Poikien äidit, miltä tuntuu ajatus siitä että poikasi menee aikanaan armeijaan?
Kommentit (141)
(niin kauan kuin minulla asiaan on mitään sanomista...)
Eli siis kamalalta tuntuisi.
taisi unohtua että Suomen armeija on nimeltään Puolustusvoimat, ei sinne mennä tappamista opettelemaan vaan maanpuolustusta.
Se, että pojat jostain syystä aikoisivatkin olla menemättä armeijaan, olsi kyllä melkoinen paukku, mutta ei toki tulisi kuuloonkaan!
No mitäpä aiot tehdä, jos eivät menekään?
Tilanne siis käsitellään sitten sen vaatimalla tavalla, keskustelemalla asiasta. Ja en tosiaan kyllä osaa tässä vaiheessa kuvitella mitään todellista syytä, miksi näin kävisi etteivät aikoisi mennä armeijaan.
niin ei siitä selvitä päivänkakkaroita heiluttelemalla.
Enpä haluaisi olla sinun poikasi!
Toivottavasti osaamme kasvattaa heistä sen verran järkeviä,että eivät mene armeijaan!!
Poikani ovat jo nyt alle 10v selvästi kasvamassa viisaammiksi kuin esim. sinä tuollaisella kommentilla.
Sellasia lottataitoja voisimme hyvin opetella. Esim. sairaanhoidon perusteita, aseen käsittelyä, vihollislentokoneiden tunnistusta, yms. Ja halukkaathan saavat mennä ihan tetsaamaan. Mä ainakin sodan sattuessa aion mennä rinamalle hoitamaan haavoittuneita.
Naisten valmiusliiton nettisivuilta noista esim. löytää tietoa. Ja juuri tuollaisia mainitsemiasi taitoja siellä treenataan.
Oletteko ajatelleet, että armeija käymättä on este moneen työpaikkaan..
Sota-aikana ei mitään vapautuksia tunneta. Pikakoulutuksen jälkeen etulinjaan.
Toivoisin että poikani käyttäisi sen puoli vuotta tai vuoden joka armeijaan tärvääntyy johonkin hyödylliseen. Esimerkiksi tekisi vapaaehtoistyötä tai oman alan hommia sivarina. Saisi oikeasti hyödyllistä kokemusta elämää varten. Armeijassa oppii lintsaamaan ja välttelemään kaikkea työtä jota ei ole aivan pakko tehdä. Lisäksi armeijan käyminen on harvinaisen epä-älyllistä toimintaa.
Te jotka täällä vouhkaatte, menkääpä itse armeijaan. Naisetkin voivat käydä intin ja olla ihan yhtä hyviä hommassa kuin miehetkin. Jos sotiminen on niin tärkeää, niin hoitakaa sitten itse se homma.
Kaikkiallahan sotimista kutsutaan puolustamiseksi. Hyökkäysvoimiahan ei millään maalla ole, kumma että sotia edes on kun kaikki vain puolustavat.
Oletteko ajatelleet, että armeija käymättä on este moneen työpaikkaan..
Täällä kun näyttää melkoisesti olevan sellaista porukkaa jotka pitävät provoiluna kaikkea sellaista mikä liittyy taloudelliseen hyvinvointiin ja omillaan toimeentulemiseen. Käytännön työelämätietous vaikuttaa olevan alimmalla portaalla - jos silläkään - valitettavasti.
En ole tosin sotilaaksi ikinä pyrkinyt. Terv. nainen, joka ei käynyt inttiä..
jos eivät uskalla tarttua aseeseen ja tappaa vihollista ja ottaa siinä samalla riskiä että tapattavat itsensä. Niinkö?
Ne "lottataidot" voitte vetää viemäristä alas.
Terveisin armeijan käynyt mies. En kävisi enää, jos nyt kysyttäisiin. Ja toivon, että poikanikaan ei käy, on jo keskusteltu asiasta (14v). Mutta koska en ole tyranni, hän päättää sitten lopulta itse.
Kaikkiallahan sotimista kutsutaan puolustamiseksi. Hyökkäysvoimiahan ei millään maalla ole, kumma että sotia edes on kun kaikki vain puolustavat.
Monissa maissa on myös sotilaallinen diktaturia, ja siellä on erityyppisiä sotilaallisia joukkoja, mutta loppujen lopuksi vain harvoissa valtioissa globaalilla tasolla ajatellen on puolustusvoimat.
mutta erittäin moniin tehtäviin vaaditaan miehillä suoritettu varusmiespalvelus, monissa tapauksissa vähintään aliupseerikoulu.
Päätöksensä hän tekee toki itse. Mielipiteeni sanon - luultavasti kysymättäkin ;)
En ole tosin sotilaaksi ikinä pyrkinyt. Terv. nainen, joka ei käynyt inttiä..
Mun mieheni on tj, eikä ikinä palkkaisi armeijaa käymätöntä miestä. Eikä monet tuttunsakaan. Eikä ole edes kovin miehisellä alalla.
Osotan sitä aikaa. Kutsunnat edessä vuoden päästä ja siitä sitten inttiin seuraavana vuona. Poika toivoo pääsevänsä erityisjoukkoihin, joissa voisi toteuttaa henkkimaansa ammattia.
Naisilla on mahdollista harjoitella vapaaehtoisia maanpuolustustaitoja esim. Naisten valmiusliiton http://www.naistenvalmiusliitto.fi/ tai maanpuolustuoskoulutusyhdistyksen (MPK)kursseilla https://www.maanpuolustuskoulutus.fi/portal/index.asp
T: vapaaehtoinen
Mutta se on heidän asiansa, en ole sillä sen enempää päätäni vaivannut.
Olen tatuoitu jätkä... Nooooot!!! :D
...ja minusta olisi ihan ok, jos poikani menisi inttiin. Mutta kun se on pakko ja tytöille ei, niin niin kauan en hyväksy.
Nykyarmeijan käymisellä ja 2. maailmansodasta puhumisella ei ole yhteistä pohjaa.