Onko kukaan päässy eroon kihomadoista helpolla?
Meillä kun niitä on, minulla itellä tällä hetkellä ja kun netistä lukee keskusteluja tulee sellanen olo että voiko niistä oikeasti päästä eroon ollenkaa! Eka tartunta oli maaliskuussa, sillon päästiin niistä eroon mutta nyt loppukesästä niitä löyty taas. Syötiin nyt koko perhe Pyrviniä 2 vko välein, mutta vähän aikaa meni ja löysin taas iteltä matoja.. Oon nyt ottanu vko sitte yhen annoksen pyrviniä, tänään otin toisen ja aion ottaa vkon päästä kolmannen- haluan eroon näistä iljetyksistä! Siivottu on, lakanoita vaihdettu, pesty pyykkiä peitoista ja tyynyistä lähtien.. Kokoajan tuntuu, että itellä niitä matoja luikertelee, mutta nyt en oo kyllä sen vko sitte otetun annoksen jälkeen mitään nähny. Ei vaan haluttais tuota Pyrviniäkään kovin usein syödä, kun olen raskaana ja siitähän ei tiedetä onko mitään vaikutusta vauvaan... mutta en mä voi sen kutinankaan kanssa elää, joten pakko kokeilla.
Olis kiva kuulla siis, onko joku selvinny tästä rumbasta "hengissä" ja suht helpolla, vai onko meilläki odotettavissa monen vuoden taisto kihoja kohtaan? lapset on kotihoidossa onneksi..
Kommentit (23)
Niistä ei oikein lopullisesti ja takuuvarmasti pääse eroon lasten ollessa pieniä. Me saatiin ensimmäinen kihomatotartunta esikoisen ollessa 4 v. Kuurillahan ne lähti, en jäänyt kattelemaan lähtiskö itsestään... mutta päiväkodissahan riittää, että yksi syö hiekkaa ja sattuu syömään niitä munia, sitten raapii peppua ja jostain ovenkahvasta ne leviää. Noin puolen vuoden välein meillä jonkun pyllyä kutittaa :(
Joskus luin, että Ruotsissa alle 10-vuotiaista joka neljännellä vai viidennellä on matoja, siis aina on jollain, Suomessa luvut varmaan aika samat. Ja tosiaan munien itämisaikahan on jopa pari kuukautta, joten ei ihme, että niistä ei lopullisesti pääse eroon ainakaan lapset, jotka ovat lasten kanssa tekemisissä...
Vierailija kirjoitti:
Hyi suatana. Jälleen yksi syy olla hankkimatta lapsia, noita bakteereja ja pöpöjä kuhisevia eläviä petrimaljoja.
Itse olet samanlainen orgaaninen hiilipohjainen bakteereja kuhiseva petrimalja.. vai mitäs luulet, että ihostasi, suolistostasi tai genitaaleistasi löytyy jos aletaan näytteitä viljelemään ja tarkastelemaan mikroskoopilla. Meinaatko, että olet steriili?
Hyi suatana. Jälleen yksi syy olla hankkimatta lapsia, noita bakteereja ja pöpöjä kuhisevia eläviä petrimaljoja.