Vaadin selitystä! Sinä paska koiranomistaja, miksi et kerää koirasi paskoja??
Ja annat paskoa keskelle kävelyteitä, lähelle leikkipuistoja jne... ei ole vaikeaa hoitaa omaa hommaansa koiran omistajana vastuullisesti. Viekää ne koiranne keskelle saloa paskomaan jos ei huvita pitää pussia mukana!
Nimimerkillä lapsen haalarit jo toiseen kertaan koiranpaskassa tässä kuussa.
Toivon OIKEASTI selitystä, täälläkin varmasti on ihmisiä jotka eivät välitä koiriensa jätöksistä paikoissa joissa muutkin kulkevat.
Kommentit (68)
Keskellä kaupunkia kun asuttiin ja meillä oli 2 isoa koiraa, niin keräsin kyllä kasat pussiin, vaikka olin ihan viimeisilläni raskaana. Nykyään meillä on vaan aivan minikokoinen koira ja sen kasat on sen vertaa pieniä, ettei niitä tahdo ruohikostakaan löytyä, eli enää en pidä pussia mukana. Tyrkkäsen kyllä sivummalle jos ihan tien reunaan sattuu p*skomaan!
Hyväksyn kyllä täysin, ettei ojien pohjilta tai ryteikköjen laidoilta kerätä, sinne en päästä lapsiani leikkimään. Mutta: ne jalankulkuväytä, leikkipuistojen vierustat yms. missä olisi kiva päästää lapset kulkemaan vapaasti ja luontoa tutkien mutta kun ei viitsi, kun sitä paskaa ei ole kiva puhditaa kengistä ja vaatteista....
Eikä 2-vuotias osaa vielä katsoa mihin astuu tai koskee, niin ei sille voi oikein sanoakaan, että älä astu sitten koiran kakkaan.
Eli ei oo mitään mihin vois laittaa ne kakkapussit... Missä ne haisevat pussukat ois hyvä kuljettaa? Ei oo kovinkaan kivaa kulkea kilometrejä kakkapussi kädessä... Mun mielestä olisi ihan kohtuullista että laitettaisiin roskiksia niille alueille joilta ne kakat pitää kerätä.
Tosin mun koira ei pasko keskelle katua, toisten pihoille/porteille tai leikkipuistojen/päiväkotien liepeille.
Miksi sitä pitää maksaa ellei juuri sitä varten, että koirankakka aiheuttaa puhtaanapitokuluja?
on suurin syy miksi minäkään en koirani kakkoja kerää. Tosin yleensä nostan pienen koirani sivummalle kakkaamaan. Nykyään se on oppinut jo itsekin menemään ojan pohjalle. Koirani on varsin vilkas ja ystävällinen kaikille ihmisille. Aina pitäisi päästä tervehtimään jokainen vastaantulija, erityisesti lapset. Tarvitsen molemmat käteni siihen, että voin näissä tilanteissa pidätellä koiraa narusta. Etenkin kun ulkoilureitin (ainoan missä ei tarvitse kulkea pätkääkään isoja teitä) varrella kulkee jatkuvana virtana pyöräilijöitä kovalla vauhdilla.
Jos toisessa kädessä pitää kiikuttaa kakkapussia tai useampaa, on koiran hallitseminen vaikeaa. Ja todellakin niitä roskiksia on vain kilometrin välein lasten leikkipaikoilla! Tylsää leikkipaikkojen roskiksiinkin on kakkaa kiikuttaa. Kilometrin matkalla pyöräilijöitä ehtii mennä ohi jo useampia ja siten myös useampia vaaratilanteita. Eikä yksityisten ihmisten tai taloyhtiöiden roskiksiin saa ilman lupaa koiran kakkoja pistää.
Luulen että kanssaihmiset arvostavat enemmän sitä, etteivät kaadu pyörällään koirani naruun. Ojissa harvat ihmiset kulkee. Koira kun ei aina tajua, että kävelytien puolta ei saa vaihtaa milloin tahansa. Jos toisella puolella penkkaa on hyvä haju, toinen koira, rusakko jne. koira kyllä säntää sinne vaikka takaa olisi tulossa pyörien armeija.
Jos koirasi on niin pieni, että pystyt sen nostamaan hädälleen, niin kuinka kummassa tarvitset kahta kättä sen pitelemiseen?
Ja kyllä, koiran voi opettaa tajuamaan ettei kävelytien puolta vaihdeta kuin käskystä. Ja myös sen ettei vieraiden luokse mennä ilman lupaa.
Minäkin pystyn pitelemään jättirotuisen koirani yhdellä kädellä, vaikka kissa juoksisi edestä (saalisviettinen koira, käskyt ei toimi noissa tilanteissa, vaikka pitäisi).
Mutta asiaan, kerään kakat näkyviltä paikoilta, isompi koirani tosin ei suostu paskomaan kuin puskaan, mutta pienemmän pienetkin jätökset kerään nurmikolta).
Oletko itse se joka heittää tupakantumpit ulos auton ikkunasta tai kadulle ulkona kävellessä? Oletko sinä se joka tunkee hyökkäysvaunujen kanssa pahimpaa aleruuhkaan kauppaan ja ei käytä vauvoilla kestovaippoja?
Oletko sinä se joka ei osaa lajitella jätteitä vaan pistää kaiken roskan samaan pussiin...
P.S Koiran paska maatuu ja on 100% luonnontuote
ei koirien välttämättä tarvitse antaa ulostaa keskeille kulkuväyliä. Uskomatonta, miten laiskoja jotkut koiranomistajat ovat. Eivät viitsi viedä otustaan yhtään sivummalle tarpeilleen. Ja miten lapsia voi opettaa varomaan kekoja, kun niitä on joka paikassa. Itsekin sitä astuu joskus vahingossa inhotusläjään.
Oletko itse se joka heittää tupakantumpit ulos auton ikkunasta tai kadulle ulkona kävellessä? Oletko sinä se joka tunkee hyökkäysvaunujen kanssa pahimpaa aleruuhkaan kauppaan ja ei käytä vauvoilla kestovaippoja?
Oletko sinä se joka ei osaa lajitella jätteitä vaan pistää kaiken roskan samaan pussiin...P.S Koiran paska maatuu ja on 100% luonnontuote
Kyllä ne maatuu. Ja ei se niin vaarallista ole jos nyt sattuu koiran paskaan astumaan, saahan ne paskat pesemällä pois.
ennenkuin roskiksia tulee tarpeeksi minne kakkapussin voi tiputtaa. Kävelyteillä näkee roskia ja tupakantumppeja maassa aivan hirveästi, siinä yhdet koirankakat mitään haittaa. Vuosia olen maksanut koiraveroa, enää en maksa.
Ihmettelen mitä niilläkin maksamillani koiraveroilla on tehty, ei ainakaan koirapuistoja eikä roskiksia ole lisää laitettu.
että syynä on juurikin tuo välinpitämättömyys.
on noin kauheaa niin ei pidä silloin hankkia sitä koiraa!
Lisäksi koira saa hyppiä vasten autoja. Kuvitelkaa mitkä kynnenjäljet. Tämä sama hurttaa ulvoo ja haukkuu kaiket päivät ollessan yksin kotona. Rehellisesti sanoen, en kestä enää yhtäkään koiraa taajama-alueella!!
Lisäksi koira saa hyppiä vasten autoja. Kuvitelkaa mitkä kynnenjäljet. Tämä sama hurttaa ulvoo ja haukkuu kaiket päivät ollessan yksin kotona. Rehellisesti sanoen, en kestä enää yhtäkään koiraa taajama-alueella!!
Koiran emäntä/isäntä on suurin syypää, mutta kyllä sä varmaan voit itsekin mainita asiasta omistajalle, niin mä ainakin tekisin.
mutta sillä ei saa mitään palvelua. Luulisi että roskiksia olisi enemmän, mutta pah. Rahat kyllä kelpaavat. Alan keräämään kakkoja sitten kun niille on paikka jonne ne voi heittää.
Onneksi tuon veron maksamista ei mitenkään valvota, enää en sitä suostu maksamaan.
t. 4 koiran omistaja
kanssa, jos ihmiset eivät siivoa koiriensa jätöksiä!!! Olkoon luonnontuote, mutta en halua astua, katsella, väistellä paskoja tiellä. Mua kanssa ottaa välillä päähän, kun roskiksia ei ole tarpeeksi, mutta olen ruvennut käyttämään koirani ennen varsinaista lenkkiä samassa paikkassa tarpeillaan, jossa roskis lähellä, jos vahinko tapahtuu.. olen laittanut paska pussin jonkun matkalla olevan taloyhtiön roskikseen (tuskin on niin kamala juttu) Koiran omistajat ajatelkaa kanssa ihmisiä ja siivotkaa kakat pois!
Mutta kieltämättä välillä ärsyttää kun ei ole niitä roskiksia tarpeeksi, välillä joutuu kävelemään pitkänkin matkan pussikädessä toivoen että roskis tulee vastaan.
Sen minkä mä olen huomannut itse, on se että, enemmän näkee isojen koirien läjiä pientareilla, pienten koirien "sikareita" ei niinkään.