Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teistä ihan ok uhkailla 4-vuotiasta sillä että

Vierailija
02.09.2009 |

poliisit tulee hakemaan hänet pois kotoa jos hän kirkuu=kiukuttelee ilman syytä? ts naapurit luulee et hällä joku hätä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oikeasti kerran hakannut jollain lattiaan, kunm neiti kirkui kirkumistaan jonkun tyhjän asian perään.

Siitä eteenpäin olen sanonut, että naapuri suuttuu, kun sinä noin kirut, eikä hän saa nukkua, ja siitä tulee valitus, ja me joudutaan omasta kotoa pois sitten.

Oikeasti asutaan omistusasunnossa, joten eiköhän se häätö vähän enemmän vaadi kuin kirkumiset.

Se on oikeasti auttanut. Varsinkin se jäi kokonaan pois, että kirkui kuin vastusteli nukkumaan menoa.

Vierailija
2/44 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi katoaa ja poliisit etsiii, niin lapsi piiloutuu poliiseilta ja pelkää niitä. Eikä näin tule löydetyksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "jos et ole kunnolla menen torille myymään sinut mustalaisille" :). Kuulostaa huvittavalta, mutta ei se varmaan pienestä pojasta kauheen hauskalta kuulostanut, ja nykymaailmassahan toi on rasistista ym...

Mutta asiaan.

Mulla myös 4v tyttö, joka saa noita kiukkuraivareita ja ärsyttävää arpomista tyyliin nyt pestään hampaat - en pese - no ei sitten pestä - vääääääääääääääääääää, pestään, pestään...

Me ollaan tehty niin , että jos jotain sanotaan (hampaidenpesuasiassa siis, että ei sitten pestä) niin siinä myös pysytään tuli millanen huuto tahansa. Yleensä raivari jatkuu jonkun aikaa, mutta me ei miehen kanssa kiinnitetä siihen mitään huomiota.. yksinkertaisesti poistutaan paikalta ja jos tyttö lähtee seuraamaan huutaen todetaan rauhallisella ja hiljaisella äänellä, että älä huuda, en saa mitään selvää puheestasi.

Rauhoittumisen jälkeen keskustellaan asiasta, mutta silti niitä hampaita ei sitten pestä, kun niin on kerran sanottu.

Kun aloimme käyttää tätä konstia kaikkiin kiukkuraivari/arpomis -juttuihin, vähenivät tuollaiset tilanteet puoleen!! Nykyään niitä tulee tosi harvoin, yleisillä paikoilla tyttö ei ole raivonnut tai käyttäytynyt huonosti ikinä.

Jos ihan mahdottomaksi menee, niin laitetaan esim. vessaan huutamaan niin, että ovi on raollaan, mutta kynnyksen yli ei saa tulla. Eikä muuten tule, koska jos tulee, niin kannetaan vaikka sata kertaa takaisin. Sanomatta sanaakaan siis... Tavasllaan niinkuin jäähy, mutta huutojäähy :)

Kokeile ihmeessä!

Vierailija
4/44 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä mä tiedän kaiken tämän mutta en vaan arjessa kuitenkaan pysty kuin osaan tästä. Ehkä mä joskus kasvan ihmisenä, mutta toistaiseksi oma käämi on palanut liian helposti.

Osaa tästä meilläkin noudatetaan ja jäähyä HARVOIN. Tärkeintä musta on se, että huonosta käytöksestä seuraa jotain mahdollisimman loogista (ja siitä seuraa jotain).

t. ei-ap

... Tärkein asia on:kuuntele lasta. Ole aikuinen ja näe lapsen kiukun yli. Lapsi kiukuttelee ns. "turhasta" jos on a) väsynyt b)nälkäinen c) joku isompi juttu painaa mieltä d) lapsi ei tule kuulluksi/ymmärretyksi. Hoida nälkä/jano/väsymys tms. Kuuntele lasta, mikä häntä suututtaa. Jos kukaan ei koskaan kuuntele/arvosta lapsen ajatuksia/mielipiteitä tai ota hänen tuntemuksiaan huomioon se tekee lapsesta peruskiukkuisen. Älä ole natsi, jousta siinä missä voit. ...Toinen asia: Ota rennosti. Älä tee suurta numeroa joka pikku asiasta. Joka ikisestä rumasta sanasta tms. ei tarvitse pistää jäähylle. Meillä ei käytetä jäähyä juuri koskaan, ei tarvitse. Jos lapsi kiroilee tms. siitä sanotaan, mutta ei tehdä isompaa numeroa. Huonoa käytöstä ei palkita huomiolla. Silloin ei huomiota tarvitse hakea huonolla käytöksellä. Niin isoa asiaa ei tule kyllä mieleen missä jäähystä olisi kasvatuksellista hyötyä ollut meidän perheessä. ... Isommista tyhmäilyistä seuraa jotain loogista esim. pihalla jos jotain törttöilee on seurauksena arestia (loogista, jos pihalla ei osaa olla sitten ollaan kotona). Mutta juuri koskaan ei mitään sanktioita tarvitse jaella, ei edes joka toinen kuukausi. En ole mikään besserwisser, on tullut tehtyä mokiakin ja opittua niistä, mutta olen aika tyytyväinen tulokseen tähän mennessä. Teinitkin ovat kiltisti kotona viikonloput eikä tupakka tai alkoholi vielä kiinnosta (poika kertoi kieltäytyneensä kun anoppi tarjosi viiniä, on 15v). 2 tyttöä ovat erittäin voimakastahtoisia samoin kun toinen teinipoika, että helpolla ei kyllä olla päästy.

Vierailija
5/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan niin käydä jos joku soittaa lastensuojeluun

Vierailija
6/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ihan asiallista, mutta täytyy myöntää, että itsekin olen suutuspäissäni jotain tuollaista laukonut. Olen selittänyt asian oikean laidan lapselle.. Ja sitäpaitsi jos kerran huutaa huutaa "ilman syytä" niin voihan joku oikeasti kutsuakin poliisit vaikka tuskin ne lasta pois vie, vanhemman ehkä.

Mutta mutta, ei kaikki ole niin kuolemanvakavaa ja lasta traumatisoivaa. Kukas näin nyt sitten on toiminut?

Vierailija
7/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa lasta tunteiden käsittelyssä kuin uhkailu. Miten lapsi muuten oppii käsittelemään tunteitaan?

Vierailija
8/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliiseilla ei uhkailla ikinä. Poliisit on sitä varten että ne auttaa, eikä sitä varten että niitä pelätään.

Vierailija
9/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi juuri 4v täyttänyt "drama queen" joka saataa vetää puolen tunnin kirkumisraivarit jos äiti vaikka ei heti tajua mitä videota hän haluaa katsoa (selittää jotain ja pyydän tarkentamaan kun en tajunnu mikä kyseessä). Olen varmaan paska kasvattaja mut tuo ainoo mikä tehoo.. siis oon teroittanu et saa huutaa jos on oikeesti hätä mut nuo syyt mistä meillä kiukutellaan.. ja naapurit oikeesti mulkkaa pahasti, kerrostalos asutaan ja mitä lie luulevat mitä lapselle teen.. ap

Vierailija
10/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliiseilla, möröillä tai muilla ei saa uhkailla. Lapsi alkaa pelätä poliiseja. Mörköjä, kummituksia ja muita hirviöitä pelkää jo valmiiksi. Horjuttaa lapsen turvallisuuden tunnetta.

Koita keskustella rauhallisempana hetkenä, miksi huutaa ja mitä se aiheuttaa. Jos tarvitset uhkausta, käytä jotain sellaista, minkä voit toteuttaa. Eli videoita ei sitten katsota tänään ollenkaan - joku, mikä liittyy huutamisen aiheeseen.

Vierailija
11/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne suojelee lapsia joilla on oikeesti hätä. Ja jos tyttö kirkuu noin, joku voi luulla että hänellä on hirmuhätä. Sit tyttö itsekin miettii ja rauhoittuu. Mut onko tää väärin? Uhkailiun taustalla kai oma pelkoni et joku oikeesti soittaa ne poliisit ku tyttö kirkuu ku sika teuraalla, vaikka hänellä ei oikeesti oo hädän päivää (vaan äiti sanoo hänen mielestään vaik väärän sanan vastauksena johonkin kysymykseen)

Kellään tällaista lasta? Miten toimitte? ap

Vierailija
12/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo asiat mistä tyttö "kilhataa" on oikeesti ihan mitättömiä, ja on jo sen ikänen et tajuaa puhetta, tämä selitys on ainoo mikä tehonnu ku tajuaa itekkin ettei hänellä oo hätää eikä halua kotoaan pois. Mut teenko nyt jonku kardinaalimunauksen sit turvallisuudentunteen tms kannalta?!! ap

Vierailija
13/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-ap mut kiinnostaa

mua myös

Vierailija
14/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheissä, myönnetäänpä sitä täällä tai ei. Itse kun olin pieni, uhkaisltiin että Mustalainen tulee ja vie jos ei ole kiltisti.

Vierailija
15/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään toisen ei tarvitse kuunnella turhaa huutoa.

Ja huudolla ei saa mitään periksi - jos videota valittaessa tulee huuto: videota ei katsella ja tyttö omaan huoneeseen huutamaan. Tuskin kokeilee muutamaa kertaa enempää jso pysyt jämäkkänä.

Harva viitsii huutaa yksinään: huutokin luultavimmin loppuu muutamaan huoneeseen passituksen jälkeen. Naapureista ei kannata välittää vaikka eihän se tietenkään kivaa ole - mutta naapureiden pelossa on turha alkaa elämään.

Vierailija
16/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisia on aihetta pelätä. Poliisithan auttavat, ja ovat sitä varten että meillä kaikilla olisi turvallista.

Lastensuojelu saattaa tulla hakemaan lapsen pois jos kotiolot ovat huonot, mutta sitäkään ei kannata lapselle selittää että se olisi lapsen syytä ja huono juttu että joutuu huostaan.

Vierailija
17/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tyttö "passitetaan" sinne omaan huoneeseen?

Kuinka moni lapsi tottelee kun sanotaan että menepäs nyt siitä huoneeseesi..?

Meillä 3,5v tyttö kirkuu myös joka pikkuasiasta, aloitti mokoman tavan pari viikkoa sitten ja mulla hermot on jo nyt riekaleina.

Esim. tappelee vastaan hampaanpesussa, sanon ettei sitten pestä ja lähden pois, tyttö aloittaa silmittömän kirkumisen ja huudon että "pestäänpäs ja nyt heti!", ravaa perässä huutaen eikä oikeasti kuitenkaan anna pestä jos yritän.

Menen huoneeseeni ja laitan oven kiinni ettei korvat halkea (näinhän sitä aina neuvotaan tekemään jos oma räjähtäminen on lähellä: "rauhoitu yksiksesi jne" )

Tytön käsken lopettamaan kirkumisen jos haluaa tulla huoneeseeni mutta arvatkaapa lopettaako? Ja pysyykö se ovi kiinni?? Siinä sitten suljen ovea jonka tyttö heti repii auki ja karjuu...

Rakentavia neuvoja näiltä kaikkitietäviltä? Kannan lapsen huoneeseensa josta hän heti juoksee pois...?

Nimim. ap:n tilannetta hyvin ymmärtävä kohtalotoveri

Vierailija
18/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hiljalleen - jos vanhempi pysyy johdonmukaisena ja tiukkana - menee ihan passituksesta.

Ja kannat lapsen sinne aina uudestaan ja uudestaan kun tulee pois. Pääasia on se, että aikuien pysyy aikuisena, ei muutu lapseksi ja pitää kiinni säännöistä.

Ei nuo ongelmat ratkea hetkessä tai kahdessa jos tilanne tuo - se vaatii aikuiselta toistoa toistoa toistoa ja sitä jämäkkää johdonmukaisuutta.

Vierailija
19/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos räplää, niin pippeli tippuu pois?

Vierailija
20/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kovin fiksua, mutta meilläkin sitä välillä harrastetaan.Oikeesti se huutaminen on pahan kuulosta, ja vaikka mä sen kestän, niin mietin että miltä sen kuuleminen tuntuu just vaikka naapureista, jotka ei voi tietää että mistä se huuto johtuu. Oikeestaan voishan sitä ketoa rehellisesti että naapurin vihainen täti tulee kohta valittamaan, sama kai se :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi