te joilla on jo ollut sikainfluenssa:
Oliko pahoja hengitysvaikeuksia? oliko elämäsi rankin tauti?
Kommentit (12)
ei ole hengitysvaikeuksia, eikä ole mitenkään elämänsä rankin tauti, ainakaan tähän mennessä. Nyt jaksaa vielä kiukutella, pahuksen idiootti, ja vaatia palveluksia. Mutta minä olen nähyt tuon myös oikeasti kipeänä (esim hyttysen pistettyä imusuoneen ja aiheutettua allergisen rektion) ja tuo ei ole mitään. Kun mies on oikeasti kipeä, hän ei vaadi mitään. Ei edes puhu. Pyytää vaan että oltais hijaa ja sammutettais valot. Nyt tuo vielä kiukuttelee ja pyytelee ruokaa ja välipalaa ja konjakkia ja suihinottoa...
ettei se pahasti kipeä voi olla... ;))
noustava korkeaksi? Meidän perheellä (muilla paitsi mulla) oli heinäkuussa tod. rankka tauti: nuhaisuutta, tukkoisuutta, rankkaa väsymistä ja voimattomuutta, yskää. Mittasin lämpöjä ahkerasti juuri tuon sikataudin takia, mutta kellään ei (mittaushetkellä ainakaan) noussut kuin vähän päälle 37 ast. Mies kylläkin sain yöllä sellaisia kylmänväristys horkkia, mikä viittaisi kovempaan lämpöön. Ei silloin yöllä mittailtu. Aamuksi oli hionnut kovasti eli lämpö laskenut.
Eli oliko vai ei? Ja miksi sitten itse en saanut? Onneksi oltiin mökillä eikä tartuttelemassa muihin.
Meillä oli perheessä vastaavanlaista flunssaa, mutta kenelläkään kuume ei noussut. Kysyin asiaa terveyskeskuksesta, yliopistosairaalasta ja yksityiseltä lääkäriasemalta ja kaikkien vastaus oli, että jos ei kuumetta, ei possutautia. Ei perus kesälenssu oli.
Kiinnostuin aiheesta ja tutkin HYKSin ja TYKSin 7.8.09 päivitettyjä pandemiaohjeita. Molemmissa luki, että virologisesti varmennettuja sikainfluenssatapauksia todettu useita, joissa kuume ei ole noussut yli 38 astetta.
minulla oli heinäkuussa elämäni pahin flunssa. kurkku kipeä, armoton päänsärky, melkeen 40 kuumetta pari päivää, kovia puistatuksia, yleisesti melko karmee olo, MUTTA se ei tullu muille meidän perheessä. Joten oliko se sikaa vai jotain muuta? Osu tietty viikonloppuun pahin mun taudista ja en viittiny lähtee muutenkin tosi kiireiseen päivystykseen palloilemaan.. meni ohi ihan levolla ( useampi päivä kyllä meni ennenkuin olin kokonaan kunnossa ) ja särkylääkkeillä.
nyt kuopus 2-vuotta heräsi kuuman tuntoisena ja tavallista vaisumpana..ei ollut kun 37kuume mutta täytyy seurata nouseeko..soitan tuonne päivystykseen jos oireet pahenevat,nyt paniikilla seuraan mitä käy..perheessä 5henkeä ja kohta ollaan kaikki taudissa,toisaalta onpahan sitten ohi..vauvaakin pitäs alkaa yrittämään ja hyvä jos tauti ois alta poiis=(
että kenellä tauti on ollut nousiko kuume nopeesti korkeeksi?
muutaman päivän päästä oli liki 42.
minun perusterve sukulainen sai sikaflunssan ilmeisesti töistään (terveydenhuoltohenkilökuntaa)Heti korkea kuume yli 39 ja kehittyi keuhkokuumeeksi, jolloin tarvitsi sairaalahoitoa. Hänen työkavereista myös kolme muuta olivat suht samaan aikaan keuhkokuumeessa sikaflunssan vuoksi. Eli todella raju tauti.
kesti reippaasti yli kaksi viikkoa, välillä kuume korkea ja kun luuli että on jo parantunut, niin kuume taas korkea. Keuhkot kipeät, iski kuivaa yskää ja koko tauti alkoi kovalla kurkku ja päänsäryllä. Eilen eka päivä ilman kuumetta.
Oli rankka minulla, mutta olen raskaana (mm verta yskiessä ja crp pilvissä). Sain myös jälkitauteja ja niihin lääkityksen.
Muilla meni lievänä ohi: kurkkukipua, päänsärkä, väsymystä ja lämpöä/pientä kuumetta. Ainoastaan yhdelle alle kolme vuotiaalle teki hengitysvaikeuksia, joiden takia jouduttiin pariksi päiväksi sairaalaan. Silloinkin tilanne oli kuitenkin hallinnassa.
ei ole hengitysvaikeuksia, eikä ole mitenkään elämänsä rankin tauti, ainakaan tähän mennessä. Nyt jaksaa vielä kiukutella, pahuksen idiootti, ja vaatia palveluksia. Mutta minä olen nähyt tuon myös oikeasti kipeänä (esim hyttysen pistettyä imusuoneen ja aiheutettua allergisen rektion) ja tuo ei ole mitään. Kun mies on oikeasti kipeä, hän ei vaadi mitään. Ei edes puhu. Pyytää vaan että oltais hijaa ja sammutettais valot. Nyt tuo vielä kiukuttelee ja pyytelee ruokaa ja välipalaa ja konjakkia ja suihinottoa...