Vaadin selitystä! Sinä paska koiranomistaja, miksi et kerää koirasi paskoja??
Ja annat paskoa keskelle kävelyteitä, lähelle leikkipuistoja jne... ei ole vaikeaa hoitaa omaa hommaansa koiran omistajana vastuullisesti. Viekää ne koiranne keskelle saloa paskomaan jos ei huvita pitää pussia mukana!
Nimimerkillä lapsen haalarit jo toiseen kertaan koiranpaskassa tässä kuussa.
Toivon OIKEASTI selitystä, täälläkin varmasti on ihmisiä jotka eivät välitä koiriensa jätöksistä paikoissa joissa muutkin kulkevat.
Kommentit (68)
ei niillä asialle mitään selitystä ole, eikä ne ole asiaa edes ajatelleet... Ne vähät välittää siitä onko omasta toiminnasta muille jotain harmia.
Itselläni on koira ja aina on mukana pari pussia. Asun kuitenkin suoraan sanottuna metsässä ja koiralla on tapana mennä johonkin tiheeseen pusikkoon tai melkein ojan pohjalle kakkalle, joten sieltä en lähde niitä keräämään, koska jos sinne jonkun tenava menee, niin siinä on vaarassa muukin likaantuminen kuin koirankakka (esim. ojaan "blomaaminen")... Jos koira yrittää tehdä tarpeensa vaikka leikkikentän kohdalle, lähden juoksemaan. Koira juoksee perään ja kakkaa vasta sitten kun seisahdun parempaan paikkaan. Ja varalta tietty on se pussikin mukana ja aina sitä käytän, jos tulee tarpeet tehtyä vähänkin sellaiseen paikkaan, joka voi olla ihmisten kulkuväylä.
Ja tosiasiassa en sitä mielelläni edes kerää, enkä kuljettele mukanani. Mutta kun minun mielipidettäni ei kysytä! Suomessa on laki joka kieltää roskaamisen ja niinpä minun on kerättävä joka ikinen koirani kakka, joka peräpäästä irtoaa. Itsehän olen valintani tehnyt kun olen koiran ilokseni ottanut. Tykkään kyllä käyttää koiravessoja, mutta muuten kerään kaiken, vaikka se ällöttää.
muutakin tekemistä kuin vahtia puskissa koiranulkoiluttajia.
Lajitelkaa jätteet, vähentäkää kulutusta ja autoilua! Koiranpaskaahan vois vaikka käyttää polttoaineena!
Jos on kakkinut keskelle tietä tms, kepillä nakkaan kakan sivummalle. En käytä koiraani leikkipuistoissa yms., joihin ei kukaan järkevä ihminen koiraa edes vie.
Minusta ihmisessä on aika pieni pahe, jos ei koiran kakkoja kerää. Minä en sentään nippaile lapsiani, tukista, hauku miestäni paskakasaksi ja idiootiksi, käyn töissä, maksan veroja, en riko pulloja, kierrätän, en heitä roskia luontoon jne. Tavoitteeni ei ole olla aivan täydellinen. Koiran paskoja en kerää. Piste.
Jos teitä ällöttää, ei ole millään tavalla muiden ihmisten ongelma
Eli koira opetetaan menemään "vessan" hiekalle, ja kun kakka on hiekalla, pyöräytetään pömpeliä joka vie tortut mennessään. Joissakin malleissa moottori oikein.
Lapset ja eläimet voivat vammautua, pyörän kumit rikki...
Eihän se ketään haittaa.
Se osa mikä ei maadu on puhdasta paperia, joten vain niuho ottaa hernettä: Pysykää sisätiloissa, jos teitä häiritsee.
joulukuun aikana 4v:ni on saanut hihansa koiranpaskaan leikkipuistossa ja lahjeensa koiranpaskaan omalla portillamme. Ei ole kohtuutonta olettaa että lastensa kanssa voi ulkoilla omalla pihallaan tai leikkipuistossa ilman, ttä lapsi on täynnä ulostetta. Vai?
BTW olen kyllä taatusti opettanut lapseni viemään roskat roskikseen ei ikinä heitetä kadulle. Ja minulla ei ole mitään koiria vastaan vaan sitä, ettei niiden jätöksistä huolehdita.
ap
Meillä on koira ja pakko sanoa, että kun muksut oli pienempiä ja nuohosivat kielloista huolimatta tien pientareilla liukastuivat sitten useasti paskaan. Muutenkin useasti oli haalarit jonkun toisen kuin oman koiran paskassa. Otti ihan sikana päähän. Rattaisin ei enää sellaista paskahousua voinut laittaa ja muutenkin kiva kuljettaa koiran paskalle haisevaa pentua ihmisten ilmoilla.
Itse keräsin aina pussiin koiramme kakat ja heitin lähimpään roskikseen tai jopa jonkun talon roskikseen. Ainoastaan jos tekijonnekin metsään tai muuteen hoitamattomallee alueelle missä ei ihmisten kuluisi möyriä, niin jätin sinne maantumaan.
Sen ulkoilu reitin voi suunnitella niin, että siellä on niitä roskiksia, jos ei kodin lähellä ole sopivaa pusikkoa.
...koirankakkapussilla kakkojen kerääminen käy ihan kätevästi ja sitten vaan pussinsuu solmuun. Pussi pitää kakat kätkössä ja lämmin kakka käden lämpöisenä näin talvipakkasilla seuraavaan roskikseen saakka.
mua ei vaan huvita kerätä sitä lämmintä paskaa!! hyi saatana!
t: koiranomistaja
miinoitettu koirantortuilla. Noista siis huomattavasti suurempi haitta! Ei mua satunnainen koirnkakka haittaa, mutta kun niitä on kauheasti.
enkä anna niiden edes pissata tai kakata kenenkään portinpieleen. Kakkapusseja on mukana aina ja siivoan aina, kun jätös on vähänkin kulkureitillä. Puskista ja ryteiköistä en niitä hae.
Meidän koirapuiston porttiin oli ilmaantunut vastikään lappu, jossa yksi koiraihminen ilmoitti siivonneensa yhtenä päivänä puistosta noin 50:t koirankakat ja toivoi ihmisiltä huolellisuutta omien moppejensa seuraamiseen. Välinpitämättömiä koiranomistajia on siis tosi paljon.
Olemme asuneet koiriemme kanssa myös ulkomailla ja siellä oli aivan toinen meininki. Kaikki huolehtivat koiriensa jätöksistä ja jos joku esim. puistossa ei huomannut koiransa puuppausta, muut koiranomistajat ystävällisesti ilmoittivat siitä hänelle. Ei niin että jumalauta siivoo piskis sonnat, vaan nätisti. Taitaisi täällläkin toimia paremmin.
kaksi koiraa, 10v ja 12v, ja yhtään kikkaretta ei koskaan olla kerätty. Meillä käy tiellä hevosetkin paskomassa kun on ratsastustalli lähellä, ne nyt tekee vähän isompia kuin koirat, eikä kukaan niitäkään koskaan korjaa. Niin en tosiaankaan käy mitään koirien kikkaroita ojanpientareelta korjaamaan, kun asukkaita täällä on neliökilometrillä varmaan 10, eikä muita muksuja kuin meidän.
antaa koiriensa kusta ja paskoa portin pieliin, auton renkaisiin(vaikka auto olisi pihassa) ja yksi jopa päästi koiransa ulkoilemaan pihallemme aidattuamme tonttimme. Lieneekö syynä tässä aiemmin asunut vanha mummo, josta ei ollut vastaansanojaksi vai mikä. Eräskin rouva oikein suuttui, kun huomautin hänelle moppensa kasan poistamisesta pihaltamme. Uutena vuotena sama riesa tulee rakettien ja pommien jämistä. Sälää koko piha täynnä, kun äiskän ja iskän nuput nyt jo ampuvat ja aattona koko perhe. Ammummekin sitten omat rakettimme uutterimmin pihamme "lannoittavan" koiranomistajan tontin päälle. Antaa hyvän kiertää...
Ei ole koiraa enää mutten ikinä kerännyt. Ällöä puuhaa.
mutta en halua kantaa kakkapussia mukana kotiin saakka. Teemme 10 kilsan lenkkejä, eikä missään päin meitin kaupunkia ole lenkkiteiden varrella roskiksia mihin kakkapussit vois heittää, tienvarteen jos heittää on sama kun jättää paskan siihen mihin se läjähtää. Joten se siitä.
mutta en halua kantaa kakkapussia mukana kotiin saakka. Teemme 10 kilsan lenkkejä, eikä missään päin meitin kaupunkia ole lenkkiteiden varrella roskiksia mihin kakkapussit vois heittää, tienvarteen jos heittää on sama kun jättää paskan siihen mihin se läjähtää. Joten se siitä.
mulla on parempaaki tekemistä...
kerätköön joku muu ne jos niin vitusti haittaa.
tai jääkööt sinne luontoon.
yks vitun maku mulle.