Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvä suurperheen äiti!

Vierailija
01.09.2009 |

Miten jaksat sen, että ei ole yhtään aikaa itselle? Tai jos sinulla on, miten sen järjestät?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäsi reilua tyonantajaa kohtaan?

Vierailija
2/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mummoloista, sisaresta ja kummeista saa myös apua.

Plus isompi asia: suhteet heillä on läheiset ja lämpimät kuin jos ei apua pyydä.

Mutta älkää nyt ajatelko että meillä lapset hoidatetaan muilla, ei minulla ole päivittäin tarvetta hoidattamaan lapsia muualle! :D

Tuntuu hyvälle kun mummolat ja lapsetkin tekee alotteita kyläreissuille mummolaan.

Oma mies tekee välillä keikkaa ulkomaille ja työni on 3- vuoroista. Silloin kun mies on matkalla koitan päästä matalimmasta kohtaa aitaa jos mahdollista. En halua suorittaa elämääni.

Ravinto kunnossa, urheilua. Niillä pääsee pitkälle.

Kyllä yhdenkin lapsen kanssa saa arjen hankalaksi jos on vaikeaa pyytää apua. En sano että kaikki voi saada apua (vaikka kaikki tutut ja sukulaiset asuisi 600 kilsan päässä) mutta aika harvalla meistä näin on, moni ei vaan kysy.

Itse otan myös suvun ja ystävien jälkikasvua meille niin vanhemmat saa aikaa itselleen/toisilleen. Mutta on semmosiakin mammoja jotka ei pyydä apua vaikka sitä joku tarjoaa. Silloin on turha mutista jaksamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että nainen saa olla pitkällä äitiyslomalla jota valtio tukee taloudellisesti.

Eli yhtä reilua kuin se, että se on aina nainen joka on raskaana ja synnyttää.

Vierailija
4/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen lapsia pienellä ikäerolla. Eli kolmessa vuodessa on lapsia muutama lisää! :D

Töissä olen lähes ainoa joka tekee ylitöitäkin!

Jokasella on oikeus saada lapsia ja oma työnantajani on silmiinnähden ilonen lapsiuutisista.

4

Vierailija
5/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat omaa aikaani- suosittelen =)

Lapset(4) jo sen verran isoja, ettei taukoamatta äitiä tarvita- isä hoitaa, samoin sisarukset esim. jumpan tai sauvakävelyn ajan

Vierailija
6/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli omin voimin pyöritetään arkea. Itse en katso työntekoa omaksi ajakseni, koska siellä pitää olla joka minuutti toisten käytettävissä eikä taukoja juuri ole. Ajattelen omalla ajalla sellaista, että voin tehdä jotakin sellaista, joka minua piristää tai tuo voimia. ap

Vierailija
7/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että nainen saa olla pitkällä äitiyslomalla jota valtio tukee taloudellisesti.

Eli yhtä reilua kuin se, että se on aina nainen joka on raskaana ja synnyttää.

eihän se sinun tyonantajasi syys ole että sinä olet raskaana

ja heidän on kuitenkin järjestettävä joku muu tekemään tyo kun olet poissa

oma elämäsi on oma syysi, yhtä hyvin voisi vaatia vastaantulijan tai naapurin kärsimään omista päätooksistäsi.

Tyonantajan on kuitenkin pyoritettävä yritystä. Sinä aiheutat taakan täysin viattomalle

ja nyt ole oikeutettu siihen sen takia että osaat lisääntyä!

Vierailija
8/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla siis jotain neuvoja?

Vierailija
9/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi ottaa työttömän äitiysloman ajaksi, ja työnantajaa valtio kiittää kun ottaa työttömän työnhakijan.

Mitä hankalaa on tehdä hakemus että ollaan valmiita ottamaan uusi henkilö palvelukseen? Sehän on positiivinen asia!

Ikävempiäkin työnantajia on jotka ei ota riittävästi työntekijöitä.. Sekö olis pointti?

Muuta filippiineille ajatuksiesi kanssa.

Vierailija
10/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi ottaa työttömän äitiysloman ajaksi, ja työnantajaa valtio kiittää kun ottaa työttömän työnhakijan. Mitä hankalaa on tehdä hakemus että ollaan valmiita ottamaan uusi henkilö palvelukseen? Sehän on positiivinen asia! .

voi teitä tietämättomiä

uuden tyontekijän loytämiseen menee aikaa, ja kouluttamiseen

ja kallista se aika on

oletko itse koskaan yrittänyt pyorittää yritystä

Miksi tyonantajaa rangaistaan?

Vierailija
11/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku kokee naisten työnteon jotenkin rasittavana

Vierailija
12/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku kokee naisten työnteon jotenkin rasittavana

joku muu joutuu tekemään sinun tyosi

palkka sille joka sen tekee.

Vierailija
13/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön otetaan osaava henkilö. Ja niitä otetaan riittävästi. Voihan sitä vaikka lähteä huitelemaan ja vaihtaa maisemaa kilpailijalle!

MITÄ SITTEN?

Vierailija
14/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön otetaan osaava henkilö. Ja niitä otetaan riittävästi. Voihan sitä vaikka lähteä huitelemaan ja vaihtaa maisemaa kilpailijalle! MITÄ SITTEN?

Vierailija
15/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovat maailman olevan heille velkaa

Vierailija
16/20 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin verran, mutta vähän, on muutakin.

Itse olen julkisen sektorin virassa, johon on saatu sijaisia oikealla koulutuksella. Sijaisista moni on saanut työnantajaltani sitten viran, joten minusta on ollut hyötyäkin :)

Vierailija
17/20 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei ole varmaa

Vierailija
18/20 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhtään lasta en ole tehnyt työssäolo aikana vaan opintojen keskellä, joten valtiokin pääsi minun suhteeni erittäin pienillä kustannuksilla.

Eka lapsi oli kesäloma projekti syntyi toukokuussa ja syyskuussa olin jo koulussa ja maksoin hoitajan omasta pussista kokonaan (äitiyslomalla ei saa hoitopaikkaa eikä kotihoidontukia ym. rahoja) Toisen ja kolmannen kaikana olin kotona ja tein lopputyön niin että kolmas syntyi päivä sen jälkeen kun palautin lopputyön. Lapset olivat hoidossa vain työharjoittelujen aikana.

Nyt sitten valmistumisen jälkeen vain pätkätöitä joten sitä ilolla käy välillä töissä...jotain hyvää näistä pätkätöistäkin.Kävisin kyllä enemmän töissä jos vain töitä tässä kaupungissa olisi ja välillä olenkin tehnyt mitä tahansa töitä.

Omaa aikaa on työssäolo aikana kotityöt ja puuhastelut pihalla iltaisin (jos ei vuorotyössä). Tiukka aikataulu ja kuin kone niin sitä pärjää.

Vierailija
19/20 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilainen tarina pätkätyon ihanuudesta

mutta onhan se tyonantajan hyväksikäyttoä, jos et seuraavan 10 vuoden aikana aio olla kuin max 3kk per vuosi toissä

Vierailija
20/20 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovat maailman olevan heille velkaa

En ymmärrä mitä velkaa maailma minulle on. Olen 5 lapsen äiti, teen 3-vuorotyötä, mieheni on ulkomaankuljettaja, joten "käy" kotona kerran viikossa. Tulen toimeen omin avuin, en valita, olen tyytyväinen elämääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi