Mitä kamalaa sinulle on sattunut viimeisen vuoden aikana?
Aloitan:
Jäin kesän alussa työttömäksi, juuri otettu lainaa ja rahaa ei ole tullut nyt 3kk mistään ja jotenki sitä vaan pinnistelty.. :(
Kommentit (45)
Appi kuoli, mutta niinhän vanhoilla ihmisillä on tapana. Elämässä on ollut ikävämpiäkin juttuja aiemmin, joten en tuota pidä niin mahdottoman suurena juttuna.
mummoni joka oli mulle hyvin läheinen kuoli
isäni sairastui parantumattomaan syöpään
olen huomannut että äitini alkaa dementoitua
miehen kanssa välit todella huonot
miehellä masennusta ja muita mielenterveyden häiriöitä
rakennamme taloa, rahat loppui kesken
esikoinen oireilee psyykkisesti, johtunee meidän vanhempien riidoista ja hankalasta elämäntilanteesta
itsekin olen ahdistunut ja pelkään tulevaisuutta, en jaksa ottaa kuin päivän kerrallaan, joskus en sitäkään
minä menetin oman (ainoan) veljeni samalla alilla neljä vuotta sitten! Se on kovaa, mutta ajan kanssa tuska helpottaa.
juuri ostamastamme asunnosta on paljastanut yllättäviä ja rahaavieviä remonttikohteita (mahdollisesti sitä homettakin), sairastuin masennukseen, välit kireät miehen kanssa, talous ihan kiikun kaakun :(
-firman konkurssi, lainat lisääntyivät sadallatonnilla
-läheisen sairastuminen reumaan
-mummon kuolema
-oman lapsen sairastuminen etenevään neurologiseen sairauteen (tämä se pahin)
oli isäni sairastuminen ja kuolema :(
Viimeiset kaksi vuotta ollut raskaita, mutta edellä mainittu siis vuoden sisään tapahtunut.
-oman jaksamisen kanssa vakavia ongelmia
-äitini on edelleen (ja ikuisesti) vakavasti masentunut ja siihen liittyy nykyään jo paljon elimellisiäkin sairauksia, koska on niin huonossa kunnossa
-mieheni äidillä sama tilanne
-siskoni jaksaminen vaakalaudalla
-erään lähisukulaisen vakava sairaus
-lisäksi kaikilla tuntuu olevan ruuhkavuodet, raskasta ja vaikeaa, kaikki itseensä kääntyneitä
-oma talous ihan perseellään (oltu täysin tulottomia mm. kesä) nyt hieman helpottaa
en vaan jaksa antaa huolien musertaa. en ne murehtimallakaan parane, joten olen ajatellut lähinnä sinnitellä ja katsoa josko aurinko joskus nousisi. Haaveetkin ovat muuttuneet minimaalisiksi (esim. jos saisi uudet kengät)
ja 4 kk tämän jälkeen olin uudestaan raskaana, joka oli kohdunulkoinen. Hengenlähtö oli itsellä lähellä,mutta leikkaus pelasti.
- jäin työttömäksi
- naapurien kanssa pahoja ongelmia
- rahat vähissä
- oma väsymys ja uupumus
- yksinäisyys
- oma sairauskierre (ei hengen päälle käyvä mutta elämää hankaloittava muuten)
Tämä vuosi on ollut kaikesta huolimatta viime vuotta helpompi nyt kun pysähdyin asiaa miettimään. Vaikka koko ajan tuntuu hirveän raskaalle ja jotenkin alakuloiselle kaikki.
-mies jäi työttömäksi - melkein erottin
-esimies aivan kamala työpaikkakiusaamista
-muutto ulkomaille - erittäin vaikea sopeuta minun ja lasten
- nyt masennus, ahdistuneisuutta sekä kova koti-ikävä suomeen
-ehkä parasta mies sai töitä ja erolta säästyttiin
Osanottoni kaikille menetyksiä kokeneille ja voimia sairauksien ja vastoinkäymisten kanssa kamppaileville.
Omat murheeni ovat melko vaatimattomia monen kirjoituksen rinnalla:
- Mummini kuoli iäkkäänä (85 v) mutta täysin yllättäen
- Minun ja mieheni työpaikoilla käytiin läpi raskas YT-kevät, joka koetteli hermoja, mutta josta onneksi selvittiin molemmat ehjin nahoin
- Vanhempieni suhde on rakoillut tosi pahasti ja olemme siskoni kanssa joutuneet setvimään jopa kännisiä riitoja omien kiireidemme ohella.