Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodista taasen

Vierailija
30.08.2009 |

Kuukausi on käyty. Mulla vähän ihmetyttää päiväkodissamme tietyt asiat. Kertokaa, ovatko nämä normaaleja asioita ja mitä arvette niistä, vai pitääkö puuttua ponnekkaammin. Olen osasta sanonut useamman kerran. Osaa vain ihmetellyt, kun olen jutellut muiden äitien kanssa.

Ryhmäjako. Samanikäisten (3-5 v) ryhmät on jaettu erikoisesti. Yhdessä ryhmässä (sisarusryhmä) on tosi asiassa vain 3 isompaa lasta, loppuvuodesta 4 v täyttävä, kesällä 4 v täyttänyt ja 5 v ja kaikki tyttöjä. Arvaatte varmaan miten tuossa käy, joka päivä. Musta tosi ammattitaidotonta laittaa 3 noin 4-5 v tyttöä samaan ryhmään. Varsinkin kun ei tehdä mitään sen eteen, että leikkisivät kolmestaan. Muissa ryhmikssä samaa vikaa, eli tyttöjen annetaan pelata peliään, kun "tytöt nyt vaan ovat sellaisia".

Toinen ryhmä taas on ulkomaalaisryhmä, eli 22 lasta, ja äkkiseltään laskettuna noin 10 on ulkomaalaista/osittain ulkomaalaista. Miksi kaikki on laitettu samaaan ryhmään, luulisi että esim. kielen takia olisi parempi, että olisi vaikka 5 + 5...

Kolmas on sitten tavallinen ryhmä, jossa kaikki vaaleatukkaisia ja sinisilmäisiä lapsia.

Lasten vaatteet on mitä sattuu, siis kengät väärissä jaloissa, kuumalla vähän sadetta enteilevällä ilmalla sekä takki & sadetakki jne. Useammalla kuin yhdellä lapsellä näin.

Ulkoilukin on miten sattuu, kun menin kerran 15.30 hakemaan, kun kokous päättyikin aiemmin, niin eivät olleet ulkona. Ohjelmassa lukee 15, ei ollut paha ilma jne. Muulloin haen 16.30 mennessä, joten en oo huomannut kuinka usein tämä tapahtuu.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tottakait AVAAT suusi siinä ja sanot että "EI! tuohon on puututtava" ja kysyt MIKSI ryhmäkoko on noin jaettu?

Vierailija
22/23 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usean kerran viikossa 4 viikon ajan. Olen tosin yrittänyt esittää asiani sivistyneesti.

Siihen ulkomaalaisryhmään en oo puuttunut, kun se ei ole minun asiani suoraan. Kysyköön sen ryhmän vanhemmat.

Mutta olen kysynyt, miksi on laitettu 3 tyttöä noin, vastaus oli pitkä selostus jossa kävi ilmi, miten eri ikäiset lasketaan suhdelukuina per hoitaja, ja että kaikissa ryhmissä oli tuon verran tilaa ja tämä halutaan pitää sisarusryhmänä.

Alan olla valmis menemään ensi viikolla pk:n johtajan puheille tai soittamaan. Oliksiko ok, jos sanoisin, että haluamme jonottaa kummatkin lapset samaan päiväkotiin eri ryhmiin, eli pienempi 0-3 ryhmään + isompi jompaan kumpaan niihin muuhun 3-5 v ryhmään? Perusteena että jää aina parittomaksi, jos 2 muuta isompaa ovat paikalla.

Tosin jos paikkaa ei vapaudu ennen ensi kevättä, niin se 5 v lähtee pois, ja ryhmiä taas muutellaan.

niin tottakait AVAAT suusi siinä ja sanot että "EI! tuohon on puututtava" ja kysyt MIKSI ryhmäkoko on noin jaettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tyttöasia. Ihan siis itsessään ja myös ryhmäjaollisesti. Mulla on 3 tyttöä, enkä päiväkodeissa (meillä kokemusta kahdesta eri päiväkodista) ole koskaan huomannut tytöillä sen paremmi kuin pojilla mitään ihme kuppikuntaistumista. Leikkikaverit on vaihdelleet ja itse asiassa vasta viime vuonna eskarissa vuosia samassa ryhmässä olleet oma tyttäreni ja eräs toinen muodostuivat ns. bestiksiksi. Silti leikkikaverit vaihtuivat. Perustan tämän paitsi tyttöjeni kertomuksiin, myös päiväkodin henkilökunnan keskusteluissa kertomaan. Vielä erikoisempaa on jos ei siihen muka millään tavalla päiväkodissa puututa. Tuntuu vaikealta uskoa.

Tuo suhdeluku eri-ikäisten lasten määrästä per hoitaja on varmasti ihan fakta ja vaikuttaa ryhmien muodostamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi