Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä jotakin adhd pojan äidiltä?

Vierailija
01.09.2009 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivoin tämän ketjun tuolta takaa, koska arvasin, että joku kommentoi tällä lailla.

Mutta nyt annoit minulle synninpäästön ja voin alkaa kiillottamaan omaa sädekehääni: vitsi mä olen hyvä äiti!!!

Lisäksi voit kertoa ap:lle, että hänen vaikea lapsensa on hänen syytään. Ap ei vain anna lapselleen tarpeeksi huomiota eikä tee hänen kanssaan kaikkia juttuja.

Ja sitten voit vuorostasi kiillottaa oman sädekehäsi

Vierailija
2/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän sanoin nimenomaan, ettäsilloin kun kyse on oikeasta neurologisesta ongelmasta, mikään, mitä saa aikaan huomion antamisella ja paijaamisella ja "hyvällä äitiydellä" ei riitä. Ja lisäksi minä itse as-lapsen äitinä olen ihan takuuvarma siitä, että ap on jo käyttänyt kaikki hoivan ja paijauksen ja hyvän äitiyden keinot ja jos hänellä olisi tavislapsi, tulos olisi varmaan jokseenkin täydellinen.

SÄkin olet varmasti ihan hyvä äiti. Ja itse asiassa olen sitä itsekin, vaikka, kuten sanottu, munkin lapsellani on kaikenlaisia ongelmia, joihin ei auta paijaus eikä homeopatia. Niiden kanssa pitää vaa elää.

kaivoin tämän ketjun tuolta takaa, koska arvasin, että joku kommentoi tällä lailla.

Mutta nyt annoit minulle synninpäästön ja voin alkaa kiillottamaan omaa sädekehääni: vitsi mä olen hyvä äiti!!!

Lisäksi voit kertoa ap:lle, että hänen vaikea lapsensa on hänen syytään. Ap ei vain anna lapselleen tarpeeksi huomiota eikä tee hänen kanssaan kaikkia juttuja.

Ja sitten voit vuorostasi kiillottaa oman sädekehäsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v 8 kk tyttömme remuaminen normaalia vai voiko jo tässä iässä ilmetä adhd:n oireita. Millainen teidän poika oli alle kaksivuotiaana? Oliko hyvin fyysinen? Oliko jatkuvasti liikkeessä?

Vierailija
4/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti neurologisesti mitattava häiriö vai luonteenpiirre? En kirjoita loukatakseni vaan olen tätä vaan miettinyt itsekseni. En ole ottanut asioista selvää, mutta sinulla on varmaankin tietoa tästä?

Vierailija
5/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen kuin isoveljensä,mutta veljellä tuo vauhti hidastui tuossa koulun aloituksen kynnyksellä,tällä adhd pojalla ei.

Vierailija
6/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa olen itsekin miettinyt.

Vierailija
7/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minkä ikäinen on nyt?

- miten oireilu ilmenee?

- miten diagnosoitiin?

- onko nyt lääkitystä, ja jos on, niin mikä ja millaiset kokemukset siitä?

Vierailija
8/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostu tai turhaudu pojan tempauksista tai vauhdista?

Vierailija
9/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä ei ole lääkitystä sivuvaikutusten vuoksi,mutta erinäisiä lääkkeitä on kokeiltu.

Poika on todella vauhdikas ja nyt ongelmat alkavat todella näkyä,hakeutuu mielellään "huonoon" seuraan,todella impulsiivinen--voi saada päähänsä kokeilla mitä vaan.

Koulumenestys on laskenut roimasti,konfliktitilanteita on paljon,ei hallitse sosiaalisiataitoja,pinnaa ei ole yhtään.

En enään itse saa pidettyä hermoja kurissa,se on aika kamalaa,mutta ei voi mitään,aika mitta täynnä tässä ollaan.

ap

Vierailija
10/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 vuotiaana (en enään muista niin tarkkaan)

ap

Vierailija
11/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia? Millainen poika oli 2-3 vuotiaana? Oma poikani on todella vilkas ja siksi nämä asiat kiinnostavat.

Vierailija
12/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai harkitsetko laitoshoitoa?

Vierailija
13/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkuvainen,mutta ei "poikennut" muista,lähinnä tuossa 5-vuotiaana huomattiin,että ei malttanut keskittyä piirtämiseen tai muuhun paikallaoloa vaativaan tehtävään.

Poika kävi eritysryhmää TUKILAPSENA kielivaikeuksista kärsivien lasten ryhmässä. Olisiko siksi,ettei ainakaan pk.ssa huomattu mitään,pieni ryhmä,paljon aikuisia,siellä toimiminen rytmitetty,kuvia apuna eli poika pärjäsi loistavasti tällaisessa kokoonpanossa/ryhmässä.

Vierailija
14/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla,että laitoshoitoa tarvitaan jos lapsen tunne-elämässä tulee probleemaa tai vaikea murrosikä (itsetuhoisuutta,päihteitä tms),mutta en osaa nyt ajatella tuollaista kysymystä,ei ole ajankohtainen.

Vierailija
15/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittasi on täynnä siitä varmaan 11 tuon kysymyksensä heitti.

Minä olen asperger-lapsen äiti ja olen käynyt adhd-lapsi-vanhempi koulussa, nämä metodit eivät kuitenkaan käyneet asperger-lapselle.

Oletko käynyt lapsesi kanssa kuntoutuksissa tai terapioissa?

Millä oireilla lastasi alettiin tutkia?

Meidän 5 v pojasta totesi neuvolalääkäri "Selvästi ylivilkas" mutta mitään muuta ei sitten sanonutkaan tästä asiasta. Omasta mielestäni lapseni on kyllä vähän huono keskittymään, mutta muita adhd piirteitä ei ainakaan vielä näy.

Vierailija
16/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

adhd centerin vanhempainilloissa,mll.perhekuntoutuksessa,koulun tukiryhmissä ja ties missä.

Lasta alettiin tutkia koska ei täyttänyt koulukypsyysvaatimuksia,ollaan käyty yksityisellä puolella koska kunnallisen jono ei vetänyt (meillä on hyvä vakuutus)

Vierailija
17/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on as-lapsi. Osa adhd-lapsille tarkoitetuista menetelmistä on ihan samoja kuin as-lapsille (ainakin niillä kursseilla, mitä minä olen sattunut käymään, mutta kaipa niitäkin on monenlaisia) ja meidän poikaan ne tehoavat kyllä. Meillä myös 2 vuoden neuropsykologinen kuntoutus on antanut paljon keinoja selvitä noiden ongelmien kanssa. Kuntoutus ei siis poista keskittymisvaikeuksia tai aistiyliherkkyyksiä jne, mutta se tarjoaa keinoja, joilla asiat saa hoidetuksi ja itsensä ilmaistuksi niistä huolimatta niin, että ei turhaudu ja hakeudu huonoon seuraan. nyt meillä kuntoutus on ohi, poika 12v ja mietin, että millä kehitystä jatketaan tästä eteenpäin.

Onko teillä mitään suunnitelmaa yläkoulun suhteen? Me on mietitty kouluratkaisua päämme puhki. Koulupolun mukainen koulu on iso jättikoulu, jossa on kamalasti ongelmia muutenkin. Mietitään, pitäiskö muuttaa että saisi lapsen rauhallisempaan kouluun, koska on just tuommoinen, että menee pääkkönä joukon mukana - hyvään ja pahaan.

Vierailija
18/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliota, lisäravintoa, homeopatiaa...ainakin näiden on kerrottu tasoittavan luonnetta.

Vierailija
19/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kävitte,oliko pitkät jonot,oma kustanteinen vai kunnan?

Vierailija
20/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä ruokavaliota ja lisäravinteita, hierontaa ja eri liikuntamuotoja, mutta ei niistä oikeasti taida olla kuin lumevaikutus. Tuntuu paremmalta kun tekee kaiken minkä keksi. Tietynlaisesta liikunnasta ja hierronnasta taitaa olla suurin hyöty, mutta ei nekään aspergeria tai adhd-piirteitä poista.

Homeopatiaa en ole kokeillut, siihen ei mun oma tiedekoulutus anna myöten.