Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä jotakin adhd pojan äidiltä?

Vierailija
01.09.2009 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olotila on sietämätön, kokeilee sitä vaikka rukousta parannuskeinona. Jos selviää nykyiselläkin, niin sitten on vara pitää kiinni omista uskomuksista.

ps. en ota kantaa homeopatian toimivuuteen, vaan omiin asenteisiisi.

Homeopatiaa en ole kokeillut, siihen ei mun oma tiedekoulutus anna myöten.

Vierailija
22/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä neuropsykologisesta kuntoutuksesta:

käytiin yksityisellä psykologiyrityksesllä, joka veti kuntoutusta. Neljän pojan ryhmä kokoontuu viikottain, kaksi ohjaajaa teettää näillä harjoituksia. Harjoituksia on monenlaisia (5-7 eri juttua) joka kerta. Osa on ihan kynätehtäviä joissa mietitään tyyliin kuka minä olen, millainen minä olen, mikä on tämä vaiva joka minulla on, mitä se aiheuttaa, mitä mieltä minä siitä olen. Joissain kynätehtävissä mietitään toveruutta, toisten tunteita, keskittymistä, jms mietittäviä asioita. Toisissa kohdissa näistä keskustellaan. Kolmansissa pelataan jotain peliä ja samalla harjoitellaan käytännössä edellä mietittyjä asioita. Tehdään roolileikkejä. Tehdään yhteisiä projektejä, esim videofilmiä tms. ja siinä käytännössä harjoitellaan keskittymisen, toiminnanohjauksen, toveruuden jne taitoja. On jonkun verran ihan voimistelua ja fyysistä terapiaa ja rentoutumisharjoittelua. Impulssikontorollin harjoittelua, Vihanhallinnan harjoittelua. EI:n sanomisen harjoittelua.

Meille lystin maksoi kela. Myös kunta olisi kai voinut maksaa. Itse maksamisesta en ole ihan varma. kun kelan päätös viipyi, yritin saada selville, mitä lysti maksaisi jos maksaisin itse, koska en halunnut luopua siitä mistään syystä. Eivät meinanneet kertoa hintaa, koska "se voisi viedä perheen talouden niin huonoon kuntoon, että siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä". Mutta käsittääkseni siitä olisi tullut pari-kolme tonnia/vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tässä ole mitään asennetta. Hhomeopatia on todistettu parhaimmillaan tehottomaksi (silloin kun puhutaan laimennetusta vedestä), pahimmillaan vaaralliseksi. Sama pätee näihin ketoosi ja kelaatiojuttuihin, joissa siis autistisista lapsista poistetaan kuona_aineita kunnes he vaipuvat koomaan tai kuolevat sydänkohtaukseen. Mun olotila ei todellakaan ole niin sietämätön, että tappaisin lapseni mieluummin kuin elän hänen kanssaan näin. Pidän mieluummin hankalan ja vaikean ja vammaisen lapsen kuin menetän hänet kokonaan.

Rukousta olen muuten kyllä koittanutkin. Ei sekään poista oireita, mutta mikä hyvänsä meditaatio helpottaa omaa oloa.

Jos olotila on sietämätön, kokeilee sitä vaikka rukousta parannuskeinona. Jos selviää nykyiselläkin, niin sitten on vara pitää kiinni omista uskomuksista.

ps. en ota kantaa homeopatian toimivuuteen, vaan omiin asenteisiisi.

Homeopatiaa en ole kokeillut, siihen ei mun oma tiedekoulutus anna myöten.

Vierailija
24/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homeopatia on tehotonta, niin miten se voi olla vaarallista?

No, ei ole tarkoitus aloittaa tästä homeopatiakeskustelua, mutta kunhan ihmettelen...

Vierailija
25/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullostaisi järkevämmältä vaihtoehdolta kuin se mihin ap.n lapsi on päätymässä eli yksilölliseen terapiaan

Vierailija
26/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsos, jos esim. päänsärkyä parannetaan jollain kukkaisvesiuutteella niin eihän siitä todennäköisesti ole mitään haittaa. Sen sijaan kun maksavaivoja parannetaan veteensekoitetulla virtalla, jossa on sama periaate, niin siitä voi olla kaksi haittaa. Ensimmäinen on se ilmiselvä ongelma, että oikea ja tehoava hoito jää saamatta. Toinen taas liittyy siihen, lääkkeen tuotantotapaan. Homeopaatti kun sekoittaa virtsaa veteen, ja sitten tätä sekoitusta uuteen veteen ja sitä seuraavaan veteen, hän sa akyllä ennen pitkää aikaa lantringin, jossa virtsa-aineita on vähän ja vettä paljon. Toisaalta siinä voi edelleen olla vähän helvetisti erilaisia bakteereita ja viruksia, joita siinä ensimmäisessä virtsassa oli. Kukaan ei pysty edeltä käsin sanomaan, ovat ko ne vaarattomia vai vaarallisia. korvakynttilä on parhaimmillaan tehoton, mutta jos se sattuu sytyttämään hiukseen tai jos kynttilän vahaa valuu korvakäytäävään, onkin ongelmia

Jos homeopatia on tehotonta, niin miten se voi olla vaarallista?

No, ei ole tarkoitus aloittaa tästä homeopatiakeskustelua, mutta kunhan ihmettelen...

Vierailija
27/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kylläkään toteudu eli koulussa on yhdistetty normaaliluokka ja tuo evyluokka,näin on ollut 1 luokasta asti.

ap

Vierailija
28/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistollisen sairaalan lapsenpsykiatrian poliklinikalta ja seuraavana vuonna koululääkäriltä. Kelan maksaman kuntoutuksen edellytyksenä on, että saa myös korotettua vammaistukea, eli tarvitaan c-lausunto ja todella tarkasti selitetty hakemus.

Luulen, että lähetteen voi saada myös perheneuvolasta. Kelan kohdalla maksusitoumukset on helpompi saada, jos lähettävä lääkäri on julkinen kuin jos yksityinen. Enkä ole ihan varma, ottiko tuo kuntouttaja edes yksityisten lähetteillä kuntoutettavia.

17:n lapsi on nyt normaaliluokalla. Kokeiltu on kyllä erityisluokkaakin, mutta se oli ihan helvettiä. Lapsi sai siellä viikoittain turpaansa...

Vierailija
29/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tosin ole erityislapsi, mutta hyvin temperamenttinen ja haastava lapsi.

Olen käyttänyt homeopatiaa kaikissa pikku vaivoissa jo 12 vuoden ajan. Ja ihan sattumalta olen huomannut, että homeopatia myös tasoittaa tämän pojan hankalaa luonnetta. Yhdellä sanallasanottuna hänestä tulee yhteistyökykyinen. Kiukkuaminen ja huutaminen vähentyy minimiin, hän kykenee hillitsemään itsensä.

Enpä ole koskaan kuullut, että kukaan muu olisi väittänyt homeopatiaa vaaralliseksi! Tehottomaksi sitä väitetään, mutta siitä minä en välitä - minulle riittää empiirin kokemus siitä, että näen tulokset.

Olen aivan amatööri enkä osaa todeta, voiko homeopatia parantaa adhd:ta, mutta tällä 12 vuoden kokemuksella ajattelen, että käyttäytymisen terävimmät piikit voisi saada kuriin.

t. Jatko-opiskelija, jonka järki on homeopatiaa vastaan, mutta joka ei voi olla uskomatta sitä, mitä omin silmin näkee.

Vierailija
30/30 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt homeopatiaa kaikissa pikku vaivoissa jo 12 vuoden ajan. Ja ihan sattumalta olen huomannut, että homeopatia myös tasoittaa tämän pojan hankalaa luonnetta. Yhdellä sanallasanottuna hänestä tulee yhteistyökykyinen. Kiukkuaminen ja huutaminen vähentyy minimiin, hän kykenee hillitsemään itsensä.

lapsi tykkää kun häneen kiinnitetään huomiota ja hänen kanssaaan tehdään juttuja ja on siksi rauhallisempi ja helpompi. Olisi ihan sama, mitä tekisit, homeopatiaa tai muuta, kunhan jotain. mutta silloin kun oireet johtuvat jostain oikeasta neurologisesta ongelmasta, niitä voi vähän hillitä yhteisellä puuhastelulla, mutta ei se riitä, ei alkuunkaan, koska lähtökohta on paljon pahempi kuin mitä osaat edes kuvitella.