Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te koiran omistajat!

Vierailija
30.08.2009 |

Olin koirani ja lapseni (3kk) kanssa yleisessä koira aitauksessa koira puistossa miksi sitä nyt kutsutaan...onko oikein että kaksi naista tulevat kysymättä mitään avaavat portin ja ovat änkemässä koirineen sisään toinen n. 60-80kg ja toinen n.25kg. siis mitä helv..omani painaa n.20kg...eli ämmä koira 60-80 jäi koiransa kanssa portin eteen!! minä hätääntyneenä huusin äkkiä koirani luokseni..laitoin hihnaan ja minä yritin lähteä vaunuilla pois..koiraan sä tuo ämmä väen väkisin yritti pidellä hyvä jos pystyi kiun me menimme vaunuilla ja koiramme kanssa ulos...mitä mieltä olette!!!??? minä itse yleensäkin kysyn voinko tulla koirani kanssa...kumpaa sukupuolta? ikää ettei tule ikätaistelua... ja annan koirien haitella/tutustua aidan raosta... Elikkä mitäs mieltä te olette...vituttaa kun vaunumme olisi voineet kaatua kun se iso koira hyppeli siinä koiramme olisi voineet tapella pahasti...tai karata aitauksesta

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos että joku edes ymmärsi pointtini...

Vierailija
22/32 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin hyvä idea antaa koirien haistella toisiaan aidan välistä. Nimittäin siitä voi tulla reviiririita, se joka on sisällä saattaa kuvitella aluetta omakseen ja ruveta puolustamaan sitä rähjäämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu mites sitten tilanteessa olisi toimittu kun koirani oli kaukana puiston toisessa päässä yksin ja nämä kaksi olisivat vain temmeltäneet koirani luo? joo kuulostaa naapurini koiralta joka on ominut koko alueen omakseen ja rähisee joka koiralle kun vastaan tulee...mutta edelleenkin en olisi edes päässyt pois aitauksesta!! ja mitäs sitten kun on kaksi aitausta vierekkäin ja koirat haistelevat "omilta puoliltaan!? tätä tarkoitin aidan välistä tutustumisella! olet oikeassa ei niin että toinen on aitauksessa ja toinen ulkopuolella mutta tätäkin kyllä tapahtuu...kun on lenkkipolun vieressä tuo aitaus..

Vierailija
24/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirani tulee kyllä loistavasti toimeen muiden koirien kanssa...ikinä ei ole rähissyt yhdellekkään...ja mistäs se koiran omistaja voi tietää ettei niille tule ikä taistelu? kun vaan ängetään? minä lähdin suosiolla pois vaikka olimme juuri tulleet.. ap

No jospa ne toisten koirienkin omistajat tietää saman kuin sinä omastasi - että tulee toimeen eikä tule rähinöitä muiden kanssa? Iso koko ei tosiaan tarkoita sitä että koira olisi vihainen. Koirapuiston säännöt kun tavaa, sieltä käy selväksi että puistoon vietävän koiran on tultava toisten kanssa juttuun. Tästä syystä en esim. omineni koirapuistoissa käy kuin silloin kun on tyhjää, ja lähden heti pois jos joku muu on sinne tulossa.

Ja mitä tulee tuohon koirien kokoeroon, esim. itsellä kotona koirat 4kg ja 35kg, eikä ole ollut ongelmia toimeentulemisen kanssa.

Ja tosiaan, lapsen paikka ei ole koirapuistossa.

Vierailija
26/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommunikaatiosta puheenollen, ap olisi tietysti voinut avata suunsa ja sanoa, että voitteko odottaa hetken niin lähden pois ennenkuin tulette. Siitä olisi ollut hyötyä paljon enemmän kuin täällä avautumisesta.

Vierailija
27/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pk-seudun koirapuistoissa vieraillut kouluttajan ominaisuudessa sekä koiranomistajan ominaisuudessa lukuisia vuosia.

Koira puistoissa ei missään kielletä lastenvaunujen viemistä puistoon, mutta jokaisen järki varmaan kertoo miksi se ei ole kovin suositeltavaa.

Mutta jokainen omalla vastuullaan.

On erittäin suotavaa kysyä onko koira narttu vai uros?

Niitä varten joiden koirat ei tule toimeen kaikkien kanssa, on lähes kaikissa koirapuistoissa erillinen aitaus jossa koira voi olla vapaana.

Koirapuistossa EI koskaan pidetä koiraa kiinni. Jos koira ei ole kuin remmin päässä hallittavissa, ei ole oikea paikka. Koulutus kentältä voisi ensin aloittaa silloin.

Mutta kuka tahansa on toki tervetullut koirapuistoon kunhan muistaa ottaa muut myös huomioon.

Sen nämä naiset olisivat voineet tehdä

Vierailija
28/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirani kanssa koirapuistoon, kun siellä oli kultainennoutaja, 1,5-vuotiaat kaksoset kävelemässä ja mukana äiti ja isä. Oma koirani tulee kyllä toimeen lapsien kanssa, mutta voi esim. hyppiä. Kenen se vika olisi ollut, jos kaksosille olisi jotain käynyt? Nyt kyllä ymmärsivät sitten lähteä.

Juuri ja juuri pystyn ottamaan 7-vuotiaan, rauhallisesti käyttäytyvän yhden lapseni puistoon mukana, pienempää en juuri veisi (hän on 135 cm pitkä).

Vierailija
29/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä varten joiden koirat ei tule toimeen kaikkien kanssa, on lähes kaikissa koirapuistoissa erillinen aitaus jossa koira voi olla vapaana.

Ai. Itse en ole tuollaiseen törmännyt, ainoastaan siihen että on eri puolet pienille ja isoille koirille. Mitä "lähes kaikissa" tarkoittaa? Itse käyn vain vierailuilla pk-seudulla, mutta ainakaan Länsi-Vantaalla niissä neljässä koirapuistossa (Rajatorppa, Myyrmäki, Uomapuisto, Varisto)missä itse joskus vierailen ei mitään ei-sosiaalisten erillistä aitausta todellakaan ole.

Vierailija
30/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsia vaunuissa tai ilman koirapuistoon, voi sattua vahinkoja. Puistoon tuodaan vain sosiaalisia koiria... Ei koiraa remmiin puiston sisällä kun muita tulossa, voi aiheuttaa jännitystä ja kireitä tilanteita..

Vierailija
31/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"taustatietoja" jo puistossa olevilta koirien omistajilta vaan oletan,että heidän koirat tulevat toimeen kaikkien kanssa koska siellä ovat. Lapsia ei tulisi mieleenkään viedä mukana,isot koirat voi leikkiä tosi rajusti ja vaunut kaatua.

Toki nuo naiset olisivat voineet rauhassa odotella sinun poistumista tai olisit voinut itse avata suusi

Vierailija
32/32 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1v lapsi ja iso koira. Ei ole tullut mieleenkään mennä vaunujen kanssa puistoon!!!

Jo ihan tavallisella kävelylenkillä on huomattavissa, että jotkut koirat saa kamalat sätkyt rattaista yms ja ei vain ole tottunut lapsiin (oli sitten pieni tai iso lapsi/koira).

Mitä jos puistossa olisi tullut jokin riita koirille??? Olisitko jättänyt lapsen vaunuineen yksin ja mennyt koirien väliin. Mitä jos teidän koira, joka on muuten niin kiltti olisi ruvennut rähisemään??? Puolustamaan vaunuja tms. Lapsi on kuitenkin teillä vasta 3kk ja "uusi" tilanne koiralle.

Mun mielestä jo tossa on tarpeeksi syitä, että ei tosiaankaan niitä vaunuja sinne koirapuistoon!!

Meillä koira ulkoilee narussa vaunulenkeillä ja ulkoilee myös ilman vauvaa. Isäkin on kuitenkin osan päivästä kotona, et pääsee koira jossain vaiheessa ihan vapaanakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan