Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä ihmiset, jotka

Vierailija
02.09.2009 |

kysyvät täällä neuvoa johonkin asiaan, saavat joukon asiallisia ja hyviä vastauksia eivätkä edes älyä kiittää?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi päivystää koko ajan koneella, voi tulla muutakin tekemistä ja koko juttu unohtuu. katsos joillakin on elämäkin.

Vierailija
2/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos joku kiittää mutta pakko ei ole. Eikä sitä aina ehdikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia vastauksia ei tarvitse erikseen kiitellä, mutta minusta kunnon käytöstapohin kuuluu VASTATA jotenkin saamiinsa viesteihin.

Jos sen aloituksen viitsii kirjoittaa ja jopa lukee saamansa vastaukset, ei VOI olla niin voimia vaativaa kiittää ja kenties kertoa, mikä neuvo tuntui erityisen osuvalta.

On aika ylimielistä ajatella, että MUUT, ventovieraat viitsivät vastata perusteellisesti ja kenties etsiä tietojakin netistä tälle kyselijälle, mutta hänelle itselleen se "kiitos vastauksista!" -sanojen kirjoittaminen on ylitsevoittamattoman työläs juttu...

Vierailija
4/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysymykseen on vastattu nopeasti ja voisi olettaa että kysyjä on vielä paikalla.

Vierailija
5/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan voi täällä koko ajan päivystää

Vierailija
6/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein on niin, että ap on saanut monta vastausta ja palaa vielä ketjuun kysyäkseen jotain lisää, muttei silti mitenkään kiitä. Minusta se kuuluu hyviin käytöstapoihin, samalla tavalla kuin se, että sähköposteihin vastataan ja korteista ym. kiitetään soittamalla tai vähintän tekstiviestitse.

Itse usein esim. googlaamalla ja muualtakin etsin tietoa jos joku kysyy täällä jotain. Teen sen ihan omaksi huvikseni enkä kiitoksen toivossa, mutta antaa ap:sta aika

moukkamaisen kuvan, jos ei osaa kiittää.

Vierailija
7/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kakkoselle, jos on tarvetta kommentoida tuohon tyyliin, ei varmaan tosiaan voi olettaa että osaisi kiittääkään.. huoh..

Vierailija
8/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon huomannut sen, että kun kiittää vastauksista, niin ne vastaukset loppuu siihen. Eli lukijat sitten ajattelevat, että vastaukset tyydyttivät jo.

Mutta jos kysyy vaikka mielipiteitä, niin niitä kuulee mielellään enemmän kuin pari - kolme. Siinä ei sitten voi kiittää, tai ei saa enempää vastauksia.

Vierailija
9/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa kysyjä kiittän vastauksista ja korostaa, että lisääkin saa laittaa/kuulee mielellään muidenkin mielipiteitä. Tämä on minusta fiksu tapa toimia, johon edes alkeelliset käytöstavat omaavan ihmisen voisi olettaa kykenevän.

ap

Vierailija
10/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon huomannut sen, että kun kiittää vastauksista, niin ne vastaukset loppuu siihen. Eli lukijat sitten ajattelevat, että vastaukset tyydyttivät jo. Mutta jos kysyy vaikka mielipiteitä, niin niitä kuulee mielellään enemmän kuin pari - kolme. Siinä ei sitten voi kiittää, tai ei saa enempää vastauksia.

Mutta yleensä kiitän jo etukäteen viestissä missä se kysymys on. Riittääkö se?

Vierailija
11/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaikisen ketjun aloittajan pitäisi kiittää kommentoijia. Tarkoitan sellaisia ketjuja, joissa kysytään neuvoa, tietoa tms. ja joissa vastauksiin on selvästi nähty vaivaa, ovat pitkiä, on etsitty eri lähteistä tietoa tms.

ap

Vierailija
12/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka kysyy että mikä se ja se biisi oli tms, ja joku toinen vastaa ja laittaa vaikka linkin jonnekin youtubeen, niin on epäkohteliasta olla kiittämättä!

Vierailija
13/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lopeta hyvä ihminen vastaamasta sellaisiin kysymyksiin. Kyllä me useimmat autetaan ihan silkasta auttamisen halusta. Musta on ihan itsestään selvää, että kysyjä on kiitollinen vastauksista, ei sitä tarvi mulle erikseen vääntää.

Vierailija
14/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lopeta hyvä ihminen vastaamasta sellaisiin kysymyksiin. Kyllä me useimmat autetaan ihan silkasta auttamisen halusta. Musta on ihan itsestään selvää, että kysyjä on kiitollinen vastauksista, ei sitä tarvi mulle erikseen vääntää.

vaikka kukaan ei odotakaan kiitosta, niin silti se on kohteliasta

Vierailija
15/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä nimenomaan totean, että en vastaa kiitoksen toivossa vaan siksi että se on minusta usein HAUSKAA ja olen hyvä löytämään vastauksia mitä kummallisempiin kysymyksiin, mutta kertakaikkiaan antaa kysyjästä moukkamaisen kuvan, jos ei älyä kiittää.

Muuten, samalla periaatteella voi myös olla tervehtimättä tuttuja, kun kyllähän ne tietää erikseen vääntämättä, että näen kyllä, että ne tulevat vastaan. Ja joulu-, synttäri- ym. lahjat: antajahan antaa niitä minua ilahduttaakseen ja tajuaa varmasti, että olen kiitollinen, miksi siis kiittää. Mitä sitä turhaan suutaan aukomaan, näinhän se taitaa suomalaisen mentaliteetti olla ja samaa opetetaan lapsillekin. Surullista. :(

ap

Vierailija
16/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä ennen haluaisin kiittää kommenteistanne ja mielipiteistänne.

:)

Vierailija
17/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kiitämässä...

Vierailija
18/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduttaa jos näkee että ketjun aloittaja kiittää neuvoista, mutta ymmärrän hyvin jos ketjun aloittaja ei kommentoi koko ketjua. Moni kun saattaa aloittaa ketjuja aiheista jotka eivät olekaan omakohtaisia, vain kerätäkseen mielipiteitä.

Vrt. näitä "laitanko lapseni hoitoon 9 kk iässä", joita moni aloittaa vain katsoakseen, miten mammat hiiltyvät.

Vierailija
19/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n ongelmaan. Kun kuitenkin ap:kin olisi voinut itse sen vaivan nähdä googlaamalla. Kyllä silloin mielestäni kuuluu edes kiittää.

Vierailija
20/24 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, samalla periaatteella voi myös olla tervehtimättä tuttuja, kun kyllähän ne tietää erikseen vääntämättä, että näen kyllä, että ne tulevat vastaan. Ja joulu-, synttäri- ym. lahjat: antajahan antaa niitä minua ilahduttaakseen ja tajuaa varmasti, että olen kiitollinen, miksi siis kiittää. Mitä sitä turhaan suutaan aukomaan, näinhän se taitaa suomalaisen mentaliteetti olla ja samaa opetetaan lapsillekin. Surullista. :(

ap

Hyvä ap. Asiaa puhut.

Siis jo yksinkertaisia käytöstapoja näkyville "nimettömänäkin". "Nimettömillä" palstoilla tällainen vika hyvin yleistä.

Kerran näin eräässä vekkulin kommentin pitkän, yksityiskohtaisen ja vaivaa vaatineen vastauksen tehneeltä:

Ei kestä kiittää

näköjään...

Rekisteröityneillä palstoilla käy helposti niin etteivät kiittämättömät saa enää jatkossa apujakaan tai vastaukset ovat mitäänsanomattomia hölötyksiä. Boycottia siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi