kävin shoppailemassa. huh mitä vaatteita :/
kiersin 2 tuntia (h&m, lindex, kappahl, seppälä, gina tricot) en löytänyt mitään hyvää. kaikki on jotain ihme kangasta että jokainen pienikin makkara näkyy läpi (en ole lihava vaan on hieman löysää ihoa kun olen synnyttänyt 2kk sitten).. tai sitten malli on ihan hirvee, jotain säkki-mallisia vaatteita.tosi löysiä, ei näy ollenkaan oman kropan muotoa.. Argh.
ja esim.stockmannille ei budjetti riitä.
Kommentit (44)
Laittaiskohan tän palstan innoittamana haaremihousut tänään jalkaan... Hmmm
terv. äiti vm -78
Edullista ja vähän muutakin kuin kauden säkkimuotia...
vuosi oli -87. En enää ikinä laittaisi niitä, enkä olkatoppauksiakaan. Se meni jo.
Samasta syystä en osta retropotkareita vauvoille, enkä muutakaan retrorättiä kellekään perheessä. Mulla oli ne jo kerran.
Nyt haluaisi muuta, mutta laatu on nykyään ylisurkeaa ja saan niistä vaatteiden pintakäsittelyaineista allergiakohtauksia.
Jossain vinkuintiassa ne suihkii niihin sellaiset myrkyt, että varmasti vaatteet jököttävät sileinä vielä Suomenkin myymälöissä :(:
taalla toinen aiti vm -78, joka kayttaa silloin talloin haaremihousuja ;) No, ma oon niista tykannyt jo ennen tata "muotia"
En tiedä, mitä teen, kun nykyiset vaatteeni kuluvat puhki. Ei ole varaa ostaa mitään kallista, mutta toisaalta en halua näyttää idiootilta, minkä vuoksi en voi ostaa juuri mitään halvemmista ap:n mainitsemista liikkeistä. Ei auta kuin toivoa, että tämä muoti menisi mahd. pian ohi.
On suorastaan ällistyttävää, että ihmiset pitävät nyt ihan pokkana niitä samoja vaatteita, joille me kaikki olemme yhdessä nauraneet viimeiset 15 vuotta. Muodin voima on uskomaton... Tietty jokainen SAA pitää päällä vaikka jätesäkkiä, jos sitä pitää päällä sen vuoksi, että se on rehellisesti omasta mielestä mukava/kaunis, eikä vain sen vuoksi, että se on muodissa. Siinä vaiheessa kun muoti vaihtuu ja jätesäkkiä pitäneet alkavat haukkua niitä, jotka yhä käyttävät jätesäkkejä, vaikka se on "so last season" niin en voi tajuta, mikä ihmisiä riivaa! Löytäkää se oma ajaton tyylinne, älkääkä olko kuin lampaita, jotka palvovat pyhää Muoti-jumalaa.
Sori avautuminen...
Espritin farkuista olen pitänyt mutta t-paidat usein kulahtaneen oloisia sielläkin.
Noista ap:n luettelemista liikkeistä en ole ostanut mitään vuosiin. Eipäs, ostinkin Kappahlista caprihousut keväällä. Ne ovatkin olleet niin huonosti istuvat ja äkkiä kulahtaneet, että taidankin nakata ne heti kierrätyskassiin ja ne päätyvät aikanaan uffin laatikkoon. Kalliiksi tuli käyttää 20 euroa housuihin, joita ei käytä kuin yhden kesän. No, eipä taaskaan tarvitse mennä Kappahliin ikuisuuteen.
Odotan ihan tohkeissani, että saan vauvamahan pois ja pääsen taas pukeutumaan kunnolla. Noiden mainittujen kauppojen laadusta olen samaa mieltä, mutta enpä sieltä mitään lumppuja ostaisikaan. Ostan hyviä vaatteita käytettyinä.
päällä housut olivat, olisi ruma. ei ollut varmasti aikuismainen reaktio, sen tiedän mutta ne nyt sattuu olemaan ihan järkyttävän näköiset. tuntui kuin olisi yhtäkkiä siirtynyt johonkin Aladdinin kotikulmille. taidat kuulua niihin joka käyttää niitä rumia kapistuksia kun niin vedit herneen nekkuun?? en meinaa ikinä ole kuullut että se tekisi kenestäkään rumaa että ei tykkää jostain tietystä vaatekappaleesta.
nauraa sinulle, koska sinä nyt vaan olet NIIIIIIIN ruma. Luulisi, että olisi aikuinen, mutta ei. Säälittävää!
mutta huomasin tämän kyllä jo useampia vuosia sitten. nyt menee vaan vielä rumempaan päin kun on jotain legginsejä ja haaremihousuja. mä olen kyllä ihan kamala ihminen mutta silloin kun näin haaremihousut ekan kerran jonkun päällä ikeassa, repesin nauramaan niin kovin että ei jäänyt epäselväksi ko. naiselle mitä mieltä olen hänen housuistaan. tämä oli siis ihan tahdosta riippumaton reaktio mutta kun ne on NIIIIIN rumat!
Näin mm. mukavia neuletakkeja ja pari kivaa neulemekkoa. Normaaleja trikoopaitoja oli myös. Ei niitä legginssejä (kultaisia ja kiiltäviä?!) ole kenenkään pakko ostaa. Niitä en osta minäkään. En tiedä ketkä niitä ostavat...
Your Face on ihan ok, mutta ei minusta kovin edullinen, eikä aina laadukaskaan. 89 euroa neuleesta on minusta liian paljon! Olen ostanut sieltä muutamia neuleita, jotka ovat nukkaantuneet nopeasti vaikka olen pessyt ne ihan ohjeen mukaan. Paitapuserot ja housut ovat usein hyviä. Niiden hameet eivät sovi vartalolleni yhtään; ovat jotenkin vääränmallisia ( siis minulle). Ne ovat kyllä kauniita ja usein niitä sovitan, mutta viimeksi myyjäkin oli sitä mieltä, että minun kannattaa ostaa heiltä vain housuja.
ja mielestäni nuorekas (niinkuin tietty kaikki 40 lähestyvät ovat. En ole AP:n mainitsemista liikkeistä ostanut mitään yli 15 vuoteen, eli sitten opiskeluaikojen. En ole edes käynyt aikuisten puolella katsomassa. Ohikulku vauvojen osastolle riitti. Nyt lapset 3 ja 4, enkä osta lapsillekaan sieltä enää mitään, lukuunottamatta yöpukuja ja alushousuja.
Ehkä olen epäluuloinen, mutta kyseiset liikkeet eivät oikein ole aikuisille naisille tarkoitettuja. Ostan omani (asun Oulun lähikunnassa) Stokkalta, Vimasta ja Pukumiehestä. Alemyyntiaikaan saa välillä todellisia löytöjä, koskapa olen kokoa 34-36, niin pienet ja isot koothan ne yleensä jää myymättä.
Enkä usko, että olen viimeisen 15 vuoden aikana käyttänyt rahaa vaatteisiin juurikaan enempää kuin jos oisin ostanut tavarat AP:n mainitsemista liikkeistä. Laatu on aivan eri ja kun ostaa hieman ajattomampaa, niin voi kerran pari vuoteen sesongin vaihtuessa päivittää vaatekokoelmaa vähän muodikkaammilla parilla puserolla yms.
samoin väriskaala on ruma, järkkyä violettia joka ikisessä rytkyssä.
T. haaremihousu -äiti vm. 72
Ja ne haaremihousut on kyllä kaikista järkyttävin ilmestys. Näyttää siltä, että haaremihousuissa kulkevalla ois paskat housuissa...
T: vm -79
Mutta, niin ovat nuo sinun "putiikkisikin". Ei siellä Stokkalla kaiken hinta nyt pilvissä ole.
että osaan itse suunnitella vaatteita, ommella ja neuloa!
Ihan kamalia tai vähintään kamalan hintaisia vaatteita löytyy tosiaan joka paikasta, sieltä stockkaltakin. Siksipä suurin osa vaatteistani onkin itsetehtyjä tai kirppiksiltä tai outleteistä ostettuja. Joskus pitää kuitenkin ostella jotain uuttakin ja kalliilla, mutta kun suurin osa vaatteista on edullisia, se ei kaada budjettia.
Ainakin punainen olkaimeton vakosemattimekko löytää uuden kodin vielä tällä viikolla. :)
Yleensä tosin suosin käytettyä. Hinta-laatu-suhde on huikea ja löytyy muutakin kuin kauden hottia.
KappAhlissa on aikamoiset telttakoot?
Samoin Lindexissä ja H&M:ssä koot huitelevat siellä runsaamman puolella.
Ainakin mulle tulee aina pieni kulttuurishokki, kun kokeilen vähän laadukkaampia pukimia ja koko kasvaa heti.
AIka selvä merkki että on tullut vanhaksi kun teinimuotivaatteet on "rumia" :-)
mutta kun ikää on vasta 23v ja ne on rumia..
ja ei ole rahaa ostaa parempia.. ei ainakaan tällä hetkellä.
aina jotakin mieleistä -ja monesta muustakin paikasta. Esim. Seppälän ilme on kohentunut kovasti viime vuosina. Minulla ei tosin ole makkaroita vyötäröllä (nyt kylläkin vauvamaha), mutta iso peppu aiheuttaa välillä ongelmia etenkin H&M:llä missä täytyy ostaa housut kokoa 42 vaikka muualla menisi koko 38-40...
Kieltämättä ylitarjontaa on niistä säkkimallisista tunikoista, jotka peittävät vartalon muodot. Itse käytän niitä vain äitiysvaatteina ja nyt raskaanaollessa on kiva kun löytää ns. normaaliliikkeistä hyviä äitiysvaatteita -ja ne voi myydä sitten kirpparilla pois.
Pääsisinpä kanssasi shoppailemaan, ihan varmasti löytäisin sinulle jotakin kivaa mainitsemistasi paikoista. Auttaisiko jos pyytäisit jotakin kaveria makutuomariksi (siis sellaista jolla on vähän silmääkin pukeutumiselle)?