinne kuminauha päistään kiinni sitten alalaita kiinni hameeseen.
Mun takapuoli on levinnyt tässä raskauden aikana niin paljon ettei mitkään vanhat hameet mahdu edes mahan alle asti. Ei siis onnistu tuo äitiyshameeksi muuttaminen, kiitos silti ohjeesta! :)
Joudunkohan mä kohta kehittelemään jonkun äkillisen sairastumisen ja jäämään kokonaan pois juhlista... :(
ap
tai ompele tavallaisen hameen kaavalla mut tuolla 'mahapussi' korjauksella se hame.
Avittakaahan, jooko!