Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTILOT++++Syyskuu

01.09.2009 |

Kuu vaihtui joten uusi pino pystyyn.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä arki sujuu omalla painollaan. Flunssat yrittävät iskeä, mies saikulla mutta me muut vielä terveiden kirjoissa.

Minä sitten kärähdin sokerirasituksessa :( arvo ennen litkuja oli 5.5 kun sen pitäisi olla 5.3 tai alle sen. Nyt sitten sairastan raskausdiabetesta. Ruokavalio remonttiin ja lisää liikuntaa. Kyllä harmitti! Mutta eikös sitä sanota että kaatua saa mutta tuleen ei saa jäädä makaamaan... kyllä tämä tästä.

Kuinkas teidän muiden syyskuu on lähtenyt liikkeelle?

vesseli rv16

Vierailija
2/43 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista puhinaa alkaa elo ja olo jo olla täällä - ainakin välillä. La olis lauantaina, mutta taitaa mennä yliajalle taas. Alan kyllä olla jo melko kypsä. Viime yö oli taas sen verran hankala, että melkein toivoisin lapsiveden menoa vaikka esim. nyt heti. :)

No, ehkä tämä päivä tästä vielä kirkastuu. Sää näyttää upealta ja kun nukuin äsken pienet aamupäiväunet, niin jaksan taas tehdäkin jotain. Mutta varsin odottavalla kannalla jo ollaan. Nyt kuitenkin syömään.

Aurinkoista syyskuuta kaikille kotiloille!

Nurmeliini 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä tämän viikon sairaslomalla, joten ulos pitää lasten kanssa lähteä pikimmiten. Eskarilainen on jo kotona ja kuopus pitikin tänään vapaapäivän päiväkodista. Oma selkä jaksaa tänään paljon paremmin :)

Tarkoitus olisi hakea metsästä joku kiva oksa, johon sitte liimaamme ihania, värikkäitä syksyn lehtiä ( ostin pari oksaa tiimarista ). Sitten vielä muutama kankainen koristelintu oksaan ja eikun leikkimökin kattoon roikkumaan. Leikkimökin terassille pitää tänään laittaa lyhdyt ja pajupallot roikkumaan. Kyllä sitten kelpaa :)

Siellä ollaan sitten jo ihan viimemetreillä. Onnea tulevaan koitokseen ja toivottavasti pian pääsette tositoimiin. Tulehan sitten kertomaan kuinka meni.

Itselläni tullut painoa reiluisti molemmissa edellisissä raskauksissa, mutta sokerit ollut aina negatiiviset. Nyt näyttää paino nousevan vähän maltillisemmin, vaikka vielä tässä ehtii, puolessa välissä vasta mennään. Onneksi selvisi ajoissa tuo raskausdiabetes, niin osaat nyt sitten elää sen mukaan.

Mutta nyt pihahommiin!

Hyvää alkanutta kuuta kaikille.

Minsku rv 19

Vierailija
4/43 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena tulossa mukaan tähän pinoon! Kolmas tulossa, ensimmäinen kolmannes toivottavasti kohta onnellisesti takana. Mulla tyttäret -00 ja -02, joten pitkällä ikäerolla mennään.

Joku täällä aiemmin kyselikin onko ketään, jolle on tulossa isompi ikäero lapsilla. Paneehan tuo askarruttamaan, että täytyykö sitten tälle ipanalle tehdä sisarus perään, ettei tarvitsisi yksin leikkiä. Riippuu varmaan siitä miten tämän kanssa kaikki menee.

Vesseli, tsemppiä diabeteksen kanssa! Mulla oli viime raskaudessa seitsemän vuotta sitten raja-arvot. Nyt pelkään ekoja mittauksia että mitäs tällä kertaa. Iso vauva tuli viimeksikin! Varmuudeksi olen jo jättänyt sokerin pois syömisistäni ja koittanut olla säntillinen.

No, voimia ja hyvää mieltä kaikille!

Berenike rv 11+2

Vierailija
5/43 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa! Nyt yritän ehtiä mukaan useammin =o). Tervetuloa uusille kolmosen odottajille! Kiva, kun meitä on mukana useampi.

Vesselille jaksuja ruokaremonttiin ja liikunnan lisäämiseen - kurja vaiva kyllä tuo varmasti on, mutta onneksi pystyt siihen itse vaikuttamaan =o).

Nurmeliinille jaksamista!! Tiedän melko varmaksi, että (jos nyt kaikki muuten hyvin menee) yli la:n meilläkin menee, kun ei suvussa ole tapana synnytellä mitenkään ennen aikaisesti. Itse synnyin käynnistettynä 3 vkoa yli la:n, omat tytöt syntyivät rv 41+3 ja rv 41+4. Mites sulla Nurmeliini ovat aikaisemmat lapset syntyneet?

Minskun kanssa lähes samoilla viikoilla mennään =o), täällä on nyt kasassa ruhtinaalliset 20+1 - huomenna onkin rakenneultra, joka kyllä jo aika paljon jännittää! Koska sulla, Minsku, on ultra? Tulen huomenna kertomaan kuulumisia ;o).

Isyyslomaa mieheni pitää varmaankin lapsen syntymästä 3 viikkoa (5 viikkoa, jos lakiesitys isyysloman pidentämisestä kahdella viikolla, jos isä käyttää osan vanhempainvapaasta, menee läpi) - itselläni on tarkoitus jatkaa syyslukukaudella ensi vuonna opintoja, ja isi jää hoitamaan kotiin. Kuopusta pidettäisiin kotona myös ainakin 2 v-päivää / vko, esikoinen on jo eskarilainen, joten hän käy normaalisti.

Palaillaan taas pian! Kohta on jo viikonloppu =o).

UN rv 20+1 & tytöt 01/05 ja 09/03

Vierailija
6/43 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä rv 6+4 ja laskettu aika 27.4.10. Meillä entuudestaan kaksi tyttöä 04 ja 07, saas nähdä, onko tulossa kolmas tyttö vai poitsu tällä kertaa! :) Tai eihän tämä ole vielä edes varmaa, että masussa on mitään elämää, menen ultraan ekan kerran 15.9 yksityiselle, koska en malta odottaa sinne np-ultraan asti! Meilläkin on muuten suunnitelmissa, että mun mies jää sitten lasten kanssa kotiin syksyllä, aion itse olla 6kk äitiyslomalla ja sitten palaan töihin, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Mutta sais nyt ensin tämän vauvelin syliin, pitää miettiä sitten noita käytännön järjestelyjä! :)

Mukavaa, että täällä on oma pino meille kolmatta odottaville!

Vierailija
7/43 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesseli: Tsemppiä ruokaremonttiin!

Nurmeliini: Toivottavasti pääset kohta tositoimiin. Tsemppiä!

ON: Käytiin eilen yksityisellä ekassa ultrassa, ku en jakasa sinne np-ultraan odotella. Syke näky ja oikeessa paikassa oli eli kaikki ainakin nyt hyvin:)! Täsmäsi myös viikkoihin. Pahoinvointia riittää omiks tarpeiks. Oksentaa ei oo tarvinut, mut maha ihan kipee yökkimisestä. Samoten ärsyttävää pääkipua ollut jo toista viikkoa:(. No, eiköhän tämä tästä.

Viimeksi kyselin, et milloin olette kertoneet lapsille odotuksesta. Meillä kävi niin, et aluks aateltiin kertoa vasta np-uä jälkeen, mut eihän sit sinne jaksettu:). Eli meillä lapset tietää jo, samoin molempien vanhemmat. Mä en oo ikinä jaksanut pantata tietoa kovin kauaa:).

Mukavaa syyskuuta kaikille! Lähden huilimaan, ku nuorempi päikkäreillä ja isompi kattoo dvd:tä eli rauha maassa:)

Senny rv 6+4

Vierailija
8/43 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille ja kiitos tsemppauksista!

La tosiaan tänään ja jännittää vähän taas enemmän. Illalla tuli tasaiseen tahtiin supistuksia ja yöllä sitten ekan kerran niin paljon, että heräilin niihin ja kattelin kellostakin aikoja. Napakoita jo olivat mutta eivät silti yltyneet niin paljoa, että olis tarvinnut tosissaan lähtöä miettiä. Saapa nähdä, kuinka monta päivää tässä vielä kärvistellään. Nyt on miehellä ja lapsilla sen verran nuhaa, että toivoisin heidän parantuvan ensin kunnolla. Olis kurjaa, jos mies ei pääsis flunssansa takia synnytykseen mukaan! Mutta joo - on kai aika vihdoin pakata se sairaalakassi valmiiksi. :)

Joku kyseli aiemmista raskauksista. Ne on menneet molemmat viikolla tai kahdellakin yliajalle. Sen puoleen uskon, että tämäkin antaa vielä odottaa itseään jonkin aikaa. Mutta katsotaan.

Oikein mukavaa syyskuista viikonloppua kotiloille!

Nurmeliini 40+0

Vierailija
9/43 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikot on vasta 5+6 eikä olo ole ainakaan vielä yhtään erilainen. Mulla on tytöt 04 ja 06 ja molemmista on ollut heti aluksi pahoinvointia, tosin aika pientä sellaista ja nyt kun toistaiseksi ainakin olen täysin 'oireeton' ei tämä raskaus oikein vielä tunnu todelliselta. Tekisi kovasti mieli käydä ultrassa varmistamassa mutta taidan vielä odotella kuitenkin. Neuvolaankaan en ole vielä ottanut yhteyttä, ei kait tässä mikään kiire. Vai pitäiskö sitä jo soitella?

Olisikin kyllä ihanaa jos sitä pahoinvointia ei tulisikaan, helpottaisi arkea kummasti..

terkuin Tillinäiti

Vierailija
10/43 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en oo tänne Kotiloiden pinoon kirjoitellut, kivasti on tullut lisää porukkaa!! Onnea vaan kaikille alkuraskauttaan ihmetteleville!

Itsellä viikkoja 37+3, ja myös mulla on edelliset menneet yli kunnolla, pojat syntyivät 42+0 ja 42+2. Eli en ole suuremmin viritellyt toivoa yhtään nopeammasta toiminnasta tälläkään kertaa. Tosin kohdunsuu on jo sormelle auki ja pehmentynyt, mutta se nyt kuulunee asiaan uudellensynnyttäjällä. Välillä tulee menkkamaisia jomotuksia ja joku ilta tuli napakampi supistuskin, mutta todennäköisesti täällä roikutaan yhtenä kappaleena vielä pitkälle lokakuuhun;/

En ole aiemmin niin tosta sikainfluenssasta stressannut, mutta nyt sitä tautia on meilläpäin ihan oikeasti liikkeellä niin vähän mietityttää..Naapuripäiväkodissa on tautitapauksia ja meillä pojat kolmena-neljänä paivänä pk.ssa, joten vähän arveluttaa, kun ei niitä nyt mikään pakko olis sinne viedä kun itse oon jo kotona. Tosin tilanne on mikä on, ja vauva syntyy jokatapauksessa oltiin terveinä tai ei joten kai asiat menee omalla painollaan ilman että mä voin siihen suuremmin vaikuttaa. Eihän sitä kotiinkaan voi jumittautua viikkotolkulla eteenpäin.

T.Sebastian rv 37+3

Vierailija
11/43 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasainen tsempitys teille loppusuoralla menijöille! Ja teille alkuraskautta ihmetteleville, kyllä se raskaus vielä rupeaa tuntumaan todelliselta, uskokaa pois :)

Uppis-nallukan kanssa melko samoissa mennään juu. Meillä on muuten lapset syntyneet samoina vuosina muutenkin. Mulla tytöt 11/03 ja 09/05. Rakene- ultra meillä on ensiviikolla.

Tämä meidän masuasukki on aikasta rauhallinen tapaus. Liikkeitä tuntuu niin harvakseltaan, että välillä tulee ihan huoli. Eilinenkin oli aivan huippu hiljainen päivä. Esikoinen oli aivan samanlainen. Vaihteli asentoa ja " muljui " vatsassa, mutta mikään nyrkkeilijä ei ollut. Onkin tuollainen tasaisen rauhallinen tyttö. Kuopus olikin sitten eri maata ja luulinkin odottavani poikaa. On kyllä siskoaan vilkkaanpi ja tempperamenttisempi. Jotenkin aavistelen, että tyttö on nytkin tulossa.

Tänään olisi sitten tarkoitus mennä töihin puolentoistaviikon sairasloman jälkeen. Selkä on sökö, mutta minkäs teet. Yrittää täytyy. Tukivyötä vaan kireämmälle.

Minä olen jotenkin jo unohtanut koko sikainfluenssan olemassaolon. Tuntuu, että tauti tarttuu ja leviää odotettua hitaammin ( onneksi ) ja pienemmässä mittakaavassa. Espoossa on tosin nyt noita tartuntoja ollut aika hiljattain. Hoitohenkilöstöön kuuluvana luulisin, että meille ne rokotteet tulee ensimmäisten joukossa, mutta itse olen päättänyt että en rokotetta ota. Sitäpaitsi ei ole mitään tietoa milloin koko rokotetta on tarjolla ja kerkeääkö tulla ollenkaan. Lasten rokottamista täytyy vielä miettiä, mutta tällä hetkellä en rokottaisi heitäkään.

Mutta nyt paikkoja siistimään. Pakko käyttää tilaisuus hyväksi kun lapset päiväkodissa ja muutama tunti aikaa töiden alkuun. Hyvää uutta viikkoa kaikille!

Minsku rv 19 + 5

Vierailija
12/43 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmeliini, joko tuli lähtö? Jännittävää, paljon voimia synnytykseen!

Meidän esikoinen otti ja sairastui. Kuumetta 39,7 nyt toista päivää, lääkkeillä laskee noin asteen. Nuhaa, kurkkukipua, vatsa sekaisin, pää kipeä. Laakson sairaalan lääkäri arveli että siitä sikaflunssasta on kyse.

Nyt meillä lotrataan käsidesiä ja vaihdetaan pyyhkeitä. Mutta kun oma rakas lapsi vieressä voihkii, ei voi pysyä loitolla. Odottavana riskit on siinä, että jos tauti tarttuu, on keuhkokuumeen mahdollisuus korkeampi kuin muilla.

Vielä me tietty toivotaan että ei olis sitä, tai jos on, niin ei tarttuisi muihin...

Hyvää terveyttä teille muille vaan!

Terkuin

valkosipulintuoksuinen Berenike rv 12

Vierailija
13/43 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

En ole (useista yrityksistäni huolimatta) päässyt kirjoittamaan tänne tuon viime perjantain jälkeen; aina on päällä jokin huoltokatkos tms. vika.. mrr.

Ultrassa käytiin Jorvissa ihailemassa vauvaa viime pe; kaikki oli niinkuin pitikin (ihanaa - kyllä sitä jännitettiinkin!) ja tulokas varmistui pojaksi. Päästään siis opettelemaan ihan uudenlaista vauvan hoitoa näiden kahden tytön jälkeen ;o).. . Aavistinkin poikaa kyllä sen perusteella, että tämä raskaus on ollut niin erilainen kuin tytöistä.

Minskun kanssa meillä onkin suorastaan pelottavan paljon yhteistä ;o) - sen lisäksi, että lasten suhteen mennään näin samoissa, minäkin opiskelen hoitoalaa (terveydenhoitajaksi) ja asutaan tässä hyvin lähellä Espoon rajaa. Ohhoh.

Bereniken esikoiselle pikaista paranemista! Kurja olla noin kovassa kuumeessa päiväkausia =o/, yllättävän rajulta tuo "flunssa" kyllä kuulostaa. Voimia!

UN & masu 20+5

Vierailija
14/43 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!!

Keskiviikkona napsahti plussa testiin, joten kolmas muksu olis meillekin tulossa. Ennestään on pojat 2v2kk ja 9kk eli rivakkaa tahtia edetään. Kerkis miula olla peräti 3 menkat ennen plussaa. Kierrot oli 35 ja 48 eli en sit tiiä miten tuon LA kanssa. Ite laskeskelin tuon 35 mukaan ja sillon eräpäivä ois tuolla toukokuun puolessa välissä. Tosin aikasemmilla kerroilla on ainaski sen viikon menny yli ja en oottele tätäkään (jos kaikki menee hyvin) kovin aikaseen ulos.

En oo kovin ahkera kirjottelee. Syy noissa kahessa pienessä sankarissa ja superhitaassa nettiyhteydessä, mut aina sillon tällön.

Sonteri ja poijjaat

Vierailija
15/43 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjoo. Ei edenneet viikonlopun lupaavilta vaikuttaneet supistelusarjat sen pidemmälle. Mahan kanssa mennään ja varmaan monta päivää vielä. Siivoilua suunnitteilla tälle päivälle ja pieniä kävelylenkkejä...

Flunssat tuntuvat jylläävän vähän joka puolella. Kurjaa. Meillä on nyt miesväki parempana, mutta ittelläni tuntuu vähän kurkku karhealta. Eipä tähän saumaan enää nuhatauteja toivoisi!

Mutta ei kait kummempaa nyt. Täytyy laittaa lapset menokuntoon hoitopaikkoihinsa...

Nurmeliini 40+3

Vierailija
16/43 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini katosi ilmeisesti taivaan tuuliin kun ekakerran tänne kirjoittelin! Alkuraskau menossa, ja nyt jo testiin ilmestyi vahvat viivat. Jotakuinkin rv5+6 menossa, oireita ei oikeestaan mitään - paitsi nälkä. Kai nuo etomiset tulevat tuossa muutaman viikon säteellä, vaikkakaan en mitään suurempia oireita kaipailisi, jotta pysyisi raskaus salassa. Avokonttorissa kun ei pääse piiloutumaan ja salaa syömään suolakeksejä (joilla lihoin edellisissä raskauksissa paljon)!

meillä tytöt 05/05 ja 02/07 ja nyt sitten taas toukokuun alkuun taitaa la mennä. Meillä täsmälliset ja tarkat tytöt, molemmat syntyivät ultran la:n mukaan laskettuna päivänä.

On kyllä jotenkin epätodellista kun ei tosiaan ole mitään tuntemuksia. Yritän kovasti käyttää syksyksi ostamiani uusia hameita, sillä jos edellisiin raskauksiin on uskominen niin painoa tulee ja mahakin varmaan näkyy tuolla +10 viikoilla. Niin toivoisin ettei kukaan ainakaan ennen np ultraa (ja seerumiseulaa) huomaisi mitään. Kaksi ihanaa tervettä tyttöä kun on jo niin jotenkin sitä on enemmän huolissaan että meneekö kolmannen kanssa kaikki hyvin.

Kaikki tavarat (paitsi pinnasänky) täytyy taas hankkia uudestaan, kun ne olen kerennyt myymään - kolmatta kun "ei pitänyt" tulla, kunnes mieli muuttui ja tässä ollaan. Ihanaa!

onneli

Vierailija
17/43 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on niin kiva, kun on eri vaiheissa kolmattaan odottavia.

Mutta joo, halusin kommentoida tuota Onnelin huoli-tunnetta kolmannen odotuksessa. Mulla oli ihan samanlainen olo varsinkin just alkuraskaudesta. Kun jo kaksi raskautta oli mennyt niin hyvin ja terveitä poikia on, niin pelotti kamalasti, voiko olla yhtä hyvä onni kolmannenkin kerran.

Hyvin on onneksi sujunut. Rankempaa tämä on mulle ollut fyysisesti (etenkin väsymys ja sitten pienet rempat ympäri kroppaa), mutta kaikki mitatut arvot on olleet koko ajan suht ok ja ultrissa on näyttänyt olleen kaikki niin kuin pitääkin.

Synnytys on vielä edessä ja ihan näinä päivinä, toivon. Jospa sekin menisi kohtuudella hyvin ja saisin sitten terveen pikkukolmosen pikapuolin syliini.

Nyt hetkeksi omiin iltapuuhiin, kun pojat juuri menivät nukkumaan.

Nurmeliini 40+3

Vierailija
18/43 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille =)

Täällä vauva on rauhoittunut paljon, ei kai enää ole niin paljon tilaa liikkua. Ihan kiva, joskus tuntui että vauva yrittää navasta tulla läpi. Selkä tosin on aika sökö, ja sitten vauva painaa ajoittain jotain hermoja, tuntuu että toinen jalka pettää alta eteenkin kun rappusissa kävelee. Onneks tää on kohta ohi! Suppareita tulee joka päivä, mut tää menkkakipu on rasittavaa! Siis kiva että tietää että jotain siellä tapahtuu, pehmenee ja avautuu, mut toivois vaan että pääsis nyt nopeesti eroon tosta mahasta ja norsuolemuksesta! Vauva olis painoarvion mukaan 3,8 kg laskettuna päivänä, joten säästän voimat sitten siihen että saa alkaa tappelemaan käynnistyksestä (minä kun en suostu synnyttämään yli 4 kilosta lasta, niin hirveetä se oli kun eka oli 4,3 kg). Ja just sain kuulla että tutun tuttua oltiin käynnistetty 3 viikkoa etuajassa, vauva oli jo silloin 3,8 kg (rd) ja jäi tietty jumiin olkapäästä ja hermovaurio tuli. Tuntuu joskus että lääkärit vähättelevät äitien omia pelkoja ja leimaa meitä hysteerikoiksi, vaikka monelle tuttavalle on oikeesti sattunu ja tapahtunu synnytyksen aikana. Lääkärit vaan toteaa et kyl se kolmonen mahtuu ku kaks muutakin on mahtunu... Ja kun on jo kaks erityislasta, niin kolmatta en halua(siis jos asian voi välttää, jos nyt on jotain, niin sithän se on niin, mut en halua että mitään sattuu mikä olis voinu välttää).

Zoya rv 38

Vierailija
19/43 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä hiippailen. Onkohan nyt niin, että raskaus aiheuttaa myös "levottomia jalkoja"? Ei meinaan millään löydy hyvää asentoa, eikä vielä ole kysymys vatsan koostakaan!

Onnelille, mulla kans on ollut huolta nyt kolmannen kanssa enemmän. Kuitenkin np-ultrassa kaikki oli oikein hyvin, joten ei pitäisi kantaa huolia turhana rasitteena mukanaan. Toisaalta se on sellaista riskianalyysia, jossa käsittelee omia pelkoja ja valmistautuu kaikenlaiseen. Nyt kun oma esikoinen on sairastanut sikainfluenssaa (ei todettu veritestein),niin totta kai mietityttää että mitä jos tarttuu minuunkin.

Zoya, tsemppiä ja mielenrauhaa loppuraskauteesi! Harmi jos lääkärit ei osaa suhtautua. Keskusteleminen olis niin paljon rakentavampaa kuin vähättely! Toivon kovasti että kaikki menee mitä parhaiten!

Berenike rv 12+2

...tassuttelee kohti sänkyä toiveikkaana...

Vierailija
20/43 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajan vasta 28.päivälle. Mieli tekisi käydä ultrassa mutta koitan vielä kärvistellä. Oireita ei juuri ole vieläkään, onneksi ei pahoinvointiakaan. Turvotusta kyllä pikkaisen :)

Mullakin on pikkuinen pelko siitä että meneekö nyt kaikki hyvin kun olen jo kaksi tervettä lasta saanut ja raskaudet ovat olleet helppoja. Ei kai tässä voi muuta kuin toivoa parasta. Ja ehkä se on ihan hyväkin että mitään ei pidä itsestään selvyytenä.

t. Tillinäiti rv 6+2